Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Häät

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   19.8.26 18:39:55

Minun piti ilmoittaa tänne häistämme. Joten tiedotus menee seuraavanlaisesti :

13.8.2026 olemme puhuneet muutamille ihmisille että olemme menossa naimisiin
Tänään 19.8.2026 tilattiin avioliiton esteidentutkinta
Siinä menee noin 7pvää ennen kuin ovat valmiit
Menemme naimisiin 30.10.2026

Olemme vielä kaikkien parjaamat teinikihlaparit vielä tuonne 30.10.2026 asti
Sen jälkeen olen Rouva Sanna ja puolisoni on Sulhanen (vaikka hän sitä onkin jo ollut vuodesta 2012 alkaen)

Eipä minulla muuta

Terveisin : Tuleva ROUVA

Re: Häät

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.8.26 18:41:28

Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.8.26 18:56:52

Vielä ehtii tulla ero.

Lähettäjä: mitää 
Päivämäärä:   19.8.26 19:02:53

Todella paljon ONNEA teille nyt vielä vähän aikaa morsian ja sulhanen. Ja hyvää tulevaisuutta, rakkautta ja iloa elämäänne.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   19.8.26 19:12:16

Arvasin että täällä on noita typeriä kirjoittajia. En välitä heistä. Siinäpähän on. Sen verran kuitenkin heille vastaan :

... : Mitä tarkoitat? Seurustelua takana reilut 14 vuotta, avoliittoa takana reilut 14 vuotta ja kihloja takana reilut 14 vuotta. Molemmat tahtoneet naimisiin. Joten mikä voisi mennä enää pieleen?

- : Millä perusteella? Molemmat ovat tahtoneet alkaa seurustelemaan toistensa kanssa ja seurustelua takana reilut 14 vuotta. Molemmat ovat tahtoneet muuttaa toistensa kanssa yhteen ja avoliittoa takana reilut 14 vuotta. Molemmat ovat tahtoneet mennä toistensa kanssa kihloihin ja kihloja takana reilut 14 vuotta. Molemmat haluavat mennä naimisiin. Joten miksi eroaisimme?

mitää : Kiitos <3

Päivämäärä:   19.8.26 19:16:52

Teinieroja tapahtuu – voi tulla ramppikuume.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   19.8.26 19:38:39

- : Teini? Tiedätkö lapsi hyvä mikä on teini?

Tässäpä pienelle lapselle muistutus mikä on teini :
13–19-vuotiasta nuorta

Minä : en ole 13 vuotias enkä 19 vuotias olen keski-ikäinen eli 41 vuotias
Sulhaseni : ei ole 13 vuotias eikä 19 vuotias on keski-ikäinen

Teinikihlaus :
Teinikihloilla tarkoitetaan nuorten, yleensä teini-ikäisten, hyvin nuorella iällä tai lyhyen seurustelun jälkeen tekemää epävirallista tai leikkimielistä kihlausta.

Minä : en ole ollut 13 vuotias enkä 19 vuotias kun olen alkanut seurustelemaan nykyisen puolisoni kanssa, kun muutimme yhteen ja kun menimme kihloihin
En ollut myöskään hyvin nuori kun aloin seurustelemaan, kun muutimme yhteen ja kun mentiin kihloihin
Kyllä seurustelumme ja avoliittomme oli lyhyt kestoinen kun menimme kihloihin
Emme ole menneet epävirallisesti kihloihin emmekä leikkimielisesti kihloihin
Sulhaseni : ei ollut 13 vuotias eikä 19 vuotias kun on alkanut seurustelemaan kanssani, kun muutti yhteen kanssani ja kun meni kanssani kihloihin
Ei ollut myöskään hyvin nuori kun aloin seurustelemaan, kun muutimme yhteen ja kun mentiin kihloihin
Kyllä seurustelumme ja avoliittomme oli lyhyt kestoinen kun menimme kihloihin
Emme ole menneet epävirallisesti kihloihin emmekä leikkimielisesti kihloihin

Tausta ja luonne
Ikä: Kihloihin mennään usein alaikäisenä, tyypillisesti yläkouluikäisenä.
Vakavuus: Suhde ei yleensä johda oikeisiin häihin, vaan kyseessä on nuoruuden ihastuksen ja vakavan suhteen osoitus.
Sormukset: Usein merkkinä käytetään halpoja sormuksia tai vaikkapa narusormuksia.

Ikämme : Emme olleet alaikäisiä kun aloimme seurustelemaan, kun muutimme yhteen ja kun menimme kihloihin, emmekä yläkouluikäisiä
Vakavuutemme : Suhde johtaa oikeisiin häihin, vaikka onkin vierähtänyt 14 vuotta. Missään lakipykälässä, kun ei ole kihloissa olon rajaa, jonka ala- tai ylärajana pitäisi olla tietty vuosi kun pitää naimisiin mennä, ei ole kyse nuoruuden ihastuksesta ja kyllä kyse on vakavan suhteen osoitus
Sormukset : Meidän sormuksemme eivät ole halpoja sormuksia, eivätkä ne ole narusormukset, vaan aidot ja oikeat kihlasormukset

Jos tiedossa olisi ero, olisimme eronneet jo ajat sitten, emmekä olisi menossa naimisiin

Ja tästäkin kyllä huomaa, että olet äärettömän kateellinen minulle, siksi huutelet tuollaisia

Kasva pikkulapsi aikuiseksi, niin ehkäpä löydät itsellesi sen oman rakkaan

Tuollaisella käytöksellä tuskin löydät koskaan ketään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.26 20:02:44

Paljon onnea ja kaikkea hyvää teille jo nyt toivotan!

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   19.8.26 20:06:39

. : Kiitos <3

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   19.8.26 20:13:18

Onnea Sannalle! Oliko tuolla päivämäärällä jokin merkitys, vai valikoituiko muuten vain?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   19.8.26 20:24:35

Ällö : Kiitos <3 Päivämäärän ei pitänyt tänne tulla, vaan kuukausi. Ja päivämäärä valikoitui muuten vain.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   19.8.26 21:49:26

Onnea teille! Pidättekö isotkin kinkerit vai ihan vain maistraatti ja läheiset paikalla?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   19.8.26 21:50:46

Ennea : Kiitos <3 Pidetään ihan normaalit kinkerit.

Lähettäjä: nalle 
Päivämäärä:   19.8.26 21:52:43

Onnittelut :)
Se onkin sitten enää pari kuukautta aikaa järjestää juhlat, toivottavasti ei tule liian kiire. Häiden järjestäminen vie yllättävästi aikaa ja energiaa, mitä olen lähipiirissä pientenkin häiden järjestelyjä seurannut ja omiani alkanut miettiä vuoden päähän.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   19.8.26 21:55:03

Lähettäjä: Sanna Lopakka
Päivämäärä: 19.8.26 21:50:46

Ennea : Kiitos <3 Pidetään ihan normaalit kinkerit.

Korjaus : Olin kopioinut tuon edellisen toisaalta, joten tuli vahingossa tänne. Mennään maistraatissa naimisiin. Miksi? - Emme halua pitää mitään isoja pirskeitä. Ihan vain perheen kesken. Näin on helpompaa meille molemmille.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   19.8.26 21:56:25

nalle : Kiitos <3 Ihan maistraatti häät. Perheen kesken vietetään. Ja jos viettäisimme isommat kekkerit niin ei tulisi silti kiire.

Päivämäärä:   19.8.26 23:12:31

Hyvissä kinkereissä on pikku hyvilateltta juhlapaikan reunalla jossa pari ammattilaista päästämässä paineen pois niin sulholta kun muiltakin.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   19.8.26 23:38:26

. : Nyt repesin :D :D Me vietetään kuitenkin ihan pienet juhlat perheemme kesken. Emme tarvitse minnekkään hyvilatelttaa emmekä muitakaan telttoja saatikka ammattilaisia minkään suhteen. Kiitos vain.

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   20.8.26 01:55:25

Miksi muuten suhteen pitäisi olla vakava?

Aina ihmetelly. Loppuuko sit nauraminen?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   20.8.26 02:17:47

Muija : Mitähän mahdat tarkoittaa? Miksi suhde ei pitäisi olla vakava?

Jos suhde ei olisi vakava, niin ei sitä silloin aleta seurustelemaan, muuteta yhteen ja mennä kihloihin / naimisiin

Ja mikä nauraminen?

Nyt en kyllä tämän enempää ymmärrä

Valitan

Päivämäärä:   20.8.26 06:37:44

Paljon onnea teille! :)

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   20.8.26 08:51:19

No nyt se alkaa sitten oikeasti olla sulhanen, kun ollaan kihloissa ja hääpäivä sovittu. Ja häissä on ilman muuta sulhanen ja morsian.
Sitä ennen on kyseessä miesystävä / avomies / avopuoliso / kumppani.
Häiden jälkeen on kyseessä aviomies / mies (mieheni) / puoliso.

Nimim. Termit kuntoon.

Muijan sanaleikki / vitsi meni näköjään Sannalta totaalisen ohi.

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   20.8.26 11:32:22

Muija saattoi tarkoittaa myös "vakaa"? Välttämättä kaikki ketjuun kirjoittaneet eivät ainakaan vaikuta kovin vakailta.

Lähettäjä: Riesa 
Päivämäärä:   20.8.26 11:38:51

Onnea Sanna teille molemmille! <3

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   20.8.26 11:41:56

Paljon onnea :) Kerro sitten miten häät sujuivat.

Minusta on kiva, että ihmiset uskaltavat vielä nykypäivänä mennä naimisiin. Itse olin nuorempana kihloissa pari vuotta, mutta sitten tuli ero. Haluaisin itsekin vielä päästä naimisiin näin vanhemmalla iällä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   20.8.26 11:48:28

ennea; no ei todennäköisesti tarkoittanut. Itse ainakin ymmärsin T:n lailla ja niin se pitäisi kyllä muidenkin lukea.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   20.8.26 11:50:11

Ja tämä ketjuhan on siisti, ei tule yhtään kuvaa epävakaista kirjoittajista.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   20.8.26 11:50:31

Ylläoleva siis nimimerkille ennea.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   20.8.26 13:47:10

. : Kiitos <3

T : Et näytä tietävän noista termeistä sitten itse yhtään mitään.

Kun mies ja nainen alkaa seurustelemaan, ovat he seurustelusuhteessa, eli seurustelukumppanit.

Kun mies ja nainen muuttaa yhteen, ovat he avopuolisoita toisillensa.

Kun mies ja nainen menee kihloihin, niin naisesta tulee morsian ja miehestä sulhanen. Ihan voit itse käydä sen täältä lukemassa ja toteamassa : fi.wikipedia.org/wiki/Kihlaus

Kun mies ja nainen menee naimisiin, niin naisesta tulee morsian / rouva ja miehestä sulhanen

No typerä sanaleikki / vitsi siltä Muijalta

ennea : No minä nyt ainakin olen vakaa (ihminen)

Riesa : Kiitos <3

Elli : Kiitos <3 Vaikka emme vielä olekaan naimisissa, niin voin jo tähän kertoa, että häät sujuvat loistavasti.

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   20.8.26 14:29:35

No eikös siitä miehestä tule herra, eikä mikään sulhanen.

Lähettäjä: Äh 
Päivämäärä:   20.8.26 15:12:41

Onnea.

Kuvataanko televisioon?
Vaihtuuko sun nimimerkki sitten vai ootko edelleen Lopakka?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   20.8.26 15:29:51

, : Ei.

Miestä voidaan kutsua herraksi, kun puhutellaan tai tarkoitetaan aikuista miestä. Toisin kuin naisilla, joiden puhuttelu (neiti/rouva) on perinteisesti riippunut siviilisäädystä, miehen tittelinä herra pysyy samana iästä tai siviilisäädystä riippumatta.

Käyttötilanteet
Muodollinen puhuttelu: Asiakaspalvelussa, kirjeissä tai virallisissa tilaisuuksissa (esim. ”Hyvä herra”, ”Herra Director”).

Arvonimen tai viran yhteydessä: Herra-sanaa käytetään sotilasarvojen, ammattien tai luottamustoimien edessä (esim. herra kapteeni, herra ministeri, herra puhemies).

Kohtelias yleiskäyttö: Julkisissa tiloissa tuntemattomaan mieheen viitattaessa tai häntä puhuteltaessa (vastaavasti kuin naista puhutellaan rouvaksi).

Kun taas sulhanen sanaa käytetään :

Miestä kutsutaan sulhaseksi silloin, kun hän on kihloissa ja menossa naimisiin. Nimitystä käytetään erityisesti hääjärjestelyjen aikana ja itse hääjuhlassa aina vihkimykseen asti.

Sulhanen vai aviomies
Sulhanen: Nimitys on voimassa kihlauksen jälkeisestä ajasta aina siihen hetkeen asti, kun avioliitto on virallisesti solmittu vihkimällä.
Aviomies: Vihkimisen jälkeen sulhasesta tulee aviomies.

Äh : Kiitos <3
No ei varmasti kuvata. Emme ole televisio ihmisiä. Ja maistraatissa harvoin kuvataan videoille.
En kirjoittele täällä enää Lopakka nimimerkillä. Enkä uudella. Voi olla etten enää sen jälkeen koskaan tule kirjoittamaan täällä mitään. Tai voi olla, että kirjoitan. Nimimerkkiä en tänne kerro.

Lähettäjä: Tää 
Päivämäärä:   20.8.26 16:52:13

"Nimimerkkiä en tänne kerro."
Ei hätää, kyllä sinut tunnistetaan.

Unelmahäihin olisi kyllä haku avoinna.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   20.8.26 18:02:58

Tää : Et sinä tunnista minua, jos tänne jollain toisella nimimerkillä kirjoitan. Olen sitäpaitsi jo kirjoittanut. Yksikään ei tiennyt, että se olin minä.

Olkoon. Kuten tuossa ylempänä kerroin, niin menemme maistraatissa naimisiin. Sitä ei videoida. Ja jos videoidaan, se tapahtuu todistajien tekemänä, jotka ei sitä mihinkään someen julkaise. Ei varsinkaan ilman lupaamme. Muita siellä ei ole. Ja ei ne maistraatin porukka videoi siellä ketään ja jakele jonnekin someen ilman vihkiparin lupaa. Ja emme ole televisio ihmisiä, joten miksi hakisimme unelmahäät ohjelmaan? Sekin on yhtä hömppä ohjelma, kuin ensitreffit alttarilla, vaikka emme kumpikaan ole kyseisiä ohjelmia koskaan katsoneeet, mutta kuulla olemme. Sama pätee maajussille morsian ohjelma. Monet sitäpaitsi eroaa noissa ohjelmissa. On harva pariskunta, joka pysyy yhdessä ohjelman jälkeen ja monia vuosia.

Lähettäjä: Mustikki 
Päivämäärä:   22.8.26 01:52:53

Onnittelut Sanna! a

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   22.8.26 08:59:33

"Kun taas sulhanen sanaa käytetään :
Miestä kutsutaan sulhaseksi silloin, kun hän on kihloissa ja menossa naimisiin. Nimitystä käytetään erityisesti hääjärjestelyjen aikana ja itse hääjuhlassa aina vihkimykseen asti."

No niin, nyt Sanna oivalsi, taisi olla tekoäly mukana. Eli sulhanen on siitä asti kun on kihloissa ja tosissaan menossa naimisiin, eli hääpäivä sovittu. Teoriassa varmaan jo siitä asti kun kihloihin mennään, mutta ei sitä nimitystä kukaan 14 vuotta käytä, koska sulhasella kuitenkin on vahva konnotaatio juuri häihin.

"Sulhanen vai aviomies
Sulhanen: Nimitys on voimassa kihlauksen jälkeisestä ajasta aina siihen hetkeen asti, kun avioliitto on virallisesti solmittu vihkimällä.
Aviomies: Vihkimisen jälkeen sulhasesta tulee aviomies."

Tämäpä. Ei se miesraukka lopun ikäänsä sulhanen ole, vaan häiden jälkeen se on aviomies. Ihan vastaavasti kuin nainen ei ole morsian heti seurustelun alusta hamaan loppuun asti, vaan häiden ajan ja lyhyen kihlausajan sitä ennen.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   22.8.26 12:54:14

Mustikki : Kiitos <3

T : Olen oivaltanut näitä asioita melko nuoresta iästäni alkaen. Käytännössä kun minä ja J aloimme seurustelemaan, olimme toisillemme seurustelukumppanit. Käytännössä kun minä ja J muutimme yhteen, olimme toisillemme avoparit / avopuolisot. Käytännössä kun minä ja J menimme kihloihin, olin J:lle morsian ja J oli minulle sulhanen ja aina tuonne 14 vuotta asti. Nyt lokakuussa 2026 minusta tulee Rouva ja aviovaimo ja J jää sulhaseksi sekä siitä tulee aviomies.

J ei ole mikään miesraukka. Ja minä olen seurustelukumppani heti kun aloitan parisuhteen jonkun miehen kanssa. Minä olen avopuoliso heti kun muutan yhteen jonkun miehen kanssa. Minä olen morsian heti kun menen kihloihin jonkun miehen kanssa. Ja minä olen Rouva ja aviovaimo heti kun menen naimisiin jonkun miehen kanssa. J taas on seurustelukumppani heti kun aloittaa parisuhteen jonkun naisen kanssa. J taas on avopuoliso heti kun hän muuttaa yhteen jonkun naisen kanssa. J taas on sulhanen heti kun hän menee kihloihin jonkun naisen kanssa. J taas on sulhanen ja aviomies heti kun hän menee naimisiin jonkun naisen kanssa.

Ja ennen kuin kukaan rääkäsee, niin tämä jonkun miehen kanssa tarkoittaa tätä J:tä ja jonkun naisen kanssa tarkoittaa minua.

Tämä on minun mielipiteeni tähän asiaan, enkä aio tästä tämän enempää inttää, enkä jantaka, enkä vängätä.

Ole / olkaa mitä mieltä haluatte. Niitä ei kuitenkaan tarvitse tuoda tähän keskusteluun esille.

Kiitos

Päivämäärä:   22.8.26 13:08:06

Sulhanen lakkaa olemasta sulhanen sitten, kun häät on vietetty. Silloin hänestä tulee aviomies. Morsiamesta tulee vaimo ja myös rouva. Miehellä ei ole vastaavaa titteliä, hän on herra, oli naimaton tai naitu.

"kihloissa oleva mies vars. kihlattunsa kannalta; häissä myös juuri vihitty mies, sulhasmies"
Kielitoimiston sanakirjasta

Sinun on selkeästi vaikeaa myöntää, että voit joskus olla väärässä. Se on toki hyvin monille ihmisille hankalaa, siitä huolimatta että ihan jokainen on joskus väärässä, jokaisella on jotain vanhentuneita käsityksiä tai vanhentuneita uskomuksia. Silloin kun kyseessä on asia, josta yksiselitteistä faktaa on saatavilla, on hyvä opetella päivittämään omia käsityksiään.

Joka tapauksessa vielä kerran onnea tulevalle avioparille!

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   22.8.26 14:41:21

Miksi kaikkien pitää väenvängellä tulla tähän keskusteluun vain pätemään?

Minä olen seurustelusuhteessa seurustelukumppani
Minä olen avoliitossa avopuoliso
Minä olen kihloissa morsian
Minä olen avioliitossa rouva ja aviovaimo

J on seurustelusuhteessa seurustelukumppani
J on avoliitossa avopuoliso
J on kihloissa sulhanen
J on avioliitossa sulhanen ja aviomies

Älkää nyt jumalauta enää pädetkö täällä ja lopettakaa jo teidän mielipiteenne jakaminen

Teidän mielipiteenne ei kiinnosta paskan vertaa

Ja minun ei ole koskaan vaikea myöntää että olisin väärässä koska 100% elämästäni en ole väärässä

Mutta jos tämä paska loppuisi niin
OLEN AINA VÄÄRÄSSÄ
EN OLE SEURUSTELUSUHTEESSA SEURUSTELUKUMPPANI
EN OLE AVOLIITOSSA AVOPUOLISO
EN OLE KIHLOISSA MORSIAN
EN OLE AVIOLIITOSSA ROUVA ENKÄ AVIOVAIMO

J EI OLE SEURUSTELUSUHTEESSA SEURUSTELUKUMPPANI
J EI OLE AVOLIITOSSA AVOPUOLISO
J EI OLE KIHLOISSA SULHANEN
J EI OLE AVIOLIITOSSA SULHANEN EIKÄ AVIOMIES

LISÄNÄ EMME OLE SEURUSTELUSUHTEESSA EMMEKÄ SEURUSTELUKUMPPANEITA
EMME OLE AVOLIITOSSA EMMEKÄ AVOPUOLISOITA
EMME OLE KIHLOISSA EMMEKÄ MORSIAN / SULHANEN
EMME OLE AVIOLIITOSSA ROUVA JA AVIOVAIMO / SULHANEN / AVIOMIES

ELI EMME SIIS SEURUSTELE
ELI EMME SIIS ASU AVOLIITOSSA
ELI EMME SIIS OLE KIHLOISSA
ELI EMME SIIS OLE MENOSSA NAIMISIIN

KAIKKI TÄMÄ ON OLLUT PELKKÄÄ VALETTA

KIITOS JA KUULEMIIN SEKÄ HYVÄSTI
ÄLKÄÄ SIIS ENÄÄ KIRJOITTAKO TÄHÄN KESKUSTELUUN YHTIKÄS MITÄÄN

Päivämäärä:   22.8.26 16:53:36

Sanna hyvä, sinä et päätä sitä saammeko kirjoittaa täällä johonkin topaan vai emme :D Nallen viesti oli varsin asiallinen, mutta olihan se toki arvattavissa että suutut siitäkin. Koska sinä et vain mielestäsi voi ikinä missään tilanteessa olla väärässä.

Sääli miesraukkaa. Hänkään ei varmaan koskaan saa olla mistään asiasta eri mieltä kuin sinä? Haluaako hän edes naimisiin vai onko koko juttu vain sinun ideasi johon mies ei uskalla sanoa ei ettet vedä kilareita? :D

Lähettäjä: [rose] 
Päivämäärä:   22.8.26 17:13:21

Ette tekään päätä sitä, saako Sanna kirjoittaa tänne vai ei. Samanlailla Sannallaki on oikeus kirjoitella tänne siinä missä teillä muillakin

Päivämäärä:   22.8.26 17:24:29

Sanna riikkoo jatkuvasti foorumin sääntöjä, joten häneltä kyllä kuuluisi taas ottaa se oikeus täällä kirjoittamiseen pois. Henkistä ikää vaikka sellainen 20v lisää niin saa palata takaisin :)

Päivämäärä:   22.8.26 17:27:35

Eikö [rose] voi pistää siskoaan järjestykseen?

Päivämäärä:   22.8.26 17:36:05

Kaikessa muussa olet oikeassa, kuin siinä että aviomies on myös sulhanen. Kyseessä ei ole mielipide vaan fakta, jolloin fakta on myös se, että tässä asiassa sinä olet väärässä. Tunnut olevan aika mustavalkoinen tyyppi, se on kaikki tai ei mitään. Joko tiedät 100% kaikesta, olet täysin oikeassa joka ikisessä asiassa maan päällä, tai sitten olet ihan jokaisessa asiassa väärässä. Mitään välimuotoa ei ole.

En ole kirjoittanut sinulle koskaan epäasiallisesti tai haukkunut sinua. En ole kieltänyt sinua kirjoittamasta minnekään, vaan oikaissuttä tämän yhden väärän käsityksen, joka sinulla. Sinä kuitenkin kiihdyt siitä, alat huutamaan ja kiellät myös minua kirjoittamasta tähän topiciin. Miksi sinulla on oikeus päättää, mitä keskustelupalstalla kirjoitetaan, kun kyseessä on täysin foorumin sääntöjen mukaisia, asiallisia kirjoituksia?

Toivon teille edelleen vain kaikkea hyvää, mutta se ei poista sitä, että tässä yhdessä asiassa sinä nyt vain olet selvästi ja todistettavasti väärässä. Ei väärässä olemisessa ole myöskään mitään noloa, hävettävää tai kiukustumisen arvoista. Se on inhimillistä ja jokainen on joskus väärässä, niin sinä, minä kuin ihan jokainen muukin tälle palstalle kirjoittava. On aikuismsista käytöstä kyetä myöntämään se ja pystyä myös muuttamaan omia virheellisiä käsityksiään.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   22.8.26 20:34:20

. : Miksi te sitten saatte päättää kirjoitanko minä tänne hevostalli.nettiin vaiko en? Ettehän tekään sitä päätä jos minä tänne haluan kirjoittaa. Juurikin märisette tuolla yhdessä topassa että miten Valtteriin saisi yhteyttä että minulle saataisiin bännit. Miksi siis teillä on oikeus kirjoittaa täällä hevostalli.netissä ja minun aloitukseeni jos minulla ei ole oikeus kirjoittaa täällä hevostalli.netissä tai mihinkään keskusteluun?

Miksi olisin jostain väärässä?

Ja juurihan olen hokenut että olen väärässä.

Minä en ole seurustelusuhteessa seurustelukumppani. Minä en ole avoliitossa asuvana avopuoliso. Minä en ole kihloissa olevana kihlattu / morsian. Minä en ole avioliitossa rouva enkä aviovaimo. Olen siis näitten asioissa väärässä. En tiedä mikä olen kun olen seurustelusuhteessa / avoliitossa / kihloissa / avioliitossa mutta en todellakaan ole niitä edellämainittuja.

J ei ole seurustelusuhteessa seurustelukumppani. J ei ole avoliitossa asuvana avopuoliso. J ei ole kihloissa olevana kihlattu / sulhanen. J ei ole avioliitossa sulhanen / aviomies. Olen siis näitten asioissa väärässä. En tiedä mikä J on kun on seurustelusuhteessa / avoliitossa / kihloissa / avioliitossa mutta ei todellakaan ole niitä edellämainittuja.

No sääli ihan rauhassa J:tä. Mutta mikään raukka se ei todellakaan ole. Ja on saanut olla kaikissa asioissa eri mieltä minun kanssani. Miksi hän ei haluaisi naimisiin kanssa? Tottakai haluaa.

Ei ku olin väärässä. J:hän on raukka. J ei ole tämän 14 vuoden aikana saanut sanoa omaa mielipidettään mistään koska aloitan samantien raivoamisen. Ei J minun kanssani naimisiin halua. Ei ole halunnut kihloihinkaan. Ei ole halunnut muuttaa kanssani yhteen. Ei ole halunnut alkaa seurustelemaan kanssani. Alkoi vain siksi koska aloin raivoamaan hänelle asioista.

Ja tämä naimisiin meno oli vain minun ideani.

Emme siis olekaan menossa naimsiin.

Emme siis ole edes kihloissa.

Emme siis asu avoliitossa.

Emme siis seurustele.

Ketään miestä ei ole edes olemassakaan.

Tämä sinulle Lähettäjä: .
Päivämäärä: 22.8.26 16:53:36

En muuten riko jatkuvasti foorumin sääntöjä. Niitä rikotte kyllä ihan itse. Olen henkiseltä iältäni 41 vuotias. Olen fyysiseltä iältäni 41 vuotias.

Ei ku taas unohdin. Olen väärässä. Olen rikkonut koko ajan foorumin sääntöjä. Olen 5 vuotiaan tasolla henkisesti ja fyysisestikin.

Ja tehän muut olettekin niitä aikuisen ihmisen tasolla. Tehän te tässä olette niitä 2 vuotiaan tasolla.

Ja tämä sinulle : Lähettäjä: .
Päivämäärä: 22.8.26 17:24:29

Vaikka olemmekin sisarukset ja kaksoset niin [rose]:n ei tarvitse puuttua siihen mitä minä täällä kirjoitan ja mitä en. Minun oma asiani.

Ja tämä sinulle Lähettäjä: -
Päivämäärä: 22.8.26 17:27:35

Sanoin jo että J:lle minä olen A seurustelukumppani silloin kun pelkästään seurustelimme B avopuoliso silloin kun asuimme avoliitossa C kihlattu / morsian kun olimme kihloissa D rouva ja aviovaimo sitten kun menemme naimisiin

J on taas minulle A seurustelukumppani kun pelkästään seurustelimme B avopuoliso silloin kun asuimme avoliitossa C kihlattu / sulhanen kun olimme kihloissa D sulhanen / aviomies sitten kun menemme naimisiin

Mutta sanon nyt viimeisen kerran : olen äärettömän väärässä kaikessa asioissa mitä täällä maan päällä on

Ei kannata toivottaa meille hyvää sillä A en ole kenenkään kanssa seurustelusuhteessa B en asu kenenkään kanssa avoliitossa C en ole kenenkään kanssa kihloissa D en ole menossa kenenkään kanssa naimisiin

Tämä hää-juttu oli vain minun sanomani eli valetta

Tämä sinulle Lähettäjä: nalle
Päivämäärä: 22.8.26 17:36:05

Päivämäärä:   22.8.26 21:37:23

Ymmärtääkseni sanna mitä tarkoittaa mustavalkoinen? Joko tai? Se että löytyy vaihtoehtoja näiden kahden juu tai ei- vaihtoehdon väliltä?
Selkeästi kukaan ei estä sinua kirjoittamasta kun kerran vaan jatkat ja jatkat. Eihän täällä kukaan estä ketään tekemästä mitään. Kaikki tekevät mitä haluavat. Et voi sinäkään asettaa ehtoja kuka saa ja kuka ei saa kirjoittaa sinusta. Et vaikka kuinka haluaisit ja polkisit jalkaa.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   22.8.26 21:42:00

Te olette vuosien ajan rääkyneet etten saa olla täällä hevostalli.netissä ja kirjoittaa mihinkään joten nyt on minun vuoroni rääkyä että älkääpä itse olko täällä hevostalli.netissä älkääkä kirjoittako mihinkään.

Päivämäärä:   22.8.26 21:43:06

Sanna, sinä olet ainoa joka on väittänyt että olisit kaikessa väärässä. Jos olet väärässä siitä, että sulhanen ei ole sulhanen enää häiden jälkeen, se ei tarkoita sitä, että olisit mielestämme väärässä kaikesta muustakin. Jos olet väärässä siitä, että koirasi ei ole voinut kuolla spondyloosiin (koska siihen ei vaan kuole, luutuma ei voi sieltä selkärangasta kasvaa mihinkään keuhkoa puhkomaan tmv), se ei tarkoita sitä että väittäisimme koirasi olleen kipeä 24/7.

Emme myöskään ole missään väittäneet ettet olisi avoliitossa Janin kanssa. Olemme vain kertoneet, että Jani muuttuu sulhasesta aviomieheksi naimisiin menon jälkeen.

Päivämäärä:   22.8.26 22:06:58

Tulin vaan kertomaan että naurattaa taas :D Terkkui Sanna!

Päivämäärä:   22.8.26 22:33:21

vain hötölässä: ap sanoo kihlaustaan teihikihloiksi ja sitten joku sanoo, että teinikihlaus voi peruuntua ja ap alkaa vaahtoamaan, että tiedätkö mikä on teini ja muutenkin heittäytyy ihan teiniksi xD ja kamala vääntö onko se sulhanen vai mikä.
Jani parka :/

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   22.8.26 22:44:52

Minä olen kertonut tänne että minun mielipide on tämä eli :
Minä Sanna olen seurustelusuhteessa joten olen J:n seurustelukumppani
Minä Sanna olen avoliitossa joten olen J:n avopuoliso
Minä Sanna olen kihloissa joten olen J:n morsian
Kun minä Sanna menen naimisiin niin olen rouva ja J:n aviovaimo

J on seurustelusuhteessa minun Sannan kanssa joten hän on minun seurustelukumppani
J on avoliitossa minun Sannan kanssa joten hän on minun avopuolisoni
J on kihloissa minun Sannan kanssa joten hän on minun sulhaseni
Kun j menee naimisiin niin hän on sulhanen ja minun aviomies

Nämä ylläolevat ovat MINUN MIELIPITEITÄNI

Te voitte olla ihan mitä mieltä haluatte siitä olenko seurustelukumppani / avopuoliso / morsian / rouva ja aviovaimo THAT'S IT EIKÄ kiinnosta paskaakaan

Te voitte olla ihan mitä mieltä haluatte siitä onko J seurustelukumppani / avopuoliso / sulhanen / aviomies THAT'S IT EIKÄ kiinnosta paskaakaan

PIDÄN itseäni seurustelukumppanina / avopuolisona / morsiamena / rouvana ja aviovaimona

PIDÄN J:tä seurustelukumppanina / avopuolisona / sulhasena / aviomiehenä

Kyllä koirani kuoli spondyloosiin
Ei mihinkään sydän pysähdykseen
Minä olen tässä siis oikeassa ja te väärässä
Ja moni väittää että vanhempi koirani on kipeä 24/7
Ja moni väittää että nuorempi koirani on kipeä 24/7
Molemmilla koirilla on kipuja 24/7 vaikka todellisuudessa ei edes ole
Te siis olette väärässä siis siitä että koira ei kuollut spondyloosiin vaan sydän pysähdykseen sekä väärässä että koirat olisivat kipeitä 24/7 + että koirilla olisi kipuja 24/7

Älä kylvää seurustelukumppanini / avopuolisoni / kihlattunu / sulhaseni / tulevaa aviomiesheni nimeä täällä
Sinulla ei ole siihen minkäänlaista oikeutta

Kyllä olette näin sanoneet

Minä olen sanonut koko ajan mitä mieltä minä olen mistäkin

Ja nyt asia loppuun käsitelty

Olkoon J sitten avioliiton myötä sulhanen taikka aviomies

Päivämäärä:   22.8.26 23:49:03

No helvattiako välität muiden mielipiteistä? Anna olla. Vsi pitäisikö sinun tietää kaikki, mitä sinusta puhutaan? Ajatuksetkin?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   23.8.26 02:54:59

Antakaa jo olla

Jättäkää jo rauhaan

Lähettäjä: Yli-mies 
Päivämäärä:   23.8.26 11:57:24

Onnea paljon Sannalle
Vaihdatko nimimerkkisi täällä Sanna Hakalaksi vai käytätkö tulevaisuudessa nimimerkkiä Sanna Hakala os Lopakka?

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   23.8.26 12:10:51

"Kyllä koirani kuoli spondyloosiin"
Oletko nyt ihan täysin ymmärtänyt mikä se spondyloosi on?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   23.8.26 12:20:38

"Ja minun ei ole koskaan vaikea myöntää että olisin väärässä koska 100% elämästäni en ole väärässä"

Tämä oli kyllä jo legendaarinen lausahdus :D
Verrattavissa jopa Matti Nykäsen filosofisiin pohdintoihin.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   23.8.26 13:23:16

. : Höpö höpö. Minä olen ilmoittanut olevani seurustelusuhteessa / avoliitossa / kihloissa. Moni sai tietää että seurustelusuhteemme on kestänyt 14 vuotta / avoliittomme on kestänyt 14 vuotta / kihlamme on kestänyt 14 vuotta. Lisäksi moni sai tietää että emme ole menneet vielä(kään) naimisiin. Joku täällä olijoista alkoi rääkymään että me olemme teinikihloissa. Vastasin tälle rääkyjälle että emme ole teinikihloissa. Tämä rääkyjä inttää / väittää / jankkaa / vänkää / länkyttää siitä huolimatta että olemme teinikihloissa. Yritin tälle rääkyjälle selventää mitä tarkoittaa teinikihlat. Silti tämä rääkyjä inttää / väittää / jankkaa / vänkää / länkyttää että olemme teinikihloissa. Perustelin että emme ole teinikihloissa koska emme ole olleet teinejä (13 - 19 vuotiaita) kun aloimme seurustelemaan / emme ole olleet teinejä (13 - 19 vuotiaita) kun muutimme yhteen / emme ole olleet teinejä (13 - 19 vuotiaita) kun menimme kihloihin. Selitin myös ummet ja lammet muutakin tähän teinikihlaukseen liittyen. Joten älä sinä taas syytä minua siitä että tässä keskustelussa puhutaan teinikihloista. Ja ei en ole teini enkä heittäytynyt teiniksi. Ja J ei ole mikään parka. Ja millä oikeudella sinä J nimeä täällä mainitset? Sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta J:n nimeä täällä huudella.

. : Kyllä välitän. Kyllä minun pitää saada tietää kaikki mitä minusta puhutaan.

Yli-mies : Kiitos. Millä oikeudella sinä täällä huutelet minun tulevaa sukunimeäni? Sinulla ei ole oikeutta huudella sitä täällä. Olen täällä jatkossakin Sanna Lopakka nimellä. En millään muulla nimellä.

Ä : Miksi en olisi? Kyllä olen ihan täysin ymmärtänyt mikä se spondyloosi on. Oletko itse ymmärtänyt? Oletko itse ymmärtänyt että se koira ei ole kuollut sydänpysähdykseen?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.8.26 14:09:19

Ajattelin tulla ilmoittamaan, että avioliiton esteidentutkinta on valmis. Avioliitolle ei siis ole laissa säädettyä estettä.

Lähettäjä: Nero 
Päivämäärä:   28.8.26 15:00:27

Kiitos ilmoituksesta. Yli-miehen ehdottama nimimerkki ois kyllä kova, harkitse!

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.8.26 15:50:13

Olen täällä hevostalli.netissä vain ja ainoastaan Sanna Lopakka nimellä vaikka menenkin naimisiin. En siis vaihda nimeäni täällä häiden jälkeen. Enkä siis harkitse.

Päivämäärä:   28.8.26 17:48:49

Miksi?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.8.26 18:04:04

Miksi pitäisi? Mikä hinku teillä on nyt siihen, että alkaisin käyttämään naimisiin mentäessä toista nimeäni täällä? Siis miksi pitäisi?

Kirjoitan Sanna Lopakka nimellä ja piste. Olin naimisissa taikka en. En siis ala vaihtamaan tänne nimeäni naimisiin menemisen jälkeen.

Päivämäärä:   28.8.26 18:06:12

Miksi sitten otat miehen nimen?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.8.26 18:16:54

Voi lapsi kun et tiedä mistään mitään. Kun nainen ja mies menee naimisiin, on käytäntö, että nainen ottaa miehen sukunimen. Tämä ei ole pakollista. Tai mies voi ottaa myös naisen sukunimen. Tähän olen törmännyt vain yhden ainoan kerran. Ja miksi en ottaisi miehen nimeä, kun naimisiin menen? Ja sinäkö pakotat minua kirjoittamaan täällä uudella nimelläni, kun olen naimisiin mennyt? Vastaan : sinä tai kukaan muukaan ei pakota minua kirjoittamaan millään nimellä täällä, ei uudella, eikä vaihtamalla nimeä, vaikkapa p-e-r-s-e-e-n-silmäksi, kirjotan Sanna Lopakka nimellä ja that's it.

Päivämäärä:   28.8.26 18:17:32

Aika loukkaavaa miestä kohtaan.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   28.8.26 18:23:01

Niin mikä? Ai se etten täällä hevostalli.netissä kirjoita minun tulevan aviomieheni nimellä? Sinua se voi loukata ja loukatkoon ihan rauhassa. Ei kiinnosta. En ole menossa tuollaisen kanssa naimisiin. Tulevaa aviomiestä se ei loukkaa. Ja miksi pitäisi? Kukaan ei sanele minulle millä nimellä kirjoitan tänne ja millä nimellä en. Ja en ala jankkaamaan tästä tämän enempää. Joten älä kommentoi tänne enää mitään, kun se ei ole mitään järkevää.

Päivämäärä:   28.8.26 18:23:58

Kommentoin jos haluan – sinä et sitä päätä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.