Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä enemmän syön, sen nälkäisemmäksi tulen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.8.26 09:29:59

Mistä johtuu? Töissäkin jos syön normi lounasbuffan, salaattia, kasviksia ja mitä sitten pääruokana onkaan. Saan jo vatsani sinällään täyteen, mutta iskee kamala makeanhimo. Skippaan kuitenkin usein jälkkärin, koska sekään ei tyydytä sitä. Mistä tämä johtuu? Usein on täysi/paksu olo ja silti "nälkä" tai makean tarve.

Olen 170cm/64kg, nelissä kymmenissä enkä ole koskaan kärsinyt ylipainosta, mutta nyt huomaan että liikuntaa on lisättävä ja/tai tähän syömiseen kiinnitettävä huomiota, kun vatsanseudulle ja reisiin on alkanut kertyä.

Re: Mitä enemmän syön, sen nälkäisemmäksi tulen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.26 10:06:41

Juotko vettä? Pari litraa päivässä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.26 10:52:32

Minulle iskee tuollainen jos en ole syönyt tarpeeksi proteiinia.

Lähettäjä: muari 
Päivämäärä:   21.8.26 14:02:21

olisiko esivaihdevuodet päällä.. se tekee juuri tuollaisiakin oireita.
Lisää protskua ruokavalioon ja lopeta sokerin käyttö kokonaan.

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   21.8.26 14:09:14

Mä en tiedä mikä juttu tämä on, mutta itse siis jos käyn syömässä töissä raskaan lounaan, minulla on jo iltapäivällä kiljuva nälkä. Jos taas syön vaan pienet voileivät, mikä on yleensä minun työpaikkalounas (teen istumatyötä eli en kuluta mitään), pärjään niillä hyvin iltaan asti.

En tiedä tehostuuko ruuansulatus jotenkin kun sitä ruokaa tulee paljon vs. vähäisempää ruokamäärää kroppa polttaa hitaammin? En tiedä, tällaisen ilmiön olen huomannut.

Ja mä olen siis hoikka eikä painon kanssa ole ongelmaa. Kunhan olen tätä vaan pohtinut, jotenkin sitä ajattelisi, että se iso annos veisi nälän paljon pidemmäksi aikaa, mutta näin ei ainakaan omalla kohdalla näytä olevan. Aloittajana siis keventäisin ja pienentäisin lounasta vaikka kuinka olisi nälkä.

Lähettäjä: Matcha 
Päivämäärä:   21.8.26 15:24:20

Sama minulla. Mutta minulla vuosikymmenten anoreksia-ortoreksiaoireilu on sekoittanut elimistön niin tehokkaasti, että nälän tunne minulla jo lähtökohtaisesti tuntuu leikkivän ihan omia leikkejään eikä siihen ole luottamista tai sen mukaan voi syödään. Mitä enemmän syön, niin sen nälkäisempi olen. Ja jos taas syön niukasti, en koe nälkää lainkaan.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   21.8.26 15:45:33

Verensokeri syödessä kohoaa ja laskiessa tulee näläntunne. Syökää sellaista, joka ei nosta verensokeria korkealle. Onko teillä verensokeri jo valmiiksi koholla eli insuliiniresistenssi.

Lähettäjä: Taffy 
Päivämäärä:   21.8.26 15:52:42

Lähettäjä: Matcha
Päivämäärä: 21.8.26 15:24:20

Sama minulla. Mutta minulla vuosikymmenten anoreksia-ortoreksiaoireilu on sekoittanut elimistön niin tehokkaasti, että nälän tunne minulla jo lähtökohtaisesti tuntuu leikkivän ihan omia leikkejään eikä siihen ole luottamista tai sen mukaan voi syödään. Mitä enemmän syön, niin sen nälkäisempi olen. Ja jos taas syön niukasti, en koe nälkää lainkaan.

Samaistun, syömishäiriö on täysin sekoittanut nälän signaalit. Eikä ole kyse mistään insuliiniresistenssistä tai vastaavasta itselläni ainakaan. Eikä vaikuta painoonkaan, koska en syö nälän mukaan (juurikaan sen takia ettei mun nälässä ole mitään logiikkaa), lähinnä se nälkä ärsyttää vain.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.