Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Epäonnistuneet keitokset

Lähettäjä: R. K 
Päivämäärä:   22.8.26 17:56:56

Mitä kaikkia epäonnistuneita kokkailuja sennuille on tapahtunut? Mä keitin lihakeiton tän vuoden perunoista, ei tullut keittoa tuli muhennosta.

Re: Epäonnistuneet keitokset

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   22.8.26 18:09:53

Itse laitoin kerran savustuslaatikkoon lepän oksien lisukkeeksi muutaman ohuen veistetyn viilun tervaskannosta. Tuoksui tosi hyvältä, mutta ihan syömäkelvottomiksi meni muikut..

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   22.8.26 18:46:32

Jotain meni pieleen kun tein marjapirakkaa (herukoista). Ohjeessa oli laittaa perunajauhoa täytteeseen kananmunan tilalle, mitä en ollut ennen tehnyt. Olin aina käyttänyt kananmunaa, ja nyt ensimmästä kertaa perunajauhoa.

Laiton piirakan uuniin alatasolle, hieman pienempään lämpötilaan kuin mitä ohje käski ja pidensin paistoaikaa. Omalla uunillani on pakko, muuten piirakka kärähtää ja keskusta jää veteläksi.

Tähän asti piirakat ovat tällä tavalla onnistuneet oivallisesti, mutta nyt jäi piirakka veteläksi keskeltä. Se oli enemmänkin kiisseliä kuin piirakkaa, vaan hyvältä se silti maistui!

Jatkossa taas piirakat kananmunalla!

Lähettäjä: Kpl 
Päivämäärä:   22.8.26 19:16:28

Tykkään sellaisesta kastikkeesta, että tonnikalan tai paistetun jauhelihan päälle kaadetaan tomaattimurskaa ja -pyrettä, joten aattelin että kai sen voi (marinoidusta) kanastakin tehdä. No ei voi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.8.26 19:40:23

Olen kertonut tämän ennenkin mutta käytin täytekakun kreemiin voita. Paha vaan että voi oli onnistunut jääkaapissa imaisemaan savukalasta kaikki sen aromit ja koko kakku maistui aivan savukalalta.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.8.26 19:42:22

Sitkeä häränkullipata.

Lähettäjä: R. K 
Päivämäärä:   22.8.26 22:13:12

Kiitti Ällö, oliko sun ihan pakko. :/

Muuten tosi kiva lukea että muutkin mokaa. Mä laitoin kerran pannukakkutaikinan uuniin, harmi vaan kun olin unohtanut laittaa jauhot taikinaan.

Päivämäärä:   22.8.26 22:59:11

R. K, sait siis uunimunakkaan.

Tulipas vielä mieleen yksi keitiömunaus... Kirjaimellisesti.

Keitin kananmunia ja lähdin tekemään "yhden pikkujutun" kiehumista odotellessa. No kuinka ollakaan, unohdin koko kattilan ja muistin se vasta siinä vaiheessa kun siitä oli loppunut vesi ja aloin haistaa että nyt on jotain menossa/mennyt myttyyn. Kananmuniin oli ehtinyt mustua vain pieni läntti, mutta se palaneen maku oli levinnyt muniin kokonaisuudessaan.

Jäivät syömättä.

Lähettäjä: no niin 
Päivämäärä:   23.8.26 03:23:55

Ruskea kastike perunajauhoista.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   23.8.26 04:39:08

R.K. , käytän vain vahvistettua nimimerkkiä. Ylisviivalla on taas tylsää näemmä.

Lähettäjä: R.K 
Päivämäärä:   23.8.26 09:34:39

Ahaa toi ylempi oli siis feikki ällö. Ok.

Kerran meillä kävi niin että keitin perunat ja mies aateli kaataa siitä keitinveden pois. Mutta ei kääntänyt levyä pois päältä, joten hetken päästä kauhea palaneen käry ja kattila palanut pohjaan. Mitä useampi kokki...

Lähettäjä: R.K 
Päivämäärä:   23.8.26 09:36:05

mies aateli -> mies aatteli :D

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   23.8.26 14:53:08

Sain vanhemmiltani heidän kasvattamiaan kurkkuja ja kesäkurpitsoja. Heitin vuokaan paistettua jauhelihaa, sipulia, tuorejuustoa ja viipaloitua kurkkua.

En siis mitenkään vieläkään käsitä miten en tajunnut että viipaloin kurkkua enkä kesäkurpitsaa. Ruoka näytti ihan hyvältä kun tuli uunista, mutta maku on lämpinämä aika karmiva. Kurkku ei sovi lämpimiin ruokiin :'D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.8.26 14:55:12

Banoffeen kaltainen piirakka mutta karpaloista ja vegaanisena. Tosi hyvää oli, mutta se koostumus :D se piti kauhoa kulhoon ja syödä sieltä kuin joku eton mess .

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   23.8.26 15:13:07

Olen sienihullu, mutta olen onnistunut tekemään niin vahvaa sienimakaronilaatikkoa, etten edes minä tykännyt siitä ;D Siinä oli aivan liikaa rouhittua kuivattua herkkutattia ja maku oli kertakaikkiaan liian vahva. Kun sitä on kohtuudella, on tosi hyvä ruoka! Ja sopii moni sienilaji tähän. Itse en tosin tuoreista tateista tekisi koostumuksen vuoksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.26 16:21:38

tälle viikonlopulle nahallinen possunkylki paikallis teurastamolta.
lainatakseni "tee nahkaan ´ristiviillot, varo leikkaamasta lihaan asti...."
no ei löytynyt yhtään veitseä joka tuohon betoniin olisi mitenkään uponnut. en saanut edes naarmutettua.
no uuniin silti ja kyllä se kantena kai kävi. mehevä mutta ihan inho ravainen liha alla 4h jälkeen.
en kokeile toiste ilman rälläkkää.

Päivämäärä:   23.8.26 17:59:11

Veeras, kiitos vinkistä! Mietinkin juuri mihin käyttäisin (tuoreet) kantarellit ja vaaleaorakkaat, mutta sienimakaronilaatikko onkin mainio ratkaisu! Ratkesi samalla sekin mitä söisin tänään.

Päivämäärä:   23.8.26 18:04:03

Ostin luullista porsaan kylkeä, tein siihen rakkaudella marinadin, kypsensin uunissa ja lopputulos oli aivan mauton, ällöttävä, harmaa klöntti.
Hain pitsan ja söin sen.

Päivämäärä:   23.8.26 18:24:00

Tein chili con carnea hyväksi toteamallani reseptillä, mutta käytin sika-nauta jauhelihaa. Meinas itku tulla syödessä, ei sopinut maku ollenkaan minun suuhuni. Mutta sinnillä söin, kun kerrankin tuli kokattua.

Ostin joskus koleiluun linssikeittoa tölkissä. En tiedä lisäsinkö liikaa vettä vai mitä tapahtui, mutta se oli niin laimeaa maultaan, että pelastamiseen olisi tarvinnut purkin chiliä. Kaapissa saattaa olla vielä yksi purkki, saa nähdä kokeilenko uudelleen vai pistänkö purkin kiertoon...

Lähettäjä: Kerttu 
Päivämäärä:   23.8.26 18:26:58

Olin suurtaloskeittiössä töissä ja asiakkaita n. 700. Tein kanakeittoa ja kanaliemijauheen sijasta laitoin kalaliemijauhetta, onneksi huomasin ja kerittiin varoittaa ja tehdä uusi ruoka niille ketkä oli allergisia kalalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.