Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Viikonlopuksi herkkuideoita lapsiperheelle

Lähettäjä: Ideaton 
Päivämäärä:   25.8.26 18:00:47

Kyllä, lapset syövät samaa kuin aikuisetkin jne jne jne. Jos ei ole muuta sanottavaa, niin olemme samaa mieltä! Heippa!

Olemme to-la esikoisen kanssa kahdestaan, ja juhlistamme sitä hyvällä ruualla ja elokuvalla perjantaina. Lapsi ehdotti makkaraperunoita, minä nachopeltiä eikä kumpikaan innostunut toisen ehdotuksesta. Mitä itse laittaisit vastaavassa tilanteessa?

Lauantaina mennään sitten mökille, jonne mies ja nuoremmat tulevat. Minä käyn kaupassa. Mitä sitä grillaisi "venetsialaisten" kunniaksi? Ei rapuja.

Re: Viikonlopuksi herkkuideoita lapsiperheelle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.26 18:37:37

Sushia hakisin

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.8.26 18:43:39

Sushia, siipiä, pizzaa, joku pasta mistä molemmat pitävät...
Jälkkäriksi jäätelöä ja tuoreita marjoja tai omenapiirakkaa.

Grilliin pihvit, fetalla täytetyt herkkusienet, maissia, jalapenomakkaraa, paprikoita, valkosipuliperunanyytit, rakuunaporkkanat...

Jälkköriksi HP fruity-kastikkeessa grillatut persikoita tai nektariinin puolikkaat, ja vaahtokarkkeja.

Lähettäjä: Hml 
Päivämäärä:   25.8.26 19:33:16

Olen kysynyt lapselta mitä haluaa syödä ja sitten laittanut sitä. Lapsesta riippuen toiveena ollut nuudeleita, pikkupizzoja yms. Helppoa suht valmista höttö ruokaa jota harvemmin syödään. Itselle olen tehnyt sitä mitä mieli tekee syödä. Aika usein joku pakaste pizza tai nuudelit tonnikalalla yms. En näe syytä miksi meidän pitäisi samaa ruokaa syödä, jos tarkoitus herkutella.

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   25.8.26 19:39:12

Makkaraperunat on niin helppo ja nopea tehdä, että tekisin sellaisen lapselle jos hän sitä kerran toivoo.

Itselle sitten se nachopelti ja sitähän voi ottaa mökillekkin mukaan.

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   25.8.26 20:47:21

Nyt on tiistai, olisiko mahdollista kysyä vaikka torstaina uudestaan mitä huomenna syödään? Itse olisin tilanteessa se aikuinen ja tekisin ne makkaraperunat kun lapsi sitä toivoi, jos myöhemmin ei voi enää päätöstä tehdä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.8.26 20:55:48

Niin, nyt on tiistai, ja jos aloittaja käy kaupassa tänään tai huomenna, niin ruuat varmaan tulee miettiä ennen sitä. Mitä aikuisuutta on siinä, että tekee makkaraperunoita? Joo, voi tehdä kaksi eri ruokaa, ja lapsi osannee itsekin tehdä makkaraperunansa jos ne tehdään vaikka uunissa, mutta entäs jos äiti ja lapsi ehdottelevat toisilleen yhteisiä herkkuja ja äidin pää lyö tyhjää?

Käykö pizza tai tacot, niitä voi syödä sohvalla? Tai joku pasta? Ja coctailtikkuja vielä naposteltavaksi. Tai tykkäättekö piirakasta?

Grillivinkkejä kaipaan itsekin viikonlopulle taas kerran.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.26 20:56:22

Itse tehty peltipitsa? Jos täytemaku ei kohtaa, niin pitsan puoliskoihin on helppo laittaa eri täytteet. Vaivaton tehdä, jos käyttää kaupan valmispohjia joko pakkasesta tai kylmähyllystä. Osassa pohjista on tomaattikastikepussitkin valmiina.

Lähettäjä: Lätty 
Päivämäärä:   25.8.26 21:10:47

Mites tortillat?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.8.26 21:26:06

Tortillojahan minäkin tarkoitin, eivät valu ja murise niin pahasti kuin tacot jos sohvalla syödään

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.8.26 22:29:38

Ja hei, jos tortilloja ni, ite syön itse asiassa tällä hetkellä nachoja joiden päälle vaan laitoin asiat mitä yleensä laitan tortillan sisään. Ei siis uuniin tms. Maistuu!

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   25.8.26 23:44:39

Haluatko kunnioittaa esikoisen toivetta, vai onko oma toive tärkeämpi. Jos et halua kunnioittaa toiveita, ei niitä kannata kysyä. Olisit tehnyt vain nachopellin, niin kyllä se olisi luultavasti kelvannut.

Lähettäjä: Ideaton 
Päivämäärä:   26.8.26 00:05:23

En tietenkään tee nachopeltiä, kun tarkoitus on tehdä yhdessä yhteistä herkkua. Meillä saa aivan vapaasti esittää ideoita, joskus ne toteutetaan, joskus ei. Mutta kiitos, hyviä ideoita on tullut, lapsi itse ehdotti itse tehtyä pizzaa nyt mennään sillä se perjantai.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.8.26 00:23:26

Koskenlaskijamakaronilaatikko.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.