|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 31.8.26 19:11:42
Lähestyin hiljaistan vauhtia suojatietä ja näin vasemmalla puolella pyöräilijä oli tulossa tien suuntaisesti-lujaa, ajoin todella hiljaa ja siinä vaiheessa, kun pyörä oli vielä vastakkaisella puolella ei-kääntyneenä, olin jo auton nokka osittain suojatiellä.
Pyörä ajaa todella lujaa nokan ohi ja vaikka ajoin hiljaa, en pystynyt lyömään liinoja kiinni, koska minulla oli lemmikki kyydissä enkä halunnut sen lentävän tuulilasiin.
Pyörä siis käytännössä ajoi melkein auton ylitse, koska HÄNEN piti päästä LUJAA juuri siitä samalla kohtaa yli, vaikka auto ol ehtinyt ensin suojatielle. Kääntyvänä minun tulee väistää kyllä, mutta tässä just ja just pystyin väistämään koska pyörä tuli lähes päälle vasemmalta ja kääntyi suojatielle myöhemmin, kuin itse olin siinä kääntymässä oikealle.
Autoilija näissä aina käännetään syylliseksi, jos onnettomuus tapahtuu suojatiellä, mutta pyörä saa tulla vaikka auton päälle. Pyörällä ei ole mitään väistämisvastuuta vaan saa ajaa suoraan pahki ja autoilija todetaan syylliseksi, että auto törmäsi pyöräilijään vaikka se on tasan päinvastoin.
|