Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Re: Onko sua kiusattu/syrjitty työelämäs/koulutu

Lähettäjä: tussarihussari 
Päivämäärä:   24.8.26 17:51:04

Rajataan ovelasti ulos, kun tyky-päivä laitetaan manalaan ja oot ite absolutisti. Perseilyy on monenlaista..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.8.26 19:19:13

Manalassa myydään myös vissyä, mocktaileja ja muuta, ei sinne ole absolutisteilta pääsy kielletty. Moni on tykyilemässä 0-linjalla.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.8.26 19:52:44

Baarissa on pakko juoda alkoholia?

Lähettäjä: Tarraa 
Päivämäärä:   24.8.26 22:17:56

Kun moni ei mee sinne periaatteesta. Koodeessa paljon näitä.

""Selvä ja savuton, OK!"" Tarroja jakeli lekuri. Faktaon.

Lähettäjä: enni 
Päivämäärä:   25.8.26 10:26:04

Niin eli koko muu porukka ei saisi mennä baariin, koska yksi on absolutisti? Mitä jos se absolutisti joustaisi sen verran, että tulisi mukaan ja joisi alkoholittomia.

Meillä on tiimissä pari absolutistia, ja yksi muslimi. Ei ole ollut ikinä ongelma mennä osana tiimin tapahtumia baariin tai ravintolaan, jossa tarjoillaan sianlihaa.

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   25.8.26 12:09:22

No eihän siellä baarissakaan ole pakko alkoholia juoda. Eikä Manala ole pelkkä baari, vaan ihan ravintola. Siellä voi juoda ihan hyvin alkoholittomia juomia.

Itse ainakin voisin tuonne järkätä ihan ruokailun. Ja jos jotkut haluaa jatkaa iltaa juomisen merkeissä, niin sitten jatkaa. Sinun ei ole pakko juoda.

Itse olen usein ollut työpaikkojen tiimi-illoissa ainoana naisena ja se kyllä ärsyttää, kun miehet menee saunaan ja itse joko jään yksin istumaan ja odottamaan tai menen yksin toiseen saunaan. SE on huonoa järjestelyä, kun en vaan voi olla mukana kaikissa keskusteluissa, vaikka haluaisinkin. Varsinkin, kun ensin on joku workshop ja tiiminvetäjä lopuksi sanoo että "jatketaan keskustelua sitten saunassa!". Se oli minusta ihan selkkää syrjintää. Kyseinen henkilö ei tehnyt sitä tahalleen, ei vaan hoksannut yksinkertaisesti, että mä olen ainut nainen ja jään keskustelusta paitsi. Se oli enemmän sellainen lausahdus kokouksen päätteeksi. Annoin siitä kyllä palautetta ja henkilö oli aidosti hyvin pahoillaan.

Eli tuota sun tapausta en laske syrjimiseksi, koska sinä voit osallistua illan viettoon jos haluat. Mutta se on sun päätös ettet halua.

Syrjimistä olisi esimerkiksi, jos illanistujaiset olisi jossain kellarissa, minne ei pääse kuin kapeita portaita ja yksi tai useampi osallistujista käyttää pyörätuolia.
Tai jos ruuaksi tilataan pelkästään possua ja tiedetään että porukassa on juutalaisia tai muslimeja.

Lähettäjä: A.A. 
Päivämäärä:   25.8.26 12:32:55

Itselleni on kovin vaikea mennä baariin jossa on alkoholia.. minulla siis selkeä ongelma ja jos otan lasillisen niin se on aina 2-3pvä putki.

Lähettäjä: Yup 
Päivämäärä:   25.8.26 12:34:44

Joo

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.