|
Lähettäjä: qwe
Päivämäärä: 29.8.26 12:57:27
Väheksymättä duunareita, en mielellään haluaisi enää sellaiseen työhön.
Olen elämästäni 6 kesää käyttänyt siivoamalla tehtaita, toimistoja ja kaikkea siltä välillä. Ei enää ikinä, työssä ei sinänsä vikaa jos asiakas on hygieninen, mutta sillä palkalla en enää koskaan tee niitä töitä ellei ole aivan pakko.
Sama menee jäteauton kuljettajaan, niitä töitä en ole tehnyt mutta se p*skan määrä mitä joutuu käsittelemään ja saa ihan päällensäkin, ei sillä palkalla saa minua sinne.
Sähköautomaatiopuoli ja sähköpuoli yleisesti olisi aivan mahtava, kaikki sähköistyy koko ajan, sähkö ei ole katoamassa mutta sitten tullaan siihen että se vain ei ole mua varten. Olen katsonut useampina päivinä videoita opintoihin ja työhön liittyen, lainannut kirjastosta kirjoja aiheeseen liittyen ja tehnyt netissä ensimmäisen vuoden tehtäviä. En pärjäisi tällä matikkapäällä edes ensimmäisen vuoden mukana ja koska aihe ei kiinnosta sitten yhtään niin tiedän jo nyt, ettei siitä tulisi mitään. Saattaisin valmistua, päästä töihin, mutta töissä päivät kuluisi suunnitellen pakokeinoa toiseen ammattiin.
Metallialaa olen miettinyt, jotenkin vain pelkään "miesten" töitä. Ehkä se johtuu siitä, että siivoajana näillä tehtailla näki sellaista s*eksismiä ja epähygienisyyttä ettei sellaisen sekaan haluaisi mennä 8h päivässä (piipahdin vain näissä kohteissa siivoamassa)
Lisäksi tähän tulee se haaste, että kun työskentelin hevosalalla, rikoin selkäni niin ettei se kestä liian fyysistä työtä esim. hevosala. En kuitenkaan osaa täysin ennustaa millaista työtä se kestää ja mikä liike on se, että taas ollaan saikulla kolme viikkoa. Tämän vuoksi siisti sisätyö koneen ääressä olisi hyvä, ei tarvitse tehdä töitä jännittävissä työasennoissa. Voin pitää venyttelytaukoja ja tarvittaessa nostaa pöytää niin, että seison. Selkä pysyy tyytyväisenä ja palkkaa tulee.
|