Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka läheisiä olette aikuisten

Lähettäjä: lastenne kanssa? 
Päivämäärä:   23.8.26 23:38:14

Miten pidätte yhteyttä, millaisista asioista puhutte, mitä teette aikuistuneiden ja pois muuttaneiden lastenne kanssa? Onko jollakulla välit lähentyneet tai etääntyneet?

Re: Kuinka läheisiä olette aikuisten

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   23.8.26 23:46:51

Olen läheinen mutta toisen kanssa pitänyt vähentää, kun yrittää jatkuvasti hyötyä musta taloudellisesti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.26 00:11:42

Hyvin läheinen ja hyvät välit myös heidän puolisoidensa kanssa.

Lähettäjä: nnnn 
Päivämäärä:   24.8.26 01:50:32

Lapsenlasta nähdään 2-3 kertaa vkossa ja tietenkin siinä samassa myös vanhempiaan. Toista lasta ehkä kerran vkossa tai vähän harvemmin, mutta viestitellään paljon.

Lähettäjä: Itsellinen 
Päivämäärä:   24.8.26 06:29:20

4/5 lapsista täysin omillaan, en pidä yhteyksiä, kiitos äidin manipulointien esiteini-teini vaiheessa. Yksi lapsista haistatti äidilleen ja piti yhteyttä, välit kunnossa ja pidetään yhteyksiä ja tapaillaan.
Eläköön miten elävät, ei isommin kiinosta ja en vastaa enää mihinkään yhteydenottoon/syyllistämiseen äidin manipuloinnin tuloksena.
Vähän kuin puoluepolitiikka, niiden kanssa kaveeraat jotka on sinun kanssasi sama mielipuolta. Nyt sulkenut ulos perinnöstä lapset, jotka syyllistävät perusteetta. Jos lastenlapset haluaa ottaa yhteyttä, olen sille avoin. Ei heidän tarvitse kärsiä vanhempiensa valinnoista.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   24.8.26 08:36:59

"Nyt sulkenut ulos perinnöstä lapset, jotka syyllistävät perusteetta."

By the way, rintaperillisiä eli lapsia ei voi jättää perinnöttömäksi. Lakiosaan ovat oikeutettuja vaikka olisi minkälainen testamentti. Tuomioistuimen päätöksellä voi onnistua jos on taustalla vakava rikos, mutta mikään syyllistäminen ei siihen riitä.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   24.8.26 08:56:19

Parhaat poliitikot, ihan oikeat valtiomiehet (tai -naiset) tekevät jatkuvasti yhteistyötä yli puoluerajojen, yhteisiä asioita löytyy kyllä.

Tämä vaan on jotenkin unohtunut nykyään, kun uhmaikäisen taaperon tasolla olevat ovat saaneet liikaa näkyvyyttä.

Lähettäjä: Milja 
Päivämäärä:   24.8.26 09:49:57

Tytär on etääntynyt/etäännyttänyt minut elämästään kun muutti kauemmaksi. Itse yritän laihoin tuloksin välillä soittaa välillä viestitellä ja käyn pikaisesti hänen luonaan kerran vuodessa. Annan nyt aikaa, ilmeisesti voimakas itsenäistyminen hänellä.

Toiseen lapseen läheiset välit, asutaan samassa kaupungissa. Nähdään ja viestitellään aktiivisesti. Myös hänen puolisonsa kanssa.

Päivämäärä:   24.8.26 10:22:28

Itse nuorena opiskelevana aikuisena etäännyin omasta vanhemmasta, koska HÄN kinusi minulta jatkuvasti rahaa, ei toisinpäin.

Lähettäjä: supermama 
Päivämäärä:   24.8.26 18:42:49

Olen sattumoisin itse miettinyt samaa. Mun tytär ollu mulle aina tosi läheinen, myös murrosiässä. Mutta nyt kolmeakymmpiä lähestyessä ei halua enää mun kanssa jakaa oikein mitään, ei viestittele, ei kerro ihmissuhdeasioistaan. Olen miettinyt johtuuko siitä, että olen ollut liian utelias, liian kiinnostunut aivan kaikesta mitä hänen elämässään tapahtuu. Puuttunut (mielestäni tietysti hyvällä ja kaikella rakkaudella) kaikkeen. Luultavasti olen liian paljon, liian läsnä. Asutaan aika lähekkäin, muttei niin lähellä että kumpikaan päivittäin pistäytyisi, ja minä aina kerron etukäteen jos olen menossa kylään, tai siis kysyn nähdäänkö jne. Ennen päivittäin viestiteltiin, nyt tytär ei vastaa välttämättä ollenkaan mun viesteihin. Ja jos kysyn asiasta, vastaa niukasti. Olennainen muutos. MIetin, katsonko peiliin vai olisinko huolissani. Ei ollut varsinaista murrosiän kapinaa, joten olisiko tämä sitä? Ei oikein tartu tähän liittyviin keskustelunavauksiin, kertoo lähinnä olevansa kiireinen (vaikka ei ole, vasta syyskuussa jatkuu opinnot, kesätyöt ohi).

Päivämäärä:   24.8.26 18:51:22

” Olen miettinyt johtuuko siitä, että olen ollut liian utelias, liian kiinnostunut aivan kaikesta mitä hänen elämässään tapahtuu. Puuttunut (mielestäni tietysti hyvällä ja kaikella rakkaudella) kaikkeen.”

En yhtään ihmettele, jos toinen haluaa vähän etäisyyttä.

Päivämäärä:   24.8.26 19:38:04

No niinpä. Ehkei vaan osaa sanoa sitä suoraan. Vaikka ennen sanoi kyllä avoimesti kaikesta, hyvät ja pahat. Nyt on näin, ehkä vaan pitää aloittaa surutyö ja sit yrittää rakentaa suhde jotenkin uudelleen. Tietäis vaan miten. Ehkä jollain olis antaa vertaistukea tai jotain.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.8.26 21:05:02

Voithan sinä siltä tyttäreltä kysyä, ei kai siinä mitään menetä. Kerrot että nykyään et vastaa viesteihin etkä kerro kuulumisiasi ja kerrot samaan hengenvetoon vaan sen että hänen EI tarvitse kertoakaan jos ei halua, ymmärrät sen kyllä. Toteat vaan että olet miettinyt että onko hänellä kaikki kunnossa ja oletko itse tehnyt jotain väärin kun hän on niin kiireinen ym. Eli et vaadi häneltä vastausta mihinkään koska hänellä on oma elämänsä, mutta olet vaan huomannut suhteenne muuttuneen entisestä tosi paljon. Ja voit sanoa että " olenhan mä tässä tietysti ehkä vähän turhan kiinnostunut asioistasi ollutkin mutta ei tarkoitus ollut ahdistaa koskaan".

Korostat sitä ettet kaipaa vastauksia, mutta että hän tietää että olet asiaa ajatellut.

Päivämäärä:   24.8.26 21:21:03

Joo, hyviä vinkkejä kiitos! <3

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.8.26 21:55:24

Tyttärellä voi olla myös muita suruja ja ongelmia elämässä, jonka takia ei jaksa pitää yhteyttä.Kannattaa siis mieluummin selvittää asia kuin olettaa ja vetäytyä.

Omia vanhempiani tapaan 3 krt viikossa. Olen 35-vuotias ja naimisissa.

Lähettäjä: Keitto 
Päivämäärä:   24.8.26 22:59:07

Mun poika on armeijassa ja ollaan suht läheisiä, mut toivoisin että soiteltais tai viestiteltäis enemmän. Välillä voi mennä kuukausi, et viestit on hyvinkin pinnallisia. Sitten välillä, harvemmin, istutaan iltaa ja höpötetään kaikenlaista.

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   25.8.26 20:57:08

Toisen kanssa on ollut otettava etäisyyttä koska ei voinut ymmärtää etten ota lapsia joka viikonlopuksi hoitoon. En jaksa. Tapaamiset alkoivat poikkeuksetta päättyä riitelyyn tästä asiasta. Toisen kanssa ollaan yhteyksissä viikoittain.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   25.8.26 21:18:31

Supermamalle sanoisin että tytär on nyt irtautumassa aikuiseksi itsekseen. Anna olla hetkisen ja rauhassa miettiä omaa elämäänsä ja tulevaisuuttaan, jos ootte aina olleet läheisiä niin välit palautuu kyllä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.