Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olisinko ”kipeänä” töistä yhden päivän?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.8.26 14:16:10

Opiskelen ja käyn töissä, työt loppuu ihan parin viikon päästä.

Mulla olisi sellainen päivä että pitäisi käydä koululla tekemässä tentti työpäivän aikana. Ja tietysti on juuri niistä harvoista päivistä, että pitäisi mennä työpaikalle sekä vetää tiimipalaveria.

Olisiko aivan väärin tehdä noin? En ole ollut kertaakaan tänä aikana töistä poissa, mitään lomia en myöskään ole saanut pitää koko töissä olemisen aikana.

Onko ihan hirveää jos kertoisin työpaikalle että olisin migreenissä? Omat työt ei yhdestä päivästä kärsi.

Re: Olisinko ”kipeänä” töistä yhden päivän?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.26 14:17:59

Eikö tentille ole muita vaihtoehtoisia? Ainakin meillä on yleensä varsinaisen tenttipäivän lisäksi vähintään yksi uusintatentti, johon voi mennä myös, jos ei varsinaisena tenttipäivänä pääse paikalle.

Päivämäärä:   23.8.26 14:18:31

Äh, eikö tentille siis ole muita vaihtoehtosiia päiviä? Jäi viimeinen sana pois...

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   23.8.26 14:25:09

Pyytäisin palkatonta vapaata tentin takia.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   23.8.26 14:27:16

Eikö työpaikalla sen vertaa voida joustaa, että voisit käydä tekemässä tentin?

Päivämäärä:   23.8.26 14:27:32

Olen saanut aikaisemmin kikkailtua noin, että saanut sen suoritettua muuna päivänä mutta nyt ei onnistu.

Edes palkattomia päiviä on todella hankalaa tuolla saada, etten taida edes viitsiä kysyä.

Päivämäärä:   23.8.26 14:30:44

Siksi mieluummin vain sanoisin että minulla on migreeni, että varmasti voisin käydä sen yhden tentin tekemässä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.8.26 14:35:51

Pyydä suoraan palkatonta vapaata. Parempi olla rehellinen. Jos olet hyvä työntekijä, sinulle vapaa kyllä järjestyy. Työnantajalle vaan ilmoitat tärkeästä henkilökohtaisesta syystä vapaa tarve, sinun ei tarvitse kertoa miksi tarvitset vapaan.
Sitten jos eivät jousta niin olet saikulla.

Päivämäärä:   23.8.26 14:40:09

Jos työt loppuu joka tapauksessa kahden viikon päästä, niin mitä voi seurata siitä, että palkatonta ei myönnettäisi ja olisit silti pois? Itse ilmoittaisin, että tentti on tärkeä ja kertoisin rehellisesti, että olen menossa sinne joka tapauksessa. Palkkaa en kehtaisi nostaa eli en tekeytyisi sairaaksi. Voisin yrittää myös sopia, että käykö tentin tekeminen työpäivän välissä, jolloin olisin osan päivää töissä kuitenkin.

Päivämäärä:   23.8.26 14:41:25

Miten voin olla ”sitten saikulla” jos palkaton ei onnistu ? Minua hävettäisi sitten juuri sinä päivänä kun työnantaja tietää, että pyysin palkatonta niin yhtäkkiä olenkin ”kipeänä” päivän? :D

Päivämäärä:   23.8.26 14:47:13

Mutta kiitos teille. Taidan siitä huolimatta kertoa suoraaan tuosta tentistä, että käyn sen tekemässä jokatapauksessa ja jos koko päivä ei käy palkattomana niin onnistuuko siten, että tulen tentin jälkeen loppupäiväksi töihin.

Päivämäärä:   23.8.26 14:49:40

Minä ihan vaan olisin pois töistä, en saikulla vaan luvattomasti palkattomalla, jos ei muu auta. Korkeintaan voit saada varoituksen, mutta mitä siitä, kun työsuhde loppuu kuitenkin. Kävisin siis tämän keskustelun etukäteen, että menen tenttiin joka tapauksessa. Kysyisin työnantajalta, otanko mieluummin koko päivän palkatonta vai käynkö tentissä työpäivän aikana. Ei se työpaikka mikään vankila ole.

Päivämäärä:   23.8.26 14:58:45

Kiitos! Työsuhde päättyy toki, mutta en silti haluaisi jättää itsestäni huonoa kuvaa kun ei ikinä tiedä jos tuonne vaikka jatkoa tulisikin.

Miten muotoilen sen viestin niin, että ei kuulosta töykeältä? :D

Päivämäärä:   23.8.26 15:04:58

Minä juttelisin esihenkilön kanssa kasvokkain tai soittaisin, niin tulisi esille pahoitteleva ja hieman epätoivoinen äänensävy. Toistelisin keskustelun alussa ja lopussa, miten tosi harmillinen tämä tilanne on. Viesti voi väkisinkin vaikuttaa tylyltä, vaikka sen muotoilisi miten.

Päivämäärä:   23.8.26 15:05:24

"Hei, minulla on tentti päivänä x aikaan y. Haenko koko päivän palkattomaksi vai onko parempi, että tulen tentin jälkeen loppupäiväksi töihin? yt. Viiva"

Päivämäärä:   23.8.26 15:08:32

Äskeisen kirjoittajan viestikin toimii kyllä, jos teillä on ylipäätään tapana hoitaa asiat viestillä. Ei vaikuta tylyltä. Toki jos tuo päivä (vetämäsi palaveri) on jotenkin erityinen, niin ehkä sitten tuo keskustelu ja pahoittelu mieluummin kuin viesti ilmoitusasiana.

Päivämäärä:   23.8.26 15:29:38

Niin, toisaalta en koe, että minun pitäisi yhden palkattoman päivän takia pahoitella tms. hirveästi, kun mistään suuremmasta ei ole kyse. Itse en oikeastaan tiedä miten tuolla tuollaiset omat menot hoidetaan, ainakin jos on sairaana pitää soittaa.

Palaveri on kyllä sellainen, että kuka vaan voi ne pari sanaa sanoa ja vie ehkä pari minuuttia, joten ehkä tuo soittaminen on vähän liikaa ja häiritsen vaan työpäivän aikana turhaan? :D

Päivämäärä:   23.8.26 15:37:52

Ja hyvissä ajoin kun viestin laitan, niin eiköhän tuo pitäisi sillä hoitua. Esimies voi vaikka soittaa, jos asiasta tarkemmin haluaa keskustella. Siinähän sitten voisin pahoitella.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.8.26 15:50:00

Juurikin tällaisern käytöksen vuoksi pitäisi eka saikkupäivä ehdottomasti olla palkaton.

Päivämäärä:   23.8.26 17:11:35

Okei. Aloituksesta sai sen käsityksen, että tuo tiimipalaverin vetäminen olisi jotenkin iso juttu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.