|
Lähettäjä: supermama
Päivämäärä: 24.8.26 18:42:49
Olen sattumoisin itse miettinyt samaa. Mun tytär ollu mulle aina tosi läheinen, myös murrosiässä. Mutta nyt kolmeakymmpiä lähestyessä ei halua enää mun kanssa jakaa oikein mitään, ei viestittele, ei kerro ihmissuhdeasioistaan. Olen miettinyt johtuuko siitä, että olen ollut liian utelias, liian kiinnostunut aivan kaikesta mitä hänen elämässään tapahtuu. Puuttunut (mielestäni tietysti hyvällä ja kaikella rakkaudella) kaikkeen. Luultavasti olen liian paljon, liian läsnä. Asutaan aika lähekkäin, muttei niin lähellä että kumpikaan päivittäin pistäytyisi, ja minä aina kerron etukäteen jos olen menossa kylään, tai siis kysyn nähdäänkö jne. Ennen päivittäin viestiteltiin, nyt tytär ei vastaa välttämättä ollenkaan mun viesteihin. Ja jos kysyn asiasta, vastaa niukasti. Olennainen muutos. MIetin, katsonko peiliin vai olisinko huolissani. Ei ollut varsinaista murrosiän kapinaa, joten olisiko tämä sitä? Ei oikein tartu tähän liittyviin keskustelunavauksiin, kertoo lähinnä olevansa kiireinen (vaikka ei ole, vasta syyskuussa jatkuu opinnot, kesätyöt ohi).
|