|
Lähettäjä: Sea salt
Päivämäärä: 29.8.26 08:55:26
Lähettäjä: cookie
Päivämäärä: 28.8.26 10:31:17
Selvisin, koska pääsin sijaisperheeseen asumaan 12 vuotiaana. Ikuisesti kiitollinen siitä. Molemmat biologiset vanhempani on ihan täysalkkiksia.
Sama täällä, minut kyllä pelasti puhtaasti se, että pääsin kotoa pois asumaan. Mut sijoitettiin ala-asteen jälkeen. Muistan ikuisesti kuinka muita luokkalaista jännitti uuteen kouluun siirtyminen, minua jännitti sen sijaan uuteen kotiin muuttaminen.
Olihan se oikeasti ihan uskomatonta kun alkoi huomata, että ai näinkin voi elää. Siis että on turvalliset aikuiset kotona, tehtiin asioita heidän kanssa yhdessä, tuli joka päivä lämpimiä kuulumisten kyselyitä raivoamisen, örveltämisen ja lyttäämisen sijaan, minun olostani ja mieleni hyvinvoinnista välitettiin, aina ruokaa kaapeissa ja pöydässä, mahdollisuudet aloittaa harrastuksia (aloitin cheerleadingin ja pääsin jopa kisajoukkueeseen, asia josta en olisi koskaan edes uskaltanut haaveilla + cheer antoi loistopohjan nykyiselle lajilleni jossa kilpailen), kannustusta kouluhommiin jopa niin paljon, että sain sen tason arvosanat tokariin joilla pääsin haluamiini kouluihin ja tälle nykyiselle uralle hommiin joita rakastan jne. Minulle tuli ensimmäinen kerran elämässäni heillä asuessa olo, että minulla on jotain väliä. Itsetuntoni nousi pohjamutiin alta kohisten niiden vuosien aikana terveemmälle tasolle.
Alkuperäisessä kodissa kun vaan sillä oli väliä onko äidillä ja isällä viinaa ja kuinka paljon, kuka hakee lisää, kuinka heillä on rankkaa ja minä olen häiriöksi juomiselle, minä olin se vanhempieni ongelma ihan vaan olemalla olemassa.
Pidän noita sijaisvanhempiani enemmän perheenäni, kuin oikeita vanhempiani.
|