|
Lähettäjä: Sanna Lopakka
Päivämäärä: 19.8.26 19:38:39
- : Teini? Tiedätkö lapsi hyvä mikä on teini?
Tässäpä pienelle lapselle muistutus mikä on teini :
13–19-vuotiasta nuorta
Minä : en ole 13 vuotias enkä 19 vuotias olen keski-ikäinen eli 41 vuotias
Sulhaseni : ei ole 13 vuotias eikä 19 vuotias on keski-ikäinen
Teinikihlaus :
Teinikihloilla tarkoitetaan nuorten, yleensä teini-ikäisten, hyvin nuorella iällä tai lyhyen seurustelun jälkeen tekemää epävirallista tai leikkimielistä kihlausta.
Minä : en ole ollut 13 vuotias enkä 19 vuotias kun olen alkanut seurustelemaan nykyisen puolisoni kanssa, kun muutimme yhteen ja kun menimme kihloihin
En ollut myöskään hyvin nuori kun aloin seurustelemaan, kun muutimme yhteen ja kun mentiin kihloihin
Kyllä seurustelumme ja avoliittomme oli lyhyt kestoinen kun menimme kihloihin
Emme ole menneet epävirallisesti kihloihin emmekä leikkimielisesti kihloihin
Sulhaseni : ei ollut 13 vuotias eikä 19 vuotias kun on alkanut seurustelemaan kanssani, kun muutti yhteen kanssani ja kun meni kanssani kihloihin
Ei ollut myöskään hyvin nuori kun aloin seurustelemaan, kun muutimme yhteen ja kun mentiin kihloihin
Kyllä seurustelumme ja avoliittomme oli lyhyt kestoinen kun menimme kihloihin
Emme ole menneet epävirallisesti kihloihin emmekä leikkimielisesti kihloihin
Tausta ja luonne
Ikä: Kihloihin mennään usein alaikäisenä, tyypillisesti yläkouluikäisenä.
Vakavuus: Suhde ei yleensä johda oikeisiin häihin, vaan kyseessä on nuoruuden ihastuksen ja vakavan suhteen osoitus.
Sormukset: Usein merkkinä käytetään halpoja sormuksia tai vaikkapa narusormuksia.
Ikämme : Emme olleet alaikäisiä kun aloimme seurustelemaan, kun muutimme yhteen ja kun menimme kihloihin, emmekä yläkouluikäisiä
Vakavuutemme : Suhde johtaa oikeisiin häihin, vaikka onkin vierähtänyt 14 vuotta. Missään lakipykälässä, kun ei ole kihloissa olon rajaa, jonka ala- tai ylärajana pitäisi olla tietty vuosi kun pitää naimisiin mennä, ei ole kyse nuoruuden ihastuksesta ja kyllä kyse on vakavan suhteen osoitus
Sormukset : Meidän sormuksemme eivät ole halpoja sormuksia, eivätkä ne ole narusormukset, vaan aidot ja oikeat kihlasormukset
Jos tiedossa olisi ero, olisimme eronneet jo ajat sitten, emmekä olisi menossa naimisiin
Ja tästäkin kyllä huomaa, että olet äärettömän kateellinen minulle, siksi huutelet tuollaisia
Kasva pikkulapsi aikuiseksi, niin ehkäpä löydät itsellesi sen oman rakkaan
Tuollaisella käytöksellä tuskin löydät koskaan ketään
|