Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tummuvat linssit silmälaseissa

Lähettäjä: Bea 
Päivämäärä:   22.8.26 20:37:51

Onko silmälasit tummuvilla linsseillä hyvät? Nykyään ilmeisesti väri niissä vaihtuu nopeammin eikä tarvitse sisätiloissa kauaa odotella kirkkaaksi vaihtumista. Kertokaas kokemuksia?

Synsamilta katselin Transitions Gen S-linssejä. Onko näistä jollain kokemusta?

Re: Tummuvat linssit silmälaseissa

Lähettäjä: nacho 
Päivämäärä:   22.8.26 20:53:21

Ostin tänä kesänä tuollaiset Transitions-linssit. On kyllä ollut rahanarvoinen hankinta, olen nauttinut siitä että ei tarvitse vaihdella silmälasien ja aurinkolasien välillä koko ajan. Lasit reagoivat todella nopeasti, enkä itse huomaa eroa sisätiloista ulos siirtyessä tai toisin päin, silmille lasit tuntuvat samanlaisilta koko ajan.

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   22.8.26 23:52:13

Mulla oli sellaiset joskus 20 vuotta sitten. Ehkä ne on jo kehittyneet paremmiksi, mutta silloin harmitti kun sisälle tullessa kesti melko kauan se tummumisen häviäminen, ja työssäni en oikein voinut odotella sitä aikaa.

Lähettäjä: Yhteiseltä alueelt 
Päivämäärä:   22.8.26 23:53:29

Isällä on semmoset. On tosi rumat

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.8.26 09:55:09

Tosiaan nykyään reagoivat nopeasti, ei sisätiloihin siirtyessä ehdi kuin kengät napata pois ja kädet pestä niin tummuus on jo poistunut. Ainut miinus itselle on lasien tummuminen joskus pilvisenäkin päivänä kun aurinkolaseille ei olisi tarvetta.

Ulkonäköön vaikuttaa varmasti kehysvalinta, muutenhan nämä on kirkkaina kuin tavalliset lasit ja tummina kuin normaalit aurinkolasit.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.8.26 12:10:53

Mulla on paljon miinusta = paksut linssit = tummuu ihan liikaa. Ohuemmilla varmaan toimii hyvin. Saako tummumisasteen valita? Jos jostain löytyy niin vinkkaa tänne!

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.8.26 15:56:07

Muuten tosi näppärät, mutta käytännössä todella usein sellaisessa hailakan sävyisessä tilassa tumman ja kirkkaan välillä, mikä näyttää vähän hassulta. Itsehän sitä ei huomaa, mutta peilistä/valokuvista sitten katsoo että mitä hittoa, miltä minä näytän...Ja jos altistuu kirkkaalle valolle osittain, esim. Ikkuna sivussa, niin linssiin voi tulla tumma läikkä siihen mihin aurinko osuu, lasien ollessa muuten kirkkaat :D

Lähettäjä: Yks 
Päivämäärä:   23.8.26 16:11:19

Edelliset lasit olivat sellaiset enkä tykännyt. Suurin ongelma oli, että autossa eivät tummuneet, joten autolla ajaessa piti kuitenkin olla aurinkolasit eli eivät poistaneet kaksien lasien tarvetta. Nyt kun vaihdoin laseja, niin otin normimonitehot ja aurinkolasit erikseen. Mulle sopivampi ratkaisu.

Kaipaan aiempia laseja oikeastaan vaan, kun menen kauppaan aurinkolasit päässä. Silloinkin suurempi ongelma on, etten raaskinut laittaa aurinkolaseihin monitehoja, niin lukeminen on haastavampaa.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   23.8.26 17:17:54

Neljännet tummuvat lasit jo, eli mulla olleet hyvät ja olen tykännyt. Heiniöltä ovat kaikki olleet.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.8.26 17:34:04

Mulla ollut jo kuudet tummuvat ja otan jatkossakin. Kyllä mulla tummuu autossakin. Ehdottomasti hyvät juurikin siksi, että ne aurinkolasit eivät tietenkään silloin ole mukana kun niitä tarvitsisi ja sitten ne jää päähän esim. kauppaan ja et näe mitään.
Minusta se hinta on pieni, jos käyttää laseja kokoajan/päivittäin.
Tummuvat suojaa esim. kevät talvella kun hanki hohkaa auringonvaloa ja silmät alkavat vuotamaan esim. juurikin kun ajat autolla.
Suosittelen kannattaa kokeilla.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   23.8.26 17:46:10

Never again! Hitaasti vaalenee. Huonot tallilla kun tulee valoisasta ulkoilmasta vähänkään hämärämpään talliin. Pakkasella vielä hitaammin vaalenee.

Aitolla ajaessa auringossa tummuvat liian vähän (otin autoiluun tarkoitetun version) ja muullon taas ei kirkastu tosiaan tarpeeksi nopeasti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.