Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  OP Gold ja lounget

Lähettäjä: matkaaja 
Päivämäärä:   23.8.26 21:23:44

Tämmöisen OP Gold -luottokortin saivat Osuuspankista minulle myytyä, kuulemma kaksi käyntiä loungessa sisältyy hintaan. Onko kenelläkään tietoa, miten toimii? Latasin jonkin LoungeKey -sovelluksen ja sieltä ilmeisesti näkee, missä kentillä voi tällä kortilla sisäänpääsyn loungeen lunastaa? Palveluissa ilmeisesti vaihtelua mutta saa syödä ja juoda niin paljon kuin haluaa?
Kyseleepi tietämätön

Re: OP Gold ja lounget

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.8.26 21:29:13

Jep, voit syödä ja juoda niin paljon kuin huvittaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.26 22:00:56

Rauhallisemmat tilat, joissa työskentelymahdollisuus myös. Syödä ja juoda saa niin paljon kuin haluaa, yleensä on ihan hyvät valikoimat kylmää ja lämmintä, sellaisia pikkusieviä annoksia, mutta niitähän voi nälkään sitten vetää vaikka viis.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   23.8.26 22:19:39

Olen käyttänyt vain Helsinki-Vantaalla. Se LoungeKey näytetään siinä kassalla kun menee sisään. Loungessa on vuorokaudenajasta riippuen joko aamiaista, lounasta tai päivällistä tarjolla. Ei nyt mitään gourmeta, mutta ok. Aamiainen vastaa Sokos hotellin aamupalaa. Hintaan kuuluu myös kahvi, virvokkeet, viini ja olut. Väkevät ja drinkit ei kuulu hintaan, mutta ovat edullisempia kuin kentän ravintoloissa. Loungessa on lisäksi rauhallisia tiloja työskentelyyn, omat vessat ja mielestäni myös suihku. Siellä voi siis rauhassa syödä ja viettää aikaa portille siirtymiseen asti. Goldiin sisältyy kaksi vierailua vuodessa. Voit myös lunastaa seuralaisesi sisään loungeen ilmaiseksi, jos haluat kerralla käyttää molemmat maksuttomat kerrat. Ja vaikka loungekäynnit olisi käytetty loppuun, pääset maksamalla loungeen edullisemmalla hinnalla kunhan sulla on se op gold mukana ja maksat sillä.

Päivämäärä:   23.8.26 22:24:31

Mitäs tuommoinen OP Gold mahtaa kustantaa?

Lähettäjä: Dude 
Päivämäärä:   23.8.26 22:25:53

Hei, pieni korjaus edelliseen: osa väkevistä drinkeistä (esim gt) kuuluu hintaan. Mutta joo, 30€ maksaa extra kerrat. Itse teen käytännössä niin, että jos on aamulento en syö aamupalaa, vaan painun turvatarkastuksen jälkeen heti loungeen siihen saakka kun boarding on lähellä.

Lähettäjä: Bug 
Päivämäärä:   23.8.26 22:26:13

Ei ole kyllä järin rauhallista ja kaameat jonot.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   23.8.26 22:33:28

. Maksaa omistaja-asiakkaille 8 EUR/kk, muille jotain n. 13 EUR/kk. Op:n sivuilta selviää. Monet kuittaavat luottokortin hinnan bonuksilla. Käytännössä lainat, sijoitukset ja vakuutukset kaiketi niitä kerryttää. En ole varma, kun laina on yrityslaina, joka ei kerrytä bonuksia ja rahastot ja vakuutukset on muissa yhtiöissä, joten mun bonukset on senttejä kuukaudessa.

Päivämäärä:   23.8.26 22:46:52

Kuinka monta kertaa keskivertomatkaaja matkustaa? 3 x Finnair lounge maksaa jo vähemmän kuin tuo halvempi korttimaksu vuositasolla.

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   23.8.26 22:50:51

” Kuinka monta kertaa keskivertomatkaaja matkustaa? 3 x Finnair lounge maksaa jo vähemmän kuin tuo halvempi korttimaksu vuositasolla.”

Itse matkustan paljon enkä käytä loungea muulloin, kun ne mitä korttiini kuuluvat. Mutta onhan se kiva silloin siellä käydä.

Lähettäjä: Oa 
Päivämäärä:   23.8.26 23:53:31

OP Gold on siinä sivussa ihan tavallinen luottokortti, ei ne muuallakaan ilmaisia ole.

Päivämäärä:   23.8.26 23:56:12

Mulla kertyy kuukaudessa näköjään bonuksia n. 15e joists kuittaantuu tuo 8e maksu jotrn extraakin jää

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   24.8.26 00:02:18

Oa, ei kaikissa luottokorteissa ole mitään maksua.

Päivämäärä:   24.8.26 00:20:02

Niin no mullekinhan OP maksaa 7e kuukaudessa tästä lystistä

Päivämäärä:   24.8.26 09:37:25

Tohon korttiin sisältyy myös matkavakuutus ja vuokra-auton omavastuun kattaminen.

Lähettäjä: hete 
Päivämäärä:   24.8.26 19:22:56

Kyllä mä arvostan suuresti ihan vaan kerran-pari vuodessa kun menee jonnekin lomalennolle niin saa ottaa rennosti ja sen 4-5mukia ennen lentoja kaikessa rauhassa. Jos olet normaali-rahvaan seassa ja käytät normipalveluita niin olisko kahvi 3-4e ja iso tuoppi jotain 12e? Että aika nopeasti tässä saa jo oikeasti etua jos on vielä syötävää..

Päivämäärä:   25.8.26 08:19:16

Kiitos vastaajille. Onko kellään kokemusta käytöstä muualla kuin Hki-Vantaalla? Eli onko tosiaan LoungeKeyssä olevat lounget käytettävissä esim. Euroopan kentillä samalla tavoin että muuta kuin kävelee sisään ja lukee kortin?

Päivämäärä:   25.8.26 08:37:33

Lähettäjähete
Päivämäärä24.8.26 19:22:56

Kyllä mä arvostan suuresti ihan vaan kerran-pari vuodessa kun menee jonnekin lomalennolle niin saa ottaa rennosti ja sen 4-5mukia ennen lentoja kaikessa rauhassa. Jos olet normaali-rahvaan seassa ja käytät normipalveluita niin olisko kahvi 3-4e ja iso tuoppi jotain 12e? Että aika nopeasti tässä saa jo oikeasti etua jos on vielä syötävää..

--

Niin kun sen loungen voi ostaa myös erikseen, halvempaa on kuin tuo gold kortti. Ja business lippuun se kuuluu, jossa yleensä itse menen ja pysyn pois rahvaan ;) seasta, eli tuolla kortilla ei tee mitään. Keskiluokkaisen rahastusta.

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   25.8.26 08:47:09

Helsinki-Vantaalla on OPllä oma lounge, nuo ilmaiset käynnit käy vain siellä.
Näytä sovellus siinä sisään mennessä.

Päivämäärä:   25.8.26 12:10:28

Nääh, Amex Centurionissa paremmat edut.

Päivämäärä:   25.8.26 12:58:56

"Helsinki-Vantaalla on OPllä oma lounge"

Joo, viime reissulla tuon bongasin, kun ihmettelin, jaetaanko tuolla ilmaisia ämpäreitä vai mistä moinen kymmenien metrin jono rappuset alas tasolla jatkuen :D

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   25.8.26 13:09:45

Se on piste just näin. Rahvas siellä jonottaa loungeen :))

Päivämäärä:   25.8.26 13:19:58

Ei ole noin kallista korttia ja sitä ihmettelen tästä ketjusta että bonuksethan saa nykyään myös rahana tilille eli 'maksaa bonuksilla' =maksaa omalla rahalla.

Päivämäärä:   25.8.26 18:00:31

Lähettäjä: joku
Päivämäärä: 25.8.26 08:47:09

Helsinki-Vantaalla on OPllä oma lounge, nuo ilmaiset käynnit käy vain siellä.
Näytä sovellus siinä sisään mennessä.

Osuuspankin sivuilla lukee tällä tavalla:
OP Gold -kortilla voit hyödyntää edun 1600 loungessa ympäri maailman. Tarkemmat lounge-kohtaiset tiedot ja palvelut maailmanlaajuisesti löydät helpoiten LoungeKey-sovelluksesta.

Tästä huolimatta(ko) en voi käyttää ilmaisia käyntejä kuin Hki-Vantaalla?

Päivämäärä:   25.8.26 18:05:23

"Tästä huolimatta(ko) en voi käyttää ilmaisia käyntejä kuin Hki-Vantaalla?“

Siinähän tuo sanotaan, voi käyttää.

Päivämäärä:   25.8.26 19:18:12

"Tästä huolimatta(ko) en voi käyttää ilmaisia käyntejä kuin Hki-Vantaalla?"

Voit käyttää Lounge Keyn yhteistyöloungeissa. Joka loungeen sillä ei pääse.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.8.26 19:19:12

Ällö on näköjään piste.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   25.8.26 19:30:55

Ällö kirjoittaa ihan omalla nickillä. Eikä mulla ole OP pankkinakaan, niin ei ole tuota korttiakaan.

Lähettäjä: Kultapossu 
Päivämäärä:   25.8.26 20:33:39

Miksi minulle kerrottiin OP:ssa, että kulta-kortti maksaa 3,95€ / kk? Tarjosivat korttia ja nyt mietin, että tarvitsenko sitä mihinkään nykyistä Classic-korttia enempää.

Päivämäärä:   25.8.26 21:50:51

Kiitos pisteelle, näin olin ymmärtävinäni, että LoungeKeyn sovelluksessa oleviin loungeihin pääsee mutta aloin epäillä itseäni. Täällä saa aina niin monenlaisia vastauksia, että ei tiedä kuka on tosissaan ja kuka ei. Viimeistäänhän se selviää siellä kohdemaan loungen ovella, päästävätkö ilmaiseksi sisälle vaiko eivät.

Lähettäjä: Hipi 
Päivämäärä:   25.8.26 22:39:27

Aina voit jonottaa siellä muun rahvaan joukossa.

Lähettäjä: Dude 
Päivämäärä:   25.8.26 22:52:33

Hei joo. Kyllä sillä lounge keylla pääsi ainakin Amsterdamissa loungeen myös.

Mä reissaan muutaman kerran vuodessa ja olen aina päässyt tosi helposti ja jonottamatta OP loungeen. Mulla on ainakin aina ollut ihan kivaa, mutta varmaan pidänkin itseäni ihan perus rahvaana muutenkin : D.

Päivämäärä:   25.8.26 23:02:54

Kultapossu, sulla vissiin tarpeeks velkaa tai sijoituksia

Päivämäärä:   26.8.26 00:32:42

"olen aina päässyt tosi helposti ja jonottamatta OP loungeen“

jonot oletttavasti ovat ennen lomalähtöjä yms. kun on liikkeellä paljon porukkaa, jolle avautuu se op lounge mahdollisuus.

Lounget ovat ihan jees, jos osuu pidempi vaihto tai peruutus tms. muutoin ei niiden takia kannata lähteä kentälle aikaa viettämään :D

Lähettäjä: H2 
Päivämäärä:   26.8.26 12:10:43

Saako loungeen mennä koko perheen kanssa? Meillä on miehen kanssa molemmilla OP Gold ja kaksi lasta. Periaatteessa saataisiin siis molemmat tuotua yksi pieni seuralainen :D mutta mitenköhän siellä suhtaudutaan lapsiin..

Lähettäjä: Kultapossu 
Päivämäärä:   26.8.26 14:01:53

"Kultapossu, sulla vissiin tarpeeks velkaa tai sijoituksia"

Vain vähän autovelkaa, mutta sijoituksia on reilusti yli mediaanin.

Päivämäärä:   26.8.26 14:15:18

H2, jos loungessa ei ole ikärajaa niin kaikki ovat tervetulleita.

Päivämäärä:   26.8.26 14:16:18

Kenellä edes on OP pankkina?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   26.8.26 14:16:59

H2, saa mennä. Kannattaa sitten muistaa, että osa yrittää tehdä siellä töitä yms, niin ei ole suotavaa antaa lasten apinoida ihan mitä vaan. Rauhalliset lapset ovat ok ja näkyy kyllä loungeissa ihan yleisesti. Juuri tuosta OP-loungesta ei ole kokemusta, vaan muista.

Päivämäärä:   26.8.26 14:18:06

>lasten apinoida

Okei lapsivihaaja.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   26.8.26 16:04:00

Minä tykkään lapsista ja lapsiasiakkaista. En tykkää aikuisista, jotka eivät osaa katsoa jälkikasvunsa perään. Valtaosa onneksi osaa. Yleisellä haahuilulla kun voi ravintolaympäristössä (tai siellä loungessa) aiheuttaa vaaratilanteita, joissa lapsen oma turvallisuus vaarantuu. Siksi heitä on hyvä vahtia.

Päivämäärä:   26.8.26 19:00:05

Ällö ja lapset ei ole ennen mahtuneet samaan lauseeseen, nyt ällö tätsykkä sitten tykkääkin lapsista, koita jo päätttää.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   26.8.26 19:09:04

. , on sulla paha olla. Mä olen useamman lapsen täti ja kummitätikin yhdelle ja pidän lapsista. Omia en halua ja siihen vaikuttavat ihan muut syyt kuin lapsista pitämättömyys. Ja toki lapsia pitää viedä rvaintoloihin yms, eiväthän he muuten opi, miten kuuluu eri tilanteissa olla. Ja näin olen aina täällä kirjoittanut.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   26.8.26 19:28:22

"Kiitos vastaajille. Onko kellään kokemusta käytöstä muualla kuin Hki-Vantaalla? Eli onko tosiaan LoungeKeyssä olevat lounget käytettävissä esim. Euroopan kentillä samalla tavoin että muuta kuin kävelee sisään ja lukee kortin?"

Toimii kaikialla just ihan vaan appia näyttämällä. Asun pk seudulla joten täällä kotipäässä ei ole Loungelle oikein käyttöä. Myös Vantaan kentän non-schengen loungeen pääsee.

OP Gold kortti oli muutaman ekan vuoden ajan maksuton, tänä vuonna on tosiaan tullut kk maksu. Pidän itse sitä ensisijaisesti matkavakuutuksen takia.

Lähettäjä: Kinostaa 
Päivämäärä:   26.8.26 19:45:18

Millainen toi matkavakuutus? Ihan perusko, ei "ruumiin kuljetus" - vakuutus?

Päivämäärä:   26.8.26 19:59:54

Se on Pohjolan matkavakuutus

Lähettäjä: Kinostaa 
Päivämäärä:   26.8.26 20:31:46

"Se on Pohjolan matkavakuutus"

Niin, niitä on erilaisia riippuen siitä mitä se vakuutukseen korvaa.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   26.8.26 20:51:28

"Maksaa omistaja-asiakkaille 8 EUR/kk, muille jotain n. 13 EUR/kk. Op:n sivuilta selviää. Monet kuittaavat luottokortin hinnan bonuksilla."

Eli omistaja -asiakas maksaa kortista 96 euroa / vuosi. Sillä pääsee loungeen "ilmaiseksi" kaksi kertaa (vuodessa?). Erikseen loungen maksamalla 30 euroa / kerta saa 90 eurolla 3 käyntiä vuodessa. Juuri muita etuja en tuossa kortissa nähnyt, joten en ottanut kun tarjottiin. Lentomatkat on yleensä työn puolesta, joten matkavakuutuksen maksaa työnantaja. Toiseksi en näe mitään syytä mennä kentälle notkumaan tuntikausiksi ennen koneen lähtöä, joten en harrasta loungeja.

Päivämäärä:   26.8.26 21:00:00

Kortti oli tosiaan tähän vuoteen saakka 0e/kk, siksi se on "kaikilla". Nykyään kannattaakin jo miettiä, kannattaako.

Päivämäärä:   26.8.26 21:03:38

Menestyjillähän on Nordea Gold.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   27.8.26 01:23:55

"Menestyjillähän on Nordea Gold"

Onko todella? Taitaa olla gold ja platinum aika tusinakortteja.

Lähettäjä: hete 
Päivämäärä:   27.8.26 10:56:07

"Taitaa olla gold ja platinum aika tusinakortteja."

joo,ainakin OP Goldin osalta noin (Nordealla menee vähän eri tavoin,eikö Nordean Gold oo vielä OP vastaavaa helpompi saada?)

OP Gold on vähän tarjottu kaikille jo pari vuotta tarjouksena, en edes tiedä millaiset rajat ja säännöt on. Mut Platinium on vähän eri asia, mun tietääkseni +6ke/kk tulot tai jonkin verran sijoituksia niin tuon voi hakea, eli on se silleen menestyjien kortti että ehkä jotain 5% suomalaisista saa ton verran rahaa? Voi olla pienempikin prosentti. Onko se määritelmä menestyjälle? En tiedä.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   27.8.26 13:14:58

No meillä on OP Goldit ihan luottokorttikäyttöä varten, kun maksamme ulkomailla hotellilaskut niillä. Ja on OP Pohjola matkavakuutukset erikseen, ja ovat kyllä toimineet loistavasti. Bonuksilla kuittaantuvat.

Helsingin OP Lounge on shengen-alueella ja keskinkertaista vaatimattomampi laadultaan. Toki ihan kelvollinen. Finnair Lounge non shengen -alueella on sitten hyvin paljon tasokkaampi, jos vertailua etsii. Ruoka ja juomat kattavia, looseja, makuutiloja, suihkut, sauna, jne.

Lounget ovat kyllä hyvinkin vaihtelevan tasoisia maailmalla. Mutta jos luottokorttia käyttää ja sillä pääsee loungeen löhöämään, syömään ja juomaan niin onhan se mukavaa. Varsinkin jos lentokenttä on pitkän matkustamisen päässä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.