|
Lähettäjä: ,
Päivämäärä: 31.8.26 14:15:39
Sen suhteen että yrittäisi tehdä elämässään yhtään mitään. Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä eivät ole mahdollisuudet kummoiset esimerkiksi työhön. Olin pitkään työttömänä ja lähdin opiskelemaan ammattikorkeaan, luulin että alalle tarvitaan työntekijöitä mutta eihän se niin ollutkaan. Hain harjoittelupaikkoja ihan siitä asti kun kouluun pääsin sisälle, enkä kelvannut edes ilmaisiin harjoitteluihin vaikka hain ympäri Suomea.
Ajattelin jo, että mun pitää jättää tämän takia tutkinto kesken. Sitten löysinkin alan määräaikaisen työpaikan, se on pian loppumassa nyt ja haaveilin alussa jos olisin saanut tuonne jatkoa. Jatkoa hain, mutta laihoin tuloksin, nekin piti käydä uuden haun kautta ja läpäistä haastattelut, en päässyt toiselle kierrokselle haastatteluissa vaikka hain yrityksen sisälle useampaan paikkaan.
Nyt on alkanut taas ahdistamaan tulevaisuus. Opinnot ovat vielä kesken, joten ainakin voin niihin keskittyä ja samalla on aikaa jatkaa uusien työpaikkojen hakemista. Alan vaan olla aika loppu, kun valmistun niin sama rumba olisi taas edessä. Tämän maan työllisyys tilanne myös on mitä on ja ilmeisen kovaa niistä kilpaillaan.
Välillä vaan mietin onko tässä mitään järkeä oikeasti? Suhteita minulla ei juurikaan ole, asun jo nyt korvessa halvalla pienessä mökissä ja tulen aika pienellä rahalla toimeen. :D Pitäisikö vaan lakata yrittämästä enää, vai onko jonnekkin ulkomaille lähteminen edes vaihtoehto työn perässä? Hakemuksia olen varmaan lähetellyt lähemmäs tuhatta kuin satoja, eli ei ole kiinni siitä etten olisi yrittänyt. Käynyt vaikka kuin monissa haastatteluissa, yleensä jääden kakkoseksi. Harmittaa, että nykyiseenkin työhön jatkoon on niin tiukka seula. Toisaalta ymmärrän kun on aika haluttu paikka.
|