|
Lähettäjä: Plösö
Päivämäärä: 29.8.26 13:42:36
Olen lihonnut hiljalleen ja painan nykyään 72 kg (kävin äsken vaa’alla). Siskoni oli menossa tuttujensa kanssa kahden tunnin issikka vaellukselle viikon päästä, mutta yksi osallistuja ei pääse joten kysyi minua mukaan.
Olisi kiva lähteä, koska en ole ratsastanut muutamaan vuoteen. Ei vain ole mahdollista tässä elämäntilanteessa sitoutua mihinkään säännölliseen harrastukseen. Mutta en tiedä olenko liian lihava vai meneekö tämä paino vielä. Kyseisen tallin sivuilla ei ollut mitään mainintaa painorajoista, mutta al-yhteenvedon mukaan painoraja issikan selkään on 70-90 kg paikasta riippuen.
En todellakaan kehtaisi sanoa siskolleni, että olen nykyään liian lihava lähteekseni mukaan. Emme siis ole kovin läheisiä. Tietysti voisin kysyä tallilta, mutta sekin on nöyryyttävää jos vaelluksen pitäjä tekee numeron painostani jakaessaan hevosia. Viikossa ei ehdi ihmeitä painolleen tekemään.
Tämä on ensimmäinen ja todella silmiä avaava tilanne, kun painoni asettaa rajoituksia tekemisilleni. Mieleni tekisi niin kovasti lähteä mukaan, mutta noloa sekin on jos painoani kysytään siellä ja reissu tyssää tallin pihaan ja säälilsi käy hevostakin jos olen liian painava selkään jos kaikki tallin hevoset ovat pienikokoisia issikoita.
Mitä te muut tekisitte tilanteessani? Totuushan on, että kiloja on saatava pois pidemmällä aikavälillä, mutta se ei nyt auta tähän mitä vastaan siskolleni.
|