Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten nukut ja kuinka paljon?

Lähettäjä: Ikäsi? 
Päivämäärä:   22.8.26 23:26:44

Galluppia. Kuinka moni painaa esim. viiden tunnin unilla/vrk? Johtuuko siitä, ettet osaa nukkua enemmän vai ettei vaan kerkee? Miten jakselet? Ikäsi?

Aloitan: nukun noin 4-5 tuntia hyvänä yönä, sama jatkunut parikymmentä vuotta. En ole koskaan päivisin väsynyt, en nuku päikkäreitä. Mut saattaa olla, että alkaa henkiseen kuormituskykyyn vaikuttaa, tai sit nää on vaihdevuodet. Ikää 51.

Re: Miten nukut ja kuinka paljon?

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   22.8.26 23:46:27

Mä oon aina tarvinut paljon unta. Vielä reilu 30 vuotiaana ennen lapsia, nukuin helposti 12 jos vain pystyi.
Nyt nukun noin 7h yössä, mikä on minulle ihan liian vähän. Tuntuu että aina väsyttää.
Toinen lapsista nukahtaa klo 22 aikoihin, hetki omia juttuja ja monesti nukahdan vasta puolenyön aikoihin. Ja ennen klo 7 ylös

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.26 00:33:31

Arkisin nukun ehkä 6-7 tuntia mikä on ihan liian vähän. Viikonloppuna sitten enemmän, 9-10 tuntia. Nukun koko yön heräilemättä ja nukahdankin yleensä hyvin. Syksyn tavoite olisi olla aikaisemmin nukkumassa, mielellään jo klo 22 olis hyvä olla sängyssä.

Lähettäjä: Jk 
Päivämäärä:   23.8.26 01:03:00

Arkisin nukun 5-6 tuntia eli ihan liian vähän ja sen kyllä tuntee kropassa.
Itselle luontainen rytmi olisi mennä nukkumaan yhdeltä ja herätä 9 aikaan, viikonloppuisin tämä onnistuu.

Eskarista asti ollut ongelmia nukahtaa, nykyään reseptillä vahvat melatoniinit mutta nekin toimii kunnolla ehkä kahtena iltana viikossa. Ikää 29v.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.8.26 02:01:43

Teen 3-vuorotyötä. Ennen aamuvuoroa nukun 2-5h, ennen iltavuoroa n.8h. Yövuoroa ennen nukun 8-10h yöunet mutta en saa päivällä nukuttua ja öiden välissä unet jää 3-4 tuntiin.
Vapailla nukun 11-14h.

Lähettäjä: Tii 
Päivämäärä:   23.8.26 02:01:58

Jos nukun yhdenkin yön 4-5 tuntia, lahoan seuraavana päivänä. Mulla menee unenpuutteesta terveys. Jos saan kolmekin päivää vain 7h unta, mun autoimmuunisairaudet jotka on remissiossa, ilmestyy kaikin voimin taas päälle.

Nukun tasan 9h joka yö, kehoni herättää minut siitä ihan kellontarkasti. Parikymppiseksi nukuin 12h joka yö niin ikä on vähentänyt unentarvetta. Kun menen nukkumaan ja suljen silmät, nukahdan samantien ja nukun heräämättä aamuun.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   23.8.26 02:31:06

Täälä oli aiheesta hiljattain topic.

Pärjään neljän tunnin unilla viikon, mutta sitten on pakko saada pidemmät unet. Normaalisti nukun työpäivinä 5.5-6.5 h, joskus seitsemänkin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.8.26 02:37:10

Olen kyllä kateellinen teille, joille joku 5h riittää. Itse nukun 9-10h, enkä välttämättä silti ole pirteä. Työttömyydessä ainoa hyvä puoli on, että saa kerrankin nukkua.

Lähettäjä: liian vähän? 
Päivämäärä:   23.8.26 04:49:30

Nukun 6 - 7 tuntia. Pärjään sillä, joskun nukun päiväunet.

Lähettäjä: Seattlesta 
Päivämäärä:   23.8.26 08:13:16

Jos nukun hyvin ja "koko yön" niin 7 h. Useimpina öinä jää 4-6 tuntiin. Illalla nukahdan helposti ja ajoissa, mutta ***** tätä aamuyön unettomuutta! Ikää on vasta 40+ mutta unet olleet kortilla jo monta vuotta. Kohta aloitan hormonikorvaushoidon. Toivottavasti se auttaa. Pää lahoaa näillä unilla, mikään ei jää muistiin.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   23.8.26 10:23:08

Tarvitsen vähintään 7h unta, jotta tunnen oloni normaaliksi. Nytkin perjantain ja lauantain välisenä yönä sain nukuttua vain kolmisen tuntia ja koko eilinen päivä meni siihen että nukuin tunnin päiväunia kunnes sain kuusi tuntia unta täyteen.

Herään automaattisesti viimeistään kahdeksalta aamulla joten se on otettava huomioon kun illalla menee nukkumaan.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.8.26 10:32:10

47, juurikin se 5-6h mikä on ihan liian vähän. Aina ollut univaikeuksia, mutta nyt alkavat vaihdevuodet vaan pahentaa tilannetta entisestään

Päivämäärä:   23.8.26 10:38:59

7 h on jo hyvä, siihen pyrin arkena. Vkl menee 8-9 h

Päivämäärä:   23.8.26 11:17:51

Ei ole mitään sääntöä. 0-16h nukun. Nukkuisin enemmän varmaan jos ehtisin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.8.26 13:40:49

8-10h joka yö. 59v. Kuntoutustuella vaikean masennuksen vuoksi.

Lähettäjä: Black Widow 
Päivämäärä:   23.8.26 16:35:44

Nukun 4-6 tuntia yössä. Haluaisin nukkua enemmän, mutta herään aina aamuyöstä. Nukkumaan alan noin klo 23.00. On myös sellaisia öitä, etten nuku ollenkaan, uni ei vaan tule ja sitten onkin jo aamuyö. Pakko jaksaa työ ja koti, vaikkei aina jaksaisi. Melatoniinit sun muut käytössä, ei juuri apua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.