Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tiedätkö puolisosi exän/exät?

LähettäjäJoo 
Päivämäärä:   19.8.26 16:04:44

Otsikossa kysymys tulikin. Tiedätkö sinä kenen kanssa puolisosi on aiemmin seurustellut? Vakavia suhteita tarkoitan.

Ehkä hassu kysymys mutta en tiedä puolisoni existä mitään. Heidän ikää, onko ollut lapsia, mitä teki vaikka työkseen, mihin suhde päättyi jne. En tarkoita, että minun tarvitsee tietää kaikkea mutta olen itse kertonut esim omasta erostani, miten aiemmat suhteet muokanneet itseäni ja käyttäymistä jne. Mutta puolisoni vaikenee kuin hauta näistä ja siitä tulee itselle jotenki outo olo.

Kertokaas?

Re: Tiedätkö puolisosi exän/exät?

Lähettäjä: Kopkop 
Päivämäärä:   19.8.26 16:08:51

Ympäri pyöreästi tiedän minkä ikäisiä, kauanko kestäneet ja miksi suhteet loppuneet ja joskus sivilauseissa tullut muutakin tietoa, ei juuri jutella edellisistä suhteista, mutta eivät ole mikään vaiettu salaisuuskaan kummankaan puolelta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.8.26 16:10:51

Tiedän.
Hänellä on ollut kaksi "pidempää" seurustelusuhdetta ennen minua. Toisen näistä tyttöystävistä olen joskus tavannutkin pikaisesti jossakin kaupassa.

Ja hän tuntee minun entisen poikaystäväni, jonka kanssa asuinkin vähän aikaa.

Meillä ei montaa noita entisiä ole, kun yhdessä olemme olleet jo 37 vuotta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.26 16:15:57

Puolisollani ei ole aiempia pitkiä, merkittäviä seurustelukumppaneita. Ei ole aiemmin asunut kenenkään kanssa yhdessä. Jotain tapailukumppaneita ja lyhyitä seurustelusuhteita on ollut. En tiedä heistä mitään.

Puolisoni tietää ehkä nimeltä ja ulkonäöltä minun edelliset kumppanini, mutta ei mitään suhteiden sisällöistä. Ehkä jotain ympäripyöreää tyyliin "juttu ei jatkunut, koska olimme lopulta aika erilaisia".

Lähettäjä: aikuinen nainen 
Päivämäärä:   19.8.26 16:24:34

"Mutta puolisoni vaikenee kuin hauta näistä ja siitä tulee itselle jotenki outo olo."

Minä taas ehdottomasti arvostan miehiä joilla ei ole tarvetta kertoilla existään muille. Tuskinpa kertoo minustakaan jos menee joskus sukset ristiin.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   19.8.26 17:32:37

Erosin hiljattain miehestä jolle olin ensimmäinen tyttöystävä, joten eksistään hänellä ei ollut kerrottavaa. Kertoi kyllä kaljapäissään monista yhden illan jutuista . Tuli vähän sellainen tunne, että miksi niitä piti miettiä ja niistä erikseen kertoa. Itse en kertonut juuri mitään edellisistä suhteista, koska en niitä juurikaan enää nykyään edes ajattele.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.8.26 17:44:18

Miehen entisen avopuolison olen tavannut joskus ja hän on perheineen ns. perhetuttu, nuoruuden eksistä ollaan puhuttu jotain mutta en tarkemmin muista mikä tyttöystävä oli mikäkin. Mies tulee hyvin toimeen eksäni kanssa, tavataan joskus harrastuspiireissä.

Päivämäärä:   19.8.26 17:47:22

Suurinpiirtein.

Päivämäärä:   19.8.26 17:49:13

Exän exät tiesin, koska hän haukkui ne kaikki minulle. Ja on takuulla myös haukkunut minut kaikille jotka on minun jälkeeni tavannut :D olisi kannattanut tajuta lähteä heti kun kuuli, että hänen exänsä ovat kaikki kamalia tyyppejä.

Nykyisen miehen exästä en tiedä juuri mitään, ainoastaan sen että yksi tyttöystävä on joskus nuorena ollut ja hetken ovat kimpassa asuneet, mutta olu pitkään sinkkuna ennen kuin me tapasimme. Hän tietää mun exästä sen että oli epätasapainoinen tyyppi ja että olin tyhmä kun edes olin koko suhteessa niin pitkään. Ei noista ole sen enempää tullut puhuttua, keskitytään mieluummin nykyhetkeen.

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   19.8.26 18:16:24

Jotakuinkin joo, ja muutamista ei niin vakavistakin. Ollaan ne ns merkittävimmät suhteet käyty aivan alussa läpi, sen jälkeen niistä ei ole juuri ollut tarvetta puhua, mutta toki väkisin tulee joskus vahingossa kerrottua sellaisiakin tarinoita missä eksä on ollut mukana. Miehen viimeisintä eksää näen melkein viikoittain, kun miehellä on lapsia edellisestä liitosta.

Mielestäni niistä merkityksellisistä tai pitkistä suhteista on hyvä tietää, mutta muuten niistä ei tarvitse keskustella tai tuoda esiin.

Päivämäärä:   19.8.26 18:25:46

Hassua kyllä yhdelläkään miehellä, jonka kanssa olen ollut vakavassa (vuosien) suhteessa, ei ole ollut yhtään exää ennen minua.

Lähettäjä: sin.pun.mustekala 
Päivämäärä:   19.8.26 18:26:48

Tiedän ja paljonkin. Puoliso tietää myös.

Lähettäjä: --2 
Päivämäärä:   19.8.26 18:34:16

Minusta on outoa, että voi harrastaa seksiä, hankkia lapsia, mennä naimisiin, ostaa yhteistä omaisuutta (jopa satojen tuhansien edestä, jos ostaa vaikka talon), mutta ei voisi kertoa menneisyydestään erittäin keskeisiä asioita. Itse jaan käytännössä kaiken mieheni kanssa, joitain mitättömiä yksityiskohtia lukuunottamatta (emme esim. keskustele kovin yksityiskohtaisesti seksielämästä aikaisemmassa parisuhteessa tms. mikä koskettaa myös exän yksityisyyttä).

Eli joo, todellakin tiedän puolisostani suunnilleen kaiken hänen menneisyydestään, kuten hänkin minusta.

En pystyisi vakavampaan suhteeseen, jos ihmisellä on kovin suuri tarve peitellä asioitaan. Itselle tulee mieleen lähinnä, että taustalla on jotain rikollista tai muuta hämäräperäistä.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   19.8.26 19:41:10

Tiedän mielestäni riittävästi. Olemme edellisiä suhteita sen verran avanneet että tiedämme pääpiirteittäin että miten suhteet on menneet.

Päivämäärä:   19.8.26 19:43:01

Tiedän vain muutaman, jotka ovat yrittäneet saada miestä takaisin kun ollaan oltu jo yhdessä ja mies ollut avoin. Toisesta näistä tiedän paljon, koska yritti vuosia saada miestäni ja stalkkasi minua joka paikassa kavereineen ja sitä kautta mies kertonut hänestä sitä sun tätä kun on tullut puheeksi ja olivat myös samassa työpaikassa. Toisesta en tiedä muuta kuin nimen ja instagramin profiilikuvan kun mies näyttänyt viestejä ja ihmetellyt, se nainen lopetti yhtä nopeaa kuin aloittikin eikä yrittänyt tavoitella minua mitenkään.

Muista hänen existä en tiedä mitään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.8.26 19:49:51

Tiedän sen, mitä nyt jossain muussa yhteydessä on esiin tullut eli aika vähän. Puoliso vastailee kyllä kysymyksiin, mutta en ole kokenut tarpeelliseksi kysellä eikä meillä muutenkaan ole ollut koskaan tapana existä erityisemmin puhua.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   19.8.26 20:46:04

Tiedän vain vähän. Miehellä on vain yksi vakavampi suhde takana. En tiedä kuka hän on tai oikeastaan mitään muuta, kuin että olivat jonkun pari vuotta yhdessä josta loppuaika etäsuhteessa ja suhde täten kuihtui pois. Rivien välistä olen lukenut myös vähän millainen ihminen ex oli, mutta itselleni on epämukavaa ajatella miestä toisen naisen kanssa, joten olen sanonut miehelle etten halua kuulla tästä oikeastaan mitään.

Mies on minun ensimmäinen vakava suhde ja ylipäänsä ensimmäinen ihminen jota kohtaan olen tuntenut mitään tuttavallisuutta kummempaa. Olen kuitenkin ympäripyöreästi kertonut omasta historiastani, koska se on vaikuttanut omaan käytökseeni meidänkin suhteessa.

Lähettäjä: Hj 
Päivämäärä:   19.8.26 21:39:57

:—2 oon niin samaa mieltä!
Ollaan puolison kanssa kumpikin saatu kauhisteluita siitä miten on kerrottu edellisestä elämästä toiselle.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   19.8.26 21:41:27

Tiedän ja jonkun olen myös tavannut. Toki ei mieskään tiedä onko jollain nykyään lapsia vai ei.

Lähettäjä: nalle 
Päivämäärä:   19.8.26 21:49:45

Viimeisimmästä exästä tiedän jonkin verran, olen pari kertaa tavannutkin. Sitä aiemmista olen kuullut nimet, summittaiset suhteen kestot sekä erojen pääpiirteet syyt. Koskaan mies ei ole haukkunut exiään, se olisikin iso red flag jos kaikki exät olisivat sekopäitä tai kamalia ihmisiä. Exät ovat osa ihmisen historiaa, ja olen tietysti kiinnostunut kumppanini menneisyydestä ja kokemuksista. Mitään yksityiskohtia ei ole tarpeen ruotia ja esimerkiksi seksielämä on asia, josta en näe tarpeelliseksi tietää enkä edes haluaisi kuulla sen enempiä, on kuitenkin kyse myös sen parisuhteen toisen osapuolen yksityisyydestä.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   19.8.26 22:19:32

Tiedän ja olen tuntenut hänen siskonsa. Eron syystä ei tietoa

Lähettäjä: Viiru 
Päivämäärä:   19.8.26 23:24:52

Todellakin tiedän, kun tuli mun työpaikalle kirkumaan, että mun pitää jättää se rauhaan, vaikken edes halunnut olla missään te hänen kanssaan, pikemminkin hän aina häiritsi minua ja miestä. Onneksi asutaan eri maissa nyt...

Lähettäjä: ykskaks 
Päivämäärä:   20.8.26 01:08:01

En tiedä, toki olen somessa käynyt stalkkaamassa. ;D Eronneet toki jo useampi vuosi ennen meidän tapaamista, ja nainen vaikuttaa jossain toisella puolen Suomea nyt. Joitain asioita heidän suhteestaan tiedän jotka vaikuttavat mieheen nykyäänkin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.8.26 01:58:35

Tiedän ihan liikaa kaikista entisistä, yhdestä ex-puolisosta ja kahdesta muuten exästä. Kaikki olen tavannut useamman kerran. Niiltä kahdelta muuten exältä voisi kysyä, tietääkö ne, että minä tiedän.

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   20.8.26 11:01:37

On kyllä outoa, jos ei kumppani kerro menneistä vakavista suhteistaan saati sitten lapsistaan! Minulla on ollut 5 pidempää suhdetta kestoltaan kaikkea 3-13v väliltä ja jokainen on ihan omasta aloitteestaan kertonut näistä. Ja samoin minä heille. Menneet suhteet kuitenkin muokkaavat ihmistä ja mielestäni on tärkeää ymmärtää ihmisen taustaa.

Lähettäjä: situ 
Päivämäärä:   20.8.26 12:41:57

Tiedän sen verran kuin tarvitsee.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   20.8.26 12:51:23

"Minusta on outoa, että voi harrastaa seksiä, hankkia lapsia, mennä naimisiin, ostaa yhteistä omaisuutta (jopa satojen tuhansien edestä, jos ostaa vaikka talon), mutta ei voisi kertoa..."

En ole koskaan kokenut että mun tarvitsee tietää mitään mieheni existä tai syistä jotka johtivat eroon. Eli hyvin voitais puhua, mutta ei kyllä kiinnosta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.