Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi äitejä neuvotaan?

Lähettäjä: Kyssäri 
Päivämäärä:   30.8.26 01:02:06

Suurin osa äideistä tietää, mitä tekee, ja osaa jopa pyydettäessä perustella tekemisensä. Minä esimerkiksi aikoinaan laitoin vauvan vaunuihin ja ruokin hevoset. Vauvat nukahtivat siinä vaiheessa, joten siivosin tallin yleensä siinä päiväruokinnalla, ekan kohdalla ripeästi, tokan kohdalla taaperon avulla.

Sain kuulla, kuinka olisi pitänyt nukkua itsekin ja kuinka kaikki vauvat eivät vain nukahda ja kuinka tein muutenkin väärin.

Ja joo, en aloittanut kiinteitä perunalla, pesin tuttia väärin, käytin tuttia, matkustin, jätin matkustamatta, uin, jätin uimatta, mies harrasti, itse harrastin, hössötin joulusta, laitoin joulun väärin jne.

Miksi jotkut paheksuvat, neuvovat (yksi vinkki ok, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, sata vinkkiä ja huuto päälle ei ole ok) ja puuttuvat joka asiaan? Asia tuli mieleen, kun serkku sai juuri lapsen. Omat kokemukseni ovat jo vuosien takaa.

Re: Miksi äitejä neuvotaan?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   30.8.26 01:06:49

Koska isejä ei uskalleta "neuvoa" eli juuri paheksua. Ja halutaan oikeutusta omille tekemisille.

Re: Miksi äitejä neuvotaan?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.8.26 01:12:26

Ihan paras oli, kun menin naapuriin hoitamaan lapsia ja kylän naiset olivat niin huolissaan, kuinka osaan, kun minulla on vain yksi lapsi. Sitten kun heille syntyi uusi vauva, niin mieheni meni sinne lapsenvahdiksi. Kukaan ei voivotellut, miten yhden lapsen isä ei voi osata, vaan äitinsä vain tarjosi apuaan. Joo, mies ei tarvinnut enää äitiään siihen vahdittavakseen ja osasi kyllä kieltäytyä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.