Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko ok lahja 18-vuotiaalle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.8.26 14:48:17

Sukulaistyttö täyttää 18 ja perhe pitää kahvittelut. Onko ihan ok viedä kuohari ja kirjekuoressa rahaa? Tiedän, että menee juhlimaan heti kavereidensa kanssa baariin eli varmaan kuohari tulisi käyttöön vai onko se tuollaisena lahjana päiväkahveille ihan tyhmä idea viedä alkoholia? Itse en alkoholia käytä joten jos on ihan ok, niin saisiko ehdotuksia juomasta?

Re: Onko ok lahja 18-vuotiaalle?

Päivämäärä:   27.8.26 15:40:48

Alkosta saa suosituksia. Nuoren henkilön ollessa kyseessä (varsinkaan jos ei ole aikaisemmin alkoa ottanut) niin voisit katsoa jotain vähän matalamman alkoholiprosentin kuohuvaa (5-8%).

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   27.8.26 15:46:21

Kuohari on mun mielestä kivempi idea kuin kukka ! Nykyään vielä kun on kauniita pulloja ja hyvä idea tuo pienempi alkoprosenttikin, on käyttänyt tai ei niin ei mene heti kilauttelut jo päähän ennen baarikierrosta ;)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.8.26 15:55:47

On hyvä idea.

Lähettäjä: hete 
Päivämäärä:   27.8.26 16:32:18

Tottahan toki kuohari on 18v hyvä lahja!

Lähettäjä: Nusu 
Päivämäärä:   27.8.26 18:00:31

Itse veisin Kossua.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.8.26 18:01:28

Nusu: pitää olla miedompaa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.8.26 18:01:46

Joo, eurokossu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.8.26 18:01:56

Miksi – kyllä 18v kestää viinaa.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   27.8.26 19:33:26

Mikä oletus aloittajalla on, että pitää tuoda lahjaksi alkoholia? Tiedätkö, että juhlijaa edes tuo teema kiinnostaa niin että sitä pitää heti tyrkyttää kun ikää vain on?

Jo se, että pidetään alkoholia aloittajan kaltaisten aikuisten kannalta tärkeänä ja normina, ei kyllä kuulosta järkevältä lähtökohdalta.

On sitä lasten lahjojen ja "aikuisten" lahjojen välissä vaikka mitä vaihtoehtoja.

Päivämäärä:   27.8.26 21:34:54

Onhan se normaalia kilistää maljalla, kun on juhla.

Lähettäjä: Ghj 
Päivämäärä:   27.8.26 22:33:10

"Jo se, että pidetään alkoholia aloittajan kaltaisten aikuisten kannalta tärkeänä ja normina, ei kyllä kuulosta järkevältä lähtökohdalta."

Kuinka niin, eihän aloittaja edes käytä alkoholia.

Päivämäärä:   27.8.26 22:42:06

"Mikä oletus aloittajalla on, että pitää tuoda lahjaksi alkoholia?"

Mitä ihmettä, juuri siksi kysyn täällä kun nimenomaan en ole varma, onko ok idea.

"Tiedätkö, että juhlijaa edes tuo teema kiinnostaa niin että sitä pitää heti tyrkyttää kun ikää vain on?"

Jos lukisit aloituksen, niin siinä lukee, että synttärisankari nimenomaan lähtee heti baariin kun ikää on ja tiedän, että on kyllä jo bilettänytkin joissain bileissä.

"Jo se, että pidetään alkoholia aloittajan kaltaisten aikuisten kannalta tärkeänä ja normina, ei kyllä kuulosta järkevältä lähtökohdalta."

Niin itse en käytä alkoholia, sekin lukee aloituksessa.

T. Aloittaja

Päivämäärä:   27.8.26 23:01:58

Itsellä kaatuisi lavuaariin kuohari. En voi sietää, mielummin vaikka sitä kirkasta, kun sitä saa sentään lantrattua hyvän makuiseksi :D

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   27.8.26 23:16:32

Hyvä idea aloittaja, nuorilla naisilla kuohuviini on nykyään trendijuoma. Osta joku kauniissa pullossa oleva prosecco, on mietoa eikä ihan rutikuivaa. Aikuiselle aikuisten juoma!

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   27.8.26 23:16:57

.: Kaataisit lavuaariin etkä esim. antais kavereille? O.o
Outoa heittää hukkaan moisia. Itse olen usein saanut punkkua ja en sitä voi juoda itse, mutta pari kaveria aina ilahtuu moisista ja mielellään tekee vaihtarit ja antaa mulle valkkarin. Win-win!

Päivämäärä:   27.8.26 23:48:18

” Kaataisit lavuaariin etkä esim. antais kavereille?”

Ei juo kaveritkan sillain, että erityisesti ilahtuisivat. Ehkä jonkun kostean mökki-illan päätteeksi joku voisi juoda pitkin hampain, mutta en jaksaisi tällaista harvinaisuutta odotella, säilöä pulloa kuukausikaupalla ja ottaa reissuun mukaan

Päivämäärä:   27.8.26 23:56:59

Jos aloittaja tietää, että täysi-ikäistyvä ylipäätään käyttää alkoholia ja osaa olla vastuullinen sen kanssa. Nykynuoriso ei ole alkoholin suhteen niin innokasta kuin pari vuosikymmentä sitten.

Päivämäärä:   28.8.26 00:27:21

Siis miksi olet viemässä alkoholia lahjaksi, jos et kerran itsekään sitä käytä? Kyllä se 18v voi ostaa juhlakuohuvansa sitten aivan itse, jos maistuu ja haluaa. Raha, kortti ja kukkakimppu ovat tyylikäs lahja.

Lähettäjä: jepajee 
Päivämäärä:   28.8.26 07:18:12

Niin ettäkö ei voi ostaa vaikka vauvalle lahjaksi leikkikehää, KUN ITSE EI KÄYTÄ SELLAISTA?

Kuinka pimeää sakkia täällä kirjoittelee?

Totta kai voit ostaa kuoharin 18v. lahjaksi, mahtava idea, siihen voi antaa lisukkeena kukkia/rahaa/hajuveden/jotain muutakin. Ei se kuoharipullo nyt niin paljon maksa, ettei voisi jotain siihen oheen laittaa.

Ihme puritanisteja täällä, ihan kuin aikuistuva ihminen ei saisi juhlia aikuistumistaan.

Päivämäärä:   28.8.26 09:02:09

”Totta kai voit ostaa kuoharin 18v. lahjaksi, mahtava idea — Ihme puritanisteja täällä, ihan kuin aikuistuva ihminen ei saisi juhlia aikuistumistaan.”

Mahtava idea vain, jos lahjan saajaa kiinnostaa alkoholi. Itse en edes 18. ikävuotta juhlinut alkoholilla. Käytiin kyllä kavereiden kanssa baareissa, mutta menin holittomalla linjalla. En olisi lämmennyt siksi kuoharillekaan. (Ja ei, ei liity uskontoon tai muuhunkaan vakaumukseen: alkoholi ei vain yksinkertaisesti kiinnostanut silloin eikä kiinnosta vieläkään muutama vuosikymmen myöhemmin.)

Päivämäärä:   28.8.26 09:31:50

En ikinä veisi alkoholia lahjaksi. Kukkakimppu ja rahalahja tai kiva lahjakortti sopivampi.

Päivämäärä:   28.8.26 09:47:10

Niin, mikään lahja ei ole kaikille sopiva. Ei edes ne kukat.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.8.26 09:59:17

Nykyään on myös alkoholittomia kuohareita.

Lähettäjä: ,.,.,. 
Päivämäärä:   28.8.26 10:00:58

Mä käsitän viinipullot enemmänkin sellaisena viemisenä kun mennään kylään / mökille tai vastaavaa. En juhlalahjana. Ellei ole kyseessä joku 50v täyttävä joka tykkää viskistä tms ja ostetaan kimpassa joku tosikallis pullo. Mutta viinipullon vieminen 18v tytölle kuulostaa aika oudolta.

Lähettäjä: Löken 
Päivämäärä:   28.8.26 10:05:07

Palsta on nyt täynnä jotain witun jehovia.

Kuohari/samppanja+ rahaa on oikein hyvä lahja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.