Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä sai lopettamaan juomisen?

Lähettäjä: Seppo 
Päivämäärä:   20.8.26 20:49:35

Kyseessä juoppohullu virtahepo sisko, joka vetää litroittain viinaa. Antakaa neuvoja, miten saada ymmärtämään, että pitää mennä hoitoon. Onnistuu jotenkin ensihoidolle ym. selittämään silmät kirkkaina, ettei ole ottanut paljoa. Täysi delirium päällä, eivätkä ensihoitajatkaan näe sitä, kun on niin älykäs ja osaa pelata.

Re: Mikä sai lopettamaan juomisen?

Lähettäjä: Vihtori Tottu 
Päivämäärä:   20.8.26 20:50:29

Virtahepo?
Anna juoda. Ei se sitä sanomiseen lopeta.

Lähettäjä: jm 
Päivämäärä:   20.8.26 20:52:22

Kyllä se täytyy ihan itse tajuta ja haluta lopettaa. Ei siihen auta vaikka kuka muu sanoisi ja perustelisi "muuten lähtee henki" tai "emme halua olla kanssasi tekemisissä".

Toki se voi vauhdittaa asioita kun muut jättävät hänet yksin eivätkä auta jos ei ole täysin raitis. Eli ei auta itkeä miten asiat on pilalla kun sanotaan vain, että juominen on oma valintasi.

Jos ei halua lopettaa niin ei muut sille mitään voi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.26 21:32:04

Valitettavasti et oikein voi tehdä mitään.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   20.8.26 21:47:33

Kyllä se ymmärtää että hoitoon pitäisi mennä, mutta kännissä on kivempaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.8.26 21:49:22

Suurimmalla osalla se on joko vakavasti sairastuminen tai uskoontulo.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   20.8.26 22:13:10

Litroittain viinaa.. no se lysti kestää kunnes kohta poksahtaa sisuskalut.

Lähettäjä: Kolla 
Päivämäärä:   20.8.26 23:21:27

Itse pitää haluta lopettaa. Et voi tehdä mitään, jos sisko ei halua lopettaa juomista.
Itse tissuttelin keskikaljalla vuosikaudet. Sitten heräsin, kun mitään muuta ei saanut vapaalla tehtyä kuin juotua ja sammuttua. Olin lihonut myös paljon. Nykyisin tissuttelen nollan kaljalla. Kiloja lähti paljon. Ehtii myös tekemään muutakin kuin juotua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.26 01:25:08

Ensihoitajat kyllä puhalluttavat potilaansa. Että ei mene läpi tuollaiset alkoholistin selitykset.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   21.8.26 01:31:22

Tarpeeksi kun on juonut niin tulee pohja vastaan. Mulle tuli. Olin viikon loman juonut ja aattelin että tapan itseni ja juon vaan. Huuruisessa päässänk muistin aikuiset lapseni. Hain apua päihdepuolelta, antabus ja sain itseni AA kerhoon. Sieltä sain raittiyden vaikka uskoin etten pysty siihen. 8 vuotta nyt raittiina.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.8.26 09:44:39

"miten saada ymmärtämään, että pitää mennä hoitoon"

Ei mitenkään. Täysin mahdoton tehtävä. Jos juoppo haluaa juoda niin sehän juo. Mutsin pakotin aikoinaan Minnesota-hoitoon, sinne paloi kymppitonni ihan turhaan. Olikohan 2kk kun aloitti uudestaan.

Jos pohja tulee vastaan ennen kuin henki lähtee niin saattaa haluta itse raitistua ja silloin se voi onnistua, muuten ei. Muistat vaan ettet missään vaiheessa mahdollista sitä juomista millään tavalla eli jos juo ruokarahat tai vuokrarahat niin voivoi.

Lähettäjä: Sumu 
Päivämäärä:   21.8.26 11:32:32

Et voi tehdä mitään. Pelasta itsesi, äläkä mahdollista juomista. Lopeta yhteydenpito, ja sano että kun olet lopettanut voit olla yhteudessä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.8.26 11:39:38

Ei toista voi saada tajuamaan tuollaista, se pitää tulla itsestä. Ei kannata edes yrittää, se ei johda mihinkään. Tai siis, kerro toki hänelle huolesi ja että autat jos voit kun hän haluaa lopettaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.