Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen muutto

Lähettäjä: Muutto 
Päivämäärä:   25.8.26 20:58:36

Kuinka pian alatte ratsastamaan ja menette esim. maastoon uudessa paikassa hevosen kanssa.
Käyttekö maastakäsin tutustumassa paikkoihin vain suoraan selkään vaan?

Re: Hevosen muutto

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.26 21:00:55

Pyrin pitämään mahdollisimman saman viikkorytmin, mutta treeni on kevyempää ja tietysti muuttomatkan pituus ja mahdollinen kuljetuskuume otetaan huomioon, tarvittaessa ensin vähän lepoa.

Omat hevoset ovat olleet maastovarmoja uusissakin paikoissa, joten maastoon on lähdetty aika normaalistu, useimmiten tietysti joku paikallinen on ollut näyttämässä paikkoja alkuun.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.8.26 21:01:56

Asap liikuntaa, ellei jokin syy sitä estä. Ethän sinä kisapaikoillakaan totuta hevosta uuteen paikkaa päiväkausia, ja oletan nyt ettei kyse ole levosta ulkomaankuljetuksen jälkeen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.8.26 23:35:38

Kannattaa alkaa liikuttaa heti niinkuin on tottunut. En nyt maastoon heti lähtisi - kentällä hyvä aloittaa.
Olen kuljetuksen jälkeen talutellut hetken ja siinä näyttänyt uusia nurkkia hevoselle

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.8.26 03:19:00

Lähettäjäzäkä 

Päivämäärä25.8.26 21:01:56

Asap liikuntaa, ellei jokin syy sitä estä. Ethän sinä kisapaikoillakaan totuta hevosta uuteen paikkaa päiväkausia, ja oletan nyt ettei kyse ole levosta ulkomaankuljetuksen jälkeen.

Näin.

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   26.8.26 10:12:13

Jos kyse aikuisesta, koulutetusta hevosesta, heti vaan liikkeelle. Liikunta auttaa hevosta rentoutumaan ja kotiutumaan. Jos tuttu ja maastoiluun tottunut hevonen, ja ratsastaja tuntee maastot, niin miksipä ei maastoonkin. Itse en vieraassa paikassa lähtisi heti maastoon, ellei hevonen ja maastot olisi ennestään itselleni tuttuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.