Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Amk monimuoto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.8.26 14:09:38

Te jotka olette opiskelleet amkissa monimuotona. Onnistuiko yhdistää kokoaikainen työ ja muu elämä. Esim omat hevoset? Mitä alaa opiskelitte ja paljonko opintoja keskimäärin viikkotasolla?

Re: Amk monimuoto

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.8.26 14:20:39

Alkuun onnistui, mutta sitten alkoi tulemaan kursseja joissa läsnäolopakko. Näihin en välttämättä päässyt osallistumaan, koska olin töissä. Kurssithan meni hylkyyn jos oli pois.
Jätin opinnot kesken, kun alkoi olla hankala sovittaa töitä, opiskelua ja muuta elämää keskenään.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   29.8.26 14:22:28

Riippuu todella paljon opinnoista. Olen opiskellut monimuotona ja verkko-opintoina kahta eri alaa.

Ensimmäinen (monimuoto) oli todella intensiivistä ja vaati aikaa ihan hirveästi, kokoaikainen työnteko tai intensiivinen harrastaminen olisi ollut mahdotonta. Lähipäivinä jäi kotiin tehtäväksi laajoja oppimispäiväkirjoja, eli saattoi olla, että tein 8 h koulupäivän ja siihen päälle 6 h tehtäviä. Normaalina päivänä luentoja oli 7-8 h + tehtävät, yleensä piti olla läsnä luennolla (vaikka ne olikin etänä). Alana oli bioanalytiikka ja todella laajoja kokonaisuuksia käytiin läpi ja ne piti ymmärtää nippelitietotasolla, kokonaisuuksien hahmotus ei riittänyt. Kokeiden sisältö oli todella laaja, eikä niihin millään muotoa riittänyt, että oli istunut luennolla ja tehnyt muistiinpanot.

Restonomin opintoja pidän helppoina, mutta olen saanut taustani vuoksi paljon hyväksiluettua. Luennot lyhyitä ja selkeitä, tehtäviä paaaljon vähemmän ja aiheet sellaisia, että pärjää usein yleistiedollakin aika pitkälle (tosin tämäkin on varmasti erilaista, jos ala on täysin tuntematon). En ole tainnut tehdä lainkaan muistiinpanoja tunneilla. Ja juu, onnistuu hyvin töiden ohessa, jos ottaa opinnot harrastuksena.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   29.8.26 14:24:38

Opiskelen toista vuotta kokopäivätyön ohella. Mitään muuta ei kyllä arkeen mahdu kuin työ ja opinnot. Lomat on vähissä kun lomat menee koulupäiviin pitkälti.

Itse en jaksaisi mitään muuta lisäksi, mutta tiedän kyllä perheellisiäkin ketkä onnistuu yhdistämään opinnot kaiken muun oheen =)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.