Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kallein o(mis)stamasi vaate

Lähettäjä: Givency 
Päivämäärä:   23.8.26 10:01:05

Millaisia haute couture -kolttuja ht-ladyt hilloaa kaappiensa kätköissä?

Re: Kallein o(mis)stamasi vaate

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.26 10:02:27

Kirpparilta ostettu Burberryn trenssi 400€.

(Ratsastussaappaat on kalliimmat, mutta niitä ei varmaan lasketa)

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   23.8.26 10:16:34

En muista tarkkoja hintoja, mutta sekä talvitakki että ratsastushousut maksoivat noin 140€. Ratsastushousuja en ole vuosiin käyttänyt, koska en enää ratsasta.

Lähettäjä: Mekko 
Päivämäärä:   23.8.26 10:27:58

Häämekko 400 €. Elämäni kallein vaate. En muista, että olisin muutoin maksanut mistään vaatteesta yms. Yli 100 €.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.8.26 10:29:10

Jukka Rintalan 800€ takki on varmaan sieltä kalleimmasta päästä

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   23.8.26 10:31:01

Yli tonnin nahkatakki

Päivämäärä:   23.8.26 10:40:27

Varmaankin johonkin itsetehtyyn villapaitaan on mennyt eniten rahaa (langat+työ). Lankoihin saattaa mennä satanen, siihen työ vielä päälle, miten sen kukakin haluaa laskea.

Kaupasta ostettuna vaatteessa yleensä kipuraja menee n 100 eurossa. Eilen ostin uuden takin, jonka oikea hinta oli 250e, mutta sain alessa satasella. Mulla on pari joutsenen untuvatakkia, joista toinen on saatu ja toinen ostettu jostain erittäin hyvästä alesta, mutta niiden alkuperäinen hinta on varmaan muutaman satasen.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.8.26 10:42:37

Anoppivainaan minkkiturkki on vintillä odottamassa jotain uusioideaa. Silloin aikanaan tuo on maksanut monen kuukauden palkan, jäänyt käyttämättä ja tällä hetkellä taloudellista arvoa ei ole.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   23.8.26 10:43:37

Joutsenen pitkä untuvatakki löytyy. Ovh taitaa olla 700€:n luokkaa. Tosin tämä on ollut yksi parhaista alelöydöistäni ikinä. Loppukeväästä löysin alerekistä -70% ja tasan yksi kappale jäljellä, joka sattui olemaan täydellistä kokoa ja väriä. Ja on muuten mielettömän hyvä ja lämmin takki.

Päivämäärä:   23.8.26 11:23:16

Ratsastussaappaat mittatilaus 1000e.

Lähettäjä: Ta 
Päivämäärä:   23.8.26 11:32:18

Kansallispuku, käytettynä ostettu 450€.
Toppahaalarit uutena muistaakseni 170€.
Muuta kallista ei taida olla.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   23.8.26 11:33:51

750€ villakangastakki

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   23.8.26 11:54:15

Taitaa olla 200 euron mekko. Käsilaukku, jonka ostin käytettynä, maksoi 350e.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   23.8.26 11:56:51

Ratsastussaappaat reilu 500€.

Päivämäärä:   23.8.26 12:01:21

400 € toppatakki

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.8.26 12:21:38

Käytetty kansallispuku sekä tazzian musta jakku + kotelomekko joka ajaton hautajaisiin. Ostin aikoinaan äitini hautajaisiin .

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   23.8.26 12:35:56

200€ villahame taitaa olla kallein.
Mutta sitten on rokokoo tyylinen leninki minkä olen itse tehnyt, pelkät materiaalit maksoi silloin 800mk. On edelleen ihan priima kunnossa kun ei ole montaa kertaa käytetty.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.8.26 12:39:23

80€ villasekoitus talvitakki, käytän sitä ehkä 2 krt vuodessa. En laita rahojani merkki vaatteisiin, hyvin ovat kestäneet ja tyylikkäitä.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.8.26 12:42:19

Useampikin paita ja takki löytyy hintaluokassa 150-250 €, en tarkempia hintoja muista. Osan olen ostanut alennuksesta.

Lähettäjä: Vaari 
Päivämäärä:   23.8.26 12:47:44

Raviohjastajan takki. Paljon menetettyä rahaa jopa aikaa. Mutta muistot korvaa kaikki,lähes

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   23.8.26 13:19:07

Villakangastakki, joka maksoi vuonna 2007 200 e. Pari iltapukua noin 200 e/kpl.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   23.8.26 13:28:03

Häämekko 800e
Miran toppapuku ravihommiin 500e

Seuraavana onkin sitten varmaan 150e paikkeilla oleva talvitakki. Laskettelutakki myös samaa hintaluokkaa. 120e juhlamekko. Kaikki muu varmaan alle satasen. Käytännössä minulla ei siis ole kalliita vaatteita, jos noita alussa mainitsemiani kahden ääripään erikoisasuja ei lasketa.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   23.8.26 13:30:47

vajaa 200e toppatakki. Kallein muu vaate on ehkä ratsastushousut hiukan päälle 100e ratsastushousut. Sitten ehkä muutaman kympin huppari.

Lähettäjä: Toinen 
Päivämäärä:   23.8.26 13:43:50

Jos lasketaan asuste niin viiden tonnin kello (omega, perintöä). Jotkut korut on myös vähän arvokkaampia.

Vaatteista varmaan 500e ratsastussaappaat. 380e talvitakki.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   23.8.26 13:45:29

Kansallispuku

Lähettäjä: ,., 
Päivämäärä:   23.8.26 14:00:43

Rainsistersin takki jotain päälle 300€.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   23.8.26 14:00:59

Minulla on mummon vanha Joutsenen untuvatakki, joka on varmaankin ihan arvokas. Harmi kun ei ole oikein minun värinen, niin ei tule juurikaan käytettyä.

Kallein itse ostamani vaate on varmaan mittatilauksena tehty pellavamekko (olikohan noin 250 euroa). Lisäksi löytyy Minna Parikan nahkaiset puputennarit, jotka muistaakseni olivat melko kalliit myös.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   23.8.26 17:19:57

Mulla kanssa noi Miran tai wahlstenin treeniasut ja kilpahaalarit. Hintaa tulee helposti useampi satanen ja kilpa asuun ei tonni riitä. Kypäränkin jos haluaa maalata ja lakkaukset päälle maksaa useamman satkun. Mulla on vain kangasmyssy kypärän suojana.

Lähettäjä: frea 
Päivämäärä:   23.8.26 17:21:47

Kallein on varmaankin ollut haglöfsin kuoritakki, joka alennuksessakin maksoi 400 euroa.

Mitään sen kalliimpaa en muista ostaneeni.

Lähettäjä: Harmitus 
Päivämäärä:   23.8.26 17:23:14

Parajumpersin untuvatakki 700e joka kaiken lisäksi oli heräte- ja vikaostos.

Päivämäärä:   23.8.26 18:19:00

Jostain tyyliin enkelin hiuksista ja yksisarvisen partakarvoista kudottu villaneule. Sain sen 40v-lahjaksi käsityöläisäidiltäni ja tiedän lankojen maksaneen monta sataa.

Itseostamista kallein on 200e maksanut keskiaikamekko. Siinä on useampi kilo samettia.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   23.8.26 18:39:19

Varmaan Haglöfsin nahkaiset vaelluskengät. Taisivat olla lähemmäs 300 e, jos kengät lasketaan. Jos ei lasketa, niin ehkä joku päälle satasen talvitakki?

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   23.8.26 21:03:50

Berliinin joulutorilta pienestä käsityöputiikista ostettu villakangastakki, 500€. On upeasti leikattu ja löytyi riittävän iso kokokin. Todella harvinaista herkkua minulle ja joka euron arvoinen.

Lähettäjä: Ruby 
Päivämäärä:   23.8.26 21:14:13

800€ ratsastussaappaat ja 600€ frakki ehdottomasti ne kalleimmat hankinnat

Lähettäjä: Eol 
Päivämäärä:   23.8.26 21:22:46

450e untuvatakki

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.8.26 21:30:04

Jos taitoluistimia (770 € + terät 260 €) ei lasketa, niin varmaan hääpuku, vaelluskengät (260 €), ikivanha Peak Performancen gore tex laskettelutakki, ja nahkaiset ratsastussaappaat, jotka mielestäni menee luistinten kanssa enemmän urheiluväline- kuin vaatekategoriaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.8.26 21:51:20

Villakangastakki n. 430 €. Oli sen arvoinen :)

Sitten löytyy n. 250e coctail-mekko ja Haglöfsin kuorihousut, jotka taisivat olla myös aika arvokkaat. Juuri tilasin syystakin 270 eurolla, mutta sitä ei ole vielä edes tehty eli en omista kuin lupauksen.

Olen pikkuhiljaa ostellut ns. slow fashioniä rahatilanteen parantuessa joten omistan useampia reilun 100 euron vaatteita (hameita ja mekkoja lähinnä). Ei mitään ihan luksusmuotia, mutta kuitenkin Euroopassa pienemmissä ompelimoissa ommeltuja vaatteita.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.8.26 22:23:50

Mitä on haute couture?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   23.8.26 22:37:24

Varmaan 700e:n takki. Useammat Parikat löytyvät myös hintaluokasta 500e.

Päivämäärä:   23.8.26 22:50:37

Pari Icepeakin takkia, toinen perintönä ja toinen -80% alesta ja silti maksoi 80e. Vaelluskengät yli 200e.

Olen naureskellut että merkkivaatteet tarkoittavat eri asioita eri ihmisille. :D Mulle merkkivaatteet tarkoittavat laadukasta, säänmukaista vaatetusta ettei tarvitse vinistä että on kylmä tai märkää.

Kohta on takkikelit <3

Päivämäärä:   23.8.26 23:01:33

Muutama mekko noin 400 e. Olen huomannut, että kallista hinnasta huolimatta tulevat pitkän päälle edulliseksi, kun käyttää niitä kauan, kun ovat mieluisia.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   23.8.26 23:29:54

. , sama juttu, minullakin on ne kalleimmat ostot pääsääntöisesti säätä kestäviä ulkoiluvaatteita. En tykkää shoppailusta ja riittää, että päällä on ehjää ja lämmintä vaatetta, jotka sopii tilanteeseen. Harvemmin ne ovat mitään erityistä merkkiä. Riittää, että ovat mukavat päällä ja käytännölliset siihen, mihin on tarkoitettu.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.8.26 23:41:56

Silloin kun vielä ratsastin tuli joskus ostettua Pikeurin housuja jothain 120-140€.
Takit olen ostanut alesta aina alle 100€.
Marimekot taitaa olla kalleimpia, yli satasen alesta. Nyt en enää osta mitään kun en tsrvitse.

Lähettäjä: qqq 
Päivämäärä:   23.8.26 23:51:07

Kallein omistamani päällepuettava asia on paukkuliivi, joka maksoi 600€. Harkitsen myös laadukkaiden ratsastussaappaiden hankintaa (~1000€).

Normivaatteissa olen mallia alennushaukka. Tuskin omistan montakaan täydellä hinnalla ostettua vaatekappaletta. Kalleimpia lienevät ulkoiluvarusteet ja -kengät, ehkä jotkut laukut myös.. Yritän hankkia ajatonta, laadukasta ja kestävää. En juokse muodin perässä, joten minulle ei ole ongelma käyttää 5-10 vuotta vanhoja vaatteita. Ne eivät näytä ”vanhentuneilta”, koska eivät olleet alun perinkään ”muotia”.

Lähettäjä: ZiZi 
Päivämäärä:   24.8.26 00:13:08

Joutsen merkin parkatakki alennuksesta 500€ ja samanhintainen nahkatakki Samsoe & Samsoelta. Molemmat on olleet käytössä vuosia. Muut vaatteet ostan alennuksesta, alle 100€. Olen tarkka materiaaleista ja kestävyydestä. Asusteisiin olen aikoinaan törsännyt rahaa, laukkuja ja arvokelloja tuli ostettua. Nykyään ei kiinnosta parin tonnin laukut. Ostan vähän ja tarpeeseen kuluneen tilalle.

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   24.8.26 00:20:57

Morsiuspuku. En muista hintaa, mutta nelinumeroinen oli.

Lähettäjä: Oa 
Päivämäärä:   24.8.26 00:22:59

Takki 400e

Sitten on aivan liian iso määrä 100-200e maksaneita vaatteita. Niitä on monia kymmeniä. Harvaa näistä tulee kunnolla käytettyä jos koskaan, takkikin on osoittaunut huonoksi.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   24.8.26 00:31:50

Periaatteessa saattais säikähtää, jos mun vaatekaappiin katsoo. Muutama iltapuku, Marimekkoa, Haglöfsiä, Marmot, Helly Hansen jne. Kuitenkin kaikki yhtä iltapukua lukuunottamatta ostettu alesta. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Ostan laadukasta ja kestävää vähän kalliimmalla, mut ne kestääkin oikeaa käyttöä useamman vuoden. Esim just ulkoiluvermeet ja kengät.
Oikeasti kallein ostos taitaa olla Fjällrävenin Nuuk parka, jonka ovh on jotain yli 500e. Järkky summa rahaa, mutta sattui sopiva väri ja koko tulemaan vastaan jossain alenalenalessa ja maksoin alta 200e.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   24.8.26 02:33:16

Itsethdyt takki ja muita vaatteita. Miksikö? Koska noita ei millään rahalla saa mistään ja ovat täysin uniikkeja.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   24.8.26 08:16:04

Superdryn megapitkä topptakki, ostin käytettynä.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   24.8.26 10:04:38

Ollaanpas sitä vaatimattomia..
Kerron pienen totuuden, reissuilla on törmännyt outlet popup kauppoihin. Olen ostanut pienessä skumppahönössä Givenchyn, MaxMaran, Versacen vaatteita ja kaikki on tullut ihan käyttöön. Alennuksen alennuksessa Max Maran kashmirvillapaita on kuitenkin n 300e.
Ainoa huti on ollut de la Rentan erittäin kauniit korkkarit, joilla ei pysty kävelemään. Kahdet väitösjuhlat olen niillä tönöttänyt, mutta onneksi iltapuku ja tanssilattialla sitten sukkasillaan. Olen kävellyt kotiin muovipussit jalkojen ympärille käärittynä…taxikuski jotain huomautteli. Kengät olivat n 400 e alennuksen alennuksessa.
Kyllä, pidän shoppaamisesta. Nyt olenkin ollut tosi tiukka kohta neljä vuotta, pidetty tyttären kanssa viisi vaatetta vuodessa sääntöä, sukkia ja alusvaatteita ei lasketa.

Mutta aiemmat shoppaukset vuosien varrelta ovat tulleet hyvin käyttöön, vaatteita on paljon ja juhliin löytyy luomuksia, joita ei muistanut omistavanikaan…

Viime vuonna Barbourin parka ihan normihintaisena n 600 e, ihana takki. Menee varmasti monta vuotta…ja sisältyi niihin viime vuoden viiteen vaatekappaleeseen.

Lähettäjä: ::: 
Päivämäärä:   24.8.26 10:07:19

Odotin hevospalstalla, että joku olisi ostanut oikeasti jotain kallista. Kansallispuku nyt voi sentään mennä tuohon kategoriaan, eikä välttämättä sekään, jos se on yksinkertainen ja käytettynä ostettu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.8.26 10:08:18

Jos kysyttäisiin kalleinta harrastusvarustetta niin numerot olisi ihan eri vaikka ei pihuttaisi edes hevosten hinnoista. Sinne se raha menee eikä omiin vaatteisiin :D

Päivämäärä:   24.8.26 10:28:57

Varmaan kallein varsinainen vaate on HH:n laskettelutakki. Paukkuliivi ja ratsastussaappaat on olleet suunnilleen samaa hintaluokka.

Päivämäärä:   24.8.26 10:35:06

Islannista maatilalta ostettu itse tehty villapaita, 300€.

Päivämäärä:   24.8.26 20:46:40

Kari-Traan pitkä untuvatakki 300e

Päivämäärä:   24.8.26 21:01:59

Ollaan hevospalstalla joten ei kukaan raaski ostaa vaatteita, kaikki rahat meni jo hevosiin.

Kallein vaate (ratsastusvaatteiden jälkeen) on varmaan joku Ralph Laurenin mekko, jotain 200-250e.

Kallein harrastusväline? Lasketaanko hevostalli? Maksoi 135 t € (+tarhat ja kenttä ja piha-alueet).

Päivämäärä:   24.8.26 21:24:26

Mun hevosen yks loimi maksoi enemmän kun mun ykskään oma vaate. En ikinä laittais 400 euroa toppatakkiin tai ees iltapukuun.

Päivämäärä:   24.8.26 21:32:03

Joskus haaveilin Canada goose takista, hinta 700-1000e mutta kun tarkemmin kääntelin kangasta ja vuorta niin ompeleet huolittelemattomia ja malli tuntui tönköltä, en ostanut.
Miehelle ostettiin ceasere attolinin villa-silkki-puku joskus aikoja sitten. Maksoi useamman tuhannen mutta on edelleen ryhdissä. Hintansa veroinen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.8.26 21:41:15

No eipä kaikki harrastele viimeisillä rahoillaan.

Lähettäjä: Morjens 
Päivämäärä:   25.8.26 09:15:56

Tonnin häämekko, morkkis yhä 8 vuotta myöhemmin.

Aika lähelle pääsi kyllä metsästysasunkin kanssa. Joitain 150e toppatakkeja olen ostanut. Perusvaatteista 90e huppari kallein.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   25.8.26 10:42:36

Teetetyt ratsastussaappaat 1200 e.

Pitkä talvitakki 350 e.

Muutaman ovh. yli 1000 e takin oon perinyt tädiltä, samoin muutamia parin sadan euron paitoja. Mutta eihän sitä nyt itse raaskisi ostaa 

Laitan tonnin mielummin viikonlopun ratsastusmatkaan kuin vaatteisiin.

Lähettäjä: tjaa 
Päivämäärä:   25.8.26 11:59:07

Talvitakki maksoi vähän alle 500e. Sitten löytyy useampi retkeilykäyttöön tarkoitettu vaate hintaluokassa 300-400e, kuten Marmotin gore-tex-takki ja alesta ostetut untuvatoppahousut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.8.26 12:01:31

Joku kysyi, mitä tarkoittaa haute couture. Se tarkoittaa korkealaatuista, mittatilauksena valmistettua huippumuotia.

Termi on ranskaa, ja lausutaan [otkutyr]

Lähettäjä: niinpä 
Päivämäärä:   25.8.26 13:58:02

Täälläkin joku 150e toppatakki kallein hankinta.

Ostan 90% vaatteista käytettynä, joten hintaa yhdelle vaatteelle tulee keskimäärin 3 euroa.

Arvokkaimpia ovat varmaan juurikin käsityöt (langat maksaa!!) ja pari ompelijalla teetettyä mekkoa.

Haaveilen siitä että olisi joskus varaa ostaa pitkä islantilainen villapaita, siinä olisi mulle se tärkein haute couture.

Suurin osa "muodista" on sellaista mitä en haluaisi vaikka mulle maksettaisiin niiden käytöstä.

Lähettäjä: Kylmä 
Päivämäärä:   25.8.26 16:41:22

Jos mitään ratsastukseen liittyvää ei lasketa (esim. saappaat), niin ehdottomasti Canada Goosen ja Parajumpersin toppatakit. Panostan talvipukeutumiseen, koska palelen ihan tosissani. Tallilla päällä yleensä Uhipin toppatakit. CG ja PJS kappaleelta yli tonnia, Uhip muistaakseni noin 500€ pinnassa takilta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.