Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Teettekö asioita yhdessä kumppaninne kanssa?

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   28.8.26 16:43:08

Etenkin pidemmässä suhteessa olevat. Vai onko se ihan normi, että molemmat tekevät vain omia juttujaan ja kaverit kaikkeen tekemiseen on etsittävä muualta?

Re: Teettekö asioita yhdessä kumppaninne kanssa?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.8.26 16:47:44

Totta kai teemme paljon asioita yhdessä, ihan joka päivä.
Yhdessä olemme olleet yli 37 vuotta.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   28.8.26 16:48:22

Eipä tehdä enää juuri mitään yhdessä. 25v ollaan oltu yhdessä ja tänä aikana kumpikin on muuttunut sen verran ettei yhteistä ole oikeastaan kuin lapset ja asuntolaina. Kämppiksinä eletään melko sopuisasti mutta onhan tää nyt aika paskaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.8.26 16:48:53

Nykyinen suhde on kestänyt vasta kolme vuotta, mutta ei minulla ole koskaan ollut kumppania, jonka kanssa emme olisi tehneet asioita yhdessä. Minulle yhteiset kiinnostuksenkohteet ja halua viettää aikaa yhdessä ovat aina olleet suhteen perusta.

Lähettäjä: Juuli 
Päivämäärä:   28.8.26 16:49:25

Tietenkin teemme! 20 v yhteiseloa takana täällä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.8.26 16:49:25

Suurin osa asioista tehdään yhdessä.. tai ainakin ne isoimmat kodin asioista lomien viettämiseen, 90% harrastuksista jne. Aika ajoin työtkin ;-) Molemmilla sitten osa-alueita harrastuksissa mitkä tekee muiden kanssa/seurassa ja muutama tärkeä ystävä kenen kanssa asioidaan lähinnä henk koht niin on sitä "omaakin". Kumpikaan ei ole ajatellut asiaa ehkä näin tai ole periaatteesta sellaiselle tarvetta tai edes että mielipide olisi "parisuhteessa aina näin" mutta kun tavat ja mieltymykset ja maku ovat niin samanlaiset, on kaikkein helpointa ja molemmille miellyttävintä (puhumattakaan tehokkainta!) kun tehdään yhdessä ! Ei tule myöskään mitään aikataulusolkkauksia kun onhan jokaisella omat kotiasiat ja arkielämät, meillä aikataulut automaattisesti samat niin kaikki on vaan niin sujuvaa ja voi tehdä myös ex tempore asioita.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.8.26 16:51:48

Tottakai temme
Yhdessä 14 vuotta

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   28.8.26 16:52:09

Tehdään kyllä, ihan koko ajan. Laitetaan ruokaa, pelataan, saunotaan, matkustetaan, viljellään kasveja, nähdään ystäviä, hoidetaan lemmikkejä, ratkotaan ristikoita ja pulmapelejä, käydään syömässä tai lenkillä, sienestämässä tai uimassa... Ihan tavallisia asioita. Toki meillä on omiakin juttuja. Osaa toki niistäkin voi tehdä yhtä aikaa kotonakin.

Lähettäjä: Jiippi 
Päivämäärä:   28.8.26 16:52:48

Tottakai teemme, yhdessä 35v

Lähettäjä: (y) 
Päivämäärä:   28.8.26 17:10:44

Tämän ihmisen vrk:ssa on 170 tuntia

"Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 28.8.26 16:52:09

Tehdään kyllä, ihan koko ajan. Laitetaan ruokaa, pelataan, saunotaan, matkustetaan, viljellään kasveja, nähdään ystäviä, hoidetaan lemmikkejä, ratkotaan ristikoita ja pulmapelejä, käydään syömässä tai lenkillä, sienestämässä tai uimassa... Ihan tavallisia asioita. Toki meillä on omiakin juttuja. Osaa toki niistäkin voi tehdä yhtä aikaa kotonakin."

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.8.26 17:16:26

Maanikoilla on.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   28.8.26 17:20:37

(y), ei ole, mutta kyllä sitä aina jonkin hetken keksii. Vähintään yhteisen lounaan, vaikka molemmilla olisi työpäivä. Mulla on enemmän vapaata siksi, kun työpäiväni ovat pitkiä. Työpäivinä en juuri muuta ehdi kuin herätä, syödä sen lounaan, mennä töihin (jossa pystyn yleensä katsomaan luentoa/kirjoittamaan jotain koulutehtävää edes vähän), töistä päästyäni luen/jatkan sitä koulutehtävää/katson luennon, jos en ehtinyt sitä katsoa aiemmin. Vapailla voi tehdä onneksi mitä haluaa. Mulle on välillä täysin mahdollista pitää kahdessa viikossa 7 päivää vapaata, mutta töitä tulee silti 77 h tuolle ajalle. Ei se kaikille sovi ja on välillä raskasta, mutta mulle sellainen malli on sopinut.

Päivämäärä:   28.8.26 17:22:59

Ei ihme että olet jatkuvasti niin kireä.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   28.8.26 17:25:13

Ja toisessa työssäni ei ole mahdollista kouluhommia edistää, eli riippuu vähän siitä, missä milloinkin olen. Kevät oli oikeasti aika rankka, kun tehtäviä kasaantui pienelle syklille paljon ja tein niitä öisin. Syksy on nyt selkeästi helpompi, kun sain keväällä tehtyä hyväksilukuja muutamasta isommasta kurssista. Joka viikko pidän kuitenkin vähintään yhden päivän, jolloin en mieti kouluhommia ollenkaan ja käytän sen ihan muuhun.

Enkä myöskään käsittääkseni ole maininnut, että tekisin noita asioita miehen kanssa joka päivä tai viikko, ne vaan on juttuja, joita tehdään. En todellakaan esim tee ruokaa työpäivinä, ellei jotain nopeaa munakasta lounaaksi lasketa.

Lähettäjä: Pineapple 
Päivämäärä:   28.8.26 17:28:46

”Vai onko se ihan normi, että molemmat tekevät vain omia juttujaan ja kaverit kaikkeen tekemiseen on etsittävä muualta?”

No ei! Ei tuollainen ole mitenkään normaalia suhteessa.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   28.8.26 17:34:33

Pineapple, voihan se joillekin ollakin normaalia, mutta aika erikoiselta kuulostaa. Miksi edes olla yhdessä, jos mitään yhteistä ei oikeasti ole?

Lähettäjä: PimPom 
Päivämäärä:   28.8.26 17:38:11

Minä valjastan ja hoidan hevoset ja siivoan tallin, isäntä ajaa hevoset.

Lähettäjä: Peba 
Päivämäärä:   28.8.26 17:41:06

Tietovisa: kuka palstalla kirjoittaa-- minä, minä, minä, minä, ja minä??

Päivämäärä:   28.8.26 17:44:25

Minä tiedän – Ällö!

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   28.8.26 18:21:53

Sieltähän se viiva tuli taas pilaamaan aloitusta.

Tehdään tietenkin yhdessä asioita. Käydään treenaamassa salilla ja lenkkeilemässä tai pyöräilemässä, remontoidaan taloa yhdessä ja laitetaan puutarhaa, katsotaan leffoja ja sarjoja, kootaan palapelejä, tehdään normaalit kotihommat usein yhdessä (ruoka, kauppakäynnit, siivoukset, halonhakkuut sun muut). Mies tykkää ropailla autoa ja auttelen siinä parhaani mukaan jos tarvitsee apua. Yhteistä liikeideaa pyöritellään ja suunnitellaan yhdessä ja käydään rentoutumassa metsävaelluksilla, kalastetaan ja sieniäkin kerätään ja marjastetaan.

Ei, emme tee jokaista näistä päivittäin, mutta hyvin riittää aikaa töiden oheen, vaikka remontti ei toki edisty niin nopeasti kuin voisi jos siihen panostaisi sataprosenttisesti. Eipä toisaalta ole kiirekään.

Lähettäjä: Nenu 
Päivämäärä:   28.8.26 19:06:45

Tehdään paljon asioita yhdessä, mutta molemmilla on myös omia harrastuksia.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   28.8.26 19:31:37

Ennen lapsia ei tehty paljon asioita yhdessä, koska kummallakin omat harrastukset+vuorotyö. Nyt kun on lapsia, niin ei tehdä sitä vähääkään.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.8.26 19:37:41

Jos me ei tehtäisi asioita yhdessä ja nautittaisi toistemme seurasta niin miksi me edes eläisimme yhdessä. Luonnollisesti olemme myös erossa omissa harrastuksissa tai kavereiden kanssa, kun kumpikaan ei ole sellainen, että "kaikki pitää tehdä yhdessä". Arkena teemme hommia paljon yhdessä, olemme hyvä tiimi ja täydennämme toisiamme.
En olisi mieheni kanssa jos en viihtyisi hänen seurassaan ja tiedän, että hän ajattelee samalla tavalla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.26 19:45:44

Tehdään. Kyllä edellisessä parisuhteessa ja sinkkuna ollessa sai tehdä aivan tarpeeksi kaiken yksin. Tykkään kun nykyään on kaveri kaikkeen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.8.26 19:47:50

Tottakai on tehtävä yhdessä jotain. Tietty omiakin harrastuksia molemmilla. Muuten kasvetaan erilleen. Yhteistä taivalta 29 v.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.8.26 20:24:35

Kyllä, mutta enimmäkseen ollaan omissa oloissamme tehden omia juttuja. Loppujen lopuksi meillä ei ole kauheasti samoja kiinnostuksen kohteita ja mies ei halua tehdä mitään mitä ehdotan. Yhdessä tekemiset rajoittuu lähinnä arkiaskareisiin. No joskus se lähtee ulos syömään tai tulee kanssani katsomaan jotain sarjaa/dokkaria/leffaa. Teemme molemmat vuorotyötä niin sekin vähän rajoittaa menemisiä ja jaksamisia. Itse käytän koirani lenkillä ja harrastan sen kanssa, välillä näen kavereita esim shoppailun merkeissä. Muuten roikun kotosalla. Miehen vapaa-aika kuluu tietokoneella välillä tylsyyttä valittaen.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   28.8.26 22:15:08

Tottakai! 20 vuotta yhdessä.

Lähettäjä: Nips 
Päivämäärä:   28.8.26 22:35:15

Tällä hetkellä ei kyllä juuri tehdä. Meillä on 6v esikoinen ja 5 kk vauva, eikä juuri tukiverkkoa, joten kahdestaan ei tällä hetkellä tehdä juuri mitään. Vauvan kun saa yöunille kiiruhtaa sitä itsekin nukkumaan että saa edes vähän unta. Toki perheenä tehdään asioita yhdessä, mutta nekin tässä kohtaa vähäisinä kun esikoisella omat tarpeet/aikataulu ja vauvalla omat. Mutta tiedän että tämä tulee muuuttumaan kunhan kuopus vähän kasvaa. Yhdessä ollaan oltu 15 vuotta joten takana on jo monenlaisia vaiheita :)

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   28.8.26 22:59:44

Tehdään ja ei tehdä. On yhteisiä juttuja kuten erinäiset pienemmät rempat talossa, pihassa, tallissa, tarhassa tai laitumella, käydään yhdessä jääkiekko- ja pesispeleissä, joskus harvoin jalkapallo-kin. Ja kattellaan telkkarista niitä, sekä joitain täsmäsarjoja. Käydään yhdessä kaupassa ja syömässä, jos aikataulut osuu. Siippa lähtee joskus maastolenkille mukaan sähköpyörällä, tai taluttaa yhtä hevosta mettäretkellä tai naapurin kentälle. Minä olin juuri erittäin ei-keikoilla-käyvänä mukana Tavara-asemalla. Kaksisteen on reissattu Irlannit, Skotlannit (olin seuraneitinä Islayn tislaamokierroksilla), Viron kiertelyt, Riian risteilyt ja Pohjois-Norjan kiertelyt, tietty lukuisat kotimaan kiertelyt päälle.

Ollaan melko introverttejä molemmat, ja omia puuhia on kummallakin. Hevosjutut puuhailen yleensä itekseni ja siippa puuhastelee miesluolassa härveleittensä kanssa, käy parin kaverinsa kanssa täsmäleikoilla tai kattomassa jotain leffoja. Mua on viime vuosina alkanut leffateatterit ahdistaan, joten olen lähes täysin jättänyt väliin.

Yhdessäoloa liki 30 vuotta, aikuisella lapsukaisella oma perhe eli kaksisteen ollaan luin kaksi vanhaa varista.

Lähettäjä: Asf 
Päivämäärä:   29.8.26 00:28:41

Yhdessä 8-vuotta ja tehdään!
Ollaan oltu koko elokuu yhtäaikaa kesälomalla ja ollaan oltu koko tämä kuukausi toistemme kyljessä kiinni. Ehkä liikaa tietoa, mutta asutaan kaksiossa ja vessassakin käydään ovi auki :’D
Ei ole vielä kummallekaan tullut tarvetta käydä esim yksin kävelyllä tai mennä toiseen huoneeseen tekemään omia juttuja.

Meillä on toki omat jutut, mä katson TV:tä ja teen käsitöitä. Mies lukee siinä vieressä tai pelaa läppärillä. Sitten välillä tehdään jotain yhdessä ja taas palataan omiin juttuihin vierekkäin

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   29.8.26 09:36:38

Tehdään :) Ihan ekana arkisia juttuja (siivous, kokkaus jne.). Meillä on myös yhteinen yritys päivätöiden lisäksi ja tehdään siis paljon töitä. Autetaan toisiamme molempien harrastuksissa myös. Käydään yhdessä reissuissa. Meillä on yhteinen kaveripiiri, joten myös sellaiset illanvietot menee yhdessä.

Ei me kuitenkaan olla aina kahdelleen. Molemmat käy myös omissa harrastuksissa ja välillä työtkin vie pidemmäksikin aikaa eripuolille suomea.

Mutta me tehdään todella paljon yhdessä asioita.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   29.8.26 11:24:20

Silloin kun asuimme yhdessä käytiin kaupassa ja tehtiin ruokaa yhdessä. Keittiö on kyllä sen verran pieni että siellä ei kahdestaan oikeastaan kannata ruokaa tehdä. Käytiin myös salilla yhdessä, tykkäsin siitä tosi paljon. Mies on kova ottamaan kaljaa viikonloppuisin, minkä takia olemme nyt asumuserossa. Hän tykkäsi juoda yhdessä, vaikka sekin kyllä tarkoitti ajoittain sitä että puhui kavereittensa kanssa maratonpuheluita ja minä jäin silloin "yksin".

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   29.8.26 14:33:30

Kyllä me tehdään sekä yhdessä että erikseen asioita. Ja minä tykkään tosi paljon tehdä yhdessäkin :) Käydään mm sienimetsällä ja marjastamassa, kuvataan luontoa, välillä tehdään ruokaa yhdessä jne. Molemmilla myös omat juttunsa tietysti. Kohta 14 vuotta oltu yhdessä <3

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.