Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saatko tehdä työsi hyvin?

Lähettäjä: ^z^ 
Päivämäärä:   21.8.26 08:06:51

Oletko ylpeä työsi laadusta vai riittääkö ok? Saatko työllesi työrauhan, kärsitkö mikromanageroinnista tai lykkiikö esimies hommiaan sinulle? Saatko tehdä työsi hyvin?

Re: Saatko tehdä työsi hyvin?

Lähettäjä: löpö 
Päivämäärä:   21.8.26 08:28:53

Olen luokanopettaja, ja en saa tehdä rauhassa. Meteli, erilaiset (tuen) palaverit, wilmaviestit, yhteissuunnittelu, avoimet luokkatilat ja mitä näitä nyt on.
Hirveesti tulee keskeytyksiä koko ajan.

Tosin vielä en ole keksinyt mitä duunia jaksaisin tehdä paremmin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.26 08:32:47

Saan. Mutta toisaalta pomo muistuttelee välillä, että 80 % on hyvä suorittamisen taso. Eli ei saa liikaa uhrata työlle ja pingottaa. Meillä onkin työ ja vapaa-aika hyvässä tasapainossa.

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   21.8.26 10:08:14

Saan. Vanhustyön yksiköissä se ei ollut enää vuosiin mahdollista mutta nyt on kun erinäisten sattumien johdosta työskentelen kehitysvammaisten aaumispalveluyksikössä.

Lähettäjä: koppo 
Päivämäärä:   21.8.26 10:16:02

Mikä nyt siten on "hyvin"? Itselläni hyvin tarkoittaa sitä, että priorisoin rajalliset resurssini ja teen yksitäiset tehtävät tarpeeksi hyvin. Ei sitä, että hinkkaan jotain yhtä tehtävää täydelliseksi sillä aikaa kun maailma palaa ympärillä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.8.26 23:11:14

En todellakaan. Asiakkaat ei edes tahdo asioita tehtävän hyvin, vaan mahdollisimman halvalla ja nopeasti. Pomot myy työtä niin vähillä tunneilla, että se halpakin on suunniteltu hätäisesti ja mitään miettimättä, kun ei vaan ole aikaa käytettävissä. Tunnit ei riitä edes keskeisimpiin asioihin, mutta jotenkin pitäisi vielä samoista olemattomista tunneista taikoa aikaa kokemattomampien neuvomiseen, it-ongelmien setvimiseen, miljoonan eri järjestelmän kanssa puljaamiseen ymv. Oheistoimintaan.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   21.8.26 23:21:19

Koulunkäynninohjaajana koen, että tiimi antaa mun tehdä työni hyvin. Mulla on melkein 90 vitosluokkalaista, olen ryhmäohjaaja. Kaikki opet tietää, etten repeä kun yhteen paikkaan kerrallaan, ja lisäksi on toki kaikki muu, mitä mun pitäisi ehtiä tehdä. Opetiimi ymmärtää ja paikkaa siinä kohtaa kun mulla on laastarointeja tai muuta pikaista huomiota vaativaa tekemistä.
He arvostaa mun työtä ja työpanosta tiimissä ja se on tärkeää minulle. Aika ei ikävä kyllä riitä noin ison lapsiryhmän kanssa ollenkaan siihen, mitä voisin tehdä oppilaiden kanssa, resurssit on minimissä. Siinä mielessä kai en saa tehdä työtäni niin hyvin kun haluaisin, minua tarvitsevia lapsia on liikaa verrattuna käytettävissä olevaan aikaan.

Lähettäjä: En aina 
Päivämäärä:   21.8.26 23:32:57

En aina saa. Käsketään käyttää vajavaisia resursseja tai jotain muuta toimintatapaa joka perustuu vanhoihin käsityksiin.

Lähettäjä: gf 
Päivämäärä:   22.8.26 09:20:40

Saan. Olen jo niin lähellä eläkeikää, että rohkenen käyttää hyväksi havaitsemiani työtapoja siitä riippumatta, millaisia ohjeita työnantajalta tulee. Turhan työn välttäminen on johtava periaate työssäni, ja siksi ohitan muutamia työnantajan protokollan mukaisia vaiheita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.8.26 09:39:44

Suurimmaksi osaksi saan. Olen virkamies ja ehkä 90 % ajasta saan tehdä asiat hyvin ja omien arvojen mukaisesti. Tuon 10 % huonompaa/arvojen vastaista työtä vielä kestää.

Aiemmassa virassa en saanut. Varsinkin isot ja potentiaalisesti merkittävät asiat oli pakko tehdä huonosti, koska johto pelkäsi tehdä päätöksiä ja ottaa vastuuta. Hankkeet oli johdon tekemien muutosten jälkeen yhä isoja niin työn kuin rahankin puolesta, mutta enää hädin tuskin merkittäviä. Pienemmät ja vähämerkityksellisemmät sai tehdä omalla tavalla eli hyvin :D Lähdin heti kun minulle tarjottiin nykyistä tehtävää, kun pää ei kestänyt sitä vatulointia ja rahan tuhlausta.

Lähettäjä: Hih 
Päivämäärä:   22.8.26 10:25:36

"Saan. Olen jo niin lähellä eläkeikää, että rohkenen käyttää hyväksi havaitsemiani työtapoja siitä riippumatta, millaisia ohjeita työnantajalta tulee. Turhan työn välttäminen on johtava periaate työssäni, ja siksi ohitan muutamia työnantajan protokollan mukaisia vaiheita."

Ai että. Meilläkin on töissä näitä, jotka katsovat voivansa ohittaa ohjeet ja tekee hommat "kuten ne on aina tehty" tai muuten oikoen. Tämähän johtaa asiakkaiden eriarvoiseen kohteluun ja eihän työkavereillekaan ole reilua, että jotkut saa suoritteet vähemmällä.

Ja valtion hallinnossa ollaan, että ainakin asiakkailla pitäisi olla se tasapuolinen kohtelu, mutta kun toiset vaan tietää paremmin eikä joka ohjetta tarvi noudattaa..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.