Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko joutunut huijatuksi hevoskaupoilla?

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   19.8.26 14:04:15

Kysyn siis yleisellä tasolla joten älkää nostako tikunnokkaan KUKA vaan MITEN!

Re: Oletko joutunut huijatuksi hevoskaupoilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.26 15:44:33

Olen. Myyjä ei kertonut asiasta joka vaikutti hevosen elämään ja ratsastajan turvallisuuteen ratsastaessa. Koeratsastus oli järjestetty niin, että asia ei tullut ilmi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.8.26 15:51:51

En ole. Olen ostanut hevosia 80-luvulta alkaen, viimeisimmät ihan hiljattain, enkä ole koskaan joutunut huijatuksi. Tapanani tosin on arvioida ostokohde omin silmin ja päätelmin, en kysele myyjältä paljoa vaan arvioin ja päättelen itse.

Lähettäjä: Nbö 
Päivämäärä:   19.8.26 15:55:14

Juu. Sairas myytiin terveenä. Vika sellainen mikä ei ostotarkastuksessa käy ilmi. Jälkeenpäin sitten selvisi että myyjä on ollut tästä vaivasta hyvinkin tietoinen. Oikeuteen ollaan menossa kun ei halpa hevonen kyseessä ja myyjänä yritys.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.8.26 16:15:02

En ole ikinä tullut huijatuksi. Melkein päinvastoin.
Minulle tarjottiin nelivuotiasta suokkiruunaa, joka oli "liian reaktiivinen" ratsastuskouluun. Ja "todella haasteellinen" ratsuttaa.
On tosi lunki ratsu, eikä kyllä ole ollut reaktiivinen. Sain halvalla.

Noin muutoin, niin tarkastan aina itse hevoset ennen ostoa, ja ymmärrän ostavani eläimen, en tavaraa.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   19.8.26 16:17:15

En. Ostan max 2-vuotiaita varsoja, suvun, rakenteen ja näkemäni käytöksen perusteella, ja koulutan itse. Jokaisesta tullut mukavia kavereita ja käyttöhevosia.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   19.8.26 16:25:30

On. Luulin sinisilmäisenä että työkseen myyvä ei valehtele mutta ne luulot on karisseet. Kierrän ammattimyyjät jatkossa kaukaa.

Lähettäjä: Uuups 
Päivämäärä:   19.8.26 16:27:01

En, tosin olen itse huijannut.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   19.8.26 17:49:18

Juu.

Entinen omistaja sanoi että parempaa ja fiksumpaa siitos- ja emätammaa en löydä mistään sama mistä haen ja mitä maksan. Toimii, on kiltti, tiinehtyy, kantaa ja hoitaa varsansa. Kiva, reipas ja toimiva liikuttaa. Terve kuin pukki, varsat ihan automaatteja opettaa ajolle. Kuin ihmisen mieli kaikella tavalla. Säkää noin 155.

Valehtelihan se myyjä. Säkää oli 165, paha oli siinä loppusyksyn kurakossa aidan ja etäisyyden päästä arvioida. Kaikki muu piti tismalleen paikkaansa.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   19.8.26 20:35:50

Kyllä, hevosella oli kaatuman seurauksena irronnut pala polvesta, mikä sitten aiheutti nivelrikon. Oli käyttänyt klinikalla ja tiesi palasta.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   19.8.26 21:08:49

Melkein. Kävin aikoinaan koeratsastamassa kivaa hevosta joka oli kaikinpuolin sopiva. Hintapyyntö myyjällä oli tarjoa. Tarjosin X euroa. Toinen henkilö tarjosi enemmän joten myyjä möi sille. Parin kuukauden päästä myyjä soitti haluaisinko vielä ostaa kyseisen hevosen kun ostaja haluaa perua kaupat kun hevonen ei pärjää uudessa paikassa vaivansa kanssa. Siis minkä vaivan? Juu, kiitos ei. Ei se olisi pärjännyt munkaan pihassa....myyjä sanoi syyksi miksei ollut maininnut kroonista, suht harvinaista vaivaa oli kun ei se omalla tallilla ollut haitannut. No ei varmaan kun hevonen oli asunut samalla tallilla vuosia ja paikka oli tuttu. Kyseessä oli näköön, erityisesti hämäränäköön liittyvä vaiva.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   19.8.26 21:23:34

Olen. Ostin hevosen ulkomailta ja kaiken piti olla ok. Myyjä yksityinen, minä yksityinen. Kuljetuksia hoitavan firman mies sitten soitti että kun tää myyjä ei vastaa eikä tämmöstä hevosta löydy täältä tallilta. Selvisi sitten että hevonen oli myyty jollekin muulle ja myyjä vain vastasi mulle että ei ajatellut että mä olisin tosissaan ostamassa edes. Kun kysyin että mites ne sun tilille ilmestyneet rahat ja lähettämäni kuitti niin estot päälle kaikkiin laitteisiin millä ottaa yhteyttä. Sain lopulta rahani takaisin. Seurasin kyseisen hevosen uraa sitten katkerana koska siitä tuli tavallista menestyneempi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.8.26 22:54:37

Olen. Jonkun toisen hevosen rtg-kuvat sain mukaani.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.