Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi "kympin tytöt" ei pärjää

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   1.9.26 00:37:19

Mulla on loistavat arvosanat, mutta niinpä vaan tulen saamaan yyteissä kenkää. Suoritan hiljaa ja hyvin muidenkin tiimiläisten hommia, osaan vaikka mitä ja olen innokas oppimaan uutta. En tallo esimiehen varpaille enkä haasta riitaa. Enkä ole edennyt. Miten musta tuntuu että pärjäisin paljon paremmin keskivertona ja miehenä? Äänekkäänä miehenä vielä paremmin. Ihan sama vaikka en saisi mitään tehtyä.

Re: Miksi "kympin tytöt" ei pärjää

Lähettäjä: takaisin maanpinn. 
Päivämäärä:   1.9.26 00:44:52

No eipä siellä yyteissä kenenkään aikoinaan saamia arvosanoja kysellä, eikä pidäkään. Ne on aivan eri kriteerit millä siellä pelataan. Siitä huolimatta vaikka sinusta kuinka tuntuisi siltä että koska olet aikoinaan saanut kymppejä, niin kyllä jonkun muun pitäisi nyt saada kenkää eikä sinun.

Lähettäjä: Uik 
Päivämäärä:   1.9.26 00:46:15

Joo, tokihan miehenä saisit enemmän arvostusta.
Joka tapauksessa; YT:issä harvoin osaaminen on kynnyskysymys. Kun organisaatiota muutetaan, tietyt roolit jäävät pois. Meiltäkin sai usea huipputyyppi potkut, osa heistä on miehiä, vaan siksi, että heidän työnsä päätettiin ulkoistaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.26 00:46:58

Et ole opetellut kehumaan itseäsi.

Tunnet itsesi ja tiedät mitä teet. Muut ei tiedä sinua ja mitä teet. Ne asiat pitää sanoa, niitä pitää mainostaa, täytyy olla ekstrovertti, paukutella henkseleitä, naureskella ja ottaa tilaa.

Niin miehet menestyy, osaavat puolet ja toinen puolikas on omakehua. Pitää olla otsaa ja kehdata.

Lisäksi ihmiset on aika yksinkertaisia, jos Pertti kehuu osaavansa asiat x ja y mestarillisesti, ihmiset alkaa lopulta uskoa että Pertti ne osaa mestarillisesti (vaikka Pertti olisikin vain keskiverto).

Hiljaiset hissukat jää syrjään ja muut ottaa kunnian heidän töistään.

Kamalaa. Samalla niin se menee.

Päivämäärä:   1.9.26 00:49:31

Kympin tytöt on tottuneet vain hiljaa suorittamalla saamaan kehuja ja kymppinsä. Työelämässä vaaditaan muutakin. Harvassa työssä työsuorituksen täytyy olla täydellinen ja millään muulla ei ole väliä, vaan useammin hyvä työntekijä on yhdistelmä riittävää osaamista, sosiaalisuutta ja kyynärpäätekniikkaakin.

Päivämäärä:   1.9.26 00:51:05

Valitse työpaikalla pärjää kovaäänisimmät @!#$, taidoista viis.

Päivämäärä:   1.9.26 00:51:33

YT-neuvottelut, kuten yllä sanottiin, eivät aina kerro osaamisesta. Joskus myös kokeneita ja parhaita joudutaan vähentämään, koska heitä ei vain ole enää varaa pitää rooleissaan.

Minä olen "kympin tyttö", nykyään miesvaltaisella alalla. Menestynyt, ylentynyt ja pärjännyt, YT-neuvotteluja on ollut, mutta olen jäänyt taloon. On vain pitänyt tajuta se, että työelämä ei ole enää gaussin käyrä, jossa automaattisesti hyvällä tekemisellä osa saa ne kympit, vaan pitää osata tuoda se osaaminen myös esille. Älä puurra hiljaa, opettele kertomaan mitä olet tehnyt ja ole näkyvä ammattilainen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.