Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Seuraatteko tilitapahtumia?

Lähettäjä: Raha 
Päivämäärä:   29.8.26 17:20:12

Luin toista topaa, jossa oli mennyt useampi katevaraus kerralla tililtä. Mietin, että huomaisinko edes koko asiaa itse jos noin kävisi. Inhoan raha-asioiden hoitoa. Olen laittanut että luottokorttiostot vähentyy kuukausittain 100 % automaattisesti ja kaikki laskut menee automaattiveloituksella, samoin lainanlyhennys. En käy edes palkkapäivänä katsomassa onko palkka tullut, kun luotan että kyllä se tulee. Ainoa milloin näen tilin saldon on, kun tulee jotain sellaisia maksuja, jotka on kertaluonteisia. Esim. lapsen harrastuksen lasku, joka pitää tililtä mennä hoitamaan.

Mulla on myös toisessa pankissa tili ja kortti, mutta ei havaintoakaan miten sinne pääsee sisään, kun en koskaan käy. Toki soppari on kotona varmassa tallessa, että kyllä se tieto löytyy jos oikein täytyy päästä sinne. Sama juttu S-tilin kanssa. Ei mitään muistikuvaa s-pankin tunnuksista. No bonukset laitoin joskus 15 vuotta sitten menemään suoraan johonkin s-pankin rahastoon, joten ei tilillä pitäisi olla mitään vaan ne on siellä rahastossa. En ole vuosiin käynyt katsomassa mitä siellä on.

Mulla ei toisinsanoen ole mitään havaintoa omasta varallisuudesta. Riittää että tulot riittää menoihin ja jotain jää pahan päivän varalle. Ja palkasta menee x-euroa pariin rahastoon ja lasten rahastoihin.

Raha on mulle jotenkin tosi vastenmielinen asia. Mutta tiedostan että aikuisen ihmisen pitäisi olla jotenkin vastuullisempi. En ole kehdannut ikinä sanoa kenellekään, että en edes muista palkkapäivää, kun en seuraa tilitapahtumia aktiivisesti. Kerran / 2 kk käyn katsomassa tilin saldoa. Onko muita, joilla on sama homma?

Re: Seuraatteko tilitapahtumia?

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   29.8.26 17:24:06

Köyhän on pakko seurata.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.8.26 17:35:06

Seuraan tietysti. En jatkuvasti, mutta vähintään sen kerran kuukaudessa käyn katsomassa tilitapahtumat samalla kun katson mitä laskuja siellä nyt on menossa/tulossa. Samalla tulee katsottua ettei ole rahaa kadonnut mihinkään hämärään.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   29.8.26 17:41:04

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, niin totta hitossa on pakko seurata, että tietää onko varaa käydä kaupassa ;D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.8.26 17:55:51

Mun kaikki säännölliset laskut keskittyy joka kuun 5.-15. päivän huitteille. Siinä on mun kuukauden ainoa kerta, kun käyn tsekkaa saapuneet e-laskut ja hyväksyn ne. Katson samalla myös edellisen kuun tilitapahtumat, että on suht suunnilleen niinku pitääkin.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   29.8.26 18:08:54

Seuraan, sillä en pidä kortillisilla tileillä muutamaa satasta enempää. Laskuille on oma tili, mihin ei ole korttia. Siirrän rahat aina tarvittaessa, nykyisillä systeemeillä siirtely ja seuraaminen on helppoa.

Lähettäjä: Käyn usein 
Päivämäärä:   29.8.26 18:09:32

Kyllä seuraan. Varmistan laskujen lähteneen ajallaa ja tulleen. Varmistan, että palkka tullut ja että palkkalaskelma on oikein jne. Ylipäätänsä käyn välillä läpi kaikki tilitapahtumat iha siltä varmalta, että jos kortti olisi kopioitu yms. Ja joku tekisi kortillani tai muilla tiedoilla ostoja. En koe mitenkään vasten mielisenä.

Ja itsellä on kerran mennyt tupla veloitus, kun ostin verkkokaupasta puhelimen. Juu ei tehnyt tiukkaa, mutta oli aikamoinen säätäminen, että sain rahat takaisin. Koko lystissä meni kuukausi, että rahat oli takaisin tilillä.

Lähettäjä: Kyllä. 
Päivämäärä:   29.8.26 18:13:45

Seuraan useamman kerran viikossa. Tarkastan, että kauppamaksut ovat menneet oikein, laskut on laskutettu oikein, tarkastan aina tilinauhan, että tulee sekin maksetaan oikein, katselen säännöllisesti sijoitusten tuottoja sekä säästötilin korkoja, pohdin uusia sijoitusmahdollisuuksia jne. Lisäksi en säilytä käyttötilillä rahaa, vaan siirrän aina ostosta vastaavan summan käyttötilille, kun menen ostoksille. Tämä sen takia, että jos kortti kopioidaan, niin ei mene tili/koko palkka varkaille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.