|
Lähettäjä: Veeras
Päivämäärä: 31.8.26 20:08:24
Vieläkö täällä on muita sienestäjiä? No yhden tiedän varmaksi :D
Millä paikkakunnalla sienestätte, ja mitä te ootte nyt kerännyt? Mitkä on teidän lempisienet?
Mä sienestän Ylöjärvellä, Tampereen Teiskossa ja välillä Hämeenkyrössä. Tänään käynyt kahdessa ekassa pienet lenkit (ollut pari päivää flunssaisena levossa, heti oli pakko päästä kun olo salli). Äsken löysin n. 5 litraa mustavahakasta, mutta en ruvennut pilkkomaan niitä metsässä miljoonan hyttysen ja hirvikärpäsen kans, kannat vaan katkoin. Yhden tosi kauniin männynherkkutatin löysin myös. Pihasta niittyvahakasta, metsästä yksi kupukirjovahakas, kantarellia, mustatorvisieniä ja muutama hassu nokirousku. Ja rusko-orakkaita ja vaaleaorakkaita löytyi myös.
Mä odotan kovasti viiruvalmuskaa, mutta sitä en ole vielä nähnyt tänä vuonna. Onkin toki myöhäinen laji, katsoin että olen sitä ostanut vielä marraskuussa viime vuonna. Siitä tuli nopeasti yksi suosikki!
Kävin tuossa läpi juuri kuivatut sienet viime viikolla, niitä on kertynyt paaaljon eri lajeja. Hyvin monta purkkia, ja silti piti tänään ostaa muutama iso purkki lisää...
Puolukkaakin voisi hyvin jo kerätä, näytti jo olevan aivan kypsää.
|