Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen ylläpitosopimus, mitä mieltä?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   28.8.26 13:37:45

Jos oot antanut hepan joskus ylläpitoon tai sulla ylläpidossa heppa, niin miten teillä sovittu heppojen vakuutukset? Eli maksaako hepan omistaja vakuutukset ja sä maksat sitten omistajalle ne takas? Tai ottaako ylläpitäjä hepalle vakuutunset ylläpidon ajaksi?

Jos ylläpitäjä ottaa yp ajaksi vakuutuksen hepalle, niin kuuluuko ottaa vähintää vastuuvakuutus, mutta pitääkö ottaa myös henkivakuutus jonka summan hepan omistaja määrää?

Re: Hevosen ylläpitosopimus, mitä mieltä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.26 13:45:32

Meillä omistaja maksoi itse hevoselleen henkivakuutusta ja minulla ylläpitäjänä ei ollut mitään vakuutusta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.26 13:50:29

Ylläpitäjä vastaa omalla lompakollaan. Ottaa vakuutuksen jos haluaa mutta joka tapauksessa korvaa vakuutuksesta viis omilla rahoilla

Lähettäjä: K0 
Päivämäärä:   28.8.26 14:03:39

Mulla ollut kaksi ylläpidossa. Molemmilla oli jo vakuutus olemassa omistajansa puolesta. Toisen halusi omista hoitaa/maksaa. Ja toisesta maksoin omistajan tilille kuukausimaksua joka oli tuon vakuutuksen verran.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.8.26 14:56:42

Se on paree olla omistajan nimissä. Perii sitten rahan ylläpitäjältä. Yllöpitäjä kun jättää laskut maksamatta raukeaa vakuutuskin. Voi olla vaikea saada samoilla ehdoilla uutta vakuutusta. Eli aina omistajan nimissä, ehdottomasti.

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   28.8.26 15:23:10

Maksan ylläpidossa olevan hevoseni vakuutuksen, enkä peri siitä mitään ylläpitäjältä.
Kuten myös maksan ell kulut, kaikki ell asiat menevät minun kauttani ja yhdessä keskustellaan ylläpitäjän kanssa miten toimitaan.
Tietenkin jos akuutti tarve hän soittaa ihan ensimmäisenä ell paikalle ja sitten minulle.
Näin mennään hevosen yp aika kunnes minulle palautuu.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   28.8.26 15:57:50

Kiitos vastanneille. Näitä niin monenmoisii sopimuksii kuullut, varsinkin vakuutuksista. Itsr aattelen omistaja hoitaa henkivakuutuksen, mutta ylläpitäjä voi halutessaan ottaa vastui ja ell vakuutuksen tai jos tuloo jotain, omasta pussista joutuu maksaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.8.26 16:04:47

Jos hevonen on lyhyen aikaa (muutamia vuosia) ylläpidossa, yleensä omistajan on järkevää olla katkaisematta vakuutusta, sillä ehdot huononevat vuosien varrella ja vanhemmalle hevoselle ei välttämättä uutta terveysvakuutusta saa ollenkaan ylläpidon loputtua.

Lähettäjä: nnnn 
Päivämäärä:   28.8.26 18:22:11

Ei vakuutusta saa hevoselle jota ei omista. Omistaja ottaa vakuutuksen ja yp maksaa hänen tilille sen summan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.