Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyväksyisitkö tämän suhteen alussa? OM

Lähettäjä: Tyhmä 
Päivämäärä:   25.8.26 19:39:42

Nyt noin kk verran tapaillut yhtä miestä, sänkyynkin jo päädytty. Mitään ei olla sovittu, mutta olen mieltänyt tapailumme jonkinlaiseksi suhteeksi.
No kävi ilmi, että miehellä on nyt joku muukin nainen, ehkä jopa useampi, tässä samaan aikaan pyörityksessä ja jakaa sänkyään myös heille/hänelle.

En ajatuksesta pitänyt tietenkään, mutta miehen mielestä me tässä vasta tutustutaan toisiimme ja tässä vaiheessa asian ei pitäisi häiritä. Mies vaikuttaa myös hyvin haluttomalta puhumaan asiasta ja ärsyyntyy.

No minua kyllä tämä häiritsee! Onko tämä nyt sitä nykyaikaa ja minä vanhanaikainen tiukkapipo?

Re: Hyväksyisitkö tämän suhteen alussa? OM

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.26 19:41:34

Ei olisi tuollainen minua varten.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.26 19:42:17

Mielestäni tällaisista asioista kannattaisi puhua jo ennen sänkyyn hyppäämistä, jos itselle on tärkeää, että muita vällyjen lämmittäjiä ei kummallakaan ole. Vähän paha lähteä enää "sallimaan tai kieltämään", jos mitään ei ole sovittu tai keskusteltu.

Lähettäjä: Qwe 
Päivämäärä:   25.8.26 19:42:22

Mies vaihtoon!

Itse olen avoimessa suhteessa ja mikä siitä tekee toimivan on nimenomaan puhuminen. Jos mies ei edes tälläisessä tilanteessa kykene toimimaan niin pihalle koko ukko! Tunnetaitoja ja puhumista opettelemaan.

Ollaan liian vanhoja paapomaan aikuisia miehiä

Lähettäjä: Arvot 
Päivämäärä:   25.8.26 19:42:57

Arvonne ei kohtaa eikä siinä mitään väärää. Itse ilmoitin tapailun alussa puolisolleni ettei tapoihini kuulu tapailla muita ja mies oli samaa mieltä. Jos olisi ollut eri mieltä niin tapailu olisi jäänyt siihen eli aloittajan tapauksessa sanoisin heipat miehelle ja ihan syyksi sen ettei arvot selkeästi ole samat.

Päivämäärä:   25.8.26 19:51:37

Ei sinun haluamisissasi ole mitään väärää. Tämä mies vaan ei sovi kriteereihisi.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   25.8.26 19:53:32

Tyhmä, jos ja kun asia sinua häiritsee, niin silloin pitää puhaltaa peli poikki.

Päivämäärä:   25.8.26 19:55:08

Kiitos vastauksista, mies menee vaihtoon nyt kyllä. Aivan ihana noin muuten ja luulin jo löytäneeni sen oikean tälleen keski-ikäisenä, mutta ajatuskin toisista naisista, sekä mahdollisista taudeista, ällöttää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.8.26 19:58:17

Siis mitä puhuttavaa tuossa asiassa on? Vai tarkoittaako puhuminen sitä, että aloittaja jankuttaa omaa mielipidettään kunnes mies muuttaa omaansa tai häipyy?

Päivämäärä:   25.8.26 20:04:42

"Siis mitä puhuttavaa tuossa asiassa on? Vai tarkoittaako puhuminen sitä, että aloittaja jankuttaa omaa mielipidettään kunnes mies muuttaa omaansa tai häipyy?"

Ei, vaan keskustellaan läpi, että millaiset arvot kummallakin on ja mitä kumpikin odottaa keskinäiseltä vuorovaikutukselta. Jos toinen haluaa alkuvaiheessa hyppiä useammassa sängyssä ja toinen keskittyä kerrallaan vain yhteen ihmiseen, niin silloin ei ole järkeä jatkaa yhdessä.

Päivämäärä:   25.8.26 20:14:31

"miehen mielestä me tässä vasta tutustutaan toisiimme" eli ette ole luvanneet mitään kumminkaan puolin, näin ymmärrän miehen suhteestanne ajattelevan. Eli ette seurustele ainakaan miehen mielestä. Ehkä mies ei haluakaan enempää, ei sinulta eikä niiltä muilta naisilta, kaikki samassa veneessä.

Päivämäärä:   25.8.26 20:15:25

"Ei, vaan keskustellaan läpi, että millaiset arvot kummallakin on ja mitä kumpikin odottaa keskinäiseltä vuorovaikutukselta. Jos toinen haluaa alkuvaiheessa hyppiä useammassa sängyssä ja toinen keskittyä kerrallaan vain yhteen ihmiseen, niin silloin ei ole järkeä jatkaa yhdessä."
Luitko aloitusta ollenkaan??

Päivämäärä:   25.8.26 20:20:29

"Ei, vaan keskustellaan läpi, että millaiset arvot kummallakin on ja mitä kumpikin odottaa keskinäiseltä vuorovaikutukselta. Jos toinen haluaa alkuvaiheessa hyppiä useammassa sängyssä ja toinen keskittyä kerrallaan vain yhteen ihmiseen, niin silloin ei ole järkeä jatkaa yhdessä."
"Luitko aloitusta ollenkaan??"

Luen ja tämä keskustelu olisi nimenomaan pitänyt tehdä heti alkajaisiksi, kuten ensimmäisessä viestissäni kirjoitin. Kun mitään ei ole keskusteltu, niin eipä tuossa ole mitään "sallittavaakaan".

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   25.8.26 20:20:50

En olisi tuollaisen miehen kanssa, jolla yhtäaikaa muitakin naisia ja joiden kanssa päätyy sänkyyn asti. Ilmoittaisin miehelle, että kiitos, mutta ei kiitos. Ja jatkaisin matkaa.

Aloittaja tietenkin itse päättää, mutta kun aloittajaa tämä ihan selvästi häiritsee, niin anna lapikasta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   25.8.26 20:29:17

En kokisi tuossa tilanteessa että toinen on yhtä tosissaan kuin minä. Jos ajatuksena on löytää parisuhde, niin kyllä sille "kokelaalle" pitää suoda täysi mahdollisuus ilman että muita pyörittää samassa.

Itse tuossa tilanteessa toivottaisin hyvää jatkoa enkä kommunikoisi missään mitenkään enää.

Kuukausi on toki aika lyhyt aika ja tapaamisien määräkin jotain roolia näyttelee. Minä vaan oon sillä tavalla rakentunut että jos jotakuta säännöllisesti tapailee ja ajatus on että siitä jotain vakavampaa kehittyy, niin ei ole muut mielessä saati sängyssä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   25.8.26 23:02:51

"Mies vaikuttaa myös hyvin haluttomalta puhumaan asiasta ja ärsyyntyy."

-tätä kommunikaatiohaluttomuutta en hyväksyisi. Omista toiveista, tarpeista ja näkemyksistä pitää kyetä keskustelemaan ongelmitta, vaikka ne ei välttämättä olisi sitä mitä toinen haluaa kuulla. Parisuhteesta ei tule mitään ilman tuota taitoa.

Mitä tulee sängyn jakamiseen, niin kaikki ei etsi sitä oikeaa. Jos nauttii elämästään ilman sen kummempia parisuhdetavoitteita, voi hyvinkin olla kuvioissa useapia deittejä ja hoitoja. Tällöin tulee vaan olla rehellinen sen suhteen, mitä on tarjolla. Kuukausi on todella lyhyt aika tutustua siinä määrin, että yksi hoidoista muuttuisi joksikin vakavammaksi. Siksi tapailukumppanien pitää olla tietoisia tapailun kepeästä luonteesta. Kyllä ne muut sitten jää, jos yksi erottuu joukosta edukseen. Siihen mennessä ehtii moneen kertaan käymään monenlaisia keskusteluja

Päivämäärä:   25.8.26 23:51:52

"Luen ja tämä keskustelu olisi nimenomaan pitänyt tehdä heti alkajaisiksi, kuten ensimmäisessä viestissäni kirjoitin. Kun mitään ei ole keskusteltu, niin eipä tuossa ole mitään "sallittavaakaan"."
Mies on ilmoittanut kantansa. Mitä keskusteltavaa siinä on? Ellei keskustelu tarkoita sitä, että aloittaja jankuttaa omaa mielipidettään kunnes mies muuttaa omaansa tai häipyy.

Päivämäärä:   25.8.26 23:57:01

Viiva täällä tuntuu jankuttavan, kun ei osaa sisäistää lukemaansa. :D

Päivämäärä:   26.8.26 00:36:30

Keskustelulla tarkoitin, että montako naista, ovatko vakkareita vai satunnaisia, tietävätkö toisistaan, käyttääkö kumia heidän kanssaan jne jne jne.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   26.8.26 07:35:20

Noh, tavallaan ymmärrän miestäkin. Mun mielestä on tosiaan hyvä puhua nämä asiat selkeästi läpi. Mutta tää ” Mies vaikuttaa myös hyvin haluttomalta puhumaan asiasta ja ärsyyntyy.” on red flag. Eli siihen loppuis sihde.

Mulla kävi kerran kuten aloittajalle kun olin parikymppinen. Ajattelin, että ollaan miehen kanssa yhdessä ja oletus että muita ei pyöritellä. Mies taas oli ajatellut, että kun ei puhuttu asiasta, niin ei olla vakavasti yhdessä. Puhuttiin asiasta ja onhan se niinkin, että ei voi olettaa että toinen lukee ajatuksia. Keskustelun jälkeen mies jätti muut naiset, mutta kyllä se jätti sihteeseen haavan. Erottiin kyllä muista syistä. Itse koen näin jälkikäteen, että eksä oli vaan vielä keskenkasvuinen poitsu siihen aikaan.

Päivämäärä:   26.8.26 09:14:47

"Viiva täällä tuntuu jankuttavan, kun ei osaa sisäistää lukemaansa. :D"
Eli olin oikeassa. Kiitos vahvistuksesta.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   26.8.26 09:49:04

Ja lisään vielä, että yhtä hyvin miehen ois pitänyt osata kommunikoida mitä itse miettii eli juuri se mitä nimimerkki A kirjoitti: jos suhteen luonne on ns. "kepeä" se pitää myös miehen osata sanoa. "En hae juuri nyt mitään vakavaa" on helppo sanoa. Ja minusta on reilua kertoa suoraan, jos on muita seksikumppaneita, koska se on myös terveysriski. Mies saa riskeerata oman terveytensä miten haluaa, mutta muiden puolesta sitä riskiä ei pidä ottaa, vaan tuoda riski esiin ja antaa ihmisen itse päättää, haluaako jatkaa ja onko riski sen arvoinen.

Päivämäärä:   26.8.26 09:54:35

Naisilla hyvin yleistä toimia aloittajan miehen tavalla.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   26.8.26 10:13:02

No minun mielestä pitäisi voida olettaa, että samaan aikaan ei deittailla saati panna useamman kanssa.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   26.8.26 10:40:27

Senkin takia turha jatkaa tuon miehen kanssa kun se ei välitä susta sen enempää kuin niistä muistakaan pedin lämmittäjistä.

Päivämäärä:   26.8.26 10:53:52

"No minun mielestä pitäisi voida olettaa, että samaan aikaan ei deittailla saati panna useamman kanssa."

-Eli sinun mielestä omasta halustaan sinkkuna pysyvät ei saisi harrastaa seksiä lainkaan?

Et voi asettaa ventovieraille ihmisille tuollaisia vaatimuksia vain siksi, että saisit itse olettaa maailman toimivan sinun toiveidesi mukaan. Jos haluat kumppanin, joka ei deittaile samaan aikan muita, niin sitten käyt tuon keskustelun ennen ensimmäisiä treffejä.

Itse pidän aika epärealistisena olettaa, että tuleva kumppani olisi sen enempää ennestään neitsyt kuin selibaatissa heti sinut ensimmäisen kerran tavattuaan täysin tietämättä tuleeko kiinnostumaan juuri sinusta vakavissaan ja oletko sinä edes kiinnostunut hänestä. Vie aikaa tietää onko toinen ihastuttava vain ensivaikutelmana, vai perinpohjin rakastettava kaikkine vikoineenkin ja kohtaako toisen näkemys itsestä omia toiveita suhteen tulevaisuudesta. Seksuaalisesti aktiivisessa iässä oleva seksistä pitävä henkilö todennäköisesti ehtii harrstaa seksiä monta kertaa tuon tutustumisen aikana, mikäli persoonan ja ulkonäön puolesta siihen on edellytyksiä.

"Mies on ilmoittanut kantansa. Mitä keskusteltavaa siinä on? Ellei keskustelu tarkoita sitä, että aloittaja jankuttaa omaa mielipidettään kunnes mies muuttaa omaansa tai häipyy."

-Yleensä jankuttaminen johtuu siitä, että selvää vastausta kysymykseen ei saa. Jos tuntuu, että toinen jankuttaa, niin vastaa yksiselitteisemmin. Jos jankuttaminen johtuu siitä, ettei jankuttaja hyväksy vastausta, niin aina voi ilmoittaa laittavansa numeron estoon, koska vastaus ei tule muuttumaan. Aloittajan tilanteessa tyypillinen ongelma on asiasta keskustelemisessa on siinä, että mies ei halua seksisuhteen päättyvän siitä huolimatta, että omat toiveet suhteen laadusta ei kohtaa yhtään naisen toiveita. Sitten koitetaan venkoilla tämän asian ympärillä kuin se ei olisi tiedossa.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   26.8.26 11:13:12

Ei tuossa ole muusta kysymys kuin siitä että sinulle välikysymyksen paikka tuli tasan nyt mutta miehelle se olisi tullut ehkä joskus toiste.

Tunnet luontaisesti vastenmielisyyttä miestä kohtaan. Se on ok, kannattaa kuunnella omaa fiilistä eikä miettiä mitä hötöraati sanoo.

Jos ollaan noin eri mieltä siitä ollaanko edes vähän vai eikö olla ollenkaan, jättäisin miehen pelailemaan yksinään.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.8.26 12:18:58

Häntäheikille lapikasta. Tuo vaan pelimies eikä sellaisesta saa luotettavaa kumppania.

Lähettäjä: Nauris 
Päivämäärä:   26.8.26 12:27:29

No siis mulla on kavereita jotka deittailee ja harrastaa seksiä.. sit jos alkaa suhteeseen jonkun kanssa niin (heh,ainakin yrittää) pudottaa noi muut pois. Eiköhän tää oo vähän sellainen asia että kannattaa kysellä että missä vaiheessa ollaan ja mitä ollaan rakentamassa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.8.26 12:29:45

Kannattaa lopettaa suhde heti alkuunsa. Koska jos mies on tottunut pyörittämään useampaa naista yhtäaikaa niin tuskin tekee poikkeusta sinunkaan kohdalla.
Voi olla vähänaikaa vain kanssasi ensihuumassa, mutta kummasti se vanha tapa useammasta naisesta vie voiton.
Toinen erittäin huono asia on se jos ei halua rehellisesti kertoa ketä tapailee ja kuinka monta naista pitää yhtäaikaa kierrossa.
Etsi joku joka arvostaa sinua ja vain sinua.

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   26.8.26 12:30:45

Onhan se nykyaikaa siinä mielessä, että nykyään on aika yleistä tehdä noin (jos mies on siis sen verran suosittu, että hän saa useita naisia). Ja voi olla, että joku tulee kertomaan topikkiin, että ei häntä ainakaan ärsyttäisi, koska ettehän ole tehneet lupauksia. Näillä asioilla ei kuitenkaan pitäisi olla merkitystä, koska kyse on siitä, onko asia SINULLE ok vai ei. Nyt haet netistä vahvistusta sille, pitäisikö sinun jatkaa seksin harrastamista sellaisen miehen kanssa, joka harrastaa sitä muidenkin kanssa ja tapailee myös heitä. Oletko todella nuori, kun tarvitset toisten tukea muodostaaksesi oman mielipiteesi tästä suhteesta?

Se, että mies ärsyyntyy eikä halua edes keskustella, on jo itsessään riittävä syy olla ottamatta tästä mitään poikaystävää. Kommunikaatiotaidot ovat tärkeitä suhteessa. Mies selvästi nauttii nyt sinkkuelämästään, jossa hänellä riittää useita naisia, ja häntä ärsyttää, että sinä olet nyt huomannut asian ja suuttunut.

Miehen ei tässä varsinaisesti tarvitse sanoa enää mitään muuta. Hänen reaktionsa kertoo jo, että ajattelette eri tavalla.

Ainoa järkevä vaihtoehto on lopettaa "suhde" saman tien. Ei siksi, etteikö nainen saisi olla osa tuollaista naisrinkiä ja nauttia omalta osaltaan miehestä, jos niin haluaa, vaan siksi, että sinä tunnet olosi harhaanjohdetuksi ja tämä ei ole sitä mitä halusit. Lopettamalla kaiken yhteydenpidon mieheen säilytät arvokkuutesi. Jos taas jatkat, vaikka se on vastoin omia arvojasi ja toiveitasi, sinusta tulee rukkanen jo ennen kuin mitään varsinaista suhdetta on edes olemassa.

Päivämäärä:   26.8.26 14:17:23

Kansas, ei vaan vanha ja piiiitkästä suhteesta eronnut ja pihalla nykymaailman deittikulttuurista. Mutta loukatahan sinä tuolla nuorittelulla vaan halusit, lyödä lyötyä, eikö vain?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   26.8.26 14:36:34

En hyväksyisi.

Olen niitä ihmisiä jotka tutustuu yhteen kerrallaan. Ja odotan samaa myös mieheltä.

Päivämäärä:   26.8.26 14:38:48

Loppuisi se tapailu siihen.

Lähettäjä: Miranda 
Päivämäärä:   26.8.26 14:46:07

Siis jos muuta ei ole sovittu, pitäähän se hyväksyä.
Se on sitten eri asia haluatko jatkaa tutustumista vai et.

Päivämäärä:   26.8.26 16:11:27

No jos etsin vakavaa suhdetta, niin tiedän, etten sellaista saa miehen kanssa, joka paneskelee muita naisia vielä tavattuamme. Eli jos näin kävisi, jatkaisin etsimistä. Siitähän ei tule yhtään mitään, jos joutuu neuvottelemaan toisen kanssa muiden paneskelun lopettamisesta, ja toinen ikään kuin tekee/kokee tekevänsä suuren uhrauksen. Ei jatku pitkään se homma.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   26.8.26 17:22:29

Jos muuta ei oltu vielä sovittu, en välttämättä tuomitsisi heti. Asiasta voi nyt sitten sopia, -tai vaihtoehtoisesti jatkaa eri suuntiin.

Tuo keskustelukyvyttömyys sen sijaan iso red flag. XXX
Tulkitsisin tilanteen vähän niin, että hänestä itsestäkään ei ole ihan ok, ja nyt menee puolustusvaihe päälle.

Lähettäjä: Näin tätä 
Päivämäärä:   26.8.26 20:34:24

Miehistä ei pitäisi luulla mitään vaan selvittää saman tien että mikä on homman nimi. Sen jälkeen voidaan sitten puhua asioiden kertomatta jättämisestä ja siitä onko se kertomatta jättäminen valehtelua.

Kyllä minäkin tuossa kohtaa toteaisin tyypille että pyörittele niitä muita rauhassa, itse etsin jotain muuta. Ja testaisin sukupuolitaudit.

Päivämäärä:   26.8.26 22:33:52

"No jos etsin vakavaa suhdetta, niin tiedän, etten sellaista saa miehen kanssa, joka paneskelee muita naisia vielä tavattuamme."

-Mistä miehen pitäisi tietää heti tavattuanne, että tässä on se oikea? Mistä sinä itse tiedät heti miehen tavattuasi, että tämän kanssa ryhdyn suhteeseen? Eihän ensitapaamisen jälkeen tiedä välttämättä edes toisen nimeä, saati mitään merkityksellisempää.

Päivämäärä:   26.8.26 22:38:33

A, ei tarvitse tietääkään, ei yhden ihmisen kanssa kerralla seksin harrastaminen tarkoita, että on sitouduttava mihinkään sen kummemopaan.

Jos tämä on liikaa sitoutumista alkuun, niin jokainen on vapaa etsimään sopivampaa seuraa.

Päivämäärä:   27.8.26 00:15:43

...: mutta tuossa lainaamassani lauseessahan yksiselitteisesti ollaan sitä mieltä, että molempien pitäisi maagisesti ensitapaamisen jälkeen tietää, ettei enää tule kiinnostua kenestäkään muusta. Tutustut useaan uuteen ihmiseen jossain illanistujaisissa ja sitten pitäisi olla maailman tappiin asti selibaatissa siltä varalta, että joku kivalta vaikuttanut uusi tuttavuus joskus tulevaisuudessa osoittautuu parisuhteeseen soveltuvaksi? Ja entä jos 25v tajuat uudelleen kohdatessanne, että lapsuuden naapuri olisikin ollut se täydellinen kumppani, mutta muutitte eri kaupunkiin ollessasi 8v ja ehdit aikuistuttuasi seurustella useamman kanssa välissä, niin nyt on myöhäistä, kun sen muinaisen ensitapaamisen jälkeen olet harrastanut muitten kanssa seksiä?

Lähettäjä: Mies50 
Päivämäärä:   27.8.26 00:26:00

Mun nainen ex miehen kanssa lomalle mitä mieltä olette

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   27.8.26 09:48:00

Mun mielestä oikea toimintatapa on sellainen että deittaillaan yhtä kerrallaan. Niin kauan kuin ollaan tapailuvaiheessa, voi vielä pitää ns. silmät auki ja jos kohtaa jonkun kiinnostavamman, voi alkaa sitten tapailla sitä, mutta silloin kerrotaan sille alkuperäiselle tapailukumppanille , missä mennään.

Päivämäärä:   27.8.26 10:54:49

Itse en tuollaista jatkaisi, koska arvomaailmat eivät kohtaa. Nykyisen mieheni kanssa keskustelimme tästä jo ennen ensitapaamista, että miten kumpikin näkee nämä deittailuasiat ja koska molemmat olivat samaa mieltä siitä, että heti alusta asti keskitytään vain toisiimme, niin oli helppo jatkaa tutustumista.

Päivämäärä:   27.8.26 10:56:51

A, ihanko oikeasti ajattelet noin?

Päivämäärä:   27.8.26 12:07:24

Ai miten?

Ajattelen, että ihmisten on hyvä keskustella itselleen tärkeistä asioista varsinkin silloin, kun asiaan liittyy toinen yksilö omine ajatuksineen. Kaikenlainen oletteleminen menee yleensä pieleen ja tuottaa pettymyksiä. Jos toinen ei osaa keskustella, niin ei siitä tule järin hääviä suhdetta.

Ajattelen myös hyvin realistisesti, että harva tietää ensitapaamisella millainen suhde tavattuun henkilöön tulee myöhemmin muodostumaan ja siksi on ihan normaalia jatkaa elämäänsä entiseen malliin, kunnes mahdollinen suhde on edes alustavasti konkretisoitunut.

Päivämäärä:   27.8.26 12:10:53

Niin, ja jos on itse sellainen, että tutustuu yhteen ihmiseen kerrallaan, niin sanoo sen heti alkuun, ja jos se on toiselle liikaa sitoutumista, hän voi sen sanoa ja homma loppuu siihen.

Ikinä ei ole minulla ollut ongelmaa tällaisessa.

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   28.8.26 13:40:49

Minä käyttäisin perinnejalkinetta...

Päivämäärä:   28.8.26 15:38:07

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 25.8.26 19:42:17

Mielestäni tällaisista asioista kannattaisi puhua jo ennen sänkyyn hyppäämistä, jos itselle on tärkeää, että muita vällyjen lämmittäjiä ei kummallakaan ole. Vähän paha lähteä enää "sallimaan tai kieltämään", jos mitään ei ole sovittu tai keskusteltu.

Päivämäärä:   28.8.26 15:58:32

"Mistä miehen pitäisi tietää heti tavattuanne, että tässä on se oikea? Mistä sinä itse tiedät heti miehen tavattuasi, että tämän kanssa ryhdyn suhteeseen? Eihän ensitapaamisen jälkeen tiedä välttämättä edes toisen nimeä, saati mitään merkityksellisempää"

Ei miehen pidäkään, sillä en lähde tapailemaan ihmisiä, joilla on tapana pyörittää jotain panorinkiä. Yksi ihminen kierroksessa kerrallaan, ja uutta etsitään vasta kun edellisen kanssa tutustuminen/tapailu/paneskelu/seurustelu on päättynyt.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.8.26 16:18:19

"Mistä miehen pitäisi tietää heti tavattuanne, että tässä on se oikea? Mistä sinä itse tiedät heti miehen tavattuasi, että tämän kanssa ryhdyn suhteeseen? Eihän ensitapaamisen jälkeen tiedä välttämättä edes toisen nimeä, saati mitään merkityksellisempää"

Siitä kun kemiat vain kohtaa. Mies tiesi kuvista minkä näköinen olin ja siitä tiesi, että olen hänelle se oikea, vaikka emme vielä olleet edes tavanneet. Itse en nähnyt miehestä yhtäkään kuvaa, mutta jotenkin vain tuli sellainen olo, että tämä on se oikea, vaikka emme vielä olleet edes tavanneet. No sitten kun tavattiin, kumpikaan meistä ei ollut pettynyt toiseen (olin paljon kauniimpi kasvotusten tavattuamme, kuin kuvissa ja mies oli äärettömän komea tavattuamme). Mitä enemmän juttelimme siitä tiesin, että haluan tämän miehen kanssa ryhtyä suhteeseen ja kun uskaltauduin kysymään mieheltä mitä mieltä hän on, jos alkaisimme parisuhteeseen, sain myöntävän vastauksen. Ja molemmat tiesimme toistemme nimet jo ennen kuin edes tapasimme toisemme.

Toki tämä nyt ei liittynyt aloitukseen mitenkään, mutta lause vain kiinnitti huomioni, niin siksi vastasin näin.

Päivämäärä:   28.8.26 19:05:09

En hyväksyisi, koska iän tuoma kokemus on osoittanut että aidosti kiinnostunut mies sanoo kohtuu nopeasti, että eihän deittaila muita ja haluan keskittyä vain sinuun vaikka kyse on tapailusta. Tällöin kaikki äpit on mennyt tauolle. Itse taas kysyn ennen seksiä, että ollaanko sitten yksinoikeudella? Jos tässä kohtaa mies yhtään kaartelee niin en mene sänkyyn ja siirryn seuraavaan. Jos tarvitsee arvailla pyörittääkö mies muita tai haluaako hän vakavan parisuhteen tai näkeekö hän minut ns vaimomatskuna niin siirryn seuraavaan. Aidosti kiinnostunut mies kyllä kertoo ja käytöksellään osoittaa että muut ihmiset ei kiinnosta. Ei kannata mennä sinne sänkyyn ainakaan kolmilla ekoilla treffeillä kun se karkottaa kaikki pelimiehet että joutuu odottamaan ja näkemään vaivaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   28.8.26 19:13:20

Kyllä, miehen olisi heti pitänyt ottaa asia puheeksi.

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   28.8.26 19:36:00

Ei tule sinun lastesi isää siitä miehestä, toivottavasti. Et sinä jaksaisi tuota samaa pitempään.
Kyse ei ole siitä, että pitäisi heti tietää, että tämä on se oikea vaan siitä, että ei pyöritetä panorinkiä vaan selvitään mahdolliset kumppanit yksi kerrallaan, olisiko tässä yhdessä ainesta pitempiaikaiseksi seuralaiseksi.

Lähettäjä: A. 
Päivämäärä:   28.8.26 23:37:43

Aloittajan ongelma on se, ettei mies ole hänestä tarpeeksi kiinnostunut. Sillä kyllä nekin jotka sitä rinkiä pyörittävät, lopettavat heti kun tapaavat sen arvoisen ihmisen.

Päivämäärä:   29.8.26 14:04:15

"Kaikenlainen oletteleminen menee yleensä pieleen ja tuottaa pettymyksiä. Jos toinen ei osaa keskustella, niin ei siitä tule järin hääviä suhdetta"

Tämä. Keskustella pitää osata ja mitään ei oleteta toisen puolesta.

Elän pitkässä suhteessa, mutta kyllä nykyisenkin miehen tavattuani tapailin vielä samaan aikaan muita. Kuukausi on lyhyt aika. Ihan normaalia se on, että vanha elämä pyörii vielä entisellään, vaikka olisikin tavannut jonkun kiinnostavan jota ei tunne kuitenkaan vielä yhtään. Ja jos tuo mies vaatisi, että heti hänet ensi kerran tavattuani olisin jotenkin yksinoikeudella hänen, se olisi red flag.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.