Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  SP-tautitestit, vaatiiko lekurikäynnin vai voiko

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   18.8.26 02:12:53

Vaatiiko sukupuolitautitestit lääkärikäynnin vai voiko saada hoitajalta lähetteen testeihin?
LUVN alue kyseessä, jos sillä väliä.

Mulla on uusi suhde, pari kertaa oltu ilman kumia nyt. No nyt sitten alakertaa kirvelee etenkin pissatessa ja vähän myös haaleaa verta paperissa. Lisäksi nivusten imusolmukkeet kipeät ja alakerran haju voimistunut, en sanoisi kalan hajuksi, ihan vaan paljon pistävämpää kuin normaali haju. Kuin en olisi vaihtanut alkkareita viikkoon -haju.

Saa myös arvailla mikä tauti mulla nyt sitten on :(

Re: SP-tautitestit, vaatiiko lekurikäynnin vai voiko

Lähettäjä: testaus 
Päivämäärä:   18.8.26 03:06:23

Tarkentava kysymys, onko harrastettu myös suu ja peppu seksiä, ne vaativat erilaiset PRC testit todentamiseen keskuslaboratorioissa jos kaikki aukot halutaan testata. Pelkästään emättimestä epäily klamydiasta ja tippurista hoituu näytetikulla otettavilla kohdunkaulan solunäytteellä, joka liotetaan näytteen uutosnesteellä ja lopputulos tulee näkyviin kun uutosnestetippoja tiputetaan näytekasettiin ohjeen mukaan.
Testejä saa myös kotiin osalla sote alueista. Tai voi ostaa vaikka verkkoapteekista itse kotiin.
Kuppa ja HIV on tutkittavissa verinäytteestä, testejä saa myös verkosta ostettua, jos ei käy terveydenhuollon laboratorioissa.
Eli testiin sote alueelle tai yksityiselle, itsekin voi testata. Lääkitystä varten tarvitaan lääkärin resepti pillereistä tai terveydenhuollossa annettava lääke annostelu.
Oireisiin toki voi olla syynä ihan vain ärsytys tai yhdynnässä sekoittuneiden mikrobikantojen nopea muutos, on jopa sperma yliherkkyyttä.

Päivämäärä:   18.8.26 03:11:22

Vain emätinseksiä.
Kiitos kommentista, vaikka ei nyt varsinainen vastaus ollutkaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.8.26 03:44:07

En ole uudellamaalla, mutta aina olen päässyt (joutunut) sukupuolitesteihin suoraan, kun olen ollut ihan chatin kautta yhteydessä sukuelinten oireilusta. Näytteet päässyt antamaan samana tai seuraavana päivänä. Joku hoitaja tms on ollut ojentamassa kupin ja näyttänyt missä on vessa tai tarvittaessa ottanut verinäytteen. Lähete on varmasti ollut ennen testiin menoa, mutta sen saaminen ei ole vaatinut käyntiä paikan päällä enkä tiedä kuka sen on kirjoittanut.

Päivämäärä:   18.8.26 03:52:18

- Kiitos!

Päivämäärä:   18.8.26 21:49:54

Ei vaatinut käyntiä, sain labralähetteet ja kävinkin jo niissä.
Haluuako joku arvata mikä mulla on tuloksia odotellessa? :D
Uutena oireena kuume 39C, ei flunssaa, ja ihan kuin virtsaputki tuntuisi tuossa häpykummulla :O koskaan ainakaan ennen en ole sitä tuntenut, toisaalta en ole tunnustellutkaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.26 00:25:03

Olisko tippuri

Päivämäärä:   19.8.26 01:05:14

Varmaan joku vakava hyppykuppa nyt sitten kuitenkin, kun nyt peilin kanssa tutkin. Löysin eri kohdista kaksi nuppineulan pään kokoista pattia, joihin koskeminen kirvelee! Mitä nuo ovat, herpes vai kondylooma? Niitä ei testattu tänään.
Joskus nuorempana mulla ollut papassa jotain poikkeavaa, mutta sen jälkeen näyte aina puhdas.
Mahdolliset tartunnat tapahtunut nyt 2vk ja 1vk sitten, jos itämisaikaa miettii.

Päivämäärä:   19.8.26 07:49:20

Vantaalla saa tilattua testit kotiin (tais olla klamydia ja tippuri)

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   19.8.26 10:11:29

Virtsaputkea ei pysty tunnustelemaan häpykummun päältä missään tilanteessa, anatominen mahdottomuus.
Jos on kirveleviä näppylöitä, eiköhän se ole herpes. Kondyloomat ovat nimensä mukaisesti syyliä, vaaleita, paksuuntuneen ihon näköisiä, jos ovat ”flat”. Eli ei varrellisia.
Toki voi olla herpes ja klamydia ja tippuri, yksi tauti ei sulje pois toista tautia.

Päivämäärä:   19.8.26 10:17:01

Imusolmukkeiden turvotus ja kirvelevät patit viittaisi genitaaliherpekseen. Se ei vaadi hoitoa, mutta on valitettavasti elinikäinen tartunta vaikkei jatkossa enää oireilisikaan.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   20.8.26 12:56:24

Joko on selvinnyt mikä vaivaa

Päivämäärä:   20.8.26 14:16:30

Miina, laitan illalla kuvan. Ei oo vielä selvinnyt.

Lähettäjä: Qwert 
Päivämäärä:   20.8.26 14:35:08

Onko kumppanilla herpestä?

Päivämäärä:   20.8.26 16:41:33

Tuo kuvan luvannut T ei ollut sitten aloittaja, vaikka samaa nimimerkkiä käytti, odotellaan hänen kuvaansa siis vielä.

Kävin lääkärillä ja kyllä se nyt sitten herpes oli, voi vtun vtun vttu ihan kirjaimellisesti!!

Kumppanin piti olla puhdas, toki voihan olla oireeton kantajakin, herpeksen voi kuulemma testata vain sen ollessa aktiivinen ja rakkulat puhkeamatta. Ja kyllä hänen kalunsa minun silmiin myös ihan siistiltä näytti, mitään näppyjä tms en nähnyt.
Minulla nyt selkeät oireet ja jo puhjenneet rakkulat, joista ei näytettä saa, mutta selkeä tapaus kuulemma:(

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.