Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitkä parisuhde

Lähettäjä: gww 
Päivämäärä:   23.8.26 18:52:25

Jos sanot että olet ollut parisuhteessa pitkään tai joku sanoo olleensa pitkässä parisuhteessa, niin kauanko ajattelet sen olevan? Minkä alle on mielestäsi "eihän tuo ole PITKÄ parisuhde"?

Jos nyt puhutaan ihan aikuisista, vähintään kolmekymppisistä ihmisistä, ei teineistä tai (vähän yli) parikymppisistä.

Minä en pidä kahden vuoden suhdetta pitkänä, vaikka monien mielestä yli vuosi on jo pitkä parisuhde. Minun mielestäni pitää olla vähintään 5 vuotta, että voi sanoa kyseessä olevan/olleen pitkä parisuhde.

Re: Pitkä parisuhde

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   23.8.26 18:57:56

Itse sanoin aikoinaan näin : Minulla oli pisin parisuhde koska se kesti reilun vuoden. Verrattaen siihen että toinen kesti 5pvää vaille 6kk ja kolmas 7kk. Sitten kun nykyinen parisuhteeni oli kestänyt reilut 2 vuotta pystyin sanomaan että se oli pisin parisuhteeni. Edelleenkin se on pisin parisuhteeni koskaan koska se on kestänyt jo reilut 14 vuotta.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.8.26 19:02:00

No kyllä se kymmenen vuotta ainakin saisi kestää, että voisi sanoa pitkä !

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.8.26 19:04:24

Kolmekympisillä pitkä parisuhde voi olla mitä vain kahden ja viiden vuoden välillä, riippuen siitä, minkä ikäisenä parisuhde on alkanut.

Voi olla esim. ollut kaksi vuotta parisuhdetta lukioikäisenä/opiskeluaikoina, tai viisi vuotta yli kaksikymppisenä.

Ja sekin tietysti vaikuttaa, että onko vain seurusteltu, vai asuttu yhdessä.

Lähettäjä: Jaa a 
Päivämäärä:   23.8.26 19:09:55

Kymmen vuotta tulee täälläkin ekana mieleen.

Ikää 35 v ja miehen kanssa yhdessä 13 vuotta. Lähipiirissä paljon saman ikäisiä pareja jotka olleet pidempään yhdessä.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.8.26 19:11:08

Jaa, enpä ole ajatellut. Pitkä parisuhde on mielestäni yli 10v suhde. Mutta se mikä on kellekin pitkä sitten jos on vaikka aina ollut vain puolen vuoden juttuja, niin semmonen pari vuotta on jo pitkä :))
Itse ollut saman puoliskon kanssa yli 15v ja seurannut vierestä pariskuntaa, joilla 60v yhteistä matkaa :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.8.26 19:13:02

En oikein jaksa miettiä tällaista. Jos joskus vaikka työpaikan kahvihuoneessa puhutaan esim. millaisia tapoja on muodostunut aamuisin pitkissä suhteissa, niin ei sillä oikeastaan ole minulle väliä onko jonkun mielestä kolme vuotta pitkä suhde vai ei.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   23.8.26 19:19:46

Mun mielestä kolmekymppiselle parin vuoden suhde on jo pitkä. Oma parisuhteeni on kestänyt 27 vuotta.

Lähettäjä: dm 
Päivämäärä:   23.8.26 19:26:40

Ei tässä kysytty että mikä on kenenkin kohdalla ollut pisin parisuhde vaan sitä, että minkä pituisen parisuhteen kukakin mieltää pitkäksi.

Minä olen 42 v, enkä tiedä sanoisinko edes 5 vuoden suhdetta pitkäksi. Ehkäpä, mutta en ainakaan alle sen pidä pitkänä parisuhteena.

Olin suhteessa yli 12 vuotta ja sitä voisin sanoa pitkäksi suhteeksi. Nyt olen ollut vuosia sinkku. Eli ehkäpä vähintään 10 vuoden suhdetta voisin nimittää pitkäksi.

Riippumatta siitä, oletko koskaan seurustellut, kysyttiin, että minkä pituisen parisuhteen miellät pitkäksi. Ei sitä, kauanko olet itse seurustellut pisimmillään.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.8.26 19:42:46

29 vuotta . Sitä voi jo aika pitkäksi sanoa. 10 vuotta ja enemmän on pitkä parisuhde.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   23.8.26 19:59:36

Yli 10v.

Lähettäjä: --2 
Päivämäärä:   23.8.26 20:13:15

Minusta "pitkä suhde" on täysin suhteessa ikään. Itse ajattelen pitkänä suhteena parisuhteen, jossa on oltu merkittävä osa aikuiselämää. Esim. jos on puolet aikuiselämästä ollut samassa parisuhteessa, se on jo aika pitkä suhde.

30-vuotiaalla tämä voisi tarkoittaa noin 5 vuotta ja 50 vuotiaalla noin 15 vuotta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.26 20:50:23

10 vuoden luokkaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.8.26 21:14:42

Yli 15 vuotta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.26 21:15:12

Sanoisin myös 10 vuotta ja enemmän. 5 vuoden kohdalla alkaa ehkä jo tuntemaan toisen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.8.26 22:11:21

Yleisellä tasolla joku 25v parisuhde kuulostaa pitkältä suhteelta. Sitten kuitenkin tajuaa, että kohta on itsekin ollut 20v samassa suhteessa ja ihan vastahan me tavattiin. Ajan kuluminen on niin erilaista eri ikäisenä, että alle 20vuotiaalle 3v on jo pitkä suhde, mutta yli 50vuotiaalle vasta joku 30v suhde yltää samaan vaikutelmaan pituudesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.