Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mktä tehdä kaverin kanssa jota ei kiinnosta

Lähettäjä: mikään? 
Päivämäärä:   23.8.26 18:53:59

Työkaveri tulossa Suomeen ja on ilmoitellut jo että olisi kiva tehdä yhdessä jotain vapaa-ajalla. Häntä ei kiinnosta mikään ja kaikki taitaa olla tylsää vaikka ei sitä myönnä. Tai shoppailu on kivaa mutta käyttää kaiken muun vapaa-ajan kaupoissa kiertelyyn joten jotain muuta pitäisi keksiä.

Olisiko jotain ideoita ilmaisesta tekemisestä pk-seudun läheisyydessä? Tai kuinka pitkälle nyt päivän aikana viitsii ajella. Ajankohtakin vielä vähän tylsä kun taitaa osua loppu- tai alkuvuoteen, joten pitäisi olla sisällä.

Re: Mktä tehdä kaverin kanssa jota ei kiinnosta

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   23.8.26 18:56:16

Siis mikään ei kiinnosta? Museot, teatterit, liikunta-aktiviteetit, pakohuonepelit, ravintolat, kurssit, elokuvat, arkkitehtuuri, mikään?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.8.26 18:57:51

Heureka jos pk seudulla olette ja kiertely Vanhassa Porvoossa. Ihania pikkukauppoja.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   23.8.26 18:58:23

Täytyykö tehdä jotain erityistä? Eikö voi vain istua luonasi ja jutella? Kahvitella?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.8.26 18:59:16

"kaikki taitaa olla tylsää vaikka ei sitä myönnä"

Eli onko tämä nyt sinun päässäsi tämä tylsyys? Mitä jos et yrittäisi lukea ajatuksia vaan uskoisit, mitä kaveri sanoo ja antaisit hänen kantaa vastuun sanomisistaan? Aikuisena ihmisenä hän osaa kyllä sanoa jos ei oikeasti halua tehdä jotain. Ehkä hänestä on ihan hyvää vaihtelua että joku joskus raahaa hänet muuallekin kuin shoppailemaan.

Päivämäärä:   23.8.26 18:59:31

Juu, mikään ei kiinnosta. Leffat voisi kiinnostaa muuten mutta pitäisi olla hänen omalla äidinkielellään. Yksi urheilulaji kiinnostaa katsojana mutta sitä ei pelata kuin kesällä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.8.26 19:00:17

No miksi lähteä muualle kuin syömään ja kahville jos toista ei kiinnosta mikään ? Jokaisen pitää kuitenkin syödä.. ja kahville jos menee harkittuun paikkaan vaikka siellä Helsingissä niin kävelymatkan varrelle voi osua jokunen kauppa jos shoppailu häntä kerran kiinnostaa. Niin on päivä tai vajaa päivä kulutettu ja hänelle jää vielä aikaa koko ilta tehdä jotain mieleistään asiaa. Ellei ole alkoon päin, silloin voi illan vielä viettää jossain juottolassa tai vaikka viininmaistajaisissa.

Päivämäärä:   23.8.26 19:03:17

...: heidän kulttuuriin kuuluu se, että aina kehutaan etenkin ohjelmaa järjestäneelle vaikka ei oikeasti tykkäisi. Ollaan sen verran kavereita että mulle on kaikesta sanonut että ei tykännyt, oli tylsää, tms.

Päivämäärä:   23.8.26 19:07:19

Hmmm + pisteet: ei käy syöminen eikä kahvittelu. Kaikki syötävä on pahaa, eikä juo kahvia eikä teetä. Toki haluaisi että mä kokkaisin hänelle, mutta en todellakaan kuluta aikaa kokkaamiseen ja sitten katsele sitä ruuan siirtelyä pitkin lautasta ja nenän nyrpistelyä.

Päivämäärä:   23.8.26 19:08:45

Alkaa vähän kuulostaa, että tämä ongelma ei ole ratkaistavissa.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   23.8.26 19:15:53

Keksikööt itse tekemisensä ja syömisensä. Ei tuollaista ihmistä tarvitse viihdyttää, jos ei mikään kelpaa. Miksi edes viettäisit aikaa hänen kanssaan, jos hän on tuollainen? Viilentäisin välit moiseen ankeuttajaan.

Päivämäärä:   23.8.26 19:29:45

Meillä on hyviä juttutuokioita ja sen takia ollaan ystävystytty vähän paremmin, mut tuo on tosiaan hänessä rasittavaa ettei mikään kiinnosta. Sit kuitenkin haluaisi että mä keksisin jotain ohjelmaa. Alan kallistumaan siihen vaihtoehtoon että en mitään järjestä. Täältä ajattelin vielä kysyä jos jollekin tulisi joku hyvä idea mikä itselleni ei ole tullut mieleen.

Päivämäärä:   23.8.26 20:10:12

Hän ei siis syö mitään?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   23.8.26 20:20:06

Mikset sano hänelle, että voitte kyllä tehdä jotain yhdessä, jos hän ehdottaa tekemistä? Ei sinun tarvitse olla ohjelmatoimisto. Jos ei keksi, älkää nähkö.

Päivämäärä:   23.8.26 20:45:11

"Hän ei siis syö mitään?"

Töissä närppii jotain kun ei kehtaa olla tulematta syömään muiden mukana, mutta syöminen tosiaan sitä että enimmäkseen siirtelee ruokaa lautasella ja nyrpistelee nenää. Muuten syö kotimaastaan tuomiaan ruokia.

Päivämäärä:   23.8.26 21:48:10

Eikö Helsingissä ole kotimaan ruokakulttuurin mukaista ravintolaa?

Päivämäärä:   23.8.26 21:57:08

Nykyäänhän on ravintoloita niin monen maan tapaan että luulisi joku kelpaavan että voitte mennä ulos syömään.
Menkää patikoimaan -se ilmaista.

Päivämäärä:   23.8.26 22:10:58

"Eikö Helsingissä ole kotimaan ruokakulttuurin mukaista ravintolaa?"

Ei ole hänen kotiseudun ruokakulttuurin ravintolaa. Muita kyllä mutta ei niidenkään ruoka kelpaa. Eri seutujen ruuat poikkeavat toisistaan paljon ja täällä vielä ruuat usein länsimaistettu.

Talvella en viitsi viedä patikoimaan koska puuttuu asianmukaiset vaatteet ja kengät. Eikä edes jaksaisi kävellä kuin pienen lenkin joten patikoinnista tuskin voisi puhua.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   23.8.26 22:13:27

Edelleen, unohda tuollaiset riippakivet. Keksikööt ohjelmansa itse, jos mikään ei ole hyvä tai kivaa.

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   23.8.26 22:14:05

Kuulostaa todella raskaalta tyypiltä. En suunnittelisi mitään.

Saako edes hänen syömiensä ruokien raaka-aineita lähistöltä. Tehkää ruokaa.

Päivämäärä:   23.8.26 22:18:35

Joo, kaveri tekemään sinulle ruokaa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.26 22:19:52

Siis miksi haluat olla tuommoisen kaveri?

Päivämäärä:   23.8.26 22:28:24

Kuten jo aiemmin kirjoitin niin en ala hänelle kokkaamaan. En osaa oikeanlaista ruokaa tehdä. Itse hän ei kokkaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.8.26 22:29:52

Mistä maasta hän siis on kotoisin?
Mies vai nainen?

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   23.8.26 22:40:53

Sitten on varmaan parasta vaan istua sisällä ja juoda korkeintaan vettä.

Päivämäärä:   23.8.26 23:09:52

Tuu sitten kertomaan miten vierailu meni :D

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   23.8.26 23:12:41

Vie stokkalle pyörimään ja mene itse kaljalle? Kaikenlaista riesaa ihmiset itselleen ottaakin…

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   23.8.26 23:26:57

Jep, mietin ihan samaa. En tuollaista tyyppiä huolisi riesaksi, vaikka maksettaisiin. Tuollainen ankeuttaja vie kaikilta muiltakin ilon ja innostuksen ympäriltään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.8.26 00:06:26

En itsekään tiedä miten tuollaisen kanssa voi olla kiva viettää aikaa, kun kaikki tekeminen on noin vaikeaa! Käskisin vieraan keksiä itse ohjelman tai sitten tosiaan vaan istumaan sun luo tai johonkin kuppilaan, jos varta vasten haluat nähdä. Jos antaa ymmärtää, että on tylsää niin kannattaa avata suunsa.....

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   24.8.26 00:31:54

Miten olette edes kaverustuneet tuollaisen kanssa? Mistä juttelet ihmisen kanssa jota ei kiinnosta mikään?

Kyllä tuollainen itse saisi ehdottaa ohjelmaa.

Päivämäärä:   24.8.26 00:34:30

Kuulostaa hyvin raskaalta tyypiltä. Lautapelejä tai korttipelejä aloittajan luona ja kumpikin syö omia eväitä. Halpaa ja helppoa.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   24.8.26 09:56:14

Miten ap kommunikoi tämän henkilön kanssa, jos tämä ei osaa kuin oman maan kieltänsä (ei esim. voi katsoa leffaa englanniksi)? Ja osaatte töissä kaikki muut tätä mystistä kaukaista kieltä?

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   24.8.26 10:52:08

No hyvänen aika. Kysy siltä tyypiltä, mitä hän haluaisi tehdä!

Päivämäärä:   24.8.26 15:08:59

No hyvänen aika. Kysy siltä tyypiltä, mitä hän haluaisi tehdä!"

Arvaa, mikä oli ensimmäinen esittämäni kysymys kun pyysi että tehtäisiin jotain. Bonuksena voit arvata mitä sanoin sen jälkeen.

Työkielenä meillä on englanti joten se häneltä sujuu, mutta on opetellut enkkua vasta aikuisena ja työelämässä, joten sanavarasto ei taida ole kovin laaja. Leffojen osalta luulen että kokee ettei ymmärrä leffojen enkkua tarpeeksi hyvin, eikä välttämättä pidä länsimaalaisista leffoista.

Päivämäärä:   24.8.26 15:27:13

Sen verran vielä, että juttelu tosiaan sujuu koska työkaveri tykkää kyllä jutella eri asioista ja ilmeisesti tykkää kuunnella juttuja esim mun matkoista ja harrastuksista, koska niistä kyselee, mutta asioiden tekeminen ei häntä kiinnosta.

Tässä ero meidän ja heidän välillä. Me tehdään, nähdään ja koetaan. He hengaa ja viettää aikaa ihmisten kanssa.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   24.8.26 15:46:51

Kuulostaa kyllä niin riippakivelle, etten jaksais ees kaveerata jos kaikki on niin vaikeaa. Kuitenkin on joku mies ja vinkunut panoa aloittajalta. Sen vuoksia loittajan jutut "kiinnostaneet", jos vaikka pääsis pukille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.