Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Surkein parisuhdeneuvo minkä olet kuullut?

Lähettäjä: Rr 
Päivämäärä:   23.8.26 01:26:36

Tässä ehkä oma lempparini

”Toiselle ei tarvi sanoa että rakastaa häntä. Rakkaus on keksitty höpöhöpö juttu. Pitää vain pitää lupauksesta kiinni että tahtoo joka päivä olla sen toisen kanssa vaikka kuinka ärsyttäisi. Ei siihen rakkautta tarvita”

Re: Surkein parisuhdeneuvo minkä olet kuullut?

Lähettäjä: tai 
Päivämäärä:   23.8.26 01:50:21

"Toista ihmistä voi muuttaa, jos on vaan tarpeeksi sitkeä ja johdonmukainen"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.26 02:05:30

Äitini on sitä mieltä että jos on naimisiin menty tai jos on yhteinen lapsi, ei erota. Ikinä. Vaikka mies raiskaisi ja hakkaisi niin kuitenkin jossain vaiheessa se mies sitten taas rauhoittuu kuitenkin eli ei kannata erota.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.8.26 02:05:54

”Seksiä kannattaa harrastaa, vaikka ei tee yhtään mieli.”

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   23.8.26 10:51:13

Että pitäisi olla täysin parantunut omista traumoista tai haavoista, joita elämä tai mahdollisesti edellinen kumppani on aiheuttanut, ennen kuin aloittaa uuden suhteen.

Lähettäjä: menti 
Päivämäärä:   23.8.26 10:53:53

jos suhteessa menee huonosti; tehkää lapsia. Ne yhdistää. Voi v..u!

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   23.8.26 13:33:09

Riidat pitää selvittää heti, ainakin ennen nukkumaanmenoa.

Lähettäjä: Teekuppi 
Päivämäärä:   23.8.26 13:38:25

"jos suhteessa menee huonosti; tehkää lapsia. Ne yhdistää. Voi v..u!"

Tämä, toisena yhtä surkeana neuvona äidiltäni: "Kyllä on hyvä mies, ei juo eikä hakkaa".

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.8.26 13:38:36

Että parisuhteesta ja puolisoiden välillä tapahtuvista asioista ei saisi puhua kenellekään.

Päivämäärä:   23.8.26 13:57:43

"Tee mies onnelliseksi ja mene naimisiin sen kanssa."

Mutta entäpä mun onni...

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   23.8.26 14:02:02

Kun vain odottelet niin se oikea kävelee vastaan.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   23.8.26 14:02:56

Vaihtamalla paranee

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   23.8.26 14:05:10

” Lähettäjä: Miina
Päivämäärä: 23.8.26 14:02:56

Vaihtamalla paranee”

Mun kohdalla tuo oli paras neuvo ikinä.

Päivämäärä:   23.8.26 14:06:43

Juu nää äitien asenteet ja neuvot: "hyvälle miehelle ei sanota ei", jos mies ei hakkaa eikä juo = hyvä mies, jos yhteen on menty niin ei erota vaikka toisesta paljastuisi mitä tai tekisi mitä.

Voi sitä katkeruuden ja marttyyriyden määrää kun isäni hänet jätti, kaiken sen jälkeen mitä hän oli suhteessa vuosikymmenet sietänyt! XD

Luonnollisesti minä olin härski ylimielinen ja itsestäni liikoja kuvitteleva ämmä kun jätin raiskaamiseen ja teinityttöihin suuntautuneen mieheni <3

Päivämäärä:   23.8.26 14:18:16

Naisen pitää pitää aina vaan "päästää" mies menoilleen.

Jos miehen kaveri tulee käymään, niin ei saa olla niin mustasukkainen että menisi juttusille.

Jos vaikka imettää vauvaa ja miehen kaveri tulee kylään, niin sitten voi mennä vaikka verhon taakse imettämään.

Mihinkään hotelliin ei saa mennä perheenä, se on loukkaus miestä kohtaan, kun tämä on rakentanut sen yhdessä rakennetun kodin.

Päivämäärä:   23.8.26 14:21:03

Ai niin, ja kun mies vaikka rakentaa jotain, niin siihen pitää mennä hirveästi kehumaan ja siivoilemaan ja laittaa kukkapurkki vaikka siihen työpöydälle :D

Lähettäjä: Yli-Mies 
Päivämäärä:   23.8.26 14:25:11

Kaikki langan vastaukset ovat mitä parhaimpia parisuhdeneuvoja. Onko nyt mennyt puurot ja vellot sekaisin kun AP haki surkeimpia neuvoja?

Päivämäärä:   23.8.26 14:32:45

Ylilaudalle tiedoksi: minä en voi töistä lähteä kesken päivän päästämään miestä menoilleen. Ei kyllä itsekään tällaista ole vaatinut! Joskus on järjestelty asioita niin, että pääsee esim. kisoihin.

Meillä tervehditään ja jutellaan kaikille vieraille. Tarjotaan myös yleensä jotain.

Kenenkään ei tarvitse syödä VERHON TAKANA!

Hotelliin todellakin mennään kun ollaan reissussa. Suurin osa reissuista liittyy vieläpä joko miehen työhön , harrastukseen tai koko perheen yhteiseen harrastukseen.

Kenenkään työmaalle ei kanneta ylimääräistä romua, toki esimerkiksi siivoamisessa autamme puolin ja toisin jos satumme paikalle. Ja kehumme kyllä hyvää työnjälkeä mutta ei käskystä vaan siksi, kun molemmat teemme aika hyvää jälkeä. Minä olen varsinkin aika innokas remontoimaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.8.26 14:49:56

Exän toteamus että ei haukku haavaa tee. -No ei näkyvää mutta näkymättömät melkeinpä pahempia. Hän siis purki pahaa oloaan työkuvioista minuun ja haukkui lyttyyn mistä vaan. Itsellä olikin tunne että olen maahan poljettu tupakantumppi.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   23.8.26 15:24:58

"Naisen pitää pitää aina vaan "päästää" mies menoilleen."

Todella pska neuvo oli kyseessä sitten nainen tai mies. Ketään ei parisuhteessa "päästetä" mihinkään tai "anneta" tehdä mitään, se ei ole se miten parisuhteet toimivat ja mitä varten ne ovat. Tuollaisella omistusmentaliteetilla mikä tahansa parisuhde on jo ennalta tuomittu epäonnistumaan.
"
"Mihinkään hotelliin ei saa mennä perheenä, se on loukkaus miestä kohtaan, kun tämä on rakentanut sen yhdessä rakennetun kodin."

No tää nyt ei ole niinkään surkea neuvo kuin vain... Todella outo neuvo, Oliko tämä itse keksitty vai onko joku jossain joskus oikeasti sanonut noin?

Päivämäärä:   23.8.26 15:37:45

Hmm: kyllä minulle sanottiin, ettemme saa yhdessä mennä minnekään hotelleihin tai lomille. Lähimmässä laskettelukeskuksessa olisimme saaneet käydä päiväseltään :D mies toki yksin saisi mennä. Minä en edes yksin enkä varsinkaan perheeni kanssa.

Päivämäärä:   23.8.26 15:51:38

"kyllä minulle sanottiin, ettemme saa yhdessä mennä minnekään hotelleihin tai lomille"

Siis miten tällaisen sanoja on itse elänyt? Jos hänellä on ollut lapsia, niin lapsetko eivät ole päässeet koskaan lomalle, edes kotimaassa?

Päivämäärä:   23.8.26 15:55:00

On elänyt hyvin säntillisesti. Eivät käyneet lomilla paitsi sukulaisten luona. Nyt leskeydyttyään haluaisi käydä esim. Marttojen bussimatkoilla, mutta ei osaa kun "ei ole ennenkään käynyt".

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   23.8.26 15:56:05

"
” Lähettäjä: Miina
Päivämäärä: 23.8.26 14:02:56

Vaihtamalla paranee”

Mun kohdalla tuo oli paras neuvo ikinä."

On toki sellaiselle, joka ei halua nähdä vaivaa parisuhteen eteen.

Päivämäärä:   23.8.26 16:01:36

"Eivät käyneet lomilla paitsi sukulaisten luona. Nyt leskeydyttyään haluaisi käydä esim. Marttojen bussimatkoilla"

Ehkä tässä on ollut taustalla vain äärettömän pihi mies, syöttämässä omia totuuksiaan, jos nyt leskenä kuitenkin matkustelu kiinnostaisi.

Lähettäjä: d.a. 
Päivämäärä:   23.8.26 16:12:15

"Siis miten tällaisen sanoja on itse elänyt? Jos hänellä on ollut lapsia, niin lapsetko eivät ole päässeet koskaan lomalle, edes kotimaassa?"

Oletan että esim. sukuloinnit, päiväretket ja leirintäalueilla telttailu ovat kuitenkin olleet sallittuja?

Lähettäjä: Vilpertti 
Päivämäärä:   25.8.26 21:06:43

Miina, sitä vaivaa pitäisi nähdä molempien. Ei siitä muuten mitään tule.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   25.8.26 23:20:53

"On toki sellaiselle, joka ei halua nähdä vaivaa parisuhteen eteen."

Siis mitä vaivaa? Tarkoitat että pitää jäädä näkemään henkistä väkivaltaa tai muuten täyttä perseilyä toisesta? Toinen pelaa koko omaisuuden mutta ei saa vaihtaa, pitää jäädä näkemään vaivaa suhteen eteen?

Lähettäjä: klassikko 
Päivämäärä:   25.8.26 23:36:45

" Ei seksiä ennen avioliittoa "

Mutsiltani joka oli silloin uskossa, itse olin jotain 16-17v. Olin ruma ja kiusattu ja siinä mielessä seksin saannit vielä aika kaukana, mutta älliä nyt sen verran jo että kun kerta seksiasiat kyllä kiinnosti niin en nyt sáatana odottele avioliittoon sen takia. Lähinnä oli ajatuksena että naimisiin en todellakaan mene mutta n*ssin heti kun joku vähänkin järkevä sitä ehdottaa. Jotenkin niin se sitten menikin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.8.26 23:37:57

Sitten jäit lapsettomaksi kissamummoksi?

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   26.8.26 10:00:21

"Riidat pitää selvittää heti, ainakin ennen nukkumaanmenoa."

Tää on mun mielestä kyllä ollut hyvä neuvo. Mutta se riippuu tosi paljon parisuhteesta. Mun eksän kanssa ei voinut keskustella, jos alkoi kiukuttelemaan. Halusi vain olla itsekseen ja puhumatta. Mä en sitten saanut unta ja pyörin ja itkin koko yön ja asiasta tuli todella suuri mun päässä. Mies taas kaipasi tilaa miettiä asioita. Tai niin hän sanoi. Jälkikäteen miettien ei oikeasti halunnut selvittää ongelmia eikä varsinkaan pyytää anteeksi. Oli helpompi painua toiseen huoneeseen mököttämään ja lakaista ongelmat maton alle. Me oltiin vaan liian erilaisia ja erohan siitä tuli. Ei hänen kanssaan voinut vaan selvittää asioita illalla tai niistä tuli isompi riita. Eli summa summarum: Hyvä neuvo, jos parisuhde toimii. Jos neuvo ei toimi, miettisin parisuhteen toimivuutta uudelleen.

Kun nyt olen parisuhteessa, missä aikuismaisesti keskustellaan asioista niin on todellakin hyvä ajatus, että riidat selvitetään ennen nukkumaanmenoa. Koska miksi ei? Miksi venyttääja vanuttaa sitä pahaa oloa? Ja ollaan molemmat todettu, että parempi kun sanoo asioista HETI asiallisesti, niin niistä ei muodostu mitään isoja ärsytyksiä. Eli hoidetaan heti ongelmat pois päiväjärjestyksestä. On niin paljon kivempi, kun saa kunnolla nukuttua yöunet ja seuraavana päivänä herätä iloisena ja pirteänä.

Päivämäärä:   26.8.26 10:14:54

"Mies on perheenpää."

Parisuhteessa ollaan tasa-arvoisia.

Päivämäärä:   26.8.26 10:24:47

"Riidat pitää selvittää heti, ainakin ennen nukkumaanmenoa."

Munkin mielestä tämä on hyvä neuvo. Olen nyt asumuserossa miehestä joka teki kesällä niin että saatuaan järjettömän mustasukkaisuuskohtauksen lähti suutuspäissään kavereittensa luokse toiselle paikkakunnalle eikä pitänyt mitään yhteyttä moneen päivään. Lopulta soitti kännissä ja sanoi että haluaa vielä miettiä pari viikkoa. Sanoin siihen itse että haluan erota koska mielestäni miehen reaktio oli niin ylimitoitettu.

Olisi tosiaan hyvä puhua asioista heti eikä vatvoa niitä omassa päässä jolloin ne voivat vääristyä. Toisaalta olen itsekin niin hidasälyinen että tajuan jotkut asiat vasta myöhemmin. Nytkin tämä asumusero on avannut silmäni sen suhteen että mies on oikeasti hyvä mies, hänellä vain on omat ongelmansa. Sanoo itsekin, että pystyn kyllä löytämään paremmankin miehen. Itse taas olen vähän pessimistisempi, voi olla että löydän erilaisen kuin hän mutta joku iso vika niissä kaikissa kuitenkin on.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.8.26 10:42:04

neuvolatäti kehotti huomioimaan miestä ettei vauva itke

Päivämäärä:   26.8.26 11:35:56

s: Hyviä miehiä on paljon olemassa, en heittäisi kirvestä kaivoon! :)

Nyt vaan selkä suoraksi ja tutustumaan uusiin ihmisiin! Ja ennenkaikkea, tutustu rauhassa itseesi ja mitä aidon oikeasti haluat elämältä. Sitten on mahdollista löytää se sopiva ihminen, kun tiedät itse mitä haluat ja millainen ihminen sisnä itse olet, ilman sitä puolisoa.

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   26.8.26 11:54:50

Se, että suhteen eteen pitää tehdä töitä.

Hyvä suhde on ja pysyy mun mielestä, sitä ei tarvi tekemällä yrittää pitää pystyssä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.8.26 12:16:00

Itse olen kuullut monesti sen, että "ei ole normaalia, jos parisuhteessa ei riidellä." Näin sanoo esim. yksi kaverini, joka (yllätys yllätys) riitelee jatkuvasti naisensa kanssa mitä typerimmistä asioista.

Tietysti hän yrittää tuolla lausahduksella jotenkin validoida sitä omaa parisuhdettaan, kun ei halua hyväksyä sitä, että jatkuva riitely ei oikeasti ole normaalia tai ainakaan mitenkään kehuttava asia.

Omassa parisuhteessani ei ole riidelty "oikeasti" kuin ehkä kerran tässä noin kolmen vuoden aikana. Eri mieltä saa toki toisen kanssa olla ja asioista pitää pystyä keskustelemaan, mutta jos kaikesta ihan pienestäkin tulee iso riita, niin minusta se on todella huono merkki. Toki varmaan luonteetkin vaikuttavat... Me ollaan aika leppoisia eikä jakseta ottaa hirveitä kierroksia mistään turhasta.

Päivämäärä:   26.8.26 15:06:59

s: Hyviä miehiä on paljon olemassa, en heittäisi kirvestä kaivoon! :)

Nyt vaan selkä suoraksi ja tutustumaan uusiin ihmisiin! Ja ennenkaikkea, tutustu rauhassa itseesi ja mitä aidon oikeasti haluat elämältä. Sitten on mahdollista löytää se sopiva ihminen, kun tiedät itse mitä haluat ja millainen ihminen sisnä itse olet, ilman sitä puolisoa.
-------------
Haluaisin itsekin uskoa siihen että "vaihtamalla paranee". Sen verran deittisovelluksessa tuli katsastettua tarjontaa, että pahalta näyttää. Enkä oikein jaksaisi enää nelikymppisenä miettiä uutta suhdetta saati yrittää tutustua ja rakentaa jotain pysyvää jonkun tuntemattoman kanssa.

Päivämäärä:   26.8.26 15:59:28

s: Deittisovelluksien kautta tapaaminen alkaa nykyisin kuulostaa tosi epätoivoiselle. Kannattaa omasta mielestäni yrittää tutustua ihmisiin ihan muuta kautta. Ihan harrastuksissa, vapaaehtoishommissa, kaverien kautta jne jne. eli missä ihmiset oikeasti tapaavat toisiaan.

Mutta ymmärrän hyvin, jos siihen ei ole energiaa.

Päivämäärä:   26.8.26 16:08:39

Miten se mies pitäisi päästää menoilleen kun ihminen liikkuu muutenkin miten haluaa enkä minä naisena voi toisen aikuisen ihmisen menoja vahtia?

Lähettäjä: Mike 
Päivämäärä:   27.8.26 10:17:14

. , ei miehen menoja liikaa kannata vahtiakaan? Tai mitä siis tarkoitat. Taitaa olla Suomessa perinteisesti niin että mies menee ja nainen pitää taloa ja taloutta kotona pystyssä, ehkä noissa vinkeissä jotenkin viitataan siihen?

Päivämäärä:   27.8.26 11:39:56

Mike: On parisuhteita, jossa toinen ei "päästä" puolisoa omiin menoihinsa. Eli toisin sanoen ainahan sitä voi toinen lähteä, mutta kotiinjäävä aloittaa mykkäkoulun, kiukuttelun, riidan tms. joka kerta kun toinen lähtee. Ja kohta se puoliso ei enää viitsi lähteä mihinkään, kun ei viitsi aina riidellä.

Tässä on hiukan ongelmmallista se, että usein naisia on haukuttu turhaan nalkuttajiksi ja miten kieltävät mieheltä kaiken ilman syytä. Ongelma vaan on ennen varsinkin ollut se, että naisen on odotettu tekevän työt, hoitavan lapsen, siivoavan ja kokkaavan. Siinä on saattanut hiukan tulla tunteet naisella pintaan, jos mies on lähtenyt töiden jälkeen aina laukkaamaan pitkin kyliä ja ryyppäämään. Sitten kun siitä on sanonut asiallisesti, niin mies valittaa kun nainen nalkuttaa ja ryypännyt lisää. Eli osa miehistä ei ole ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää epäsuhtaa kodin työmäärissä ja vastuissa. Eli joskus on ihan asiallisestakin syystä voinut puoliso todeta, että "sä et nyt lähe minnekään!" eli ei ole päästänyt puolisoa.

Päivämäärä:   27.8.26 11:54:44

"Sopikaa riidat ennen nukkumaan menoa, älkää menkö vihaisina nukkumaan."

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   27.8.26 13:11:13

Kolmiviivalta hyvää pohdintaa. Ja naisellahan ei tietenkään ole ollut oikeutta poistua kotoa mihinkään ilman miehensä lupaa, joten jos on joskus poistunut niin se on vain siksi että mies on "päästänyt". Eli siis jos kumpikaan osapuoli lähtee ilman toista yhtään mihinkään niin se on aina vain siksi että toinen "päästää". Ja jos jompikumpi tekee jotakin omaa juttua joka ei suoraan liity työhön tai talouden ylläpitoon, kuten harrastusta, niin se on siksi että toinen "antaa" tehdä. Todella tervettä!

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   27.8.26 14:11:53

”"Riidat pitää selvittää heti, ainakin ennen nukkumaanmenoa."

Tottakai tämän neuvon hyvyys riippuu parisuhteesta. Mutta monessa tapauksessa on hyvä ottaa aikaa siihen, että pohdiskelee omaa ja toisen näkemystä sekä sitä, voisiko asiassa joustaa. Tunnekuohussa ei kannata asioista ”sopia”.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.