Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  onnellisesta ydinperheestä ja eroperheen

Lähettäjä: tuleeko mitään 
Päivämäärä:   26.8.26 18:49:49

lapsi? voiko tästä tulla mitään

Lyhykäisyydessään: ollaan nuoria aikuisia, mies vakituisessa työssä ollut armeijasta eteenpäin ja minulla alkaa pian olla opiskelut loppu, joten tulevaisuuden suunnitelmista ollaan puhuttu enemmän ja enemmän. Miehen tulot n. 5000e /kk, minun opiskelijana pyöreät 0e, nyt kun pääsen oman alan töihin myös n. 5000e /kk, tulevaisuudessa n. 8000e /kk.

Minä tulen onnellisesta ydinperheestä, vanhemmat edelleen yhdessä. Miehen vanhemmat eronneet kun mies oli n 12 vuotias.

Halutaan molemmat naimisiin, lapset ei ole kummankaan toiveissa. MUTTA minä haaveilen oman perheeni kaltaisesta tilanteesta, jossa talous ja omaisuus on yhteistä, yhteiset menot ensisijaisia ja jos sitten rahaa jää niin kumpikin voi käyttää sitä harrastuksiinsa puolin ja toisin joustaen, ilman prosenttilaskemista tai eurojen vahtimista.
Mies taas haluaa että omaisuus on yhteistä, mutta molempien on elettävä omien tulojensa mukaan, ei yhteisten. Hän ilmeisesti pelkää, että haluaisin elää hänen rahoillaan. Ajattelee vanhempiensa tilanteesta, että hänen äidilleen ei olisi kuulunut mitään avioerossa, koska ei ollut käynyt töissä ja tienannut rahaa (niin, kasvatti lapsia kotona kun isänsä teki rahaa mm. reissuhommissa..)

Minä haluan "kalliimman" kodin (maalle, ja kunnolla tilaa hevosille), miehelle riittäisi vähempikin (omakotitalo ja autotalli). Minä olen valmis laittamaan kaikki rahani yhteiseen kotiin, eikä minulle ole siinä kohtaa miehen autotallin hinnalla väliä. En haaveile matkustelusta tai kalliista hevosharrastuksesta, kunhan saan pitää niitä kotona. Vaikka en hankkisikaan hevosia, on minulle ehdotonta palata maalle asumaan kaupunkivuosien jälkeen.
Mies haluaa, että kotipaikka omistettaisiin yhdessä, mutta kummallakin on omat rahat. Eli meidän tilanteessa se tarkoittaisi sitä, että kun minä maksan kotitilasta (minun harrastus), mies voi laittaa saman verran rahaa autoihin ja milloin mihinkin, täysin kyselemättä minulta. Ja sitten jos erotaan, hän omistaa edelleen puolet tilasta ja haluaa markkinahinnan, vaikka ei olisi sen "päivittämiseen" osallistunut rahallisesti tai fyysisesti vuosien saatossa ollenkaan. Toki minullekkin sitten kuuluisi puolet hänen harrastusomaisuudestaan, mutta jäähän autojen virittämisestä paljon vähemmän jaettavaa omaisuutta kuin siihen menee rahaa.

Pääpointti tässä varmaan on se, että tuntuu että halutaan eri asioita, tai ehkä ei olla osattu kommunikoida mitä haluamme/toivomme oikeasti?

Ehdotin miehelle, että koska minä haluan maalle, voisin ostaa paikan itse ja mies asua siellä ja harrastaa mitä tykkää. Näin ollen ei kummallakaan ole pelkoa siitä että maksaisi enemmän toisen harrastusta ja kumpikin saa mitä haluaa - minä pääsen maalle ja mies saa pitää oman taloutensa. Tämä oli ehdoton ei, koska hän ei halua asua kenenkään muun talossa.

Sitten kysyin, että onko meidän edes mitään järkeä mennä naimisiin, koska jos hän haluaa eri taloudet naimisissa ollessakin, ei minusta naimisiin menemisestä ole mitään hyötyä. Tämän mies otti lähinnä niin, että minun on tarkoitus hyötyä hänestä taloudellisesti... Ja joo, olisihan yhteinen omaisuus ja talous molemmille hyödyksi ja turvaksi, mutta se jo käsiteltiin että mies ei sellaista halua.

Tuntuu, että minä olen onnellisen ydinperheen naiivi idiootti, ja mies vanhempien erosta traumatisoitunut ja ehdottoman itsenäinen, eikä jotenkin osata puhua tätä niin että molemmat olisi onnellisia lopputulokseen..
Tilannetta ei helpota se, että mies on nuoresta asti tienannut huomattavan hyvin, ja asumiskustannuksensa olleet aina pienet - rahaa on siis jäänyt järkyttävät määrät harrastuksiin, kun taas minä olen tottunut kituuttamaan opintotuella

Re: onnellisesta ydinperheestä ja eroperheen

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.8.26 18:55:17

Ei jatkoon. Ja miten niin sinä maksaisit tilasta enemmän?

Tuo miehen suhtautuminen äitiinsä on myös erikoista.

Päivämäärä:   26.8.26 19:07:23

Lähettäjä: zäkä
Päivämäärä: 26.8.26 18:55:17

Ei jatkoon. Ja miten niin sinä maksaisit tilasta enemmän?

Tuo miehen suhtautuminen äitiinsä on myös erikoista.

Tarkoitan, että jos ostetaan tila vaikka 300 000e hintaan, ja kymmenen vuoden aikana teetätän hevostallia, tarhanpohjia ja ostan lisää metsää (siis kiinteästi tilaan kuuluvia asioita) vaikka 100 000 eurolla, mies haluaa puolet "uudesta" arvosta eikä sitä mitä on maksanutkin. Oltaisiin siis tilanteessa jossa minun harrastus (tila) on molempien omaisuutta, ja mies olisi harrastellut omat rahansa "mihin sattuu". En tarkoita että mies olisi holtiton rahankäyttäjä, mutta kuten sanoin niin autojen rakentelusta harvemmin jää jaettavaa omaisuutta kun vaikka metsän omistamisesta.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   26.8.26 19:21:15

"Tarkoitan, että jos ostetaan tila vaikka 300 000e hintaan, ja kymmenen vuoden aikana teetätän hevostallia, tarhanpohjia ja ostan lisää metsää (siis kiinteästi tilaan kuuluvia asioita) vaikka 100 000 eurolla, mies haluaa puolet "uudesta" arvosta eikä sitä mitä on maksanutkin. Oltaisiin siis tilanteessa jossa minun harrastus (tila) on molempien omaisuutta, ja mies olisi harrastellut omat rahansa "mihin sattuu"."

Entä jos sinä ostat tilasta vaikka 60-70%.

Vielä parempi, jos löydätte tilan, jossa on myytävänä esim. talo erikseen ja peltoa/metsää erikseen. Voitte ostaa yhdessä talon ja sinä voit ostaa lisämaan omiin nimiisi. Rakennat siihen mitä lystäät. Ja sitten teette avioehdon, jonka mukaan se oma tonttisi on varmasti sinun. Jos tulee ero, valmistaudu ostamaan mies ulos talosta.

Mutta henkilökohtaisesti en kyllä uskaltaisi alkaa tuollaisen miehen kanssa elämää suunnittelemaan. Asenne hänen omaa äitiään kohtaan kuulostaa halveksivalta.

Lähettäjä: Hih 
Päivämäärä:   26.8.26 19:28:47

Jos miehen mielestä lasten hoitaminen on "ei mitään ja toisten tulojen ryöstöä" niin se on heippa. Viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsia tulisi, niin tilanne olisi mahdoton.

Metsää muuten voit ostaa omiin nimiin ihan ilman miestäkin.

Ja vaikka teetätät sadalla tonnilla ties mitä tarhoja, ei tilan käypä arvo välttämättä nouse ihan samaa tahtia.

Jotenkin tuo kyllä kuulostaa siltä, että miehen rahat on hänen omiaan ja sun rahat ja omaisuus yhteistä.

Päivämäärä:   26.8.26 19:39:21

LähettäjäL
Päivämäärä26.8.26 19:21:15

"Tarkoitan, että jos ostetaan tila vaikka 300 000e hintaan, ja kymmenen vuoden aikana teetätän hevostallia, tarhanpohjia ja ostan lisää metsää (siis kiinteästi tilaan kuuluvia asioita) vaikka 100 000 eurolla, mies haluaa puolet "uudesta" arvosta eikä sitä mitä on maksanutkin. Oltaisiin siis tilanteessa jossa minun harrastus (tila) on molempien omaisuutta, ja mies olisi harrastellut omat rahansa "mihin sattuu"."

Entä jos sinä ostat tilasta vaikka 60-70%.

Vielä parempi, jos löydätte tilan, jossa on myytävänä esim. talo erikseen ja peltoa/metsää erikseen. Voitte ostaa yhdessä talon ja sinä voit ostaa lisämaan omiin nimiisi. Rakennat siihen mitä lystäät. Ja sitten teette avioehdon, jonka mukaan se oma tonttisi on varmasti sinun. Jos tulee ero, valmistaudu ostamaan mies ulos talosta.

Täytyykin ottaa puheeksi seuraavaksi tälläinen järjestely. Tosin luulen ettei sekään ehkä kelpaisi, tuntuu että hän haluaa omistaa yhtä paljon vaikkei itse niillä pelloilla/metsillä sitten tekisikään mitään.
Minulle on kuitenkin taloudellista järkevyyttä tärkeämpää hankkia loppuelämän koti, eihän muuten olisi mitään järkeä hankkia jostain muuttotappiokunnasta yhtään mitään. Miehelle tuntuu olevan ehdotonta se, etten vaan hyötyisi taloudellisesti yhtään mitenkään. Vaikka molempien tulot olisi sitten sellaiset ettei ole syytä pelätä toisen olevan rahojen perässä, joku tuossa ehdottomassa itsenäisyydessä tökkii

Lähettäjä: Salla 
Päivämäärä:   26.8.26 20:02:41

Hieman erikoiselta kyllä nyt kuulostaa. Jos kuitenkin haluat yhteisen tilan hänen kanssaan hankkia, niin se ehkä onnistuu parhaiten kun ajattelette että olette molemmat "vuokralla" tilalla. Kumpikin tallettaa summan x yhteiselle tilille ja tältä tililtä maksetaan asunnon ja tilan ylläpitoon liittyvät hankinnat, korjaukset ja kiinteät rakennelmat ja lyhennetään lainaa. Kumpikin voi sitten käyttää jäljellejäävät rahansa miten lystää.

Jos mies harrastaa autoja, niin eiköhän hän myös jonkin autotallin tapaisen halua, tuskin niitä tykkää rassailla taivasalla. Joten kummallekin rakennetaan saman kokoinen talli harrastuksia varten tai pistetään olemassa oleva puoliksi ja sen saa sitten täyttää autoilla tai hevosilla. Jos mies tahtoo pihalle rasvamontun, niin sitten vaan laskimen kanssa laskemaan paljonko maksaa ja sitten sulle samalla hinnalla kentänpohjaa tms. Muuten käy helposti niin, että sinä maksat kaiken ylimääräisen ja mies sitten harrastaa sun rakentamissa tiloissa ja on silti sitä mieltä että sinä loisit hänen rahoillaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.8.26 20:05:27

Parempi että jatkatte molemmat omissa talouksissanne, ja käytte toisillanne kylässä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.8.26 20:26:43

Itse en alkaisi tuollaiseen kuvioon, mutta sun pitää miettiä tarkkaan saatteko sopivaa kompromissia aikaiseksi.

Se, että vanhemmat ovat eronneet, ei myöskään aina välttämättä ole se suurin tekijä toisen asenteiden syntymiseen. Moni ihan "tavallisessakin" perheessä elänyt voi ihailla enemmän isäänsä, jos on nähnyt kuinka tämä tekee uraa. Yhden kaverin kohdalla huomaan miten ihaillen hän aina puhuu toimitusjohtajaisästään ja sitten vähän alentavasti äidistään, joka kotona huolehti lapsista.

Mun mies on myös eroperheestä, ja etenkään isänsä kanssa ei puhuta tunteista. Mutta tuosta kasvoi tunteitaan taitavasti ilmaiseva romantikko, joka on valmis jakamaan kaiken meidän kesken.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   26.8.26 22:04:16

Ei jatkoon! Täällä kaikki hälytyskellot kilkattaa jo kovaa. Ensinnäkin tuo suhtautuminen omaan äitiinsä on jo varoitusmerkki. En missään nimessä hankkisi tuollaisen ihmisen kanssa mitään yhteistä. No en kyllä olisi parisuhteessakaan.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   26.8.26 22:07:35

Mitä jos sinulle käy tulevaisuudessa jotain ja menetät vaikka työkykysi? Miten luulet miehen suhtautuvan asiaan? Onko hän tukenasi rakastavana puolisona vai muututko taakaksi joka haluaa vain loisia hänen rahoillaan?

Päivämäärä:   26.8.26 22:30:56

Perinteinen kuvio, eli mies vahtii ettet vain pääse hyötymään hänestä, mutta hän ottaa kyllä puolet sinun maksamistasi rakennuksista eron tullen.

Ei tuollaisesta tule mitään.

Päivämäärä:   27.8.26 21:27:54

Olen eroperheestä mutta automaattisesti selvää että avioliitossa rahat on yhteisiä eikä mitään euroja lasketa!
Molemmilla on omat tilit, mies maksa suurimman osan kuluista sillä itse olen töissä osa aikaisesti ja hoidan lapset. Omalta tililtä käyn kaupassa ja ostan omia juttuja. Jos rahat loppuu pyydän mieheltä ja toisinpäin.
Ahdistava ajatus jos joutuisi laskemaan et maksetaan saman verran yms kaikesta

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   27.8.26 21:36:42

Ei tällä ole nyt mitään tekemistä automaattisesti sen kanssa kenen vanhemmat ovat yhdessä ja kenen eivät.. Punaisia lippujahan mies heiluttelee minkä ehtii, mutta hienoahan tässä on se, että olette jo puhuneet näistä asioista eikä tule yllätyksenä sitten kesken onnen tai vaikka vasta erotilanteessa ! Mutta aikahan ehtii muuttaa molempien ajatuksia.. aika utopistinen tilanne siellä maalla pikkykylässä saada automaattisesti töitä 8tonnin liksalla. Juu, jossain hornassa lääkäriltä onnistuu, mutta puolisolle ei siellä sitten olekaan edes niitä viiden tonnin töitä. Ruuhkasuomeen jos jää suorittamaan niitä 8tonnin töitä niin hetken aikaa saa painaa ennen kuin elämä asettuu sellaisiin uomiin että siinä järkevästi hoidetaan pollet pihassa yms. Realiteetit taitaa olla vielä vähän hakusessa molemmilla, eläkää ja kehittykää ihan rauhassa ensin -jos et uskalla noita punaisia lippuja kuunnella.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   27.8.26 23:31:51

Miehelläsi on tosi kummallinen suhde sekä rahaan että parisuhteeseen. Kuulostaa varsin hankalalta, riitoja odotettavissa, mies yrittäisi hyötyä sinusta ja rahoistasi eikä pidä sitä hyödyn tavoitteluna, mutta sinä et saisi pyytää tai saada mitään kun yrität hyötyä hänestä? Minä en moisen kanssa ryhtyisi yhteiseen kotiin ja talouteen millään ehdoilla. Kummallakin oma kämppä ja oma talous ja tapailette jos siltä tuntuu.

Lähettäjä: qwe 
Päivämäärä:   27.8.26 23:35:50

Ei liity kysymykseen mitenkään mutta mitä mies tekee työkseen ja mitä sä opiskelet/tulet tekemään työksesi?

T. Alanvaihtoa suunnitteleva

Lähettäjä: DD 
Päivämäärä:   27.8.26 23:41:30

Kyllä se on tässä jo useasti sanottukin. Tuollainen mies jonka mielestä kaikki yrittävät hyötyä hänestä, on tuhoon tuomittu parisuhteessa. Ymmärrän kyllä että joku pitää puolensa eikä anna kupata itseään mutta vaikuttaa siltä että miehellä on sellaisia kokemuksia takanaan että on omasta mielestään muka oppinut niistä ja on nyt pihi ja ylitarkka.

Lähettäjä: Riesa 
Päivämäärä:   28.8.26 11:20:06

Näin melkein 50v elämänkokemuksella sanoisin, että nyt on kyllä kovasti huono ennuste. Tässä puhutaan todella isoista, elämään suuresti vaikuttavista asioista ja teillä on noin eriävät näkemykset niistä. Sinä nyt tietysti sitten mietit haluatko valita ainaisen taistelun, jankkaamisen ja mielipahan tuollaisen miehen kanssa, vai etsitkö sopivamman, jonka kanssa ei tarvitse taistella hamaan loppuun asti verissäpäin sinulle tärkeistä asioista. Tässä on jo hyvin lueteltu kaikki red flagit miehen puheissa, niitä ei tarvinne kerrata, olen täysin samaa mieltä näistä. Älä nyt ihmeessä hanki mitään yhteistä omaisuutta kyseisen tyypin kanssa, vaikeuksia tiedossa 100% varmuudella!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.8.26 11:29:17

Ei jatkoon, teillä on liian poikkeavat näkemykset yhteisestä elämästä.
Jos mies suhtautuu jo äitiinsä niin, että hänelle ei olisi kuulunut mitään erossa.
Niin mitenkäs jos/kun sinä hoidat lapsianne kotona ja menetät tulojasi siltä ajalta.
Vaikea tommoisen miehen kanssa on yhteistä elämää suunnitella. Lapsetkin tulee olemaan yhteisiä ja kovia rahanreikiä. Asuminen kallista on se tila kenen nimissä vaan. Erossa sinun on mahdotonta lunastaa miestäsi ulos jos olet sijoittanut tilaan ja sen arvohan nousee eli mies vaatisi tietenkin enemmän.
Vaihda mieheen jolla on edes lähes samanlaiset haaveet yhteisestä elämästä.

Päivämäärä:   28.8.26 12:29:06

"Jos miehen mielestä lasten hoitaminen on "ei mitään ja toisten tulojen ryöstöä" niin se on heippa. Viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsia tulisi, niin tilanne olisi mahdoton."

Tämä on sen luokan asenneongelma ettei todellakaan ole asiaa naisten kanssa seurustella. Kunnioitus äitejä, naisia kohtaan puuttuu ihan täysin? Kunnioittaako sinuakaan kun ajattelee sinua vain riipppakivenä?

Päivämäärä:   28.8.26 12:51:50

Miehen asenne äitiään kohtaan ja kova huoli siitä, että sinä saatat hyötyä hänen rahoistaan --> pahoja vaikeuksia luvassa. Liitto tulee päättymään konkreettiseen tai henkiseen eroon ennemmin tai myöhemmin.

Lähettäjä: Järjen ääni 
Päivämäärä:   28.8.26 12:52:50

Ei jatkoon. Ei tuollaisesta suhteesta tule mitään.

Lähettäjä: Lento 
Päivämäärä:   28.8.26 14:09:00

Siis mieshän tuossa haluaa käyttää sinua taloudellisesti hyväkseen, kun haluaisi hyötyä sinun maksamistasi parannuksista mutta ei suostuisi maksamaan niistä itse mitään. Ja pokkana vielä ehdottaakin tuollaista sen jälkeen kun on syyttänyt sinua taloudellisen hyödyn yrittämisestä. Kuulostaa kyllä sen luokan mieheltä etten sekoittaisi missään tilanteessa omaisuuttani enkä varmaan elämäänikään tuollaiseen. Ihan suoraan redflagit olemassa että mies yrittää hyötyä mutta ei suostu pisaraakaan käyttämään rahaa sinun hyväksesi. Eikä tuo ole mikään hetken mielijohde, jos jo omaa äitiään halveksuu tuolla tavalla.

Sanoisin myös että ei jatkoon.

Päivämäärä:   28.8.26 22:22:18

Tähän astisessa parisuhteessa mies ei ole näyttänyt mitään merkkejä piheydestä, päinvastoin käyttää rahaa paljon vapaammin kuin minä (erityisesti omiin juttuihinsa, mutta ei ole yhteisissäkään pihistellyt) ja esimerkiksi asumisesta en ole hänelle maksanut mitään kun on oma kämppä opiskelupaikkakunnalla maksettavana. Joten en ole osannut ajatella miehen olevan pihi, vaan toivonut että ”paranisi” tuosta omat taloudet ajattelusta ajan mittaan.
Ehkä pitää vielä paremmin yrittää kommunikoida että mitä sillä taloudellisella hyödyllä/turvalla haen siinä että talous olisi yhteinen, mutta eihän sille sitten mitään voi jos toinen on aivan ehdoton. En vaan näe mitään järkeä siinä että yhdessä ollessa ja yhteistä kotia maksaessa laskettaisiin että mikä nyt on sun ja mun, johan siinä tarvitsisi alkaa laskea ruokakauppaa myöden sitten

Lähettäjä:D
Päivämäärä26.8.26 22:07:35

Mitä jos sinulle käy tulevaisuudessa jotain ja menetät vaikka työkykysi? Miten luulet miehen suhtautuvan asiaan? Onko hän tukenasi rakastavana puolisona vai muututko taakaksi joka haluaa vain loisia hänen rahoillaan?

-Tähän asti olen ollut terveenä, joten en osaa sanoa miten sitten tosipaikan tullessa toimisi. Tietysti sanoo auttavansa, mutta niinhän kaikki sanoisivat. Hyvä kysymys ja pitää tätäkin miettiä, että jos näin kävisi

Lähettäjäqwe
Päivämäärä27.8.26 23:35:50

Ei liity kysymykseen mitenkään mutta mitä mies tekee työkseen ja mitä sä opiskelet/tulet tekemään työksesi?

T. Alanvaihtoa suunnitteleva

-Minusta tulee lääkäri, mies on automaatioalalla

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   28.8.26 22:42:37

Vapauta luontoon. Tuo suhtautumisensa äitiinsä on totaalinen red flag.

Me ollaan molemmat ehjistä perheistä, ite oltu liki 30 vuotta yhdessä. Kummallakin on omat tilit, tulot, asumiskustannukset puoliksi. Asuntolainan ollessa loppumaisillaan rakennettiin/rakennutettiin mulle hevostalli ja siipalle miesluola, mun tallikokonaisuus oli noin 20t€ kalliimpi. Mulla on kallis harrastus, siipalla on ei mutta sillä on aiemmin ollut huomattavasti parempia autoja kuin mulla, joskin nyt juuri menin ja ostin uuden, josta siippa totesi että "Metris sai elämässään uuden auton, minä en". Lisäksi siipalla on osuus sukunsa mökistä, jonne hän tekee erinäisiä investointeja ja kotosallakin kaikenlaista härpäkettä menee isosta lavetista sähkömönkijään.

Koko yhdessäoloaikamme siippani on tienannut enemmän kuin minä, äippälomailin ja opiskelin liki 10 vuotta alusta, eikä liksani edelleenkään ole samalla tasolla, vaikka mulla on tuo ylempi korkeakoulututkinto ja siippa on yo. "Valmistujaislahjaksi" sain nuo 9 vuoden vastikkeet. Valmistuttuani yliopistosta ja päästyäni alani töihin aloin maksamaan lainaa 2x sen verran kuin siippa sitä kuussa maksoi. Samoihin aikoihin muutettiin laitakaupungin rivarista maalle paikkaan, jossa se tuleva hevonen oli mahdollista ottaa omaan pihaan (siipan ehdotus, ite en ollut moisesta edes haaveillut). Pihassa oli pieni vanha talli, jossa hevoseni majailivat ensimmäiset 10 vuotta. Vuosien aikana olimme ostaneet naapurilta laidunmaata.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   28.8.26 22:46:59

Olet kovapalkkaisena lääkärinä kovaa valuuttaa tuollaiselle rahankyttääjälle. Haluaako hän yhteistä elämää sinun sinuna itsenäsi, vai varakkaan lääkärin kanssa, mietipä sitä tarkkaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.8.26 23:27:36

Järkyttävää että mies ajattelee että äitinsä ei pitäisi saada avioerossa mitään koska ollut kotona ja hoitanut lapset ja kodin jotta mies voinut köydä töissä ja tienata hyvin. Kieroutunut asenne.

Päivämäärä:   28.8.26 23:28:28

En haluaisi kumppania, jolta täytyy suojautua taloudellisesti.

Päivämäärä:   29.8.26 01:52:40

Mitä tapahtuu, jos sairastut vaikka syöpään? Hoitaako mies sinua, vai ottaako eron kun ruma ämmä kehtaakin loisia sängyn pohjalla hänen rahoillaan?!?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.8.26 09:05:58

Ainoa oikea ratkaisu tuossa on ero ja muutat ja hankit talon ja tilan yksin tai ehkä myöhemmin paremman miehen kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.