Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko sulla kavereita? Ystäviä?

Lähettäjä: OnkoMuuttunut? 
Päivämäärä:   22.8.26 23:28:01

Koetko että sulla on ystäviä/kavereita? Näettekö usein? Onko tilanne muuttunut ajan saatossa? Oletko tyytyväinen tilanteeseen?

Re: Onko sulla kavereita? Ystäviä?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.8.26 23:29:58

Monista olen joutunut luopumaan, yhden menetys edelleen kirpaisee. On minulla juttuseuraa, ja tarvittaessa saan tukea, mutta aika erakkona mennään ja yritän korjata asiaa. Ei ole helppoa :/

Lähettäjä: Ina 
Päivämäärä:   22.8.26 23:35:02

Tuttuja lähinnä. Mutta ihan kunnon kavereita 0. Ei mulle kukaan koskaan soittele ja kysy kuulumisia. Ennen tuli pidettyä yhteyttä muutamaan ihmiseen. Mutta puhelimet toimi vaan yhteen suuntaan eli minä soitin. Niin lopetin nekin vähät puhelut.

Lähettäjä: Oa 
Päivämäärä:   22.8.26 23:38:44

Ei ole. Nuorena oli, enää ei yhtäkään.

Lähettäjä: OnkoMuuttunut? 
Päivämäärä:   22.8.26 23:39:03

"Kiva" kuulla, että kollegoja löytyy. Olen tosi yksin, mutta isoin ongelma on että alan tottua tähän enkä kaipaa enää kavereita. :( Se tavallaan vähän huolestuttaa,. siis etten koe olevani yksinäinen vaan erakko. Nuorempana (nyt viisikymppinen) oli joitain kavereita, joiden kanssa heppaili ja kävi viihteellä. Ei oo enää ketään. Ei myöskään parisuhdetta, eikä sellaista varmasti tulekaan kun olen alkanut karttaa ihmiskontakteja.

Lähettäjä: sleepy 
Päivämäärä:   22.8.26 23:40:59

Ei ole kavereita muulloin kuin unissa(kyllä, unissani on paljon tuttuja ja mukavia henkilöitä). Käytän paljon aikaa lukemiseen, ehkä se voi olla syynä kun pitää käyttää mielikuvitusta :)

Lähettäjä: Omppu 
Päivämäärä:   22.8.26 23:41:18

On, about 15. Vaatii kyllä jatkuvaa yhteydenpitoa ja aktiivisuutta ja kylässä käyntiä. Olen se aktiivisempi osapuoli, joskus harmittaa, mutta tiedän kuinka saamattomia useimmat ovat. Sit ne kyllä syöttää ja leipoo kun ajan kylään.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   22.8.26 23:44:11

Eipä oikeastaan, muutama hyvä kaveri. Mutta ei koskaan mitään seuraa, että lähtisi vaikka ulos ym.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.8.26 23:49:26

Kavereita pari, ystäviä ei enää ollenkaan. Enää ei ole ketään kenelle voisi jutella "mitä vaan". Kavereiden kanssa jutellaan kyllä joidenkin kanssa lähes päivittäin netin välityksellä, yhden kanssa soitellaan kuukauden tai parin välein. Fyysistä näkemistä on sitten vähemmän, joskus saatetaan nähdä parikin kertaa kuukaudessa, joskus menee puolikin vuotta ettei nähdä ollenkaan.

Parin hyvän ystävän menetystä on riipaissut tosi syvältä, mutta minkäs teet, joskus käy näin. Nykyiseen tilanteeseeni en ole kovin tyytyväinen, kaipaisin enemmän kavereiden näkemistä, tosin ehkä suurin ongelma on se, että ei ole sellaista todellista ystävää enää. Ahdistavinta on se, että osa asioista on vaan pullotettava sisälleen, eikä voi kertoa kenellekään.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   22.8.26 23:52:40

On minulla paljonkin kavereita ja läheisempiäkin luottoystäviä useita. Niitä on kertynyt elämän varrella eri yhteyksistä ja he ovat pysyneet ihanasti mukana. Vaikka lasken itseni introvertiksi, niin pidän ystäviini itsekin aktiivisesti yhteyttä. Joitakin näen usein, joitakin harvemmin. Mutta jutut jatkuvat aina luontevasti vaikka aikaa olisi vierähtänyt. Olen kyllä tyytyväinen näihin ihaniin ihmisiin ympärilläni.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.8.26 23:56:31

Lapsena oli, muuttivat pois sitten myöhemmin. Ei ole sen koommin ollut ystäviä.

Päivämäärä:   22.8.26 23:57:02

On ystäviä ja kavereita.
Paras ystäväni on kulkenut rinnalla päiväkodista asti. Olimme 4-vuotiaita, kun meistä tuli ystävät.
Lapsuudenystävä porukka, 10 ihmistä, tyttöjä ja poikia, pitää edelleen yhtä.
Ja uusia kavereita ja ystäviä on tullut matkan varrella lisää mm. naapureista, työkavereista, kavereiden kavereista, ja kavereiden puolisoista.

Parhaan ystävän kanssa ollaan yhteydessä puhelimessa vähintään viikoittain. Ja noin muutoin ystäviä ja kavereita nähdään kuukausittain/vuosittain elämäntilanteesta riippuen.

Silloin kun lapset olivat pieniä

Päivämäärä:   22.8.26 23:58:38

Lähettäjä* 

Päivämäärä22.8.26 23:57:02

On ystäviä ja kavereita.
Paras ystäväni on kulkenut rinnalla päiväkodista asti. Olimme 4-vuotiaita, kun meistä tuli ystävät.
Lapsuudenystävä porukka, 10 ihmistä, tyttöjä ja poikia, pitää edelleen yhtä.
Ja uusia kavereita ja ystäviä on tullut matkan varrella lisää mm. naapureista, työkavereista, kavereiden kavereista, ja kavereiden puolisoista.

Parhaan ystävän kanssa ollaan yhteydessä puhelimessa vähintään viikoittain. Ja noin muutoin ystäviä ja kavereita nähdään kuukausittain/vuosittain elämäntilanteesta riippuen.

Mm. silloin kun lapset olivat pieniä, niin eniten oltiin tietenkin tekemisissä naapurin kanssa, mutta yhteys lapsuudenystäviin säilyi silti, vaikka nähtiinkin vähän harvemmin.

Lähettäjä: Vanilli 
Päivämäärä:   23.8.26 00:26:36

Olen tyytyväinen ja onnekas, että elämässäni on ihania ihmisiä. Yksi erittäin hyvä ystävä, yksi ystävä ja kuusi kaveria löytyy tällä hetkellä. Sekä no sitten erikseen tuttavat, harrastuskaverit ja työkaverit, mutta heitä en laske kavereihin.
Olen löytänyt elämääni nuo aivan parhaimmat ystävät vasta 30+ vuotiaana. Näemme parhaimpien ystävieni kanssa tosin nykyään todella harvoin pitkän välimatkan takia (töiden takiani ollut pakko muuttaa), joka on harmi. Mutta tiivis soittelu ja viestittely onneksi on mahdollista.

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   23.8.26 00:45:43

LähettäjäP
Päivämäärä22.8.26 23:52:40

On minulla paljonkin kavereita ja läheisempiäkin luottoystäviä useita. Niitä on kertynyt elämän varrella eri yhteyksistä ja he ovat pysyneet ihanasti mukana. Vaikka lasken itseni introvertiksi, niin pidän ystäviini itsekin aktiivisesti yhteyttä. Joitakin näen usein, joitakin harvemmin. Mutta jutut jatkuvat aina luontevasti vaikka aikaa olisi vierähtänyt. Olen kyllä tyytyväinen näihin ihaniin ihmisiin ympärilläni.

Aika sama

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   23.8.26 03:36:13

Ei, ei ole yhtäkään ainutta kaveria. Se harmittaa kyllä. No mutta kukapa tämmöisen kusipään kanssa haluaisi olla kaveri? Ei kukaan.

Ei, ei ole yhtäkään ainutta ystävää. Se harmittaa kyllä. No kukapa tämmöisen kusipään kanssa haluaisi olla ystävä. Ei kukaan.

Toisaalta en kaipaa elämään ainuttakaan kaveria / ystävää joka puukottaa selkään minkä kerkiää.

Ennemmin sitten ilman kaveria / ystävää.

Lähettäjä: on 
Päivämäärä:   23.8.26 04:46:34

Kyllä on. Pisin ystävyyssuhde on vuosikymmenten mittainen, lähes 50v, ne lyhimmätkin useita vuosikymmeniä. Yhteyttä pidetään viestein ja tapaamisilla.

Lähettäjä: (ö) 
Päivämäärä:   23.8.26 05:14:55

Olen 30 ja ei ole ystäviä tai oikein hyviä kavereitakaan. Yksi kaveripariskunta, jotka tulevat miehen kautta. Asutaan melko lähellä toisiamme mutta nähdään vain pari kertaa vuodessa festareilla tai keikoilla. On meillä kivaa silloin, mutta joku siinä tökkii kun yhteys ei syvene. Ei ole ketään jonka kanssa viettäisi aikaa tai viestittelisi niitä näitä ja välillä se tuntuu vähän surulliselta. Ollaan aina miehen kanssa kahdestaan. Hevonenkin on kotitallilla niin ei tule sitäkään kautta tavattua saman henkisiä ihmisiä.
Harmittaa niin paljon että välit kuihtuivat nuoruuden parhaan kaverin kanssa kun elämät vaan veivät omiin juttuihin. Oltiin yli 10v ihan paita ja peppu.

Tiedostan kyllä että minuun on vaikea tutustua, koska olen aluksi niin varautunut enkä oikein keksi juttua. Kuitenkin ajan kanssa olen ihan jotain muuta.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   23.8.26 12:03:02

"Olen tosi yksin, mutta isoin ongelma on että alan tottua tähän enkä kaipaa enää kavereita. :( Se tavallaan vähän huolestuttaa,. siis etten koe olevani yksinäinen vaan erakko. Nuorempana (nyt viisikymppinen) oli joitain kavereita, joiden kanssa heppaili ja kävi viihteellä. Ei oo enää ketään. Ei myöskään parisuhdetta, eikä sellaista varmasti tulekaan kun olen alkanut karttaa ihmiskontakteja."

Vähän samaan suuntaan menossa. On kyllä yksi erittäin hyvä ystävä, yksi ystävä ja neljä kaveria. Mutta yhteydenpito tuppaa monen kanssa jäämään minun vastuulleni, minä olen se joka kyselee että mennäänkö sinne tai lähdetkö tänne. Usein vastaus on jotain ettei ehdi tai jaksa, niin olen kyllästynyt kyselemään. Menen sitten yksin, ja olen huomannut että se on itse asiassa usein mukavampaa kuin kaverin kanssa. Voi lähteä vaikka ex tempore kyselemättä keneltäkään, eikä tarvitse säätää ja sovitella aikatauluja.

Se erittäin hyvä ystävä on itse asiassa entinen pitkäaikainen seurustelukumppani. Hänen kanssaan olen tekemisissä viikoittain, hänen seuransa ei tunnu yhtään kuluttavalta kun voi olla täysin oma itsensä. Muiden ystävien ja kavereiden kanssa nähdään kerran - muutaman kerran vuodessa. Työkavereita en laske kavereiksi kun ei olla tekemisissä vapaa-ajalla, tallikaverit jäi kun lopetin hevosharrastuksen.

Melko vähiin jää sosiaaliset kontaktit, jos / kun tuo ex-mies löytää jonkun uuden. Enkä niitä hirveästi kaipaakaan, itselleni esimerkiksi uusi seurustelusuhde on mahdoton ajatus. Eikä kukaan toki kotoa haekaan ja tindereihin en mene.

Lähettäjä: Hanne 
Päivämäärä:   23.8.26 13:00:22

Ei ole ollut yli 40 vuoteen ensimmäistäkään. Asia painaa mieltäni hyvin usein, mutta toisaalta, olen ihmissuhteeltani niin vaativa etten usko koskaan ystävää enää saavani. Ajatusmaailmojen pitäisi kohdata. Nykyiset tuttavat ovat mm. elämäntaparatkaisuissaan sellaisia, ettei kiinnosta lähempi tuttavuus. Näillä siis mennään, tyydyn tähän.

Päivämäärä:   23.8.26 13:02:35

Muutama kaveri löytyy ja pari ystävää. Olen aika erakoitunut ja viihdyn parhaiten yksin omissa oloissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.26 13:18:33

Kavereita on, mutta ei yhtään ystävää. Tai yksi melkein.

Aivan itsestä johtuvaa. Mun on vaikea "sitoutua" ystäviin ja olla avoin tai haavoittuva (pyytää apua). Tämän takia ihmissuhteet jää pinnallisiksi.

Päivämäärä:   23.8.26 13:32:28

Minulla on kavereita, mutta kaikki hyvät ystävät ovat tipahtaneet matkasta viimeisen parin vuoden aikana. Kavereiden kanssa voi välillä kahvitella tai käydä jossain, mutta sellaisia ystäviä, jotka oikeasti tätä elämää ja sen erilaisia tapahtumia enää jakaisivat ei ole. Ei minulla ole ketään, joka pyytäisi mukaan matkalle tai joka lähtisi minun kanssa matkalle jos kysyn. Tai ketään, joka viettäisi juhannusta tai pikkujouluja kanssani. Kukaan ei enää lähde edes ravintolaan, vaikka pyytäisi. Kyse ei ole rahan puuttumisestakaan, koska sinne ravintolaan menevät kyllä säännöllisesti sitten muiden kanssa. Yksi syy varmasti on, että asun kauempana muista ja toinen koska muut ovat perheellisiä ja itse olen 40-vuotias sinkku. Ei tällaiselle löydy enää paikkaa mistään. Vapaaehtoisesti en ole sinkku, mutta en halua olla suhteessakaan jos sopivaa kumpppania ei vain löydy.

En enää jaksa pitää yhteyttäkään, kun esimerkiksi puhelulle ei löydy aikaa. En jaksa kirjoittaa joka viikko pitkiä viestejä, kun niitä täytyisi kirjoittaa monelle ihmiselle. Olen ehdottanut, että soitellaan, jolloin vastaus on lähes aina, että katsotaan kun on aikaa. Sitä aikaa ei ole tullut, edelleen odotan. Kavereille voi lähettää viestin, että kahvitellaanko ensi viikolla ja se yleensä onnistuu. Sitäkään en kyllä usein enää jaksa, kun ihmiset tuppaavat keskeytyksettä puhumaan itsestään tunnin putkeen. Mitään muuta ei väliin pysty edes kommentoimaan kuin jaa, aha, niinkö ja oikeasti.

Päivämäärä:   23.8.26 13:39:47

On. Näemme harvemmin kuin lapsena koska kaikilla meillä on omat elämät. Kirjoittelemme kyllä kuulumisia. Tämä itselle ok, en ole kovin ihmisläheinen tyyppi.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   23.8.26 17:29:53

Ei yhtään, ei oo vuosiin enää ollu, en edes halua. Opin että ystävyys on sitä että toinen puhuu ja minä kuuntelen, korkeintaan kommentoin jotain siihen toisen juttuun. Mun asioista ei puhuttu ikinä joten antaa olla. Menkööt vaikka terapeutille.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   23.8.26 18:36:59

On kavereita, mutta en jaksa nykyään enää nähdä ketään, koska työ on sosiaalisesti niin kuormittavaa etten jaksa olla sosiaalinen enää vapaa-ajalla. Viestitellään silloin tällöin ja nähdään ehkä kerran pari vuodessa.

Lähettäjä: nanda 
Päivämäärä:   23.8.26 20:16:44

Kolme hyvää ystävää. Ei kavereita. En ole kovin sosiaalinen enkä jaksa pintapuolisia juttuja.. työn puolesta olen niin paljon tekemisissä ihmisten kanssa, että vapaa-ajan haluan viettää lähinnä yksin. Eläimiä on ja harrastukset luonnossa, en kaipaa siihen ihmisiä.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   23.8.26 20:28:51

On, sekä ystäviä että kavereita. Minulla on myös ystävä, joka on ollut elämässäni mukana yli 30 vuotta <3 Olen varsin tyytyväinen tilanteeseen, vaikka onkin sellaisia ihmisiä joita olen jäänyt ikävöimään, kun elämä vienyt erilleen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.8.26 22:04:30

Periaatteessa on sekä että, mutta arjessa kaverit ja ystävät näkyy lähinnä some-tykkäyksinä siinä missä puolitututkin, osa ei kommunikoi senkään vertaa. Lähimpien kanssa viestitellään silloin tällöin ja nähdään vuosittain, mutta sellainen välitön ja täysin avoin jutustelu ja vitsailu on muuttunut varautuneemmaksi ja pintapuolisemmaksi keskuteluksi.

Jollain tasolla kaipaisin kavereita ja sosiaalisuutta päivittäiseen arkeen, mutta ei minulla ole enää itsellänikään aikaa sosiaalisille suhteille. Ehkä eniten kaipaan aikaa, kun arki ei ollut niin kuormittavaa, vaan sosiaalisuudelle oli tilaa.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   24.8.26 16:53:16

Mulla on paljon kavereita ja moni varmaan kutsuisi heitä jopa ystäviksi. Itse koen että yhtään ihmistä ei ole, jota itse kutsuisin ystäväksi. Mulla on ehkä jotenkin tiukka mielipide, millainen olisi ystävä. Ja en oikeastaan ehkä sellaista ystävää oikeasti edes haluaisi :D Esimerkiksi siis kaverini paras ystävä on henkilö, jonka kanssa viettävät aikaa lähes päivittäin. Matkailevat yhdessä, ovat ristiin lastensa kummitätejä ja tekevät about kaiken aina yhdessä. Lähes 24/7. Ei mulla sellaista ystävää ole, enkä oikeastaan edes halua.

Mulla on kuitenkin paljon kavereita. Lähipiiriin kuuluu ehkä 20. Sitten vähän kauempaan piiriin ehkä 40 lisää ja sitten satoja hyvänpäiväntuttuja, jotka kuitenki voisin halutessani pyytää vaikka kahville about koska vaan.

Lapsena ja nuorena minulla ei ollut kuin pari kaveria. Olin pahasti koulukiusattu (jopa ihan fyysistä väkivaltaa) ja kukaan ei halunnut olla mun kaveri, etteivät tulisi itse kiusatuksi. Sama jatkui koko ala-asteen, yläasteen ja vielä ammattikoulussakin (vaikka vaihdoin jopa paikkakuntaa). Kiusaaminen loppui vasta kun menin ammattikorkeaan ja vaihdoin alaa hyvin erilaiselle alalle. Menin mukaan yhdistystoimintaan ja aloin samaan kiitosta ja kannustusta sekä koulusta että yhdistystoiminnan kautta.

Vuosien saatossa olen toiminut monessa yhdistyksessä ja vapaaehtoishommassa ja niissä olenkin tutustunut mun lähimpiin kavereihin. Ja sitten hiljalleen kaverien kautta tutustuin lisää uusiin ihmisiin.

Oikeastaan tykkäänkin siitä, ettei kukaan ole liian läheinen, vaan eri ihmisten kanssa tehdään eri asioita ja puhutaan erilaisista asioista. Ja mikä parasta: kaikki kaverit tulevat toistensa kanssa myös toimeen ja ovat todella hyväkäytöksisiä ja jos porukkaan tulee uusi ihminen, hänet varmasti otetaan avosylin mukaan juttuihin.

Olen erittäin tyytyväinen tilanteeseen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.8.26 02:47:50

Ei ole..jos joku ottaa yhteyttä niin on apua vailla johonkin. Lasten ja lastenlasten kanssa olen yhteyksissä muuten elän erakkona koran ja kahden kissan kanssa. Töissä saan ihan tarpeekseni ihmisistä hoitoalalla enkä ole työkavereihin yhteyksissä vapaa-ajalla. Ikää 60v ja sinkkuna ollut 20 vuotta.

Lähettäjä: waadawaada 
Päivämäärä:   25.8.26 11:59:29

Riittävästi, enempää en ehtisi sosialiseeraamaan. Enkä jaksaisikaan, introverttina tarviin paljon palautumisaikaa kaveripippaloista. Olen aikuinen, ja näin on ollut tilanne teiniajoista saakka, ja näin tulee olemaan jatkossakin. Olen yleensä ystävyyssuhteissase, joka määrittää mitä tehdään, milloin ja missä.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   25.8.26 17:24:00

Aikoinaan oli paljonkin kavereita ja ystäviä ja laaja sosiaalinen piiri. Teimme paljon yhdessä ja apua sai aina kun tarvitsi puolin ja toisin.

Mutta nykyään ei ole varmaan yhtään kaveria tai ystävää. Kukaan ei ota yhteyttä, kukaan ei vastaa kun minä kyselen, kukaan ei halua nähdä. Ainoastaan silloin otetaan yhteyttä kun ovat jotain vailla ja olettavat, että teitenkin minä autan ihan ilmaiseksi. Ja kun en voikaan auttaa (olen esim. toisella paikkakunnalla), saan vain haukkuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.