Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Että sellainen oikeuslaitos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.26 03:15:44

Vartijat muka syyttömiä, voi vidu.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012226047.html

Re: Että sellainen oikeuslaitos

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.8.26 07:45:56

Omaiset voisivat valittaa vielä korkeimpaan oikeuteen ja Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen (EIT).

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.8.26 07:47:36

No mitä heidän olisi pitänyt tehdä?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   25.8.26 09:13:41

Joo olihan kummallinen lopputulema asiassa kun vartijat käyttivät selkeästi liikaa voimaa ja tappoivat naisen touhullaan. Suomessa saa näköjään ihan julkisella paikalla päästää ihmisen päiviltä yleisön edessä. Kyllä taas hävettää Suomen oikeuslaitos.

Päivämäärä:   25.8.26 09:22:30

” Joo olihan kummallinen lopputulema asiassa kun vartijat käyttivät selkeästi liikaa voimaa ja tappoivat naisen touhullaan.”

Jos ihminen pistää hanttiin, niin vartijanko pitäisi poskesta silitellä?

Kumma juttu, että en ole tullut vartijoiden kiinnipitämäksi tai poliisin kiilaamaksi. Toistaiseksi olen nimittäin noudattanut heidän antamia ohjeita; vartijan ei ole tarvinnut käytökseeni puuttua ja poliisi on tasan kerran pysäyttänyt.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.8.26 09:33:13

Ihmiset siis ihan yleisesti aina kuolevat, jos heidät laittaa käsirautoihin ja maahan? Uutta tietoa tämä minulle. Tästä lähin sitten vaan sanovat ihmisiä vainoaville riehujille, että hyihyi, ei saa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.8.26 10:12:08

Vartijat ovat toimineet kuten kuuluu, eikä kuolema ole vartijoiden syy. Vartijat eivät ole aiheuttaneet naisen sydämenpysähdystä, eikä rimpuilevaa naista olisi voinut turvallisesti nostaa eri asentoon. Eikä nostamisella olisi todennäköisesti ollut vaikutusta asiaan.

Lähettäjä: *--' 
Päivämäärä:   25.8.26 10:19:12

Mädätetty korruptiopesäke.

Päivämäärä:   25.8.26 10:24:14

Poliisi muiluttaa Sipoonkorpeen
Ampuu 16v etälamauttimella, uhkaa ihmistä aseella kun tämä avaa auton oven, kiilaa mopopojan ojaan ja pistää rautoihin, vartijat hakkaavat Tikkurilassa asemalla olijoita, käyvät kuuden hengen voimalla yksinkertaisen naisen päälle aiheuttaen kuoleman jne jne jne jne ja kaikki on ok.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.8.26 10:40:13

Nainenhan oli ihan sekaisin ja riehui ja laittoi hanttiin. Ikävä juttuhan se oli mutta mitä siinä olisi voinut tehdä toisin ? Naista ei voinut laittaa istumaankaan koska olisi loukannut riehuessaan itsensä.

Päivämäärä:   25.8.26 10:42:30

parempi että rutistetaan hengiltä kun loukkaantuu kun laitetaan istumaan, valoja päälle nyt.

Lähettäjä: --2 
Päivämäärä:   25.8.26 10:45:21

"Poliisi muiluttaa Sipoonkorpeen
Ampuu 16v etälamauttimella, uhkaa ihmistä aseella kun tämä avaa auton oven, kiilaa mopopojan ojaan ja pistää rautoihin, vartijat hakkaavat Tikkurilassa asemalla olijoita, käyvät kuuden hengen voimalla yksinkertaisen naisen päälle aiheuttaen kuoleman jne jne jne jne ja kaikki on ok."

Se on jännä, kun asiallisesti käyttäytyville ihmisille ei käy mitään.
Mitä jos esimerkiksi ei menisi tutkimaan kameran kanssa toisten autoja (sitä voi ulkopuolelta huhuilla että onko kaikki ok), ei virittele mopoa ja lähde poliisia karkuun, ei riehu julkisilla paikoilla eikä varsinkaan enää siinä vaiheessa kun poliisi/vartija ottaa kiinni. Tällaisilla pienillä jutuilla voi välttää ikävät yhteenotot viranmaisten ja vartijoiden kanssa.

Päivämäärä:   25.8.26 10:51:35

Kuinka paljon kuollut laittaa hanttiin?

Päivämäärä:   25.8.26 10:54:01

--2 Hyväksyt siis virkavallan väärinkäytökset, se että sikailee, ei oikeuta virkavaltaa kohtuuttomuukksiin.

Päivämäärä:   25.8.26 11:13:54

Miettikää esim jotain epileptikkoa, kouristelee tahtomattaan. Mitä nämä vartijat tekevät... pani vastaan.

Päivämäärä:   25.8.26 11:14:02

Tähti -lueppa mitä siellä oikeasti tapahtui. Nainen riehui ja pisti hanttiin niin että hänet piti pitää lattialla ettei satuta itseään poliisia odotellessa. Sitten loppui pumppu ja hän meni elottomaksi.
Vaikka oli pieni nainen niin riehui . Mitä näille sitten pitäisi tehdä ?
Ja tosiaan en hyväksy itsekään väärinkäytöksiä mutta nuo vartijathan teki kai kuitenkin ihan ohjeitten mukaan ja naisen sydän ei vaan kestänyt riehumista. Helppo syyttää pelkästään vartijoita. Ja miksi nainen ylipäätään sitä miestä edes vainosi? Mutta tosiaan ikävä juttuhan tuo oli.

Päivämäärä:   25.8.26 11:37:01

Ei mun tarvitse lukea mitään kun olen nähnyt videot.

Päivämäärä:   25.8.26 12:31:36

No turha sitten on huudella jos ei tiedä mitä siellä on tapahtunut kaikenkaikkiaan. Video ei tosiaan kerro ihan kaikkea joten ota asioista selvää.

Päivämäärä:   25.8.26 12:33:38

Olisihan se ollut kiva kuulla sen UHRINKIN näkemys tapahtumista, vaan kuolleet ei puhu.

Lähettäjä: Tsiisus 
Päivämäärä:   25.8.26 12:34:13

Hauskaa kaksinaismoralismia, viime viiikot vouhkattu poliisien ylilyönneistä ja tämä ei ole muka mitään!

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   25.8.26 13:26:53

Vartijat ja järjestyksenvalvojat toimineet aivan oikein tuossa tilanteessa. Jos syystä tai toisesta joudut järjestyksenvalvojan taikka vatijan toimesta ulos jostain kaupasta / kauppakeskuksesta, niin älä ala riehumaan, niin ei tarvitse maahan laittaa ja käsirautoihin + äläkä ala potkimaan ja sätkimään.

Itse en ole koskaan joutunut kokemaan mitään. En ole koskaan ollut tekemisissä vartioiden kanssa, muuta kuin tervehtinyt erästä entistä koulukaveria ja seurustellut erään vartijan kanssa. Järjestyksenvalvojankaan kanssa en ole ollut missään tekemisissä, muuta kuin jos olen käynyt jossain karaokebaarissa. Kerran kävi seuraavanlainen tilanne : olin menossa kolmen hengen (meitä siis yhteensä kolme) kanssa karaokebaariin, itse en ollut siellä ennen käynyt, eikä kaksi muutakaan siihen aikaan vuodesta, järjestyksenvalvoja sanoi ovella, ettemme pääse sisälle, kun ei ollut kuulemma tapeeksi lämmintä vaatetta päällä. Olimme aivan ymmällämme tästä, mutta lähdimme tilanteesta rauhallisesti pois. Poliisin kanssa olen ollut tekemissä henkilötodistuksen uusimisessa, kun entinen oli kerennyt mennä vanhaksi ja piti ihan paikan päällä käydä uusimassa sekä partion kanssa, kun erään ämmän ukko kävi minuun käsiksi. Muuten en ole ollut koskaan vartijan ja järjestyksenvalvojan taikka poliisin kanssa missään tekemisissä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.8.26 14:08:56

"Vaikka oli pieni nainen niin riehui."

Kyseessä ei ollut pieni nainen, vaan päinvastoin.

Lähettäjä: d.a. 
Päivämäärä:   25.8.26 14:28:40

"Omaiset voisivat valittaa vielä korkeimpaan oikeuteen ja Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen (EIT)."

Ensinmainittu ei oikein kannata paitsi jos tapauksella on jotain erityisen poikkeuksellista merkitystä, josta tarvittaisiin ennakkotapaus. (Läheisen kuolemalla on toki omaisille aina erityistä merkitystä, mutta tässä ei tarkoiteta sitä)

Jälkimmäisestä taas ei voi saada sellaista päätöstä että 'väärä tuomio, muutamme sen' kuten joka toinen tuntuu nykyään luulevan. Sieltä voi tulla esim. päätös 'tuomion saaminen kesti aivan kohtuuttoman kauan, mikä on väärin' ja sitten sakkoja Suomen valtiolle. Eli sinne kannattaa mennä vasta sitten jos on sitä mieltä että ei ole saanut oikeutta siten kuin Suomen lain mukaan kuuluisi saada (ja 'ei ole saanut oikeutta' ei tässä ole sama kuin 'tuomio on mielestäni väärä')

Päivämäärä:   25.8.26 14:29:33

Lähettäjä: Minä Vaan
Päivämäärä: 25.8.26 12:31:36

No turha sitten on huudella jos ei tiedä mitä siellä on tapahtunut kaikenkaikkiaan. Video ei tosiaan kerro ihan kaikkea joten ota asioista selvää

Paitsi kun niillä näky, kuinka elottoman päällä lähes maataan. Vasta kun ulkopuolinen puuttui tilanteeseen niin viitsittiin edes tarkastaa naisen kunto. Tuo makuuttaminen kun ei ole mitenkään täysin ongelmatonta.

Päivämäärä:   25.8.26 16:31:09

No ei olekkaan mutta ongelma oli kai siinä että nainen riehui niin paljon että eivät voineet laittaa istuma-asentoon koska silloin loukkaavat itsensä kun yrittävät riehua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.