Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toimiiko ozempic ja miten nopeasti?

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   28.8.26 20:26:28

Onko jollain omakohtaista kokemusta? Miten kelakorvauksen kanssa (2. tyypin diabetes)?

Re: Toimiiko ozempic ja miten nopeasti?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.8.26 21:17:01

Kelakorvauksen saa vasta, kun kaikki muut lääkkeet on testattu toimimattomaksi.
Toisilla toimii, toisilla ei, vaihtelee kovasti.
Katso facen keskusteluja, siellä ihmiset kovasti valittaa oireista.

Itselläni toimii ihan hyvin. Lievää pahoinvointia joskus piikitystä seuraavana päivänä. Ummetus ehkä pahin sivuoire. Noin vuosi käyttöä ja en ole muuttanut ruokavaliota, annoskoot pienentyneet, koska nykyään tunnen kylläisyyden (ennen lääkitystä, jatkuva mielitekojen kakofonia) Tällä hetkellä paino -10-12 kg, heittelee jonkin verran ja jokavuotinen muutaman kilon painonlisäys jäänyt tulematta.

Lähettäjä: ghina 
Päivämäärä:   28.8.26 21:55:32

*: mikä oli lähtöpainosi ja mitä kautta sait reseptin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.8.26 22:02:45

Ozempic itsestään ei laihduta kiloakaan. Se auttaa muuttamaan ruokavaliota terveelliseksi ja vähentämään syömistä, koska ruokaa ei yksinkertaisesti tee mieli. Silti pitää pitää huoli, että proteiini etenkin saa riittävästi, samoin kuitua, ja tietysti kaikkia ravintoaineita muutenkin, eli yhtälö on aika haastava.

Samalla voi olla kuvottava olo, ummetusta jne. Enemmän tai vähemmän. Omalla kohdalla ei tiedä ennen kuin kokeilee.

Olen käyttänyt 1,5 kk, sellaiset 7 viikkoa ja laihtunut kai 3,5 kiloa. En tavoittele mitään nopeaa laihtumista, hitaasti hyvä. En ole myöskään nostanut annosta nopeasti, vaan hitaammin kuin perusmalli.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.8.26 23:04:03

ghina : Lähtöpaino 126 kg. Reseptin sain työterveyden kautta ja maksan itse lääkkeen, en saa kelakorvausta. Sokerit olivat siinä rajoilla, että nyt oli tehtävä jotain, ennekuin terveys menee, ikää 54 vuotta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.26 23:48:48

Ozempic ei itsessään laihduta. Sun pitää syömällä tehdä kalorivaje edelleen. Useita kk. Tuo helpottaa ruokahälyyn, että syöminen ei ole kokoajan mielessä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.8.26 00:42:57

Minulla toimi, joskin vaihdettiin tablettimuotoiseen rybelsukseen. En pystynyt täydellä annoksella käyttämään etovan olon vuoksi. Silti paino putosi 25 kg noin kahdessa vuodessa, hidas putoaminen oli tavotteena. Alkupaino oli 96 kg enkä saa kela-korvausta.
Lääkitys auttoi siihen että sain rauhassa opetella itselleni sopivan tavan syödä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.8.26 00:58:50

Ozempic ei laihduta vaan se auttaa syömään kevyemmin. Sivuoireena voi olla vakavia silmien komplikaatioita.

Lähettäjä: Mustikka 
Päivämäärä:   29.8.26 08:59:27

Tämä ollut nyt minulla vuosien tauon jälkeen taas käytössä. Paino putosi aika nopeasti n. 5 kg aloituksen jälkeen. Nyt ruokahalu lähes kateissa ja aika usein etovaa oloa. Kuukauden kynä maksaa mulle n. 40 egee. Korona kun tuli niin Ozempiciä ei saatu, silloin oli käytössä Rybelsus-tabut. Niistä sain aivan järkyttävät ylävatsakivut ynnä muuta oiretta, että ikinä en enää niitä ota käyttöön. Harmittaa, etten pärjää enää pelkillä Metforem-tabuilla tai muilla "kevyemmillä". Vaikka kuinka yritän hoitaa itseäni, niin ei auta. Onneksi verensokerit nyt hyvällä tasolla. Ja en ole koskaan ollut lihava ja aina liikkunut paljon.

Lähettäjä: Leppäkerttu 
Päivämäärä:   29.8.26 09:13:13

Minulle harkitaan Ozempicin aloittamista, koska sokeriarvot eivät pysy kurissa ruokavaliolla, Metforemilla ja Zigduolla. En kuitenkaan tule saamaan Kela-korvausta Ozempicistä, koska painoindeksini ei ole riittävän korkea. Diabeteksen hoitoonkin vaaditaan vähintään 29 BMI, jotta ko. lääke olisi Kela-korvattava.

Lähettäjä: Mustikka 
Päivämäärä:   29.8.26 09:16:35

Leppäkerttu, kyllä mä oon saanut kelakorvattuna ihan alusta asti, tosin mulla sydänsairaus myös. Mutta ei lihavuutta

Lähettäjä: Kiinnostaa 
Päivämäärä:   29.8.26 09:22:56

Millaisilla sokereilla teille on lääkettä määrätty?

Lähettäjä: Pläski 
Päivämäärä:   29.8.26 14:28:57

Hyvin on toiminut. 9 kk ja 20kg lähteny.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.