|
Lähettäjä: —-
Päivämäärä: 26.8.26 10:19:15
Kokemusasiantuntijoitakin on kyllä monenlaisia. Itse arvostan esim. ihmisiä, jotka ovat olleet itse alkoholisteja ja sitten tulevat ammattilaisille ja tavan kansalaisille omilla kasvoillaan kertomaan mille se OIKEASTI tuntuu olla alkoholisti ja mitkä asiat oikeasti voivat auttaa. Itse esim. olen katsellut yhden juurikin alkoholistin kokemusasiantuntijan erittäin hyviä videoita alkoholismista, kun oma ydinperheen jäsen on alkoholisti ja yritin ymmärtää mitä siellä päässä liikkuu. Avasi todella hyvin sitä ajatusmaailmaa. Lääkärit katsovat asiaa aina lääketieteen näkökulmasta, ei sellaisina inhimillisinä tosiasioina ja miten arjessa asiat näkyy ja millaisia ajatuksia alkoholistilla voi olla.
Itse en hirveästi arvosta voimaantumisvalmentajia enkä enkeli- tai voimakivihoitajia jne. ammattina (en vain usko näihin juttuihin, ne on minusta huuhaata), mutta eipä siinä jos joku haluaa moista työkseen tehdä. Mietin vain kuinka tosissaan nämä yrittäjät uskovat omaan tekemiseensä ts. uskovatko oikeasti vai kynitäänkö vaan rahoja hyväuskoisilta? Huijaaminen on aina väärin, mutta jos oikeasti itsekin uskoo näihin asioihin, niin ei kai siinä sitten.
|