Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostin 20 purkkia maustettua tonnikalaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.26 20:49:46

Ovatko nuo kassoille ihan tavallisia määriä? Millaiset ostokset jäävät kassojen mieleen?

Re: Ostin 20 purkkia maustettua tonnikalaa

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   19.8.26 05:47:47

On tavallista, eikä oikein mikään jää mieleen. Monet ostavat suuria määriä esimerkiksi isoja juhlia tai vaikka talkoita varten. Omilta kassa-ajoilta muistan vain sen, että henkilö, jonka sukunimi oli Tutti, osti neljä tuttia eikä mitään muuta.

Päivämäärä:   19.8.26 07:32:13

Onko jossain alennus?

Mä ostin viime syksynä 30 purkkia, pitää iskeä kiinni kun on alennus :D tonnikalat on harvoin kunnollisessa alessa.

Päivämäärä:   19.8.26 08:10:17

Mä ostin 5 purkkia ennen ravintolaan menoa, lisäsin niitä yksitellen ruokaani siellä, hyvää oli.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   19.8.26 11:56:27

No ei mun mielestä 20 purkkia ole älytön määrä koska kyseessä on säilyke. Joku voi hyvinkin ostaa jonneki mökille tollasen satsin. Tietysti aika paljon on tossakin.

Mulla on joskus on kiinnittänyt huomiota (nämä selkeästi ravintoloihin):
- Lidlissä joku kiinalainen osti n.15kpl vakuumilohta -> tää oli ihan valtava määrä kun yks file painaa varmaan 1,5kg?
- Prismassa joku turkkilainen tms osti n. 10 isoa juustoa.. olisko pizzeriaan ollut menossa, oli kyllä jotain perus "edamia" tai muuta jota itse ostaisin leivän päälle.

Alkossa kans kerran oli hieman alkoholisoitunut pariskunta ja niitä viinapulloja oli kans aika monta,olisko ollut 12kpl? 0,5ltr jotain perus Kossua/Suomiviinaa tms

Lähettäjä: Kati 
Päivämäärä:   19.8.26 13:35:04

Ei asiakkaiden ostot yleensä jää mieleen. On ihan tavallista ostaa paljon jotain tuotetta. Omilta kassa-ajoilta jäi ainoastaan mieleen yksi tuttavaperhe, tunsin siis heidät entuudestaan. Heillä oli viisi 3-14-vuotiasta lasta. He ostivat viikosta toiseen kauhean kasan lenkkimakkara, leipää ja kaljaa. Mietin aina että mitähän heidän lapset oikein syö.

Lähettäjä: Kpl 
Päivämäärä:   19.8.26 13:38:38

200 purkkia vois etäisesti jäädä mieleen ehkä pariksi tunniksi, 2000 purkkia olis jo ihmetyksen aihe. 20 purkkia on ihan perus.

Lähettäjä: Normaalia 
Päivämäärä:   19.8.26 13:58:36

Tonnikalalla ei kyllä jää kassan mieleen

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   19.8.26 16:11:18

Opiskeluaikoina olin kassalla niin ruoka- kuin rautakaupassakin. Ainoa "ostaja" joka jäi mieleen oli mummo, joka tuli valittamaan mansikantaimista, joista viimeisiä jämiä jaettiin kauden lopussa ilmaiseksi. Oli kuulemma surkean näköisiä ym ym ym. Lopulta sanoin ettei niitä ole pakko ottaa, ne voi jättää sinne. Suu meni kiinni että loksahti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.8.26 16:26:03

Mä haen useasti kaupasta ruokatarpeita seuran kanttiiniin tai talkoisiin. Joku 20 purkkia tonnikalaa uppoaa helposti paninien väliin.
Lauantaina kävin ostamassa 100 sämpylää (ne tosin olin tilannut kauppaan jo viikkoa aiemmin), kolme isoa Oivariinia, 15 pakettia keittokinkkua, kolme isoa edamjuustoa, 15 kerää salaattia, 4 kg tomaattia, 4 kg kurkkua, 10 pakettia kahvia, 6 litraa maitoa, ison teepussipaketin, kaksi kilon pakettia palasokeriasokeria, 2 kiloa hienoasokeria, 30 kananmunaa, 6 litraa kauramaitoa, kolme laatikkoa Fami-suklaapatukoita, 4 kg vehnäjauhoja, 72 pulloa Jaffaa, ja 1,5 l ruokaöljyä.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   20.8.26 10:38:18

E, heh..noita ilmaisesta tavarasta(kin) valittajia riittää!

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   20.8.26 11:40:36

Hyvä aloitus! :)
Eilen sitte kiinnitin Lidlin kassalla silmäni edellä menevän ostoksiin, jossa oli 20-30 pussi pastaaineksia, sellasia valmiita einesruokia, kai.
Toivottavasti kukaan tavallinen perhe ei syö aina noin.

Päivämäärä:   20.8.26 11:42:13

Säilykkeiden idea on että ne säilyvät. Siksi niitä usein ostetaankin iso satsi kerralla.

Päivämäärä:   20.8.26 11:49:06

Aattelisin sivullisena, jos jotain aattelisin että menee isommalle porukalle tai onpa siisti juttu, et kotivaraa laittaa joku kuntoon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.