Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työnhakuprofiili

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   24.8.26 11:27:06

Korvaako tuo nyt ne pakolliset työpaikkahakemukset?

Koskeeko työnhakuprofiilin tekemisen velvollisuus kaikkia vai uusia työttömiä?

Ilmeisesti virkailija voi tuon tehdä työnhakijan puolesta?

Voiko profiilin tehdä piloillaan, vai tarkastetaanko se?

Nimim. utelias

Re: Työnhakuprofiili

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.8.26 11:32:35

Eihän se nyt työpaikan hakemista korvaa. Mutta sitä kautta työnantajien on mahdollista etsiä työnhakijoita omaan tarpeeseensa.

Tulee vähitellen pakolliseksi kaikille. Ja aivan varmasti tulee sanomista jos sen tekee jotenkin piloillaan. Miksi ihmeessä tekisit niin? Sitä kauttahan tosiaan joku potentiaalinen työantaja voi spotata sinut. Varmaan aika simppelisti sinne vaan listataan omaa osaamista, eli tuskin mikään mahdoton urakka.

Ja ovat käsittääkseni anonyymeja, eli voi jättää esim. aiemman työnantajan nimen mainitsematta, laittaa vaan työtehtävän. Eikä se työnantaja joka katsoo profiiliasi näe mitään yhteystietojasi, vaan tieto hänen yhteydenotostaan tulee sinulle suomi.fi kautta.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   24.8.26 11:34:41

Niin, minä en ole profiilia tekemässä. Ja jos olisin, en tekisi piloillani.

Lähettäjä: Joo-o 
Päivämäärä:   24.8.26 11:48:43

Muuten hyvä, mutta ta ei mitään työttömien tietoja selaile. Jos joku palkataan, niin työllinen.

Lähettäjä: vanha juttu 
Päivämäärä:   24.8.26 11:55:52

Vastaava on ennenkin ollut. Olikohan 00- tai 10-lukua. Ei ainakaan silloin menestys ollut. Työnantajien sijasta profiilia kävi katsomassa työkkärin virkailija ja itse hakija ;)

Olen ihmetellyt, että miksi ei ole tuotu esiin ettei tämä uusi juttu ole. Mutta niitä silmänkääntötemppujahan nämä ovat. Voidaan sanoa, että kyllä tehdään työllistymisen eteen asioita. Tämä hallitus on paska, mutta näitä askartelee kyllä ihan jokainen hallitus millä kokoonpanolla tahansa.

Lähettäjä: työtön 
Päivämäärä:   24.8.26 13:23:08

tein profiilin kun oli aikaa ja epäilen, että pakko se on jossain kohtaa tehdä kumminkin. en tehnyt vitsillä, vaan ihan tosissaan ja asiallisesti (muuten varmaan tulisi karenssia). työnhakuun tuskin auttaa yhtään mitään. työtön ei töihin pääse sitten millään.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   24.8.26 14:21:42

Joopa joo itse tein kans profiilin tuskin tuo töitä

Lähettäjä: hmj 
Päivämäärä:   24.8.26 15:50:47

Tällainen oli aikoinaan mol.fi:ssä nimeltään CV-netti. Joo, en rekrytessä hyvin sitä käyttänyt, vilkaisin kyllä tarjonnan ja se riitti.

Lähettäjä: TA 
Päivämäärä:   25.8.26 07:31:27

Pystyykö TA rajaamaan hakua, vai onko ominaisuuksien seulonta tehtävä itse?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.