Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos vaihtaisit alaa, mitä tekisit?

Lähettäjä: 29 
Päivämäärä:   19.8.26 21:59:25

Tyhjän päällä työttömänä, hevosala on nähty.
Mille alalle kannattaisi kouluttautua?
Matemaattisesti olen onneton, visuaalista silmää löytyy, viihdyn luonnossa sekä pidän itsenäisestä työstä.

Mitä sinä tekisit jos vaihtaisit alaa?

Re: Jos vaihtaisit alaa, mitä tekisit?

Lähettäjä: Joku muu 
Päivämäärä:   19.8.26 22:17:07

Jotain pihasuunnittelua, puutarha ja kivityöt olisi mielenkiintoista. Samoin vanhojen rakennusten kunnostaminen kaikkineen. Jollei työllisty niin voi tehdä itselleen kaikennäköistä. Kiinteistöhuolloista voisi töitä löytyikin. Mitenkäs nykyään on tarvetta LVI asentajille? Tuohon voisi päästä jollain työssäoppimisdiilillä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.8.26 11:52:51

Jotain mistä saa hyvää palkkaa ja pääsee nuorena eläkkeelle. Esim liikennelentäjä.

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   20.8.26 12:39:57

* , eikö sinne oo aika vaikea päästä? Itseä kyllä hirvittäis olla lentäjä :D

Joku johdon assistentti vois olla kivaa puuhaa, monenlaista säätämistä ja asioiden selvittelyä. Lastenhoitaja myös ihan kiva... tai sit joku koiranulkoiluttaja tms mut niitä hommia on kyllä vähän eikä saa rahaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.8.26 13:39:28

Jos olisin nuori ja terve, niin opiskelisin varmaan hitsaajaksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.26 02:01:44

Hätäkeskuspäivystäjä

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   21.8.26 08:45:55

Maajussi

Lähettäjä: Vaihtaja 
Päivämäärä:   21.8.26 08:56:56

Vaihdoin vähän aikaa sitten alaa. Työskentelen lastenhoitajana. Aikaisemmalta koulutukseltani eläintenhoitaja. Löytyy hoivaviettiä, tykkään monipuolisesta työstä, ohjaamisesta, ulkoilusta, luonnosta, liikkumisesta, kädentaidoista ja asioiden tutkimisesta. Toimii lasten kanssa ja olen pitänyt kovasti työstä, vaikka alussa vähän jännitin. Lapset, vanhemmat ja työkaverit myös tykänneet joten eiköhän oikea ala itselle löytynyt vihdoin.

Lähettäjä: Joop 
Päivämäärä:   21.8.26 10:29:53

Pestautuisin hautaustoimistoon.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   21.8.26 20:42:38

Onpa vaikea kysymys! Olen hortonomi, ja rakastan viheralaa.

Ehkä sitten olisin vaikka lentoemäntänä =)

Päivämäärä:   21.8.26 21:21:08

Oikeuslääketiede kiinnostaa. Joku (helikopteri)lentäjä muuten, mutta en halua heidän työaikoja. Mieluiten olen likuvassa 8-16 -työssä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.8.26 21:25:29

Vaatesuunnittelija. Vaikka eipä musta Rintalan veroista ois tullu...

Päivämäärä:   21.8.26 21:26:31

Mä opiskelisin eräoppaaksi ihan oman harrastuksen tueksi, työkseni voisin olla apuvälineteknikko.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.8.26 21:35:12

Olisin toimittaja, ennemmin lehdessä tai radiossa kuin telkkarissa, mutta alalle pääsee ennemmin tuurilla tai missikisoista joten pidetään se haaveena ja tehdään muita töitä sillä aikaa.

Aloittaja kuullostaisi hyvälle tyypille puutarha-alalle ja kouluihin on helppo päästä. Suurin osa työstä on kausiluontoista, mutta talvet voi tehdä vaikka lumihommia tms.

Päivämäärä:   21.8.26 22:10:29

ajattelen ettei tämä nyt ole haaveilutopa.
haaveissa tienaan hitosti pieremällä purkkiin.

oikeasti pulaa tällä hetkellä on metallityöntekijöistä. eli luokkahitsarin paperit kai saattaisin uudelleen ajantasalle. palkat ja työolotkin nousseet paremmiksi siitä kuin noita hommia tein. ois ainakin työllisyys taattu loppuelämän. no on se nytkin, metallia, mutta hiton paljon raskaampi ammatti.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   21.8.26 22:18:21

Tällä hetkellä koulunkäynninohjaaja. Jo kokenut ja hyvä työssäni.
Osa-aika häiritsee (lähinnä rahallisesti, muuten työ on yleensä kivaa) ja kaipaan takaisin tehdasympyröihin.
ajatus siitä, että kun työpaikan oven laittaa takanaan kiinni, ei tarvii öisin murehtia kenenkään lapsen olosuhteita tai vaikeuksia on houkutteleva! Mä välitän mun työlapsista, ja joskus se vie yöunet. Ne tehtaan robotit ja trukit pärjäilee helposti ilman mua! Joku aivoton liukuhihnahomma, koontirobotit jne, siihen tähtäilen nyt, kun kaupunkiin lähellä mua avautuu uusi tehdas.

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   22.8.26 01:10:21

Suosittelen sinulle metallialaa duunarina. Itse olen alalla DI johtohommissa. Palkat on yllättävän hyvät myös duunareilla. Toki oltava jonkin näköistä kykyä ja paloa hommiin. Tekijälle töitä löytyy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.