Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kierukka, kivut

Lähettäjä: Kauanko kipuja? 
Päivämäärä:   25.8.26 17:48:19

Sain Mirena kierukan viikko sitten runsaisiin kuukautisiin. En ole synnyttänyt. Asennuksen jälkeen verta tuli paljon.

Tähän asti on jotakin rusehtavaa vuotoa tullut joka pv niin, että joudun käyttämään suojaa.

Kokemuksia laantuuko tämä vuoto joskus? Iho menee rikki jatkuvasta suojan käytöstä.

Suurempi ongelma on vielä kivut. Asennuspäivänä kivut olivat järkyttävät. Seuraavana päivänä suht normaali.

Nyt kuitenkin edelleen joka päivä on kipuja, tuntuu että istuminen pahentaa. Aamulla herään kivuitta, joten en ole varma aiheuttaako istuminen kipuja. Ja onko kipu ns. mekaanista itse esineestä vai aiheuttaako hormoni kohdun supistelua.

Eilen kärsin suht kovasta vihlovasta kivusta kun istuin työpäivän, kipu oli koko illan. Nyt koko pv meni hyvin, mutta nyt työpäivän päätteeksi tuli tass kipu. Siedän sitä, mutta on kuitenkin välillä hyvin häiritsevää. Kipulääke ei auta.

Onko muilla vastaavaa? Milloin nämä kivut loppuu?

Raudanpuuteanemian takia olisi pakko pitää tätä sopi tai ei. Jonkinasteinen kärsimys vain on jatkuvaa.

Re: Kierukka, kivut

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   25.8.26 17:52:09

Minulla vuoto ei oikein loppunut koskaan. Tai taukoja saattoi olla, mutta ykskaks alkoi vuotaa kuin kurkusta leikatessa. Tätä jatkui puolitoista vuotta, sitten luovutin.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   25.8.26 17:54:16

Siis miksi kierukka pitää laittaa raudanpuuteanemian takia? Kierukkahan yleensä lisää vuotoa.

En ymmärrä, miksi naiset antavat laittaa itseensä jotain tuollaista. Kyllä, on yleistä, että kierukan laitto sattuu hemmetisti ja kivut eivät välttämättä edes lopu, ja samoin on yleistä, että vuotaa kuin pistetty sika aina kuukautisten aikaan ja kuukautisista tulee aiempaa kivuliaammat.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   25.8.26 17:54:36

Sattui ja tuntui oudolta pari viikkoa, samoin vuoto mutta sitten loppui sekä kivut että vuoto.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   25.8.26 17:56:18

Mulla ei ollut kipuja, mutta tiputteluvuoto kesti 8kk ja sen jälkeen oli 7 vuodotonta vuotta. Endon vuoksi laitettiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.26 18:02:21

Ekan vuoden aikana paljon vuotoja. Sitten pikku hiljaa väheni ja loppui kokonaan.

Lähettäjä: Tiitu 
Päivämäärä:   25.8.26 18:04:38

Ehkä puoli vuotta oli kipuja ja vuotoa, nyt toinen kierukka menossa ja vuotoja ei ole tullut yhteentoista vuoteen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.26 18:11:01

Hmm: kuparikierukka ja hormonikierukka vaikuttaa vuotoon eri tavalla. Itse valitsin minipillerit endon hoitoon, vaikka homman olisi voinu hoitaa myös hormonikierukalla

Lähettäjä: Key West 
Päivämäärä:   25.8.26 18:28:03

Muutaman päivä oli kuukautismaista kipua ja pientä vuotoa. Sitten loppui. Vuodot loppuivat kokonaan yhden koerron jälkeen ja ovat pysyneet jo vuosia poissa.

Lähettäjä: Ida H 
Päivämäärä:   25.8.26 18:38:30

3kk jarkuvaa vuotoa, sitten 17v ilman vuotoa, ilman kierukan vaihtoa.

Lähettäjä: Kaakao 
Päivämäärä:   25.8.26 18:41:41

Minulta kivut loppui vasta, kun sain kapistuksen ulos sisältäni. Siinä meni kuukausia. EI sopinut minulle, vaan aiheutti ihan kammottavia kipuja, loputonta vuotoa ja muita lievempiä oireita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.8.26 18:48:36

Olisiko noin 6kk ollut vuotoja, sitten loppui ja 7,5 vuotta täysin vuodotonta elämää. Neuvoisin siis odottamaan vielä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.