Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kärsin yksinäisyydestä ja haluan parisuhteen

Lähettäjä: yksin 
Päivämäärä:   22.8.26 12:25:27

Nyt on taas vaikea ja tuskainen olo, joten uudet näkökulmat, ratkaisut tai vertaistuki kelpaisi.

Olen keski-ikäinen nainen. Minulla on ollut elämässäni yksi pidempi (10v) parisuhde lasteni isän kanssa, muun elämäni olen ollut sinkku. Sen verran olen saanut selville itsestäni, että minulla on mahdollisesti turvaton kiintymyssuhde (lapsuudenkoti normaali, mutta emotionaalisesti etäinen + koulukiusaamista) ja hylkäämisenpelko.

Jos minulla on parisuhde, koen elämäni elämisen arvoiseksi, arvostan itseäni, olen onnellinen ja pystyn luottamaan tulevaisuuteen. Kun olen sinkku, tunnen itseni masentuneeksi, itkuiseksi, mitättömäksi ja enkä näe valoisaa tulevaisuutta. Tällä hetkellä olen menettänyt toivoni parisuhteesta kokonaan ja haluaisin vain kuolla, koska en koe sinkkuelämääni enkä itseäni elämisen arvoisena.

Onko muita, joilla samoja tuntemuksia? Tai vinkkejä, mitä voisin tehdä? Miksi olen masentunut, kun olen sinkku, eli yksin. Miksi miehen tapailu tai jopa seurustelusuhde saa koko maailmani tuntumaan elämisen arvoiselta, miksi en löydä elämäniloa yksin?

Re: Kärsin yksinäisyydestä ja haluan parisuhteen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.8.26 12:28:17

Naisen yksinäisyys:
>eksä
>lapsia
>työkavereita
>ystäviä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.8.26 12:39:07

Vinkkini sinulle: opettele olemaan itsesi kanssa. Älä etsi suhdetta ennen kuin oleminen oman itsen seurassa helpottuu. Tee paljon mukavia asioita yksin, lähde esim reissuun.

Päivämäärä:   22.8.26 13:08:22

"opettele olemaan itsesi kanssa"

Olen lapsesta asti ollut yksin ja itseni seurassa. Se yksi 10v parisuhde oli, mutta muuten olen aina ollut yksin. Työkavereita on, vapaa-ajalla mm. lasten kummit, mutta kaipaan parisuhdetta, koska mikään muu ihmissuhde ei ole koskaan voinut korvata parisuhdetta. Tuntuu vaikealta opetella olemaan itsensä kanssa, koska olen aina ollut yksin, enkä vielä tähänkään päivään mennessä oppinut siitä pitämään. :|

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.8.26 13:22:18

Ei ole väärin haluta parisuhde eikä ole väärin olla yksinäinen ilman parisuhdetta, mutta se on kyllä vääriostynyttä ajattelua, että et arvosta itseäsi jos sinulla ei ole kumppania.

Päivämäärä:   22.8.26 13:29:32

"mutta se on kyllä vääriostynyttä ajattelua, että et arvosta itseäsi jos sinulla ei ole kumppania."

Joo tämän hahmotan itsekin, mutten osaa muuttaa ajatteluani tai kokemusta itsestäni ja elämästäni ilman kumppania. :( Olisiko juuri tuo se minun ongelman ydin? Tai ainakin seuraus jostain syystä, jota en vielä hahmota tai ymmärrä.

Lähettäjä: Emma 
Päivämäärä:   22.8.26 13:29:54

Tiedätkö miten surkeissa avioliitoissa monet elävät? Ja kuinka surkeaa miesmateriaalia deittipalvelut on täynnä. Sinkkuna elämäsi on täynnä mahdollisuuksia ilman tossun alla elämistä.

Päivämäärä:   22.8.26 13:30:47

Tähän suosittelisin kyllä keskusteluavuksi ammattilaista, ehkä parisuhteisiin erikoistunut voisi olla hyväksi yksinkin käydessä, kun on kokemusta tällaisista dynamiikoista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.8.26 13:40:13

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 22.8.26 12:28:17

Naisen yksinäisyys:
>eksä
>lapsia
>työkavereita
>ystäviä"

Tässä on oikeasti ajatusta

Miehen yksinäisyys
ei ketään
kommunikointi viikkotasolla kaupan kassa "hei ja kiitos"

Päivämäärä:   22.8.26 13:42:29

"Tiedätkö miten surkeissa avioliitoissa monet elävät? Ja kuinka surkeaa miesmateriaalia deittipalvelut on täynnä. "

Voi kyllä! :( Olen ollut Tinderissä nyt 8 vuotta (saldona kolmet treffit ja yksi puolen vuoden suhdeyritys) ja parisuhteeni oli kontrolloivaan, voimakastahtoiseen mieheen, jonka kanssa elämäni oli välillä hyvin kuormittavaa. Silti kaipaan parisuhdetta, enkä ole onnellinen sinkkuna. Voisinpa vain kuolla pois, koska en jaksa elää loppuelämääni yksin.

Päivämäärä:   22.8.26 13:42:37

Eli nainen ei voi olla yksinäinen jos on joskus seurustellut. Kyllä kyllä.

Päivämäärä:   22.8.26 13:43:34

Moni mies ei ole ikinä seurustellut.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   22.8.26 13:46:14

Olen aika samanlainen ja luultavasti olen läheisriippuvainen. Kun minulla on elämässäni mies, siitä tulee minulle sekä hyvässä että pahassa pakkomielle. Olen kyllä sairastanut psykoosin ja minulla on ollut jonkin verran masennusta myös parisuhteessa ollessani, joten aivoni eivät toimi ihan normaalisti muutenkaan.

Kun olen sinkku, on minulla pakko olla jotain pientä säpinää koko ajan, tai muuten elämä ei tunnu elämisen arvoiselta. Säpinä voi olla ihan vaikka vain viestittelyä deittisovelluksessa. Kun minulla sitten on mies, tunnen suurta ylpeyttä vaikka siitä että käydään kaupassa yhdessä ja ylipäänsä se ajatus että olen parisuhteessa tekee minut onnelliseksi vaikka itse suhteessa olisikin ongelmia. Joku ylempänä sanoikin, että ihmisillä on paljon huonoja suhteita ja markkinoilla on paljon huonolaatuisia miehiä. Sekään ei auta. Yksin oleminen on silti olevinaan huonompi vaihtoehto kuin suhteessa oleminen. Tunnen olevani epäonnistunut jos olen yksin.

Päivämäärä:   22.8.26 13:54:07

s: kuulostaa hyvin tutulta!

Ja tunnistan kyllä, että nämä ovat haitallisia uskomuksia ja tuntemuksia oman pääni sisällä. En vain millään pääse niistä eroon, ovat osittain seuranneet minua jo lapsuudesta asti.

Lähettäjä: BB 
Päivämäärä:   22.8.26 14:21:10

"Jos minulla on parisuhde, koen elämäni elämisen arvoiseksi, arvostan itseäni, olen onnellinen ja pystyn luottamaan tulevaisuuteen. Kun olen sinkku, tunnen itseni masentuneeksi, itkuiseksi, mitättömäksi ja enkä näe valoisaa tulevaisuutta. Tällä hetkellä olen menettänyt toivoni parisuhteesta kokonaan ja haluaisin vain kuolla, koska en koe sinkkuelämääni enkä itseäni elämisen arvoisena."

Voi hyvänen aika, et siis pidä itseäsi yhtään arvossa etkä ole mielestäsi mitään ilman jotain toista ihmistä. Käy ihmeessä terapeutilla käsittelemässä tuota ajattelun vinoumaa. Tuota menoa päädyt jonkun kontrolloivan ja mahdollisesti väkivaltaisenkin miehen kynnysmatoksi ja heittopussiksi, jollainen ehkä ehditkin jo olla ne 10 vuotta. Ei vaan voi erota vaikka viikoittain tulee turpaan, kun on onnellinen vain parisuhteessa. Pahimmillaan nämä pääsevät hengestään sen miehen käsittelyssä.

Opettele tosiaan tulemaan toimeen itsesi kanssa, viime kädessä se on ainoa ihmissuhde joka meillä jokaisella varmasti on aina ja loppuun asti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.8.26 14:26:03

Ap, terapiaan työstämään itsensä kanssa olemista, ja itsensä arvostamista.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   22.8.26 14:27:21

Todella monella on oikeasti samanlainen tilanne kuin aloittajalla mutta ei sitä tunnista edes ! Moni huonossa suhteessa roikkuminenkin perustuu juuri tuohon. Et ole siis varmasti asian kanssa yksin !

Päivämäärä:   22.8.26 14:30:51

Opettele tosiaan tulemaan toimeen itsesi kanssa, viime kädessä se on ainoa ihmissuhde joka meillä jokaisella varmasti on aina ja loppuun asti.

Tämä on hyvä neuvo.

Eilen juuri juttelin miehen kanssa suhteestamme kun tässä nyt mietitään jatketaanko vai ei ja hän sanoi minua itserakkaaksi. Sanoin siihen, että eikö kaikkien pitäisi olla tietyllä tavalla itserakkaita koska itsensä kanssahan ihminen on koko elämänsä. Terve itserakkaus varmaan auttaisi myös valitsemaan parempia kumppaneita.

Päivämäärä:   22.8.26 15:08:06

Älä hanki parisuhdetta yksinäisyyteen. Ystävä auttaa siihen vaivaan. Tai lemmikki.

Päivämäärä:   22.8.26 15:10:31

>lemmikki

Hullu kissamummo -aloituspakkaus.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.8.26 15:10:40

Terapia on ainoa oikea osoite läheisriippuvaiselle. Lukekaapa vaikka Elizabeth Gilbertin uusin teos

Päivämäärä:   22.8.26 15:11:01

Minulla on jo lemmikkejä ja hevosiakin. :) Ystävät eivät ole vielä tähän ikään mennessä auttaneet… Joku vika minussa on oltava, mutten keksi mikä. :/

Päivämäärä:   22.8.26 15:11:55

>minulla on jo lemmikkejä ja hevosiakin

Naisten yksinäisyys.

Päivämäärä:   22.8.26 15:14:25

Minullakin on kissa ja ystäviä. Kissasta on paljon iloa mutta ystävät eivät jostain syystä tuo elämään läheskään samaa merkityksellisyyden tunnetta kuin mies.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.8.26 16:06:39

Ja kuinka surkeaa miesmateriaalia deittipalvelut on täynnä

Olen ollut onnellisesti naimisissa yli 20 vuotta ja kävin kerran huvikseni katsomassa millaisia ikäisiäni miehiä on deitti sivustoilla ja voi jösses millaista materiaalia enkä ihmettele etteivät ketään saakaan eli seksiin viittavia nimimerkkejä, paidattomia kuvia, kuvia alushousujen etumuksesta jne.

Päivämäärä:   22.8.26 16:46:38

Googlettelin tuota läheisyysriippuvuutta ja sehän minulla taitaa ollakin… Siihen liittyy/sen oire on myös nuo minulla esiintyvät hylkäämisenpelko ja turvaton kiintymyssuhde. Onpa kamala riippuvuus ja repii kyllä sielua vuosi vuodelta. Voi kun pääsisin tästä olosta joskus eroon.

Päivämäärä:   22.8.26 16:52:57

Terapeutti voi auttaa muutoksessa.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   22.8.26 22:23:56

Otapa IG seurantaan Eevi Vuoristo. Voisi olla sulle apuja. Tai ainakin jotain juttuja mietittäväksi.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   22.8.26 22:36:22

Ehdottomasti ammattilaisen kanssa juttelemaan!!
Hyvää parisuhdetta ei ihan tosta vaan löydä, ja itsesi kanssa elät joka tapauksessa loppuun asti.
Voit ottaa yhteyttä ihan oman kunnan terveyskeskukseen, kun kuitenkin masennusoireita ja itsetuhoisia ajatuksia on. Sitä kautta voit päästä juttelemaan ammattilaisen kanssa asioista. Toki, jos rahaa on (tai hyvä työterveys), niin voi valita terapeutin tarpeen mukaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.