Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naapuri lopettaa koska ei jaksa tutkia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.8.26 21:04:10

Olen pitänyt naapuria tolkun ihmisenä mutta en enää. Hänellä on koira jolla etujalassa nivelrikko mutta minun (asiantuntevaa, monia koiria historiassa) silmään liikkuu erinomaisesti. Nyt mainitsi itkusilmässä että lopetusaika ensiviikolle koska alkanut oireilemaan takajalkoja. Olin että mitä ihmettä - etkö vie tutkimuksiin ja sanoi siihen ettei halua enää 13 vuotiasta koiraa muka tutkimuksilla vaivata. Koira on noin 20 kiloa että elinvuosia voisi olla vielä muutama jäljellä mutta ei saa mahdollisuutta kun menee omistajan itsekyyden vuoksi tappoon :( Pakko vain purkaa harmitusta, itse taistellut viimeiseen pisaraan enkä antanut periksi kun eläimen omistamisesta tuleekin sitä vaivaa. Voi huhhuh sanon minä!

Re: Naapuri lopettaa koska ei jaksa tutkia

Lähettäjä: idiootti 
Päivämäärä:   20.8.26 21:04:49

Aloittaja on idiootti.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   20.8.26 21:05:19

Semmonen satutäti sieltä tänään :D

Lähettäjä: hermoheikko kko ? 
Päivämäärä:   20.8.26 21:06:45

Tämä on varmaan tämä naapuristalkkaaja - kirjoitystyyli samanlainen

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   20.8.26 21:08:48

Onneksi se on omistajan ihan oma asia, milloin vie eläimensä piikille.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.8.26 21:13:53

Oman elukanhan saa lopettaa vaikka siksi että se pieraisi.

Lähettäjä: ypsilon 
Päivämäärä:   20.8.26 21:15:34

13 on kyllä hyvä ikä tuon kokoiselle koiralle, ei ollenkaan varmaa että vuosia olisi jäljellä yhtäkään

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.8.26 21:17:33

Parempi vuosia liian aikaisin kuin päivääkään liian myöhään.

Lähettäjä: leo 
Päivämäärä:   20.8.26 21:21:08

Onneksi ei olla menty ameriikan malliin jossa piskit pistetään vaikka pyörätuoliin ettei ihmisen tarvitse kohdata surua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.26 21:23:42

Ei se jatkuva huolikaan mukavaa ole kun miettii koska menee huonomma. Päätös on kuitenkin edessä niin miksei nyt kun vielä pystyy suht kivutta liikkumaan.

Lähettäjä: oma päätös 
Päivämäärä:   20.8.26 21:24:18

Päättäkööt jokainen OMISTAMASTAAN koirasta itse ja siitä riittääkö raha tai motivaatiota koiran hoitoon ja tutkimukseen.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   20.8.26 21:24:26

Fiksu omistaja vie sairaan ja kivuista kärsivän eläimen lopetettavaksi.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   20.8.26 21:42:04

Ei olekaan hetkeen kuulunut tästä naapuria kyttäävästä jota häiritsi kun naapuri lenkitti häneltä salaa koiraa väärään aikaan.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   20.8.26 21:43:58

Oletko katsomassa koiraa aamuisin kotona kun koittaa nousta ylös jne....pidä huoli omista asioista

Päivämäärä:   20.8.26 21:51:46

Vieläkö te jaksatte tälle trollille vastata

Päivämäärä:   20.8.26 22:18:17

No et kovin asiantuntevalta nyt vaikuta.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   20.8.26 22:18:31

13-vuotias koira on auttamatta elämänsä ehtoossa eikä se sillä enää korjaannu, että lääkitään.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   20.8.26 22:53:08

Provohan tää on, mutta itse en enää lähtenyt leikkaamaan 13 vuotiasta koiraani. Pientä kremppaa oli siellä täällä ja ikä näkyi jo muutenkin. Ennemmin hetki liian aikaisin, kuin myöhään

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   20.8.26 23:32:26

Hyvä että ihminen vie sen koiran lopetettavaksi jo nyt.

Itselläni oli 7v 9kk ikäinen koira. Koiralle todettiin vaikea asteinen spondyloosi koiran ollessa 3v 9kk ikäinen. Emme kerenneet tekemään mitään kun koira yks kaks nukkui pois.

Itselläni oli 13v 7kk ikäinen koira. Koiralta alkoi yks kaks pettämään takatassut alta. Lisänä pidätyskyky oli huonontunut (pissasi sisälle). Ei käynyt pienessä mielessäkään alkaa tutkimaan enää koiraa. Koiralle varattiin lopetusaika samalle päivälle.

Jokainen koiranomistaja kyllä itse tietää milloin on aika lopettaa koira.

Minulle monet hokivat että koira olisi pitänyt laittaa monttuun 3v 9kk iässä mutta en kuunnellut niitä. Muutama jopa tarjosivat lopetuksen maksamista. En kuunnellut niitä.

Harmittaa vain että tuon nuoremman koirani kohdalla en kerennyt tekemään enää mitään. Vaan koira nukkui yks kaks pois. Lisätään tähän perään että koira kävi säännöllisesti selkäkontrollissa tuon spondyloosin vuoksi. Viimeisin selkäkontrolli oli vuosi siitä ennen kuin koira nukkui pois. Oli tarkoitus koiraa käyttää vielä selkäkontrollissa mutta en ehtinytkään.

Päivämäärä:   21.8.26 00:30:16

No boo

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.8.26 03:38:54

No olipa tarina.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   21.8.26 08:35:34

"Oletko katsomassa koiraa aamuisin kotona kun koittaa nousta ylös"

Olisin muuten piikillä minäkin jos olisi joku katsomassa :D
t. 57 v

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.8.26 10:29:25

Lopakka, koira ei "nuku pois" spondyloosin takia. Varmaan leipoi pumppu kiinni tai jotain muuta, mutta selkävikaan ei kuole.

Päivämäärä:   21.8.26 10:50:42

Aloittaja on varmaan se sama sekopää joka kyttäsi naapurinsa koiran ulkoilutusta.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   21.8.26 11:11:25

Koiralla ei leiponut pumppu kiinni. Vaan ihan kuule nukkui pois spondyloosin takia. Kyllä selkävikaan kuolee. No kerrotaan tähän sitten vähän enemmän : sulhaseni oli lähtenyt hoitamaan asioitaan. Minä lähdin käyttämään kahta koiraani lenkillä. Kummatkin koirat voivat tässä vaiheessa äärettömän hyvin. Kummallakaan ei ole koskaan ollut sydämessä mitään vikaa. Jaksoivat kiertää hyvin lenkin ja remusivat keskenään välillä lenkillä. Kun pääsin kotiin, niin sulhanen oli tullut sillä välin kotia. Otin koirilta pannat ja hihnat pois. Koirat jäivät keskenään kotia, kun me lähdimme sulhaseni kanssa käymään kaupassa. Kaupasta tultaessa koirat voivat edelleenkin hyvin ja tulivat meitä vastaan eteisessä. Ostosten purettua sulhanen meni katsomaan televisiota ja minä istahdin tietokoneeni äärelle. Pian spondyloosia sairastava koira alkoi oksentamaan. Ensin ei tullut mitään. Koira nousi ylös, sulhaseni huomaa, ettei koiralla ole kaikki hyvin, kun ei pysynyt enää pystyssä. Riensin koiran luo. Tässä välissä koira oli ehtinyt lyyhistyä lattialle. Sai ilmeisesti jonkun kohtauksen. Se meni ohi noin 1min kuluttua. Koiran vointi hieman koheni. Soitettiin eläinlääkäriin ja kerrottiin tilanne. Sanoivat että koira pitää tuoda paikan päälle. Kun aloimme tekemään lähtöä, nousi koira ylös, otti kaksi askelta ja lyyhistyi kirjahyllyn eteen. Koira oli shokissa. Koira yritti jälleen nousta, mutta juttelin koiralle rauhallisesti ja sanoin, ettei sen kannata nousta. Koira yritti toisenkin kerran nousta, mutta ei enää päässyt ylös (kuin ei tuossa ensimmäiselläkään kerralla). Koira hengitti kaksi kertaa ja oli poissa. Ensimmäinen hengitys oli normaali, mutta toinen oli pitkä henkäys ja sen jälkeen koira oli poissa. Joten ei, koiralla ei ollut pumpussa mitään vikaa.

En ala tämän enempää inttämään, enkä jankkaamaan. Muutenkin ollut vaikeaa tämän koiran lähdön jälkeen. Ja lisänä toisen koiran lopettaminen.

Jos joku haluaa jotain tietää, ota yhteyttä sähköpostilla.

Ja asia on tähän ketjuun nyt taputeltu osaltani tähän.

Voitte olla ihan mitä mieltä haluatte.

Itse tiedän kuitenkin, nukkuiko koirani pois spondyloosin takia, vaiko ei.

Kiitos ja kuulemiin

Päivämäärä:   21.8.26 11:30:12

” Aloittaja on varmaan se sama sekopää joka kyttäsi naapurinsa koiran ulkoilutusta.”

Sama tuli mieleen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.8.26 11:52:15

No kuulostaa kyllä just sydänkohtaukselta. Millähän logiikalla silloittuma selkärangassa tappaa koiran niille sijoilleen..

Päivämäärä:   21.8.26 13:54:29

Spondyloosiin ei voi kuolla.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   21.8.26 14:30:39

Eli 13v koira pitäs kipulääkkeillä pitää elossa vielä pari vuotta? Käyttää säännöllisesti tutkimuksissa. Lopettaa vastan ulvoo kivusta ulkona? Alottaja ei näe minkälaista koiran liike on aamulla kun nousee. Näkee vasta ulkona kun koira on vertyny ja liikkuu suht normaalisti. Ei myöskään näe miten liikkuu väsyneenä. Omistaja tekee aivan oikein, parempi lopettaa aikasin kuin vasta kun edes kipulääkkeet ei auta ja koira on kärsinyt jo kauan kipua joka ei välttämättä selvästi edes näy.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.8.26 15:10:18

"Spondyloosiin ei voi kuolla."
Se on vaan tekosyy selitellä sitä, ettei paljon kiinnostanut hoitaa koiraa, joka vihdoin pääsi itsekseen kivuistansa pois.

Päivämäärä:   21.8.26 17:20:52

Aloittaja taitaa olla niitä eläinrääkkääjiä jotka eivät suo muille eutanasiaa ajallaan vaan kiduttavat vuositolkulla sen sijaan.

Päivämäärä:   21.8.26 17:24:35

Kaikki tutkimukset ja toimenpiteet tehdään siksi, että omistaja saisi lisävuosia yhdessä. Se, että voidaan tarjota lähtö ilman vuosien kärsimystä on suuri lahja ja toivoisin kovasti että se saataisiin myös ihmisille ulottuvaksi.

Epäitsekäs, eläimen parhaaksi tehty teko on eutanasia ajoissa.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   21.8.26 22:23:10

? : Kun ei ollut sydänkohtaus. Lueppa spondyloosista niin ymmärtäisit sitä paremmin. Tosin siellä ei lue että se tappaisi koiran. Jos se piikki siellä selkärangassa on painanut johonkin sen verran paljon että koira siksi kuoli.

. : Spondyloosiin kylläkin voi kuolla.

- : Kenelle kommenttisi oli? Ketä ei ole kiinnostanut hoitaa koiraa? Jos minua tarkoitit niin millä perusteella? Minua on kiinnostanut hoitaa koiraa siitä asti kun sille spondyloosi todettiin. Jos et usko niin käy täältä lukemassa (pitää selata melko alaspäin niin ne kyllä löytyy sieltä) : https://mindynvilmannallendonnanpaperit.blogspot.com/p/donnan-paperit.html Joten voit sitten samantien lopettaa se valehtelemisen.

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   21.8.26 22:37:42

Järkytyin Amerikassa asuessa kuinka moni hevosenomistaja ajattelee että "hevonen kertoo kun on aika", ja tämä "kertominen" oli sitä kun ei pääse enää ollenkaan ylös. Voi hohhoijakaa!

Lähettäjä: Ida H 
Päivämäärä:   21.8.26 22:39:37

alottaja kuulostaa just sellaselta itsekkäältä ihmiseltä joka pitää ja kiusaa elukkaa viimeseen asti..

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   22.8.26 10:31:10

Juuri näin että mielummin liian aikaisin kuin hetkeäkään liian myöhään.
Tutulla oli koira 15v pienehkörotu. Siltä oli poistettu useita hampaita ja liikkuminen oli huonoa eikä se enää meinannut päästä isompien kynnyksien yli. Lääkkeitä sillä oli en tiedä mitä. Vielä vaan eläinlääkärissä sitä elvytettiin ja hampaita poistettiin.

Päivämäärä:   23.8.26 17:29:32

Just

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.8.26 18:17:20

"Ei, koira ei voi kuolla suoraan pelkkään spondyloosiin. Spondyloosi (spondylosis deformans) on selkärangan rappeumasairaus, jossa nikamien reunoille kasvaa luupiikkejä. Sairaus on usein vanhenevan koiran vaaraton sivulöydös, joka ei aiheuta oireita lainkaan."

Ensimmäinen vastaus googlella, lähteenä eläinlääkärien sivut.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   23.8.26 18:32:47

Anteeksi teille kaikille. Olen ollut väärässä tämänkin asian suhteen. Tämä koira jolla oli spondyloosi ei kuollut spondyloosiin vaan sydän kohtauseen.

Joko tämänkin asian voisi nyt antaa olla kun myönsin olevani väärässä?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   23.8.26 18:50:08

Lisään tähän vielä näin : Mikä h-e-l-v-e-tti siinä on että joka p-e-r-k-e-leen topaan jonne kirjoitan jostain (koiran äkillisestä ontumisesta joka meni sekunnissa ohi / koiran spondyloosista / minun parisuhteestan) niin teidän kaikkien pitää hyökätä kimppuuni väittäen sitä ja tätä ja tuota sekä pätemään ja inttämään ja vänkäämään ja länkyttämään ja haastamaan riitaa tms..? Mikä v-i-ttu siinä oikein on? Sitten kun kerron asiallisesti että olen sen koiran omistaja ja kasvanu sen koiran koiran kanssa 7 viikon iästä alkaen joka lenkillä ontui mutta sekunnin päästä ei enää ontunut että tiedän kyllä tästä paremmin kuin kukaan muu. Tai että olen sen koiran omistaja ja kasvanu sen koiran kanssa 8 viikon iästä alkaen jolle todettiin spondyloosi ja joka kuoli että kuoliko se spondyloosiin vaiko sydämen pysähdykseen.

Jos te voitte sanoa että A sillä koiralla oli tassussa pieni kivi / havunneulanen minkä takia se ontui mutta ei ontunut enää sekunnin päästä tai B sillä koira jolla oli spondyloosi kuoli sydän pysähdykseen niin minäkin voin sanoa että ... on koira joka on täysin sokea koska se on kävellyt päin seinää ja sen takia sillä on ruttuturpa tai ... on koira jolla on ruttuturpa koska omistaja vetänyt karhupumpulla sitä koiraa päästä.

Joten ....

Antakaa siis s-a-a-tana tämänkin asian jo olla ja lopettakaa v-i-ttu se inttäminen vänkääminen jankkaaminen länkyttäminen ja muka omien mielipiteittenne jakeleminen.

Kiitos

Sekä jättäkää minut jo rauhaan ja lopettakaa se syytteleminen.

Päivämäärä:   23.8.26 19:04:56

"Ja asia on tähän ketjuun nyt taputeltu osaltani tähän."

No älä nyt vielä lopeta, vasta kolme avautumista olet kirjoittanut tuon jälkeen.

Päivämäärä:   23.8.26 19:06:32

korjataan vaan kun länkytät päättömiä, esim että spondariin kuolee.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   23.8.26 19:57:37

HYVÄT HEVOSTALLI.NET KANSSA KIRJOITTAJAT MINULLA ON TEILLE ASIAA

OLEN KERTONUT TEILLE VALHEELLISTA TIETOA SEURAAVISTA ASIOISTA

1. OLEN KERTONUT OLEVANI PARISUHTEESSA JA SEURUSTELLEENI REILUT 14 VUOTTA
- TÄSSÄ ASIASSA OLEN VÄÄRÄSSÄ JA VALEHDELLUT TEILLE
- EN OLE KOSKAAN SEURUSTELLUT

2. OLEN KERTONUT ASUVANI AVOLIITOSSA JA ASUNUT AVOLIITOSSA REILUT 14 VUOTTA
- TÄSSÄ ASIASSA OLEN VÄÄRÄSSÄ JA VALEHDELLUT TEILLE
- EN OLE KOSKAAN ASUNUT KENENKÄÄN KANSSA AVOLIITOSSA

3. OLEN KERTONUT OLEVANI KIHLOISSA JA OLLUT KIHLOISSA REILUT 14 VUOTTA
- TÄSSÄ ASIASSA OLEN OLLUT VÄÄRÄSSÄ JA VALEHDELLUT
- EN OLE KOSKAAN OLLUT KIHLOISSA

4. OLEN KERTONUT MENEVÄNI NAIMISIIN LOKAKUUSSA 2026
- EN OLE KOSKAAN OLLUT MENOSSA KANENKÄÄN KANSSA NAIMISIIN

5. MINULLA ON OLLUT KOIRIA JOITA ON OLLUT YHTEENSÄ 5 NARTTUA JA NIISTÄ 4 YHTÄAIKAA
- MINULLA EI OLE OLLUT KOSKAAN YHTÄKÄÄN AINUTTA KOIRAA

6. KERROIN ETTÄ MUKA YKSI KOIRA ON OLLUT MINULLA 7 VIIKON IÄSTÄ ALKAEN JA ETTÄ SE YKS KAKS ONTUI LENKILLÄ MUTTA SEKUNNIN PÄÄSTÄ SE EI ENÄÄ ONTUNUTKAAN
- MINULLA EI OLE OLLUT KYSEISTÄ KOIRAA KOSKAAN
6. KERROIN ETTÄ MUKA YKSI KOIRA ON OLLUT MINULLA 8 VIIKON IÄSTÄ ALKAEN JA ETTÄ SILLÄ OLI VAIKEA ASTEINEN SPONDYLOOSI JA ETTÄ SE KUOLI SIIHEN SPONDYLOOSIIN
- MINULLA EI OLE OLLUT KYSEISTÄ KOIRAA KOSKAAN

7. KERROIN ETTÄ MINULLE ON TULOSSA 2 - 4 VUODEN PÄÄSTÄ KOIRA TAIKKA KAKSI
- TÄSSÄ ASIASSA OLIN VÄÄRÄSSÄ JA VALEHTELIN
- MINULLE EI OLE KOSKAAN ENÄÄ TULOSSA YHTÄKÄÄN AINUTTA KOIRAA

LISÄTÄÄN

8. OLEN KERTONUT ETTÄ OLEN J:N SEURUSTELUKUMPPANI SILLOIN KUN ALOIMME SEURUSTELEMAAN
- TÄMÄ TIETO EI PIDÄ PAIKKAANSA JA OLEN OLLUT VÄÄRÄSSÄ

9. OLEN KERTONUT ETTÄ OLEN J:N AVOPUOLISO SILLOIN KUN MUUTIMME YHTEEN

10. OLEN KERTONUT ETTÄ OLEN J:N KIHLATTU / MORSIAN SILLOIN KUN MENIMME KIHLOIHIN
- TÄMÄ TIETO EI PIDÄ PAIKKAASA JA OLEN OLLUT VÄÄRÄSSÄ

11. OLEN KERTONUT ETTÄ OLEN TULEVA ROUVA JA J:N AVIOVAIMO SITTEN KUN MENEMME NAIMISIIN

12. OLEN KERTONUT ETTÄ J ON MINUN SEURUSTELUKUMPPANI SILLOIN KUN ALOIMME SEURUSTELEMAAN

13. OLEN KERTONUT ETTÄ J ON MINUN AVOPUOLISONI SILLOIN KUN MUUTIMME YHTEEN

14. OLEN KERTONUT ETTÄ J ON MINUN KIHLATTUNI / SULHASENI SILLOIN KUN MENIMME KIHLOIHIN

15. OLEN KERTONUT ETTÄ J ON MINUN SULHASENI / AVIOMIEHENI SITTEN KUN MENEMME NAIMISIIN

. : LOPETAN TAI OLEN LOPETTAMATTA
TEILLEHÄN SE OLISI PAREMPI JOS LOPETTAISIN
TAIDAN KERRANKIN TEHDÄ NIIN ETTÄ LOPETAN

. : KYLLÄ INTIN JA JANKKASIN JA VÄNKÄSIN JA LÄNKYTIN ETTÄ KOIRA VOI KUOLLA SPONDYLOOSIIN
OLIN VÄÄRÄSSÄ
KOIRA EI VOI MISSÄÄN NIMESSÄ KUOLLA SPONDYLOOSIIN KUN EI SE VOI KUOLLA MUUTENKAAN
KYLLÄ KOIRA KUOLI SIKSI KOSKA SILLÄ PETTI SYDÄN ELI KOIRA SIIS KUOLI SYDÄN PYSÄHDYKSEEN

TAI OIKEASTAAN MISTÄ MINÄ MITÄÄN TIEDÄN KUN EN OLE KOSKAAN OMISTANUT YHTÄÄN KOIRAA

TAI MISTÄ MINÄ MITÄÄN TIEDÄN KUN EN OLE KOSKAAN SEURUSTELLUT / ASUNUT AVOLIITOSSA / OLLUT KIHLOISSA / OLLUT MENOSSA NAIMISIIN

PS : SPÄMMÄTÄ EI SAA MUTTA OLEN VITTUPÄÄ JA SPÄMMÄÄN SILTI

Mindy "Mindy"
sekarotuinen narttu
punainen irlanninsetteri - musta ruskein merkein oleva saksanpaimenkoira
Mindystä : https://mindynbellanvilmannallendonnansivu.blogspot.com/p/mindy.html
Mindyyn liittyvät paperit : https://mindynvilmannallendonnanpaperit.blogspot.com/p/mindyn-paperit.html

Pimu "Bella"
sekarotuinen narttu
karjalankarhukoira - labradorinnoutaja
Bellasta lisää täältä : https://mindynbellanvilmannallendonnansivu.blogspot.com/p/bella.html

Alessandra "Vilma"
näyttelylinjainen musta ruskein merkein oleva saksanpaimenkoira narttu
Vilmasta lisää täältä : https://mindynbellanvilmannallendonnansivu.blogspot.com/p/vilma.html
Vilmaan liittyvät paperit : https://mindynvilmannallendonnanpaperit.blogspot.com/p/vilman-paperit.html

Nalle "Nalle"
sekarotuinen narttu
musta ruskein merkein oleva saksanpaimenkoira - tiibetinmastiffi - suomenajokoira - suomenpystykorva
Nallesta lisää täältä : https://mindynbellanvilmannallendonnansivu.blogspot.com/p/nalle.html
Nalleen liittyvät paperit : https://mindynvilmannallendonnanpaperit.blogspot.com/p/nallen-paperit.html

Xeroge's Olivia "Donna"
näyttelylinjainen musta ruskein merkein oleva saksanpaimenkoira narttu
Donnasta lisää täältä : https://mindynbellanvilmannallendonnansivu.blogspot.com/p/donna.html
Donnaan liittyvät paperit : https://mindynvilmannallendonnanpaperit.blogspot.com/p/donnan-paperit.html

Kaikkien näiden etusivu : https://mindynbellanvilmannallendonnansivu.blogspot.com/
sekä : https://mindynvilmannallendonnanpaperit.blogspot.com/

Sannan entistä elämää / Sanna & T : https://sannanentistaelamaa.blogspot.com/p/sanna-t_0375502169.html

Sannan entistä elämää / Sanna & P : https://sannanentistaelamaa.blogspot.com/p/sanna-p.html

Sannan entistä elämää / Sanna & T2 : https://sannanentistaelamaa.blogspot.com/p/sanna-t.html

Kaikkien näiden etusivu : https://sannanentistaelamaa.blogspot.com/

Sannan unelmista tuli totta / Sannasta : https://sannanunelmistatulitotta.blogspot.com/p/sannasta.html

Sannan unelmista tuli totta / Janista : https://sannanunelmistatulitotta.blogspot.com/p/janista.html

Sannan unelmista tuli totta / Sanna & Jani : https://sannanunelmistatulitotta.blogspot.com/p/sanna-jani_01581185298.html

Sannan unelmista tuli totta / kuulumisia / Mindy : https://sannanunelmistatulitotta.blogspot.com/p/kuulumisia-mindy.html

Sannan unelmista tuli totta / kuulumisia / Donna : https://sannanunelmistatulitotta.blogspot.com/p/kuulumisia-donna.html

Sannan unelmista tuli totta / kuulumisia / Sanna & Jani : https://sannanunelmistatulitotta.blogspot.com/p/kuulumisia-sanna-jani.html

Kaikkien näiden etusivu : https://sannanunelmistatulitotta.blogspot.com/

JA NYT TÄMÄ OLI OIKEASTI VIIMEINEN VIESTINI TÄHÄN KESKUSTELUUN

VOITTE JATKAA KESKENÄNNE

JOS ASIAA JOHONKIN LIITTYEN NIIN SÄHKÖPOSTILLA TAVOITTAA : sannalopakka26@gmail.com

HYVÄSTI TÄHÄN TOPAAN

Päivämäärä:   23.8.26 20:33:23

:DDD

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   23.8.26 22:05:09

Sisältää tulokset kyselylle voiko spondyloloosiin kuolla

AI-yhteenveto
Ei, pelkkään spondyloosiin ei voi kuolla. Spondyloosi on tavallinen, iän myötä tai rasituksesta syntyvä selkärangan tai lemmikkieläimen (kuten koiran) rappeuma- ja kulumasairaus, ei hengenvaarallinen tauti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.