Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tori.fi ostajan katoaminen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.8.26 17:31:58

On tullut paljon sekä ostettua että myytyä, mutta ensimmäistä kertaa kävi niin, että ostaja katosi.
Onko yleistä? Kun en ole hänen kanssaan kauppoja aiemmin tehnyt, niin en kai voi negatiivista palautettakaan antaa?

Otin talteen viestit, viimeisessä hän ilmoittaa ostavansa tuotteen ja pyytää maksutavat.

Kun on muitakin ostajaehdokkaita, niin vähän harmittaa tuollainen. Kuinka kauan pitäisi mielestänne odottaa maksua loppujen lopuksi, varsinkin jos ei ostaja aiokaan maksaa?

Kaikki muut kaupat ovat aina hoituneet parin päivän sisällä.

Re: tori.fi ostajan katoaminen

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   27.8.26 17:32:56

Todella tavallista. Myyt seuraavalle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.8.26 17:40:17

Ikävän tavallisia nuo renkaanpotkijat :( Siksi tykkäänkin ToriDiilistä, ostaja maksaa tavaran ja postimaksun, ja minä pakkaan tavaran ja vien postiin. Nopeaa, toimivaa ja jää kaikki vatuloiminen pois.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.8.26 17:48:41

Yleensä jos ei vuorokauteen kuulu, niin kannattaa laittaa viestiä, että jos ei seuraavaankaan kuulu mitään, tuote menee seuraavalle

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   27.8.26 17:51:23

Laita viestiä että jos ei ilmoittele tiettyyn aikaan mennessä niin myyt seuraavalle.

Päivämäärä:   27.8.26 17:55:58

Ikävä kuulla, että tuo on tavallista! Koetin vielä kaivaa jotakin säännöistäkin, mutta en löytänyt mitään tuollaisesta.
Yleensähän suullista/kirjallista ostopäätöstä pidetään sitovana, mutta ei ilmeisesti torissa? Eli minua ei nirhata, vaikka myynkin tuotteen seuraavalle ehdokkaalle? Tiedän, olen vähän jänishousu...

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   27.8.26 17:56:49

*, ei nirhata, seuraavalle vaan, jos ei maksua kuulu parissa päivässä.

Päivämäärä:   27.8.26 17:56:59

Ja juu, olen jo laittanut viestin, että jos maksua ei näy tilillä tällä viikolla, niin katson ostopäätöksen perutuksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.8.26 18:54:53

Eipä mikään ole sitovaa ennen kuin raha on vaihtanut omistajaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.8.26 22:28:33

On kaikenlaista hiihtäjää välillä. Joku laittoi viestiä, että niin sulla oli myynnissä? Johon vastasin, jotta kyllä on vielä. Tähän kyselijä vastasi vain: "ok". Okei selvä :D. Kunhan tuhlasit sitten aikaani.

Lähettäjä: --2 
Päivämäärä:   27.8.26 22:38:24

Ei noita kannata ottaa henkilökohtaisesti, tuota tapahtuu paljon. Niin kauan kun mitään ei ole sovittu, ei tuotetta kannata pitää varattuna kyselijälle. Kun ostaja sanoo että ostaa ja annat maksutiedot, odottaisin noin vuorokauden. Jos maksua ei kuulu, myyt seuraavalle kyselemättä enempiä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.8.26 22:39:38

Myyn ja ostan paljon torissa mutta katoaminen ei ole yleistä mutta silloin tällöin voi käydä. Ja taas niinkin päin että sovitaan kauppa ja sit myykin ilmeisesti kaverille.

Lähettäjä: Jiippi 
Päivämäärä:   28.8.26 01:45:26

Huoh, minulla oli ilmaiseksi tavara josta sovittiin paikka ja aika mistä noutaa..no,eipä näkynyt eikä tullut mitään viestiäkään..käytöstavat ihmisiltä kadonneet..kiikutan seuraavan kerran suoraan kaatopaikalle.

Lähettäjä: jepajee 
Päivämäärä:   28.8.26 07:21:46

Ilmoitustekstiin voi kirjoittaa, että "tuote on myyty sitten kun se on maksettu" niin jää turha jankkaaminen pois - kukaan ei voi väittää varanneensa tuotetta, kun torissa tavaroita MYYDÄÄN, ei varailla.

Lähettäjä: Voiei 
Päivämäärä:   28.8.26 08:38:59

Itse kyllä laitan tuollaisille oharin tekijöille napakan viestin perään.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   28.8.26 12:29:17

Myyt vaan jollekin joka hakee pois. Näitä säätäjiä aina löytyy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.