Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten saada menkat takaisin?

Lähettäjä: Cloud 
Päivämäärä:   31.8.26 12:54:49

Otsikosta tuli aika kankea, mutta tilanne siis se, että kadotin mun menkat parisen vuotta sitten rajun painon pudotuksen seurauksena. Tiivistettynä söin siis liian vähän + treenasin aivan liian paljon ja kovaa eikä mieli ollut kunnossa. Eli ihan oma moka. Nyt kuitenkin kehoni on vakaasti siinä painossa ja vähän ylikin missä kuukautiseni viimeksi oli, syön joka päivä reippaasti, liikun mutta en lainkaan enää ylitreenaa, lepään ja stressitasotkin mielestäni on hyvällä tasolla. Mutta menkkoja ei vaan näy eikä kuulu! Ja kieltämättä meinaa tulla jo sen suhteen epätoivoinen olo, että eikö ne enää palaudukaan koskaan :( Varaa on toki painon ja rasvamäärän vielä vähän terveellisesti nousta (en tykkää bmi:stä mittarina, mutta sen mukaan on vielä hiukan alipainoa), mutta kehoni tuntuu jo todella terveeltä ja toimii noin muuten normaalisti. Ja sanottakoon vielä, että ikää on nyt 29 v.
Löytyisikö täältä kokemusta ja vinkkejä tai toimivaksi todettuja kikkoja, miten edesauttaa menkkojen palautumista?
Kiitos jo etukäteen!

Re: Miten saada menkat takaisin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.8.26 12:57:23

Minulla meni vuosi painon normalisoitumisesta kuukautisten alkuun. Kärsivällisyyttä?

Lääkäriin voi myös mennä, ja ehkä kannattaisikin. Tuo kuukautisten puutos aiheutti minulle hormonivaivoja joista kärsin edelleen, vaikka noista ajoista on vuosia.

Lähettäjä: Muusa 
Päivämäärä:   31.8.26 13:09:45

Joskus keholla voi mennä aikaa siihen, että se alkaa luottaa sinuun ja siihen että sen on turvallista toimia taas normaalisti. Joskus tosiaan vuosi tai jopa useampikin. Voi myös vahvasti olla, että sun pitää vielä antaa sun painon nousta ylemmäs ja nostaa rasvaprossaa, kaikkien ns biologinen hyvinvointipaino ja se paino missä kroppa alkaa taas pelittää oikein on vähän erilainen. Parasta mitä voit tehdä on syödä hyvin ja antaa kehollesi sitä kautta turvaa sekä aikaa ja armoa. Syöthän sinä varmasti riittävästi myös rasvoja ja hiilareita?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.8.26 13:16:06

Hormonitoiminta muuttuu hitaasti, ja rasvaakin pitää kropassa olla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.8.26 13:37:04

Mites välttämättömien rasvahappojen saanti? Keho ei kykene tuottamaan naishormoneja ilman niitä, ka ne on saatava päivittäin ravinnosta.

Mulla menkat palas alipainossa treenatessakin kun alkoi vetää omegat purkista

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.