Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaksinaamainen, vähättelevä työkaveri

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.26 20:55:23

Oi ei, tsempatkaa mua!

Aloitin uudessa työssä ja ihmiset ovat ihan kivoja ja ystävällisiä ja työkin menettelee MUTTA!

Jo ensimmäisenä päivänä kun meidät oli jaettu tiimeihin, ei tämä yksi KUNINGATAR edes vilkaissut minua, saati sitten tervehtinyt :(
Ja tämän kanssa sitten pitää töitä päivittäin tehdä ja on myös perehdyttäjäni!!!

Muille kyllä on niin puhelias ja rento. Hän on siis pitkään ollut talossa ja saanut asemansa.

Kyllä voi ottaa aivoon.... Hän ei siis vain ole huomaamatta minua, vaan jättää kaiken mahdollisen vielä kertomattakin, arrgghh!

Re: Kaksinaamainen, vähättelevä työkaveri

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   20.8.26 21:11:06

Älä tuomitse vielä, jospa hänellä ottaa aikaa tutustua uuteen ihmiseen. Voi olla vaikka autismia. Ole vain oma itsesi ja anna hetki aikaa.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   20.8.26 21:13:09

Onko esimiehesi tietoinen tuosta? Eikö se ole vähän hankalaa, jos hänen pitäisi perehdyttää sinua, mutta ei oma-aloitteisesti puhuttele?

Päivämäärä:   20.8.26 21:37:45

Ei ole esimies ainakaan vielä tietoinen.

Koitan nyt antaa hänelle aikaa, koska asiasta mainitseminen saattaakin kääntyä minua vastaan hänen saavutetun asemansa vuoksi.

On kieltämättä hankalaa. Kyselen asioita jatkuvasti muilta ja muut neuvovat kyllä mielellään. Odottelen nyt hetken, josko hän oma-aloitteisesti muuttuisi jotenkin.

Ei kyllä suuria odotuksia. Päin vastoin tekee mulle ylläreitä tyyliin ottamalla minulle merkityn istumapaikan ja kun sitä ihmettelen, niin vastauksena on, että niitä voi kyllä vaihtaa (toki mainitsematta minulle mitään)... VITUTTAAAAA

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   20.8.26 21:40:53

Vai oletko sinä se PRINSESSA joka tekee draamaa? Ylitulkitset esim sosiaalisesti vähän kömpelön tekemisiä että saat draamaa? Vei oikein merkityn istumapaikankin, oliko se ainut tuoli?

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   20.8.26 21:42:54

Anna aikaa,ja mene itse juttelemaan. Voi olla tosiaankin adhd -piirteinen tai muuten varauksellinen. Toinen näkökulma,että narsisti, joka havaitsi uhkan....selvinnee viikon aikana,kumpaa edustaa...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.8.26 21:44:26

Anna aikaa, pidä pää kylmänä ja keskityt tekemään työsi hyvin. Jos hyvin käy, muut oppivat tuntemaan sinut ja ansaitset paikkaasi ja sinuun aletaan luottaa. Kuningatar voi myös röyhkeyttään/huolimattomuuttaan lopulta mokata itsensä. Lopulta hänen oma uskottavuus kärsii.

Tai sitten jos mikään ei muutu vaihdat työpaikkaa.

Lähettäjä: Keppi 
Päivämäärä:   20.8.26 22:20:47

Älä ota vielä itseesi. Jotkut eivät oikeasti haluaisi perehdyttää ketään ja " katsella uusia ", ihan vaan koska haluaisivat keskittyä omaan duuniinsa ilman häiriöitä. Ei siis lainkaan välttis henkilökohtaista.

Mutta jos hän ei perehdytä vaikka pitäisi, ja kohta valittaa ettet osaa hommiasi, niin silloin pidä puolesi. Kyllä se ihan täysi mullkkukin nimittäin voi olla.

Päivämäärä:   20.8.26 22:28:50

Kiitos, jotka tsemppasitte. Itsekin yritän ja juuri tuolla lailla ajattelen.

Harmittaa vaan vietävästi, kun kuitenkin innostuin tuosta paikasta. Mutta niinhän se menee, että aina on esteitä ylitettävänä (näin hevosteemaan sopivasti!).

Se istumapaikkajuttu oli vähän mukaeltu, kun en viitsi ihan työasioita tähän kirjoittaa. En ole prinsessa, vaan tosi joustava tyyppi. Siksi en vain voi käsittää näitä toisten torppaajia, mitätöijiä ym.

Todellakin menen juttelemaan, moikkaan ja kyselen huolimatta ynseistä vastauksista, katsekontaktin välttelystä, minun ilmana pitämisestä ym ym. Ehkä sitten olen uhka tai sitten hän sosiaalisesti vain kömpelö.

"Mielenkiinnolla" odottelen, mitä tapahtuu :D Onneksi en ole mikään herkkis.

Lähettäjä: NoName 
Päivämäärä:   20.8.26 22:32:08

Et voi tietää, mitä on työhön valintasi taustalla.
Voi olla, että joku muu hakija oli ollut ehkä muiden kuin työnantajan mielestä parempi. Ehkä joku, joka jo tunsi organisaation systeemin eikä olisi tarvinnut perehdyttää muiden töiden lisäksi.

Tietenkin vanhojen työntekijöiden pitäisi osata niellä harmitukset ja vaan tehdä annetut työt, kuten perehdyttäminen ilman oman mielipiteen näyttämistä. Uskon, että ajan mittaan tilanne rauhoittuu ja työpaikalla on kaikilla mukava olla.
Tosiasia on myös, että jotkut persoonat on vaan hitaampia lämpiämään uusiin tyyppeihin. Itsekin lukeudun niihin, olen mieluummin ensin etäällä ja tarkkailijana ennenkuin alan rupattelemaan enkä oikein pidä liian nopeasti liian lähelle tunkeutuvista ihmisistä.
Autan toki jos tarvitaan.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   20.8.26 22:37:02

NoNamelta hyvä pointti. Voi olla vaikka niin että siellä on ollut tosi hyvä harjoittelija joka ei saanutkaan paikkaa tai esim määräaikainen laitettu pois ja kaikki ei tätä hyväksy.

Ja todellakin vaikutat herkkikseltä jos joku istumapaikan vieminen on iso ongelma kun se oli sulle oikein nimetty. Jos jouduit seisomaan niin ok itkeä, jos löytyi paikka mihin istua niin turhaa draamaa.

Lähettäjä: NoName 
Päivämäärä:   20.8.26 23:49:24

Tuli mieleen, koska itse olen kerran saanut työpaikan ns puskista, ja ilmapiiri oli melko jäätävä, erityisesti sen työntekijän taholta, jolle työpaikka oli jotenkin epämääräisesti luvattu.
Täysin ymmärrettävää, ja koska hänkin sai loppujen lopuksi pitää työnsä, tultiin juttuun sitten hyvin.

Päivämäärä:   21.8.26 00:29:41

Joo kaikkia taustoja ei voi tietää. Minä yritän ottaa tämän asian nyt rennosti ja koitan olla pahoittamatta mieltäni tai en ainakaan näytä sitä, enkä murehdi asiaa. Päätös tehty!
Ehkä asiat lutviutuvat tai sitten vaan mennään näin.

Tosiaan se istumapaikkajuttu oli vähän keksitty case, koska en voi ihan oikeaa asiaa kertoa.

Lähettäjä: Joku muu 
Päivämäärä:   21.8.26 08:27:48

Sinä olet uusi. Tuo muu porukka on siellä työtehtävissä takia. Heidän fokuksensa on niissä töissä eikä sinun huomioimisesi ole mitenkään keskiössä. Jokaisella on omat tapansa kohtaamisissa. Itse kuulun taatusti tuohon jolle muut on ilmaa kun mietin omiani. Myöskään en halua tietää enkä kertoa kenenkään hlökohtaisista asioista.
Keskity omien töiden opettelemiseen ja mielellään itsenäisesti. Työ tekijäänsä opettaa eikä kannettu vesi kaivossa pysy. Eli yritä ensin itse ratkaista asiat. Epävarmassa tilanteessa hanki vahvistus perehdyttäjältä tai työkavereilta.

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   21.8.26 10:22:59

8 vuotta tuollaisen kanssa työskenneltyäni sanon, että nyt riittää.
Se ei muutu paremmaksi.
Hän jää ja muut lähtee. Silti vika on aina muissa.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   21.8.26 11:35:53

Eli alottajalle on nimetty uudessa työpaikassa henkilö jonka pitää perehdyttää uusiin työtehtäviin eikä tämä henkilö suostu edes puhumaan mitään. Asia on niin että sanot tuosta esihenkilölle saman tien. Kaikista ei tarvi tykätä mutta jos perehdytys kuuluu työtehtäviin niin sillon se pitää vaan tehdä. Eli alottaja ei kysy muilta vaan tältä jonka pitäs neuvoa ja jos ei saa neuvoja niin samantien esihenkilön luo. Aivan liikaa tällaista on naisvaltasilöa aloilla. Se eukko voi olla kotona vaikka mikä oman elämän kuningatar mutta työpaikalla tehdään töitä eikä osoteta mieltä.

Päivämäärä:   21.8.26 11:42:12

Minulla oli sama yhden kanssa että nokka pystyssä käveli ohi ja vaikea oli saada kontaktia kun selvästi vihasi alusta asti. Haukkui minua muille. Sitten toinen joka nyt on kaikille vuoronperään loukkaantunut ja vittuilee. Muuten työpaikka mukava. Näitä vanhoja kiukkusia kun ei vaan saa ulos ennen eläkettä vissiin. Enpä ihmettele ettei meinata uusia tekijöitä saada jos vastaanotto on tämä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.8.26 12:18:08

Molemmat on kyllä kaukana kuninkaallisista..

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   21.8.26 12:46:46

Kerro kuitenkin meille, miten esihenkilösi suhtautui asiaan, kun kerroit ongelmasta hänelle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.