Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suomalainen kateus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.26 16:33:24

Miksi pitää olla toiselle kateellinen jopa paskanlappaamisesta? Ihmettelen jatkuvia aloituksia eri henkilöistä joiden asioita pitää anonyymipalstalla puida. Jos siellä kotisohvalla köllötellessä on niin tylsää niin menkää töihin. Ja töissä olevat voivat vaihtaa ammattia jos niin kyrpii nykyinen työ.

Re: Suomalainen kateus

Lähettäjä: No siis 
Päivämäärä:   19.8.26 16:35:08

Ei ne kaikki kotona köllöttelijät pärjää työelämässä. Ehkä lääkityksen vaihto voisi auttaa.

Lähettäjä: ei edes siivoojaks 
Päivämäärä:   19.8.26 16:40:04

Ei saa työtä ja se harmittaa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   19.8.26 17:11:47

Juu siis tää perisuomalainen sairaalloinen kateus on kaikessa korniudessaan jo hieman huvittavaa. Paljon olen maailmalla liikkunut, enkä missään ole törmännyt mihinkään lähellekään vastaavaan. Ajatelkaa millainen voimavara se olisi jos loputtoman kateuden ja pahantahtoisuuden sijasta pyrittäisiin aina ensisijaisesti auttamaan ja tukemaan lähimmäistä?

Tämä on viinan ohella varmaan yksi pahimmista asioista joka jatkuvasti syö Suomen ja suomalaisten voimavaroja, jaksamista ja elämää - ja aivan turhaan.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.8.26 17:39:18

No, miksi olette kateellisia?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.8.26 17:42:55

Lähettäjähmm

Päivämäärä19.8.26 17:11:47

Juu siis tää perisuomalainen sairaalloinen kateus on kaikessa korniudessaan jo hieman huvittavaa. Paljon olen maailmalla liikkunut, enkä missään ole törmännyt mihinkään lähellekään vastaavaan. Ajatelkaa millainen voimavara se olisi jos loputtoman kateuden ja pahantahtoisuuden sijasta pyrittäisiin aina ensisijaisesti auttamaan ja tukemaan lähimmäistä?

Tämä on viinan ohella varmaan yksi pahimmista asioista joka jatkuvasti syö Suomen ja suomalaisten voimavaroja, jaksamista ja elämää - ja aivan turhaan.

Tämäpä juuri. Toiset osaa olla todella inhottavia, miksei voi vain keskittyä omaan elämäänsä. Jotkut oikeasti ottaa toisen elämän tuhoamisen elämän tehtäväkseen. Vois tehdä jotain hyvääkin, niin vois alkaa tuntua paremmalta myös.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.8.26 18:40:53

Karma on näitä hoidellut

Lähettäjä: st 
Päivämäärä:   19.8.26 20:06:12

Luuseripaskat saa toivottavasti ansionsa mukaan. Luusereita kaikki toisten elämän kyylärit joilla pahat mielessä.

Lähettäjä: Keltainen 
Päivämäärä:   19.8.26 20:37:50

En usko että suomalaiset ovat yhtään kateellisempia kuin muunkaan maalaiset. Tuttava on esimerkiksi intiasta ja olen alkanut seurata intian lehdistöä. Uutisia on aivan jakuvasti siitä, miten joku on sabotoinut toisen sadon kateuttaan tai on hakattu luokkalainen koska tyttö on kauniimpi kuin muut. Kiinassa myös vaikka mitä tekniikoita puhetavasta alkaen jolla yritetään torjua kateutta. Mietitään vaikka jenkkejä, siellähän asiaan kuuluu kehua ylenpalttisesti kaikkia saavutuksia. Se ei suojele kateudelta vaan siellä kateus vasta pihiseekin.

Kateus on yleismaailmallinen tunne. Meilla suomalaisilla sen sijaan on heikko kansallinen itsetunto maantieteellisen sijaintimme ja sen myötä historiamme takia ja siitä huonosta kansallisesta itsetunnosta kumpuaa käsitys "suomalaisesta kateudesta." Ei sellaista oikeasti ole.

Päivämäärä:   19.8.26 20:38:36

Mä en ole kyllä kateuteen törmännyt, enkä ole huomannut että mulle oltais kateellisia. Enkä kyllä ole kateellinen muille, omassakin elämässä tarpeeksi tekemistä niin ei ehdi tässä muiden elämiä kytätä ja kadehtia.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   19.8.26 21:17:40

Täällä hötölässä kyllä törmää kateuteen ja toisten alas ajoon joka päivä.

Päivämäärä:   19.8.26 21:23:22

Mä puhuisin pahansuopaisuudesta enkä kateudesta. Vtuttaa kun kateutta ängetään aina jos olet eri mieltä tai sanot jotain väärää.

Päivämäärä:   19.8.26 21:44:35

No kyllä ainakin tuosta yhdestä ratsuttajan työtä tekevästä väännetään jatkuvasti kuinka vaihtaa huipulta huipulle ja kuinka pitäisi lopettaa työskentely... Kuitenkin elää nyt unelmaansa. Pohjalta on hyvä huudella.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.8.26 05:48:42

Kateus vie kalatkin vedestä

Päivämäärä:   20.8.26 05:51:05

Keltaisen kanssa samaa mieltä. Kateus kuuluu ihmisluontoon. Ilman sitä ei olisi markkinatalouttakaan.

Päivämäärä:   20.8.26 14:26:02

” Vtuttaa kun kateutta ängetään aina jos olet eri mieltä tai sanot jotain väärää.”

Tai jos ei itse pidä jotain asiaa tavoittelemisen arvoisena niin on kateellinen.

Päivämäärä:   20.8.26 15:44:56

Jos joka paikasta lähtee jonkun "myrkyllisen ihmisen" takia, niin eikö silloin ole jo peiliin katsomisen paikka? En ymmärrä miten kateus liittyy tähän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.