|
Lähettäjä: kokemus
Päivämäärä: 25.8.26 12:09:22
No eihän siellä baarissakaan ole pakko alkoholia juoda. Eikä Manala ole pelkkä baari, vaan ihan ravintola. Siellä voi juoda ihan hyvin alkoholittomia juomia.
Itse ainakin voisin tuonne järkätä ihan ruokailun. Ja jos jotkut haluaa jatkaa iltaa juomisen merkeissä, niin sitten jatkaa. Sinun ei ole pakko juoda.
Itse olen usein ollut työpaikkojen tiimi-illoissa ainoana naisena ja se kyllä ärsyttää, kun miehet menee saunaan ja itse joko jään yksin istumaan ja odottamaan tai menen yksin toiseen saunaan. SE on huonoa järjestelyä, kun en vaan voi olla mukana kaikissa keskusteluissa, vaikka haluaisinkin. Varsinkin, kun ensin on joku workshop ja tiiminvetäjä lopuksi sanoo että "jatketaan keskustelua sitten saunassa!". Se oli minusta ihan selkkää syrjintää. Kyseinen henkilö ei tehnyt sitä tahalleen, ei vaan hoksannut yksinkertaisesti, että mä olen ainut nainen ja jään keskustelusta paitsi. Se oli enemmän sellainen lausahdus kokouksen päätteeksi. Annoin siitä kyllä palautetta ja henkilö oli aidosti hyvin pahoillaan.
Eli tuota sun tapausta en laske syrjimiseksi, koska sinä voit osallistua illan viettoon jos haluat. Mutta se on sun päätös ettet halua.
Syrjimistä olisi esimerkiksi, jos illanistujaiset olisi jossain kellarissa, minne ei pääse kuin kapeita portaita ja yksi tai useampi osallistujista käyttää pyörätuolia.
Tai jos ruuaksi tilataan pelkästään possua ja tiedetään että porukassa on juutalaisia tai muslimeja.
|