Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Helsinki on kamala

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   28.8.26 22:01:38

Huh miten kamala kaupunki! Käyn töissä siellä, vastenmielinen paikka. En kävisi ellei olisi pakko. Baanalla spandexäijät ajavat kilpapyörillään hengenvaarallisesti, seassa sekoilevat Wolttikuskit sähköskootteteineen sika puhelimeen puhuen. Rautatieasema täynnä kerjäläisiä, narkkeja ja puliukkoja. Oodin kulmalla haisee p ska, metrossa hemmetin likaista ja täyttä. Kaikilla koko ajan kauhea kiire. En edes tiedä miksi avauduin, mutta joka kerta joka aamu ottaa aina vaan enemmän päähän koko paikka.

Re: Helsinki on kamala

Lähettäjä: (y) 
Päivämäärä:   28.8.26 22:17:40

Muutin pois v20, ei kaduta. Aikoinaan oli hyvä kaupunki.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.26 22:18:07

Vasta kävin lomalla siellä ja oli tosi mukavaa. Mutta ehkä oma fiilikseni oli loma moodissa ja sinulla jotain stressiä, jonka takia negatiiviset havainnot ovat päällimmäisenä. Miten olisi työpaikan vaihto?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.8.26 00:21:43

Ennen Helsinki oli ihana kaupunki, olen asunutkin siellä. Nykyään kuin Mogadishu ja vaarallinen. Ei kiinnosta enää yhtään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.8.26 00:23:13

Näin turistin näkökulmasta Helsinki ei enää ole se sama puhtoinen Helsinki :(. Asukkaille toki näyttäytyy eri tavalla ihan elinpiiristä riippuen.

Lähettäjä: Höpölö 
Päivämäärä:   29.8.26 00:26:17

On kun ulkomaille menisi, eipä suomalaisia näy kuin muutama ja nekin pääosin ihan friikkejä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.8.26 00:29:23

Haha, minulle taas Helsinki on ainut paikka Suomessa, missä voisin asua. Ja asunkin ihan kantakaupungissa.

Helsinki on lopulta aika iso ja alueelliset erot ovat suuria. Ei Eiranranta ole samanlainen, kuin Itäkeskus eikä Pitäjänmäki ole Munkkiniemi. Itse pidän paljon esim. Kalliosta, Kalasatamasta, Herttoniemenrannasta, Lauttasaaresta... Vaaralliseksi en ole oloani kyllä missään päin Helsinkiä tuntenut :D

Siitä olen samaa mieltä, että Rautatientorin välitön ympäristö on ankeaa - mutta tämähän tulee toivottavasti muuttumaan lähivuosien aikana. Onneksi steissille ei ole pakko mennä (tai ainakaan siellä ei ole pakko oleskella), ellei sitten satu nappaamaan junaa jonnekin :)

Lähettäjä: woo 
Päivämäärä:   29.8.26 00:37:19

Ja mä taas en pysty edes KUVITTELEMAAN miten kukaan pystyy asumaan Suomessa missään muussa paikassa kuin stadissa!
Ihana kaupunki ja ainut vaihtoehto asua Suomessa!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.8.26 00:38:19

>stadissa

Kerro olevasi junantuoma sanomatta sitä.

Päivämäärä:   29.8.26 00:38:46

Turvallisuus ensin. Koska moottoriteillä on vähemmän onnetttomuuksia ja raiskauksia kun puistoissa kannattaisi helsingin rakentaa rautatietorin läpi mootoritie kirkkonummelta sipooseen.

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   29.8.26 00:41:11

Lähettäjä--
Päivämäärä29.8.26 00:29:23

Haha, minulle taas Helsinki on ainut paikka Suomessa, missä voisin asua. Ja asunkin ihan kantakaupungissa.

Helsinki on lopulta aika iso ja alueelliset erot ovat suuria. Ei Eiranranta ole samanlainen, kuin Itäkeskus eikä Pitäjänmäki ole Munkkiniemi. Itse pidän paljon esim. Kalliosta, Kalasatamasta, Herttoniemenrannasta, Lauttasaaresta... Vaaralliseksi en ole oloani kyllä missään päin Helsinkiä tuntenut :D

Siitä olen samaa mieltä, että Rautatientorin välitön ympäristö on ankeaa - mutta tämähän tulee toivottavasti muuttumaan lähivuosien aikana. Onneksi steissille ei ole pakko mennä (tai ainakaan siellä ei ole pakko oleskella), ellei sitten satu nappaamaan junaa jonnekin :)

Miten tuntee itsensä vaaralliseksi? Aikoo satuttaa jotain?

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   29.8.26 00:50:24

"ei enää ole se sama puhtoinen Helsinki"

Taidat olla aika paljon vanhempi kuin minä, koska itse olen liikkunut Helsingissä 70-luvulta asti enkä kyllä muista minkäänlaista "puhtoista Helsinkiä" koko sinä aikana olleenkaan, enemmän tai vähemmän ruma, haiseva ja vaarallinen persläpi se on ollut aina ja tulee melko varmasti olemaankin.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   29.8.26 00:53:55

Mulle tuo kaupunki vaan on liikaa. Aina tuulee liikaa. Liikaa kiirettä, liikaa törttöileviä hulluna ajelevia ruokakuskeja, sähköskuuteilla sekoilijoita, rynnivä kilpapyöräilijöitä työmatkallaan, wolttikuskeja mölöttämässä jatkuvasti puhelimeen, liikaa wanna be-hipstereitä, tyyppejä, jotka luulevat olevansa jotenkin erikoisia. Liikaa junantuomia muka-stadilaisia, liikaa roskaa ja p skaa, liikaa tappelevat taksikuskeja ja metron rullaportaissa juoksevia sähköjäniksiä. Saaristo ja meri ovat ihania, Eira on ihana, mutta kovin moni muu asia on pyllyllään. En tykkää.

Päivämäärä:   29.8.26 00:55:18

Miksi hesalaisia kiukuttaa, jos joku muuttaa muualta? Sitten haukutaan muita paikkoja sisäsiittoisiksi...

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   29.8.26 00:57:48

Mitä ihmeen ihanaa Eirassa muka on? Samaa pskaa ja samoja rumia taloja kuin muualla kaupungissa.

Päivämäärä:   29.8.26 00:58:29

Huoh... junalla tullaan muualta Suomesta eli landelta. Ei meitä kiukuta, jos joku tulee fillarilla, botskilla tai siivillä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.8.26 01:02:05

Helsingissä paha huumeongelma, kerjäläisiä ja mamuja. Ei kiitos!

Päivämäärä:   29.8.26 01:04:14

.: nönnönnöö

Lähettäjä: J. 
Päivämäärä:   29.8.26 01:44:46

Helsinki on muuttunut paljon, yli puolet elämästäni olen asunut ja paljon on asiat muuttunut 2000-luvun alusta tähän päivään. Osa muutoksista on hyviä ja osa ei. Tosiasia on, että esimerkiksi kodittomuus ja nistit ovat lisääntyneet, eikä enää ole vain tiettyjä "huonoja" alueita, vaan ikävyyksiin voi törmätä vähän siellä sun täällä.

Helsinki on edelleen maan ainoa suurkaupunki ja nautin sen vilinästä, kaikista varjopuolista huolimatta, suunnattoman paljon. Vaikka joskus on kaipuu synnyinseudulle, Helsingissä on omat hoodit.

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   29.8.26 01:48:07

Helsinki ei ole suurkaupunki sanan varsinaisessa merkityksessä. Joo, Suomen mittakaavassa voi olla.

T: suurkaupukilainen

Päivämäärä:   29.8.26 01:55:30

Aloittaja asuu varmaan Espoossa.

Lähettäjä: knåppi 
Päivämäärä:   29.8.26 02:05:46

Yleisesti ottaen suurkaupunkina pidetään kaupunkia, jossa on yli 100t asukasta ha Helsingissä oli viime vuoden lopussa reilu 694t asukasta, muistaakseni jossain näin uutisen hiljattain että väkiluku olisi ylittänyt 700t. Maailmalla toki suurkaupungiksi tai metropoliksi kutsutaan kaupunkia, jossa on yli 1M asukasta. Pääkaupunkiseudulla asuu n. 1,3M asukasta, laajemmalla seutukunnalla 1,6M asukasta

Menee nyt vähän saivartelun puolelle, mutta kyllä me voidaan Helsinkiä sanoa suurkaupungiksi. Metropoli se ei varsinaisesti ole, mutta jossain vaiheessa 1M menee rikki, ihan väistämättä.

Päivämäärä:   29.8.26 02:08:53

Niinpä. Pääkaupunkiseutu ei ole sama kuin Helsinki, ja Helsinki ei ole metropoli eli varsinainen suurkaupunki.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   29.8.26 02:12:55

Joo ei ole Helsinki suurkaupunkia nähnytkään :D Pikkukaupungeista taas joku Tallinna pesee Helsingin nykyään 6-0. Oikeasti kaupunkimainen, eloisat pikkukaupat ja ravintolat, ei mamuongelmaa jne.

Helsinki taas ihan hirveä pikku slummi... Nistejä, mamuja, todella saastainen ja sotkuinen, onneton julkinen liikenne... Okei parina päivänä vuodessa kun on kaunis kesäpäivä, niin merenrantapaikat ja joku Suomenlinna on kauniita. Toki rannalla kaikki paikat täynnä hanhenpskaa. Mietin joka kerta, miten täällä viitsii kukaan asua, hyi helv... Sama koskee myös esim. Tamperetta, ihan yhtä hirveä sekin.

Yhdessäkään Suomen kaupungissa en asuisi mistään hinnasta, maailmalla suurkaupungeissa tullut asuttua kyllä. Suomessa maaseutu ainoa vaihtoehto.

T. maalainen

Päivämäärä:   29.8.26 02:15:47

Minäkin aion muuttaa takaisin Suomeen, mutta nimenomaan maaseudulle.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   29.8.26 02:36:39

///: Tervetuloa! Minunkin naapuriin on juuri muuttamassa kaupungista perhe (talon edellinen, jo iäkäs, omistaja vaihtoi hiippakuntaa eli siksi talo myynnissä). Syynä yksinkertaisesti se, että haluavat maaseudulle ja pois kaupungista. Paljon on nuorta väkeä ja perheitä tänne tullut viime vuosina. Ja kyllähän täällä kelpaa.

Päivämäärä:   29.8.26 02:44:58

Q: kiitos! Täältä tullaan kahden vuoden päästä!

Päivämäärä:   29.8.26 04:14:21

Asuin helsingissä 2002 - 2016. Oli ihan hirveä paikka ja halusin joka sekunti pois :D Ekat 6v asuin kampissa, sitten myllypurossa, sitten pasilassa, sitten vallilan puolella.
Kaa-me-aa. Ja silloin siellä ei vielä ollut läheskään niin hirveää kuin nyt.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   29.8.26 04:28:11

Suosittelen kaikille poismuuttoa, jos on niin kamalaa, se on täysin ok, kaikki ei tykkää kaikesta. Onneksi kukaan ei pakota täällä olemaan.

Minulle Helsinki on mukava paikka, jossa on paljon kaikkea kiinnostavaa. Suosikkialueitani ovat Punavuori ja Kallio, aina on jokin uusi pieni ravintola tai muuta uutta ja kiinnostavaa. Museoita ja muuta kulttuuria ei hirveän paljon löydy Helsingin ohella Turun, Tampereen ja Ehkä Oulun ulkopuolella. Juuri nyt suosittelisin Purkutaidenäyttelyä Arabiassa.

Kiireen kauhistelijoiden kannattaa kokeilla joskus vaikka Lontoota tai Tokiota, niin näkee vähän perspektiiviä siihen, mitä kiire oikeasti on. Helsingissä sellaista ei ole.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   29.8.26 05:15:11

Ja kohta joku tulee itkemään, että on meilläkin museoita se ja tämä, mutta näiden isompien kaupunkien ulkopuolella ei oikeasti ole juurikaan tarjontaa, vaikka väittäisi mitä.

Päivämäärä:   29.8.26 05:22:23

"///
Päivämäärä: 29.8.26 01:48:07

Helsinki ei ole suurkaupunki sanan varsinaisessa merkityksessä. Joo, Suomen mittakaavassa voi olla.

T: suurkaupukilainen"

Jaa. Helsinki on lähes San Franciscon kokoinen ja saman kokoinen kuin Seattle.

Päivämäärä:   29.8.26 05:23:02

Eikö Vancoucerkaan ole suurkaupunki?

Päivämäärä:   29.8.26 05:38:00

Tarjoilija Espoosta pätee taas Helsingistä. Vai Keravaltako olit kuitenkin?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   29.8.26 05:46:22

. , nukutko koskaan? Sen verran kärppänä taas paikalla. Olen Helsingissä syntynyt ja siellä elämästäni puolet asunut, viikoittain töiden puolesta käyn. Kerrotko, mitä annettavaa sinulla on tähän topiciin sieltä Juupajoelta?

Päivämäärä:   29.8.26 05:51:39

Etkö pysty muuta kun toistamaan muiden kysymyksiä, heräsin kuselle, sinä taas valvot läpi vuorokauden, olet nettiriippuvainen.
" 1. Re: Helsinki on kamala Ällö *r 29.08.26 05:46
. , nukutko koskaan? Sen verran kärppänä taas paikalla. Olen Helsingissä syntynyt ja siellä elämästäni puolet asunut, viikoittain töiden puolesta käyn. Kerrotko, mitä annettavaa sinulla on tähän topic

Kanava: Seniorit
2. Re: Helsinki on kamala Ällö *r 29.08.26 05:15
Ja kohta joku tulee itkemään, että on meilläkin museoita se ja tämä, mutta näiden isompien kaupunkien ulkopuolella ei oikeasti ole juurikaan tarjontaa, vaikka väittäisi mitä.

3. Re: Onko narsisti vai mikä ? Ällö *r 29.08.26 05:13
... , hyvin todennäköistä, että huudattaa huvikseen. Olin jopa yllättynyt, miten kepeältä näytti juoksu ja maaliin tulo. En ikinä seuraa tällaisia, mutta sattui olemaan sopiva hetki ja nähtiin tuo til

4. Re: Helsinki on kamala Ällö *r 29.08.26 04:28
Suosittelen kaikille poismuuttoa, jos on niin kamalaa, se on täysin ok, kaikki ei tykkää kaikesta. Onneksi kukaan ei pakota täällä olemaan. Minulle Helsinki on mukava paikka, jossa on pa

5. Re: Onko narsisti vai mikä ? Ällö *r 29.08.26 03:54
Mikä vika Alisa Vainiossa on? Kaunis, timmi ja lahjakas nainen. Vika on selvästi enemmän ihan tämän aloituksen kirjoittajan päässä kuin Alisassa. Ja kertoo aika paljon sinusta, jos kuvittelet, että lä

6. Re: Kokemuksia isoista lempeistä roduista OK Ällö 29.08.26 00:33
Schapendoes, rotu kuten omistajansa. Hyväntahtoinen höntti, aina valmis touhottaja.

7. Re: Käytätkö Eleplantia? Ällö 29.08.26 00:28
Mistä tiesit, että minulla on ruskeat silmät?

8. Re: Teettekö asioita yhdessä kumppaninne kanssa? Ällö *r 28.08.26 17:34
Pineapple, voihan se joillekin ollakin normaalia, mutta aika erikoiselta kuulostaa. Miksi edes olla yhdessä, jos mitään yhteistä ei oikeasti ole?

9. Re: Teettekö asioita yhdessä kumppaninne kanssa? Ällö *r 28.08.26 17:25
Ja toisessa työssäni ei ole mahdollista kouluhommia edistää, eli riippuu vähän siitä, missä milloinkin olen. Kevät oli oikeasti aika rankka, kun tehtäviä kasaantui pienelle syklille paljon ja tein nii

10. Re: Teettekö asioita yhdessä kumppaninne kanssa? Ällö *r 28.08.26 17:20
(y), ei ole, mutta kyllä sitä aina jonkin hetken keksii. Vähintään yhteisen lounaan, vaikka molemmilla olisi työpäivä. Mulla on enemmän vapaata siksi, kun työpäiväni ovat pitkiä. Työpäivinä en juuri m

11. Re: Teettekö asioita yhdessä kumppaninne kanssa? Ällö *r 28.08.26 16:52
Tehdään kyllä, ihan koko ajan. Laitetaan ruokaa, pelataan, saunotaan, matkustetaan, viljellään kasveja, nähdään ystäviä, hoidetaan lemmikkejä, ratkotaan ristikoita ja pulmapelejä, käydään syömässä tai

12. Re: Nettikirppareilta tulee roskaa Ällö 28.08.26 16:44
Elli, Anne Frankin päiväkirja. Se alkuperäinen Otto Frankin kirjoittama versio.

13. Re: Lampaista ja vuohista Ällö *r 28.08.26 14:31
Mites meinaat, että ympäri vuorokauden laiduntavat lampaat pärjää? Ei niille myöskään käydä erikseen viemässä mitään "mössöjä".

14. Re: Nettikirppareilta tulee roskaa Ällö *r 28.08.26 13:30
Elli, eräs kulttimaineessa oleva luovan kirjoittamisen opas. Julkaistu 2004, eli ei sinällään ole edes supervanha, mutta kappaleita on tosiaan vain kaksi. Edelleen sinnikkäästi odottelen. Hälytykset

15. Re: Nettikirppareilta tulee roskaa Ällö *r 28.08.26 01:09
Mikä kirja sinulla on haussa, Zäkä? Olen koettanut vimmaisesti etsiä yhtä vuosia kaikkialta. Kirjastossa kirjoja on kokonaiset kaksi kappaletta ja olen ollut jonossa pian 3 v saadakseni sen. Nyt jo si

16. Re: Miten monipuolistaa ruokavaliota? Ällö *r 28.08.26 00:48
. , sama, pakasteherneet ja edamamet ovat varmaan ainoat, mitä käytetään. Pakasteet ovat niin muhjuisia aina. Kokeilemallahan ap kuitenkin löytää parhaat ratkaisut. Kannattaa myös katsoa niitä Kape Ai

17. Re: Miten monipuolistaa ruokavaliota? Ällö *r 28.08.26 00:43
Kuten sanoin ap, neuvon tosiaan kokeilemaan niitä neutraaleja kasviksia osana ruokaasi lisäämällä vähän määriä vähitellen. Toinen neuvo olisi se, että hankkiudut esim työväenopiston ruokakurssille, jo

18. Re: Miten monipuolistaa ruokavaliota? Ällö *r 28.08.26 00:37
., ole hyvä, ja jätä kommentoimatta, kun mitään järkevää sanottavaa ei ole. Vissiin sinulla on ollut huono päivä tai jäänyt korkki auki, ei tuota muu selitä.

19. Re: Miten monipuolistaa ruokavaliota? Ällö *r 28.08.26 00:33
Ne makkarat ja jauheliha nyt eivät vaan ole ruokia, joita kannattaisi mielinmäärin syödä, joten ihan hyvä, että aloittaja pohtii tätä asiaa.

20. Re: Haluun miehen heti Ällö *r 28.08.26 00:14
" miten monipuolistaa ruokavaliota" " low carb snäksit" ja mitä näitä nyt on. Jokaisessakimppuuni hyökätään, joskus jopa ennen kuin vastaan sanallakaan ketjuun.

21. Re: Haluun miehen heti Ällö *r 28.08.26 00:13
"voiko sairaana lentää", " haluan miehen heti" jnejne.

22. Re: Haluun miehen heti Ällö *r 28.08.26 00:12
*, jos tarkoitat topicia leffaeväistä, niin en arvostellut ketään nimeltä, vaan totesin, että kamala määrä kaloreita niissä eväissä ja että en ihmettele, jos tuolla määrällä ihmiset ovat ylipainosia.

23. Re: Työllistyykö agrologi oikeasti? Ällö *r 28.08.26 00:09
qwe, ylisviivalla on tapana pilata jokainen topic, mihin hänellä ei itsellään ole mitään annettavaa. Viimeksi tänään kananmuna-allergiaa koskeva topic. Toivottavasti löydät itsellesi sopi

24. Re: Haluun miehen heti Ällö *r 28.08.26 00:05
*, esimerkki tästä, kiitos. Milloin olen hyökännyt kenenkään yksittäisen kimppuun haukkuen tätä? Yleisluontoisesti voin puhua asioista, mutta en harrasta esim tuota nimimerkki .:n kaltaista kielenkäyt"

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   29.8.26 06:06:13

Kivasti olet kopioinut ylisviivan viestejä. Kirjoitan vain omalla nimimerkilläni ja noista kaikki eivät ole tekstiäni. Vähän tarkkuutta nyt.

Ja joskos jatketaan topaa ihan aiheesta, eikä sinun pakkomielteistäsi. Vastaa aiheeseen, ei kommentoijiin. Kiitos.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   29.8.26 08:50:34

Onpa pisteelläkin ollut ylimääräistä aikaa elämässään :D

Päivämäärä:   29.8.26 09:24:57

Mä asuin muutamassa eri suunnassa Helsinkiä yhteensä 14 vuoden ajan. Musta kaupunkia on mahdoton tiivistää yhteen lokeroon. Paljon parjattu Itä-Helsinki on ihanaa aluetta, kunhan mennään vähän sivummalle metroasemista. Erityisesti pidän Vanhankaupunginlahden ympäristöstä eli Länsi-Herttoniemi, Viikki ja Puu-Myllypuro. Saaristo, osa Vuosaaresta ja Sipoolta pöllitty Östersundom ovat myös oikein kivoja! Kantakaupungista ja läntisistä osista en niin välitä.

Maalla kasvaneena ja sinne palanneena en suuremmin kaipaa takaisin, mutta ei paluumuutto Helsinkiin olisi maailmanloppukaan, jos saisi kämpän vaikkapa just Vanhankaupunginlahden itärannan ympäristöstä.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   29.8.26 09:38:10

On hienoja vanhoja rakennuksia, kivoja puistoja. Ilmeettömiä ihmisiä jotka kiireellä kulkee tuijottaen vain eteensä, kallis kaupunki Helsinki, lisä kaupoissa ja kahviloissa. Käyn kaupungissa sillointällöin mutten osta kaupoista mitään kahvilasta tai kioslkilta kahvin. Sukulainen asuu siellä siksi käyn.

Päivämäärä:   29.8.26 10:43:37

Pikku Afrikka?

Päivämäärä:   29.8.26 11:07:19

"Pikku Afrikka?"

Montako kertaa olet käynyt Helsingissä, saatikka Afrikassa?

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   29.8.26 11:16:27

Aloittajalle antaisin nyt neuvon; älä pilaa ainoaa elämääsi pyörimällä paikassa jota inhoat. Suomessa on töitä muuallakin, ja heti jos lähdet kehä III ulkopuolelle on ihmiset, työ elämä summuu leppoisampaa. On siis itsestäsi kiinni pilaatko fiiliksesi pyörimällä Helsingissä.

Itse ole viihtynyt täällä kymmeniä vuosia, asun kantakaupungissa, käyn keskustassa töissä, hevonenkin asui lähes 20 v ratikkamatkan varrella. Tarjolla on kulttuuria, ravintoloita, museoita, näyttelyitä.. ystävätkin löytyy lähimaastosta. Jos nyt joku tummempi-ihoinen tulee vastaan en saa halvausta. Mutta onneksi kaikki ei tykkää samoista asioista eikä koko Suomi tunge tänne pääkaupunkiin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.8.26 12:48:56

Aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Olen syntyjäni paljasjalkainen stadilainen, kasvanut ja käynyt kouluni siellä. 34 vuotta sitten muutin pois sieltä eikä mikään mahti maailmassa saa minua muuttamaan takaisin. Siitä on tullut kamala paikka.

Lähettäjä: ww 
Päivämäärä:   29.8.26 13:03:54

Hyvä jos kaikki ennakkoluuloiset juntit muuttaa täältä pois, ei tarvis tulla edes käymään!
Stadi on Suomen paras paikka asua. Sen jos kertoo sekin että täällä on niin kallista asua. Koska niin markkinatalous toimii: mitä halutumpi asia, sitä kalliimpi. Monessa paikasta maalla saa taloja lähes ilmaiseksi, se kertoo siitä ettei siellä kukaan halua asua.
Mutta jos joku juntti haluaa sinne muuttaa - terve menoa!

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   29.8.26 13:04:44

Täällä taas persut öyhöttää.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   29.8.26 13:29:34

Olipas typerästi kommentoitu ww - eli jos tykkää erilaisista asioista kun sinä on ihminen saman tien juntti? Niin varmaan…

Lähettäjä: Kerstin 
Päivämäärä:   29.8.26 13:50:34

Ww: vaan kun se ilmainen talo järven rannalla ei riitä. Pitää olla sata hehtaaria maata, tallit, traktorit jne. ja sijainti niin, että lapset voivat käydä kunnollisessa koulussa ja vanhemmat töissä. Tämä kaikki maksaa muuallakin kuin Hesassa, vaikka se talo täällä olisikin ilmainen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.